Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Leštěná kola v denním provozu

 o Navštíveno 9307x o
o 03.03.2010, 10:03 | Dudu_481
Jako první "leštiči" jsme začali nabízet možnost přelakování hliníku naším speciálním čirým lakem. Díky tomu, že jsem se dostal v DE i do míst, kam běžný smrtelník nevkročí (výroba kol, provoz lakoven u prvovýrobců dodávajích pro automobilky) se mi podařilo získat nejen samotný lak ale také kompletní "výrobní" postup nejen pro samotné leštění ale také podmínky následného přelakování čirým lakem.

S ročním odstupem mohu říci, že vše funguje tak jak má.

Ano, přelakováním sice dochází k mírnému úbytku lesku hliníkové součástky, ale kolo (ale i další díly jako např. sání) je možné používat v denním provozu bez nutnosti přelešťování a nesnadné údržy. Údržba je stejně snadná jako v případě běžných např. stříbrných kol. Nezůstavají na povrchu flíčky od brzdového prachu, naschlé kapky vody atp.

Jsem schopni přelakovat jakýkoliv hliníkový povrch který vyleštíme v naší dílně.

Přikládám několik fotek vyleštěných a následně přelakových kol. Lak opravdu funguje protože manželka jezdí leštěná a přelakovaná kola i v zimě místo plecháčů :-))

foto k příspěvku  od Dudu_481



o 03.03.2010, 10:04 | Dudu_481

foto k příspěvku  od Dudu_481

o 03.03.2010, 10:05 | Dudu_481

foto k příspěvku  od Dudu_481

o 03.03.2010, 10:05 | Dudu_481

foto k příspěvku  od Dudu_481

o 03.03.2010, 10:06 | Dudu_481

foto k příspěvku  od Dudu_481

o 03.03.2010, 10:50 | fanys.h
Na kolik by pls vyšlo vyleštit límce na AZEV 19" límec cca 2,5 - 3 cm je to tam do hrany, plus tedy k tomu to zalakování..
Díky

foto k příspěvku  od fanys.h

o 03.03.2010, 13:10 | Dudu_481
Tato technologie lakování neumožňuje lakovat pouze část kola resp. je to možné, ale podklad musí být také naše barva.

V tomto případě by byla možná jen varianta odlakování, nalakování do barvy dle výběru, strojní leštění límců, zalakování celého kola.

Cenu asi slyšet nechceš :-)) Vychází kolem 10 za sadu. Takto jsem schopni udělat i 2barevnou variantu s leštěním čelních ploch a následným zalakováním čirým lakem v případě kompletní renovace.
o 03.03.2010, 13:11 | Dudu_481
samotné ruční leštění sady límců vachází na cca 3.000kč.
o 03.03.2010, 14:40 | 1morok
tie kolesá hore sú leštené klasiky leštiacou pastou a kotúčom alebo guličkované?dik
o 03.03.2010, 16:27 | Kesam
1morok:Strojně
o 03.03.2010, 18:28 | 1morok
to je mi jasné, je to napísané hneď na začiatku
ale strojne pastou alebo strojne guličkovaním?
o 03.03.2010, 18:37 | MiniMike
1morok: jasne ze gulickovanim.... pokud by to bylo pastou, tak je to rucni lesteni....
o 03.03.2010, 21:36 | Kesam
Mede :-)
o 04.03.2010, 08:14 | Dudu_481
Kuličkování (gulickovanie :-)) je trochu jiná technologie než strojní leštění.

Kuličkování - technologie kterou začal jako první výrobce používat BBS. Původně to měla být technologie nahrazující kování. Tato technologie byla vyvinut pro kola na F1. Při stejné hmotnosti mnohem vyšší pevnost nebo spíše stejná pevnost při nižší hmotnosti. BBS tuto technologi dnes využívá také pro estetické účely. Touto technologií jsou zhotovena kola která jsou prodávána pod označením "kuglepoliert". Tato technologie je provozně mnohem rychlejší a levnější než strojní leštění. Nevýhodou je, že povrch není zrcadlový ale má pomerančovou strukturu, kterou mu dávají právě ocel. kuličky.

My používáme technologii strojního leštění která je časově a provozně mnohem náročnější. Výsledkem není a ani nemělo být zhutnění povrchu a dosažení lepších vlastností materiálu (co a týká pevnosti atd.). Prioritou je zde maximální možný lesk povrchu. Vtip je v tom, že se jedná o spojení mechanického pohybu leštících tělísek ve spojení (a to je velmi důležité) s chemickou reakcí leštící kapaliny.

Ruční leštění = leštění jakýmkoliv mechanickým způsobem tzn. ruční obroušení do požadované hrubosti a následné leštění např. hadrovými kotouči nebo "jen" ruční leštění samotnou pastou pomocí aplikátoru.

Rozdíl mezi ručním a strojním leštění bude vždy patrný. Ručním leštěním nikdy nelze dosáhnout tak "čistého" nebo chcete-li "bílého" povrchu protože je od pórů hliníku neustále zatlačován nejprve brus a poté samotná pasta.
U strojního leštění je povrch po celou dobu leštění "vyplachován" takže je neustále čištěn. Navíc jak již bylo řečeno, dochází k chemické reakci. Díky tomu je strojně leštěný povrch odolnější vůči oxidaci než ručně leštěný. Nicméně jak strojně leštěná tak i ručně leštěná kola jsou v denním provozu nepoužitelná. Pokud někdo jiný tvrdí opak jsou pro to 2 důvody.
1. neumí povrch řádně zalakovat takže co zbývá jiného?
2. jedná o člověka, kterému je jedno, že se o kola bude muset velice pečlivě starat tzn. minimálně každý týden pečlivé mytí a voskování a min. 3x ročně ruční přeleštění.

My, kdo chceme používat leštěná kola denně bez starostí s údržbou, lakujeme. I při té nejpečlivější údržbě budou leštěná kola bez laku vypadat po jedné sezóně stejně, jako když je hned na začátku zalakujeme.


Sorry za přednášku :-))
o 05.03.2010, 09:56 | 1morok
to Dudu: ďakujem za podrobný výklad. i keď presne viem čo je leštenie a čo je guličkovanie. tie tv. kolá vyzerajú ako keby boli naozaj guličkované(keďže sú dokonale vyleštené aj v nedostupných miestach) preto moja otázka, či sa náhodou nejedná o guličkovanie, lebo zháňam niekoho čo to robí.
ďalšia výhoda guličkovaného povrchu je v tom, že je odolnejší voči koroozii oproti leštenému povrchu.

to kesam a minimike: keď neviem o čom je reč tak tak sa nestarám alebo aspoň poznamenám že "myslím si že je to.."
keď si chcem o niečom pokecať, idem na pokec a keď sa chcem niečo dozvedieť, pýtam sa tých čo o tom niečo vedia
o 06.03.2010, 17:01 | Dudu_481
1morok: co se týká kuličkování tak v případě hliníku to není pravda. Může se to zdát protože oxidace na kuličkovaném povrchu není tak viditelná jako na strojně leštěném.

O co přesně jde? Proč sháníš kuličkování? Pokud ne sem tak klidně na mail pod nickem.

Po laku se může zdát z určitého úhlu a v některých detailech že se jedná o kuličkování. Důvodem je lehký pomeranč laku.
o 07.03.2010, 14:43 | 1morok
ja som tým nechcel povedať, že povrch na kolách kt.si robil je "pomarančový" ako po guličkovaní
to mal byť kompliment, vyleštiť takto kolesá aj v nedostupných miestach
podľa mojich informácií je po guličkovaní povrch tvrdší, zhutnený, nieje tak náchylný korodovať, odolnejší napr. voči kefám myčky.
leštených kolies sa doslova nemôžeš ani dotknúť spotenou rukou, hneď zájdu
donedávna bol problém ich lakovať, keďže lak na dokonale lesklom povrchu nedržal.
ty máš ale nejakú novú technológiu, vyzerá to super, to sa musí nechať
ja ale chcem vyskúšať guličkovanie, teda zháňam info
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.332 sekund.