
Navštíveno 8784x

Ahoj.
Koupil jsem nové zadní kotouče ( Brembo ) na Peugeot 406. Všiml jsem si, že např. firma EBC má kotouče zinkované a když vidím ty orezlé původní, tak mne napadlo je nechat pozinkovat ( mám možnost bílého zinku za 300Kč ). Má s tím někdo zkušenosti, má to význam, vydrží to alespoň chvíli ? Desky budu měnit až po zajetí nových kotoučů.
Díky.
já myslím že to nemá smysl a nechápu jak souvisi zinkování s výměnou destiček? a desky měnit po zajetí kotoučů je úplná blbost, to zajížděj zárověn s kotoučema

21.03.2010, 11:50 |
Timbo no hlavne je zinkovani jen povrchova uprava takze se to obrzdi a bude to reznout stejne ne?
Tak asi myslel všude jinde ne... jinak nový kotouče=nový destičky

21.03.2010, 12:22 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2010-03-21 12:23:05
Na činných plochách se to obrzdí a na zbytku by to mělo zůstat. Kdysi jsem někde četl článek o tom, že se mají měnit nejdříve kotouče. Prý je na nich z výroby vrstva, která zalepuje desky. Proto prý nejdříve kotouče a teprve po zajetí desky. Narazil jsem na tuto radu už dvakrát. Také jsem to bral pro jistotu, než se obrousí ten zinek.

21.03.2010, 12:31 |
Timbo to se mi zda jako nesmysl. preci na novy kotouce se maj zajet novy desky. kdyz vemes stary ktery sou vyjety podle staryho kotouce tak ti ho obrzdej uplne jinak a nepravidelne. novy hned spolu, max strhnout smirglem trosku povrch na destickach aby se driv obrousil ten povrch a par km bejt hodnej a hotovo.
na tu rez bych se vykašlal... ničemu tam nevadí...
Zinek na některých možná je, ale ta činná plocha je poté obrobená, takže nepřijde do styku s deskama.
A jinak se vždycky mění kotouče zároveň s deskama. Pokud máš vydrážkované desky, tak ty se okamžitě začal ničit i nový kotouč...
jako Timbo, a to co si nekde četl o tom zalepování, tomu bych moc nevěřil, prostě nové kotouče, nové desky a zajet a nemáš žádný problém ;-)

21.03.2010, 13:19 |
hawai neni ten zinek spíš myšlenej ne jako povrchová úprava, ale jako legující prvek přímo v materiálu? to si myslim že by dávalo větší smysl
myslim, ze je to povrchovka a je to mysleny tak, ze kde se sjede zinek, sjede se i rez.
takze by to nemelo reznout mezi tema ventilacnima spruslema apod.

21.03.2010, 14:04 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2010-03-21 14:08:02
Přesně jako mycTD. Vím že rez nevadí, jde mi pouze o dizajn.
[ Link ] Brzdy tu mám nové v krabici a zinkování stojí pár šupů. Chtěl jsem pouze vědět, zda to už někoho nenapadlo a nezkusil to.

EBC. Používají ale žlutý zinek. Nevím jestli by byl rozdíl v praxi mezi žlutým a bílým.
[ Link ]

21.03.2010, 14:31 |
Hráďa zinek se samozřejmě používá, a to hlavně u vyšších řad kotoučů renovovaných výrobců. je to přesně jak si tu psal prostě není tak tvrdej a styčných plochách ho desky obrzdí všude jinde to zůstane. ale pozor co máš možnost za metodu zinkování, galvanicky,šopováním??? vše má svoje pro a proti.
jinak na kotoučích jak píšeš se používá jak žlutý - zlatý zinek tak i klasický stříbrný a není v tom rozdíl (mechanický)

21.03.2010, 14:48 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2010-03-21 14:54:23
Zinkují to tady galvanicky. Ještě k těm brzdám celkově. Chci použít brzdovou kapalinu EBC Racing ( DOT 4, BF 307+ ). Nedaří se mi nikde najít potřebné množství. Bude stačit 0.5 nebo raději litr ?
[ Link ]
zluty zinek by mel byt lepsi alespon me to tak v galvanovnach vsude rikaly, takze pokud to nechces z dekorativnich duvodu do bileho dej zluty
napadlo, ale nezkusil ... kazdopadne pokud mas cas a nechces to mit po par tydnech/mesicich orezly, jdi do toho ... nevidim jediny duvod, proc je nenechat pozinkovat :-)
na zlutym zinku je zase vic videt, kdyz na pohledove plose sleze.
Jezdím do galvanovny firemně a kotouče tam vidím často. Jinak je to jak se tu psalo. Styčné plochy se obrousí ty zrezlé nejsou, a na zbytku je ten zinek tak to nerezne.

22.03.2010, 10:34 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-03-22 10:35:02
martinz: JJ žlutý zinek je lepší, pak zelený a nejvíce odolný je černý. Barva se mění s tím jak moc je tam obsažen chomát.
Kotouče jsem měl zinkoané a ze začátku než se to obrousilo to dělalo hrudky a docela bordel. Výhoda je že pak kde to nebrzdí to nerezne. U zadku jsem natřel klobouk kotouče Alkytonem, uvidím co to vydrží.
Jinak o zajetí kotoučů na starý desky jsem taky slyšel, myslím dokonce kdysi od Renovaku na druhou stranu nový auta mají taky vše nové? Nevím co je na tom pravdy, ale s tím názorem jsem se už taky setkal.
natri si ty nefunkcni plochy Hammeritem a no problem, delam to tak leta u vsech aut...
OK. Hodím to tedy na zinek a uvidí se.
Tuner#2: jsem rád, že jsem o tom neslyšel sám :-) když jsem to tenkrát četl, bylo to tam i detailně vysvětlené. Ten kotouč má prý po předchozím opracování vrstvu, která je dost problém. A samozřejmě také nepředpokládám, že po cca 500 Km bude mít kotouč drážky podle destiček. Prostě tam psali, že pokud se to zajede najednou tak dojde k zanešení desek a sníží se brzdný účinek. Ale to není asi až tak horké, jinak by se to vědělo a dělalo :-)