Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Chlazeni paliva.

 o Navštíveno 11080x o
o 24.05.2010, 21:52 | Komba
Zdravim,zeptam se jestli nečemu napomáhá chlazení paliva přiváděné do válců.Vím že to některé auto má,takže jestli to má nějaký velký význam a je to na něčem znát?
Zasejc díky za reakce a pokud možno inteligentního charakteru:D


o 24.05.2010, 22:42 | Ravo | Upraveno: 2010-05-24 22:46:03
nevím jeslti se chladí přímo palivo, spíš jsi myslel směs palivo/vzduch. Chlazení má už skoro každý pořádný turbomotor (intercooler). Co nejchladnější palivo má za výsledek vyšší výkon motoru a to ze hlavně dvou důvodů:

1) účinnost carnotova cyklu (platí pro všechny tepelné stroje, tedy i spalovací motor) je přímo závislá na rozdílu pracovních teplot. Schválně si najdi někde vzoreček a uvidíš to celkem jasně.

2) Molekuly směsi chladnějšího paliva (směsi) jsou menší (jsou menší vazby mezi atomy a molekulamy, celá mřížka méně kmitá. Kmitání molekulové mřížky = teplo), a tím pádem se jich do stejného objemu vejde víc. Opět to vede k vyšší účinosti, máš tam jakoby víc paliva (směsi). Typicky je to poznat v létě, auto v noci (navečer, nad ránem) jede jakoby líp než v horkém parném poledni.

P.S. - ještě k tomu intercooleru turba, vzduch který je stlačený kompresorem se bohužel zahřívá vlivem stlačení (popisuje nejlíp model adiabatické komprese?) a blízkosti turba výfukových svodů atd., proto je vhodné stlačený vzduch pro dosažení vyšší účinosti nejdřív zchladit.

uff...takové malé okénko fyziky...snad to bylo dost inteligentní...kdyžtak někdo doplní, poupraví :-)
o 24.05.2010, 23:08 | Komba
Jo tak malá lekce určitě stačila:) a jedná se mi přímo o chladič paliva,který je třeby na podlaze vozidla,takže jde palivo z nádrže,přes chladič,do filru a pak se vstřikuje.Ale podle toho co píšeš to bude asi nějaký vliv mít bude že,ještě s kombinací řádného chlazení vzduchu přivedenýho k turbu.
o 25.05.2010, 01:39 | Fox_cali
s tim nejchladnejsim vzduchem to neni pravda, ma byt studeny ale nesmi se to prehnat, proto treba ostrik ic by se v zime vbc nemel pouzivat
o 25.05.2010, 07:09 | Dave0401
sorry za OT, ale ja to cetl...

chlazeni piva :D
o 25.05.2010, 07:38 | jenda.351
Komba: Možná si to pleteš s chladičem paliva, které se vrací zpět do nádrže.
o 25.05.2010, 09:12 | Komba
Tak jasný že se nebude v -20 používat ostřik:)...trasu paliva,kde je umístěný chladič jsem nějak nezkoumal,ale tady jde spíš o to,jestli to má trošku význam.Má to třeba corsa nebo fabie....Dave0401 ty jsi asi pěknej alkoholik:D
o 25.05.2010, 09:25 | Vlastah
Dave0401: to je jeste dulezitejsi :-)
o 25.05.2010, 11:21 | Šestikule
mně přijde spíš zajímavější vstřikování vody do sání, dá se to vcelku dobře technicky vyřešit a má to prokazatelný nárůst výkonu. Hrál jsem si s tím na jednom karburátorovém motoru a fungovalo to perfektně.
o 25.05.2010, 12:08 | slimsterD
Vlhkost vzduchu nasávaného do motoru ovlivňuje výkon, to i při měření na brzdě, tzn když to změříš při relativní vlkosti 100% a při 20% tak dostaneš rozdílný výkon. A účinnost Carnotova cyklu se zvětšuje s rozdílem Th a Tc, proto se chladí vzduch přivádený do válců.
o 25.05.2010, 21:14 | Verano | Upraveno: 2010-05-25 21:16:42
jo tak toho sem si taky všiml že když je zima tak auto je živější než když sou pařáky,nemyslím tim nezahřátý motor,to je jasný,to tam vstřikuje víc paliva
o 25.05.2010, 21:20 | Bladzej
za mlhy jede auto nejlíp, jen je houby vidět.
o 25.05.2010, 22:38 | Komba
A má tedy smysl ještě chladit palivo?
o 25.05.2010, 22:55 | luda551
No jezdi jaro / podzim / zima a chladit nemusis :o)) případně si pořid NoS :)
o 26.05.2010, 07:23 | slimsterD
Mno chladit palivo. Když to tak teoreticky vemeš tak toho benzinu se tam nenasáva takové množství jako vzduchu, takže když budeš mít dostatečně chladný vzduch tak teplota benzinu nehraje zase tak velkou roli při ohřevu teto směsi před vstřiknutim do valce. Ale když to používaj tak to asi nějakej smysl mít bude :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3167 sekund.