
Navštíveno 16882x

Někteří z vás tu jezdí na 18" bačkůrkách na jedničkových octávkách a mě by zajímalo, jestli je to už kostitřas, nebo je to v normě. Vybírám kola na léto a dost často se mi stává, že když už se mi něco líbí,jsou to 18". Podle mě to už bude fakt na prd a jelikož mám auto na denní ježdění, asi to nebude to pravé. Jít tedy max. do 17", nebo se nebát ani 18"? Podle konfigurátorů je proti sériovým 195/65/15 ideální rozměr 225/45/17 nebo 225/40/18, aby se nic moc nezměnilo. Potom už je ale samozřejmě guma docela nízká (90mm u 18" oproti 100mm u 17")
Mám tedy nad 18" vůbec přemýšlet, nebo se vykašlat na kostitřas na našich krásných cestách?
bude spousta nazoru,ale napisu jen poznatek svuj.mel jsem moznosti obe,takze 17 i 18 a jednoznacne na nase skvele cesty 17.mam nyni 215/45 17,jsem s nema nadmiru spokojenej.jsou i tak dost tvrde,ale jizdni vlastnosti jsou super.nadmiru jsem s neka spokojenej.u 18 nevyhody drazsi porizovaci cena,trdost,ktera je fakt velka a pak obrubniky,s tema nizkyma je to o hubu a co je hnusnejshi nez opleskane litaky....pokud muzu za sebe poradit,jednoznacne 17.
Taky bych volil 17, je to slušný kompromis. Vypadá to slušně a jezdit se na tom dá vcelku komfortně. Hlavně Ti na tom zbyde aspoň nějaký profil pneu, takže nebudeš tolik stresovat při každé díře na silnici a jak bylo zmíněno, na parkování také plus.
Samozřejmě záleží co máš za tlumiče, silentbloky, jednohmota, dvouhmota... Kudy nejčastěji jezdíš (dálnice nebo vesnice)...
No za mě 18", myslím si, že to je docela vklidu. Já uvažuju o 19", na naších cestách jezdím zhruba 60 tis ročně a myslím si že se dá vpohodě 18" zvládnout. Spíše v čem vidím větší problém je volba podvozku. Jediná nevýhoda je větší cena pneu.
Zbyšek: 18" Jezdí spousta kluků a nemaj problém ;-) Taky musíš jezdit trochu hlavou a neměl by být problém...

16.02.2010, 22:12 |
Pajk Mám 18 na Octě a bral bych 19 příště. To, co Tě bude hlavně srát, je to, že to tolik už nepojede..

16.02.2010, 22:27 |
mysterx888 | Upraveno: 2010-02-16 22:28:27
ako hovorime o octavia I ja tiez neviem sa rozhodnut medzi 225/45/17 a 225/40/18 do teraz som mal 225/45/17 v pohode,18-ky som este nemal ,vela nejazdim za rok max 10000km.mam 1.6 75KW v kufri mam toho dost autohifi tlmenie atd..takze nejde mi o vykon,skorsej mi ide o napravu stabilizator silenblok atd............aby sa mi nerozbil za 2roky vsak medzi 225/45/17 a 225/40/18 neni az taky rozdiel........?.auto je r.v. 2005 mam len 45000km.
jezdím v létě 18" + sport podvozek a dá se to . Není to teda vůbec pohodlný ,ale hezký .Pokud chceš pohodlné auto , tak nech serii a 15 195/65/15 . Náprava je tak poslední co mě na autě trápí . Silembloky z TT a čepy nejsou drahé . Spotřeba je teda taky horší oproti zimním 15" a výkonu to taky sežere dost, ale na dálnici to je pořád dostačující a hrabat s 18" se mi nechce při ceně pneu :D
mel jsem 8,5*18 ET32 (225/40) a pohoda...
predtim 8*17 ET35 (215/45) a nespozoroval jsem, zadny rozdil v uskakanosti pri prechodu na 18ky.
Hodne zalezi jak "tvrda" je samotna guma...

17.02.2010, 08:48 |
Kapka (M)
jezdim na OcteRS 18" 225/40 už pres 5 let..a to mam k tomu i podvozek..a pohoda..nestežuju si...


17.02.2010, 21:28 |
Fiaro mužeš koupit 17tky za cenu 18tek a můzeš mít nádherný kola za tu cenu. Ae taky se může stát,že když koupíš 17tky tak na další sezonu budeš chtít větší. Každopádně kola dělaj auto a čim větší tim hezčí,akorát od toho pohodlí musíš opustit:o)

18.02.2010, 18:30 |
De_Tomaso | Upraveno: 2010-02-18 18:33:31
Pokud máš seriovy podvozek dej 18" bude to vypadat mnohem líp a tlumiče to taky zvladnout.Hold horší je pak ten výkon 1.9TDI 66kw,když dáš 18"tak se rozluč s ježděním.Jinak ja mám 18" 225/45 R18 podvozek HR ale na leto budu dávat 215/35R18 podvozek Wmax -8cm.Fotka je 225/45 R18 podvozek HR -5cm

Výkonově mě to moc netrápí. Sice mám teď jen nějakých 110kw, ale počítá se s posílením, tak se to srovná. Spíš mi vadí to, že by to pak nebylo fakt vůbec pohodlné a každá nerovnost by šla asi cítit. Jde o to, jestli je tam vůbec nějaký znatelný rozdíl v komfortu mezi 17 a 18". Pokud by to vyšlo cca na stejno, tak není co řešit, ale ten centimetr méně na profilu gumy půjde asi fest poznat. Rozhodně s tím nejezdím jen po pěkných rovných cestách, takže to by mohl být problém. Asi budu muset jít jen do maličkých 17" :(
máš už nějaký design, který budeš shánět nebo to ještě neřešíš?
DeTomaso: na sériovým podvozku to bude na 18kách vypadat děsně nakople, líp určitě ne a nevim, proč by se měl s 66kW rozloučit s ježděním
Já mám podvozek zatím sérii, ale počítám se snížením. Rozhodně ale nepůjdu o moc níž než třeba RS (tedy cca o nějaké 2cm dolů, max. 3 , ale to asi ne). Pak bych se s tím u nás nikde pořádně nedostal, tak by mi to bylo na nic.
Budu ale muset sehnat nějaký štelovák, protože na zimu to naopak budu muset vždy zase zvednout (nejlépe ještě více než origo a udělat z toho kozu).
Myslím že na sérii by právě zatím ty 18" vypadaly dost blbě, ale možná ne (vždyť to má defakto stejnej průměr díky nižší gumě). Spíše ten komfort bude totálně v háji. Adpti na kola nějací jsou a je to právě o tom, že když už se mi nějaké líbí, tak vypadají dobře až od 18", jinak jsou nic moc. Navíc některé se ani menší nedělají. Jo ještě by taky ty kola nemusely být úplné bláto :)
2-3cm níž je naprosto ideální a dostačující. sám to tak mam na OII v kombinaci s 18kama, prtž na seriovým podvozku to byla koza neskutečná...
Říká tu někomu něco značka kol DRAG ? Nebo přesněji přímo typ Drag DR-33 ? Jsou to tyto kola. Měly by to být nějaká lehká, údajně závodní kola.
[ Link ] Nějak jsem na ně narazil a teď marně přemýšlím, jak by vypadaly na stříbrné octávce v tomhle bronzovém odtínu.
Luke_288:Zapneš klimu a auto vůbec nejede.Mám těd 105KW a je to znatelně lepší ;-)

22.02.2010, 19:53 |
Kesam TZy chromy mi na ní nějak neseděj hele to je na šoukára.
mám teď v nabídce novinku DOTZ Tupac
8x18" 5x100 ET32

kapka: fajnová kokta. vypadá fakt luxusně. ty 18ky tam padnou jak prdel na hrnec...
tykeev: už jsme spolu dříve řešili ty Dotzy po icq, ale v bílé barvě. Bohužel tam není 5x100, jinak bych je bral. Nemám rád ty kombinace kol, která jsou částečně černá, protože se strašně stratí na jakémkoli autě a vůbec nevyniknou. Proto bych raději spíš něco dost lesklého, nebo bílé. Kdyby Tupac měly leštěné límce, bylo by to lepší.
to Zbyšek:
není nic jednoduššího, než je za 2500-3000 nechat vyleštit :-)
Pořád to vyjde levněji než ty bílé a budeš mít jistotu, že jsou jediné :-)
Nějakou reálnou fotku zatím nemáš? Na obrázcích od výrobce vypadají kdejaké disky super a nakonec nejsou nic moc.
v průběhu týdne je nafotím v reálu a pak to sem hodím, OK? :-)
tady zatím jedna ilustrační fotka z webu, co jsem ještě našel :-)

de tomaso: to jsou akorát keci v kleci, nic víc...
tak som sa rozhodol si kupit 18tky

225/40/18 na seriove podvozok zadu bubon hlavne nech dobre to vypada aby ukazalo ze su 18tky:-),AEZ dobre velke styl octavia RS:-) len skoda bubon-ze budu sa dat videt,DOTZ su fajn ani bobon sa nedal videt len ma limec a trochu to zmensi vzhlad koleso.taze AEZ alebo DOTZ???dakujem

reálné foto těch Tupaců zde

mysterx888: sériovej podvozek? ani náhodou, to je cuklý o minimálně 5cm
SURNE!!! chcem sa opytat idem si kupit ALU je to 8x18 225/40/18 vojdu bez uprav blatniík??? lebo na
[ Link ] tam to pisu ze treba upravit blatnik???dakujem SURNE!!!
idem o AEZ tidore dark a DOTZ mugello
na Octavii pokud chceš obout 8x18" s ET35 (ET32) a pneu 225/40/18", tak bez úprav blatníků
AEZ Tidore dark i DOTZ Mugello umím dodat za super ceny!
AEZ za 15 600,-
DOTZ za 14 600,-
tykeev: a co alfa 147? :-)
1. 8x17 ET35 s pneu 205/40 R17
2. 8,5x17 ET35 s pneu 215/40 R17
3. 8x17 ET32 s pneu 205/40 R17
vojdu alebo nevojdu?
to felda16:
147-čku jsem sám měl, takže vím, že varianta 1 a 3 se vejdou v pohodě a bez úprav. U těch 8,5x17" je to na hraně, ale pokud si dobře pamatuji, tak se taky vejde.
Akorát tedy nevím, proč tak zbytečně nízké pneu.
Na 147 patří origo rozměr 215/45/17" a s nima je i relativně pohodlí jezdit.