
Navštíveno 11627x


29.05.2010, 22:21 |
TROY Naskytla se možnost si zase koupit něco na pokochání,ale jedno kolo bylo vařený lehce - viz foto.
Chci se optat jestli to nemůže dělat nějakou neplechu ;) atd
Díky

záleží na tom, co je to za kolo
jsou kola, kterým vaření až tolik nevadí a jsou kola, u kterých je to zásadní problém
Třeba taková 3-dílná OZ Racing Futura = to je vcelku zásadní problém, protože slitina je taková, že jakmile vaříš, tak to praská dál a dál...

29.05.2010, 22:30 |
luda551 | Upraveno: 2010-05-29 22:33:19
ono ja bych se varenejm kolum vyhnul po není prdel kdyz ti rupne /ulitne kolo treba ve 130km/h
edit: jen by me zajimalo co dotycny delal že ruplo takto zetadu .....
to luda551:
bohužel, u vícedílných kol, která jsou většinou hodně tvrdá, tak se ti nestane to, co u obyč "měkkých" alu ... pokud vybereš díru nebo přelítneš obrubník, tak normální disk se ti ohne a jede dál. Pokud je kolo opravdu tvrdé, tak náraz ho tolik nezdeformuje (někdy dokonce vůbec), ale objeví se malá prasklinka.
To je vše :-)

30.05.2010, 00:17 |
TROY Schmidt modern line 3 dílnej :)

30.05.2010, 11:37 |
Kesam Tady jak to je to nevadí nedoporučujou se vařit paprsky na hovno se vaří kola nebo material ze slitin jak píše tykev když jsou tam ruzné příměsi to se zavaří a když to chladne tak mužeš sledovat jak to praská mdokonce se mi stalo když jsem zavařil jednou dekl na motor na suzuki že ten svár normálně vypadl ven bylo tam moc lithium :-) rychle to chladno ale zavařit to jde musíš zjistit matroš pak použít třeba předehřev a hlavně správnou směs drátu nedoporučujou se vařit kola když jsou třeba utržené paprsky a tak vubec.
OT: Konečně někdo ztrestal češtinu nejdelším souvětím bez interpunkce :-))

30.05.2010, 17:31 |
maxov crestik dobře Ty:D Kesama pošlem do školy:)
mam varena kola, svar po rice prasknul, nechal jsem predelat a zatim pohoda :-)

30.05.2010, 20:27 |
TROY :D tak to vypadá slibně

30.05.2010, 20:43 |
Kesam crestik: Hlavní je že to s hlínou umím mede :-)
TROY: když se k nám dostanou takovéto kola, celý svár odbrousíme a vaříme vše znova. Když někdo nechá na límci "housenku" tak mi to říká, že sváru nevěří a nechce to zeslabovat. Když to někdo zavaří špatně, tak může svár opravdu praskat. Když je to udělatné správně není se čeho bát.
mam varenej zadni alu rafek na litrove suzuki a jezdim s tim 8let a ok... kolo je vyrazne pevnejsi nez bezne automobilove alu(takze nejspis hure varitelna slitina), soudim podle toho jak obtizne se rovnalo proti jinejm kolum co jsem rovnal. myslim ze u dobre svarenyho kola neni proc se bat...

31.05.2010, 11:17 |
TROY dudu
taky jsem si řikal,že tu bouli mohli svařit a nenechat tam tohle - ještě počkám s nákupem kol ;)

31.05.2010, 21:43 |
Kesam Jenže když ti to dá svářeč takhle ty to vybrousíš a prdne ti to tak to muže být i tím že tam ta housenka nejni.Jak odbrousíš vršek svaru tak to ztrácí pevnost!!!
Kesam: to zní logicky nicméně praxe hovoří jinak. Několikrát jsem se setkal s tím, že ráfek prasknul znovu na konci sváru když tam byla nerozbroušená housenka.

01.06.2010, 15:34 |
Kesam ¨Dudu: A tím chceš říct jako že kdyby byla rozbroušená tak to nepraskne???
to nevím. Mluvím o tom, co jsem už několikrát viděl.
kesam: je to mozny, ve strojarine se tomu rika "vrub" ... ostra hrana kde dojde k soustredeni napeti v materialu.. proto jsou u hridelu pri zmene prumeru radiusy apod...
ja mam rafek taky vybrousenej, ale mel sem tam pred svarem poradnou "diru" vybrousenou pro svar... casto mi na nakej namahanejch dilech drzel lip svar kde se housenka nechala... ono svarit hlinu uz je celkem umeni, hlavne zalezi na pridavanem materialu, na kazdou slitinu to chce neco jineho... lidi co vari ramy uz maji lety ozkousene co funguje na ramech suzuki, co na yamahach...

02.06.2010, 15:57 |
Kesam VRUB je vada svaru takže to znamená že je to na píču zavařené.
A to co píšeš dole jsem psal už nahoře.

02.06.2010, 15:57 |
Kesam VRUB je vada svaru takže to znamená že je to na píču zavařené.
A to co píšeš dole jsem psal už nahoře.

22.06.2010, 23:38 |
svar Každopádně kolo které je savřované už nikdy nebude mít pevnost nového kola protože se svařením sníží jeho pevnost a to rapidně. Kola jsou z výroby většinou dělány ze slitin které se následnými technologickými operacemi vytvrzují.....
Já bych do toho nešel ale proti gustu žádný dyškutát.
nebal bych se toho, pokud je to dobre udelane, coz podle fotky tezko rict.. videl jsem i R19 z Ferarri slepene ze 3 kusu (vct paprsku), ten kdo to delal, na to daval zaruku a tvrdi, ze s tim ani dlouhodobe problem neni... a svary rozhodne neodbrusovat, to je hloupost, ze to drzi je jen tim, ze je i tak pevnejsi nez soucasne zatizeni kola, ale pevnost se tim snizi... svar neni soucastka, tak vrubovou houzevnatost bych nechal spat... :-)