Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > VALVOLINE VR1 RACING 5W/50

 o Navštíveno 10459x o
o 25.04.2010, 19:56 | xenonman
nevíte kde najít, případně někdo možná zna provozní zátěžové teploty tohoto oleje diky


o 25.04.2010, 21:33 | Tuner#2
Tady to je: [ Link ]

Každopádně viskozitní index nic moc a obecně Valvoline nějak moc nemusím a vymlouval mě ho i soused, který leta dělal u Essa a měl v malíčku všechny možné i světové testy olejů.
o 25.04.2010, 21:38 | xenonman
tuner diky, me zase kamarad co ho ma v m3 vřele doporučoval,

jinak nechcu tady vyvolavat dohady, ale kdyz jsem jezdil s kamionem a vozil olej - tak do evropy vozi jedna velka firma a ta ti pak prodava a dava do krabicek jaky chces samo každá ta firma si dodává do něj oné tajné ingridience

omv,shell,castrol jen si vybrat atd :-)

a právě ho docela doporučuji na kompresory a turba
o 25.04.2010, 21:42 | Tuner#2
Tak zrovna u OMV to tak opravdu je a je spousta firem, který používají stejnou základní bázi a přidají jen aditiva. To bez debat. Já jezdím Q8 10W50, taky špičkový olej plnící i BMW a Porsche normy.

Jinak na odkazu přímo 5W50 není tu jsem nenašel, ale jediný rozdíl bude ve viskozitě za studena, nebude tak hustý. Za tepla bude mít naprosto stejné parametry.
o 25.04.2010, 21:48 | xenonman
potřebuji olej, aby dokazal pracovat v hodnotách mezi 100 až 120 stupni coz udajne 5w50 ma plnit pak následně 10w 60 ale to už je dle mě moc...
o 25.04.2010, 22:01 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-25 22:02:36
Pokud se pohybuješ v honotách 100 - 120°C tak to je zcela běžná teplota oleje a tu snece ještě i 40tka. Samozřejmě s 50tkou máš rezervu a můžeš olej "přepálit" více a s 60tkou ještě víc. 60tka ale už kladě větší odpor, takže vznikají ztráty v podstatě i na výkonu a více se nemáhá i olejevé čerpadlo. 60tku bych dopuručil na delší závody a nebo okruh jinak asi ne a 50tka bude stačit. Co má vůbec Honda předepsáno v sérii když točí docela dost už v sérii?
o 25.04.2010, 22:11 | xenonman
zitra se musim podivat na specifikace co maji v originale, ono stejne jezdim napln max 4-5tis km, jeste se pracuje na dalsich vychytavkách co do chladící soustavy, je toho nějak hodně
o 26.04.2010, 13:48 | mikevr6
ja pouzivam do m3 tenhle:
Olej Mobil 1 rally formula 5W-50 je sestaven ze speciální patentované směsi syntetických základových složek nejvyšší kvality v kombinaci s protioděrovou technologií Supersyn, což je v současnosti nejprogresivnější dostupná technologie aditiv. Spojení vysoké viskozity oleje Mobil 1 5W-50 s touto technologií nabízí flexibilní ochranu motoru a najde uplatnění v mnoha provozních podmínkách. Tento olej překračuje náročné požadavky oborových norem a je schválen několika významnými výrobci automobilů jako provozní náplň.
o 26.04.2010, 19:07 | trlon | Upraveno: 2010-04-26 19:08:20
To my jednou naléli do mišky a bylo to :-(
Ted lejem Castrol edge 5w30 najedem na neho zhruba 1000km je pořát krásný
o 26.04.2010, 19:48 | Honza2.016v | Upraveno: 2010-04-26 19:51:02
Mobil 1 5W 50, nebo 15W 50 či Motul 20W 60 .. oleje který opravdu fungujou... lejem je do všech motorů od Taze 1500 v PS , po 600PS monstrum od forda do buginy..

z vlastních zkušeností z vrchů, autokrosu a skijerinků můžu napsat, že výše zmíněné oproti ostatním olejům při opravdu často, ne li skoro pořád využívanejch vysokejch otáčkách nezpěněj -což je jev kterej radikálně snižuje životnost motoru.. neli ji přímo ohrožuje... (Castrol 10W 60, Selenia Racing, Valvoline... problémy se zpěněním mají..)
o 27.04.2010, 09:22 | Rajdlos
20W60 do vysokootackovyho motoru je nesmysl
o 27.04.2010, 14:55 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-27 14:57:21
Rajdlos: Pokud bude provozován jen v létě a bude dlouhodobě ve vysokých otáčkách, tak proč ne? Kamarád ho jezdí ve 130RS od Motorexu.

trlon: To jezdíte jen krátké tratě? vrchy? Pak 30tka není problém, ale na delší zátěž tuhle volbu nechápu.
o 27.04.2010, 16:39 | Honza2.016v
Rajdlos: dobrá platíš motor až se posere - na tvou radu to nalejem do 1.6 16V/230PS pro rallyecros co umí zatočit i 10...
o 27.04.2010, 20:43 | xenonman
honza a ty koupis motor mě pokud se mi zničí objednal jsem 5w-50w mobil 1 :-)
o 27.04.2010, 21:48 | Tuner#2
xenonman: Stále nevíme co má S2000 v sérii za specifikaci? A určit, že poškození motoru bylo jen čistě olejem půjde dost blbě, ale myslím, že jsi nezvolil špatně.
o 27.04.2010, 22:32 | xenonman
no ne to byla jen legrace kde honza napsal ze bude rajdlos platit motor :-)

takovehle reci sem opravdu nepatri...

doporučenej olej jsem našel tento :-)
Magnatec 10W-40 A3/B3
o 27.04.2010, 22:36 | Tuner#2
To má asi jako dnes většina aut výměník voda/olej co? Pak opravdu stačí ta 40tka na sérii i když je to vysokootáčkový motor, ale díky tomu, že ho máš nafouknutý kompresorem, tak bude víc tepelně namáhaný a 50tka je dobrá volba.
o 27.04.2010, 22:40 | xenonman
9000 5w-40 podle totalu

presne našel jsem naplně kolik se má nalejt

jezdil jsem chvílku i 10w-60 uvidime podle teploty jak se to bude chovat ted jsem měl olej MOTUL 10w-40

ten kompresor to poměrně hodně zahřejvá diky tomu,že nemá vlatní napln
o 27.04.2010, 22:55 | cupra.165
Pokud s tim Dane jezdis pouze v lete a auto je pod plnym vykonem,doporucuji tento Motul 300 15W50. Je to zavodni olej a jeden z nejlepsich oleju,co muzes sehnat.Pokud nechces jit tak do extremu,tak pak
MOTUL 300V 5w40 ,se kterym rozhodne chybu neudelas
o 27.04.2010, 23:09 | xenonman
5w-50 je specifikace vhodna i pro kompresory uz jsem objednal toto, s autem je jezdi pod plnym vykonem a ted s novym differakem je to celkem legrace

jeste tento tyden se vychyta par nedostatku a brzo snad hodim nejake to video
o 28.04.2010, 18:27 | trlon
Tuner#2-vrchy neé,Sprynt rally,pohýry...
Radí nám to chlapík který ladí jen zavodní motory a prej nikdy nebyl problém
o 28.04.2010, 20:11 | Rajdlos
Honza: tak ho rovnou muzes zapltit me, ja s timhle jezdil a nemazalo to :) na S2k foru Ti rekne kazdej to same, to jsou bohuzel zkusenosti, ne Tvoje domnenky, na S2000 proste tenhle typ oleje neni
o 29.04.2010, 10:09 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-29 10:11:00
trlon: Tak to mě teda zaráží do auta s turbem 30tka. Jedině, že má perfektně řešený výmeník voda/olej + chladič na olej. Pak asi možná jo, ale stejně to nechápu...
o 30.04.2010, 12:03 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-30 12:06:11
trlon: Včera mě prošel rukou časopis kde byla reklama a pod tím, že tento olej: [ Link ]

jezdí komplet auta Krono teamu Karla Trojana a třeba i Valoušek ve svém EVU. Já tu 30tku fakt nechápu a budu rád, když mě někdo vysvětlí proč ano. Chápal bych jí na vrchy kdy motor jede max. 2min. v zátěži a před startem se ani důkladně neprohřejou. Tam má 30tka své opodstatnění i v menších ztrátách.
o 30.04.2010, 12:21 | .mycTD
T#2: tak ona je hlavne specifikace oleje dana spis pro motor a na teplotni zatez bude mit vetsi vliv napr zdvih pistu, nez stoupani vrcharske trati.
o 30.04.2010, 13:02 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-30 13:03:35
Jaká specifikace? Tady o specifikaci nepadlo ani slovo pouze pro teplotní užití oleje. Např. 10W40 neznačí žádnou specifikaci (tu to může mít různou a úplně odlišnou)...

Tady máš krásné vysvětlení: [ Link ]

o 30.04.2010, 13:30 | .mycTD
prosimte, kdyz napr 10w40 neznaci zadnou specifikaci, tak proc se ve tvem linku doctu hned v uvodu, ze 'z hlediska konečného uživatele jsou důležité především tyto dva základní specifikace: Viskozitní a výkonová.'?

ale hlavne teda nechapu, jak muzes posuzovat byt jen visko tridu oleje do nejakeho motoru podle toho, co leje nekdo jiny do kostrukcne uplne odlisneho motoru jen proto, ze treba jeli stejny zavod do vrchu.
o 30.04.2010, 13:49 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-30 13:55:54
.mycTD: Tak znova od začátku, převracíš tady moje slova...

10W40 neznačí specifikaci pro motor jak jsi psal 12:21, ale je to pouze teplotní specifikace která je dána teplotou okolí a použitím motoru. Pokud budu jeden a ten samý motor provozovat na Sibiři na krátké trasy, tak olej dám olej 0W30, pokud budu jezdit s motorem jen v létě a budu ho honit na závodech, tak dám třeba 10W60 protože ta 30tka prostě za extrémních teplot bude silně nevhodná.

Z toho vzešlo i mé tvrzení, že třeba na vrchy ten olej 5W30 nebo i 0W30 je vhodný, neb je malé depo, auto nikde pořádně neohřeješ a dostane čočku jen 2 min. do kopce a na to ta 30tka stačí a má naopak výhodu v menších třecích ztrátách a lepším mazání za studena. Ale na rallye kde ujedu za den 350km z toho třeba 120km ostrých je tento olej dle mě nevhodný a je logické šáhnout po 50 a nebo 60tce...

Specifikaci pro motor určují výkonostní normy. Asi nejpoužívanější a teď nejznámější je norma API a to buď S pro benzín a nebo C pro naftové motory. Opět pokud nevíš, můžeš si přečíst zde: [ Link ]
o 30.04.2010, 14:42 | .mycTD
to je rec jak vino... jenze doted jsi tu resil STEJNY olej do RUZNYCH motoru ;-)
srovnavas nesrovnatelne, prestoze 'vedecky'
o 30.04.2010, 14:59 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-04-30 15:01:39
.mycTD: jenže Honza 2,016V má pravdu. Pokud jezdím rallye a motor dostává čočku, tak třeba 10W60 jezdí jak Šimurda ve své Škodě 130L/A [ Link ] , tak i třeba zmínění pánové ve svých EVO9. Já nevidím proč by nemohli a rozhodně 130tka nemá stejný motor jako EVO :-)

Řeší se tady olej do upraveného motoru co je v sérii atmosféra a xenonman ho má upravený a jak sám psal jezdí většinou pod zátěží, takže dle mě zvolil správně větší teplotní rozsah a co osobně nechápu proč trlon používá v EVU olej který teplotně prostě na sportovní jízdu, nedej bože závody dle mě není (krom krátkých viz. vrchy v předchozím příspěvku).

Pokud mě to někdo logicky vysvětlí a podloží důkazy, rád se poučím.
o 02.05.2010, 12:42 | .mycTD
potreti: olej musis volit podle konkretniho MOTORU. jakou mu davas sodu, nebo kolik toci otacek uz je jen doplnujici udaj a urcuje spis jeho castejsi vymenu.
ze jezdi Simurda 10W60 v uplne jinem motoru, nez treba ja ja sice hezke, ale neberes to doufam jako argument, ze by ho tam mel lit i Vcelak?
o 02.05.2010, 20:57 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-05-02 21:00:14
.mycTD: Tak potřetí... trlon napsal, že do mišky (beru to jako Mitsubishi zřejmě asi EVO?) lejou 5W30 protože když nalil hustější, tak bylo (nevíme co?). A já řeším co bylo a proč a zda za to mohl olej, když Trojan, Valoušek a další jezdí v EVU 10W60...

Je totální nesmysl lít do motoru to co doporučí výrobce v série když se jedná o motor upravený používaný v plném nasazení.
o 03.05.2010, 10:08 | .mycTD
u ostrych motoru nikdy nevis, jake tam maji vymezene vule, s jakym pracuji tlakem oleje, ani na kolik °C ho zahrivaji. je spousta parametru, ktere je mozne (resp. nutne) prizpusobit zvolenemu oleji.
zrovna u xenonmana bych naopak vychazel z doporuceni vyrobce, a to ve smyslu, ze napr. predepsany 10W40 s ohledem na charger vymenim za 10W60 apod, bo konstrukce motoru jako takoveho zustava stejna.
o 03.05.2010, 10:31 | Tuner#2
.mycTD: No vidíš a u mě taky konstrukce motoru zůstala stjná a 40tka se přepalovala, tak jezdím 50tku a je po problému.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4121 sekund.