
Navštíveno 13584x


01.06.2010, 15:06 |
Octan Chtěl jsem se zeptat zda je možné, páč jsem to někde slyšel že jde dát do Subaru Impreza WRX Sti 2.0, rv 2004, LPG s kterým se sníží spotřeba přibližně na 13 -14 litrů plynu což je asi velký rozdíl o proti 18litrů Naturálu a výkon i zvuk auta zůstane nezměněný, tak jsem se chtěl zepat zda je to možné, či s tím máte někdo zkušenost, výhody a nevýhody.
Díky za info
Plyn jde dat vsude,dokonce jsem to i videl v jednom STI..ale s timto si koledujes o pekne malery na motoru..nehlede,ze cenovy propad pri prodeji bude dost vyrazny... jinak tusim 2004 byl prelomovy rok,kdy se davali obycejne pisty,takze hrozi propaleni

01.06.2010, 15:36 |
hanzz V první řadě je potřeba zjistit, jestli je ten motor vhodný na LPG, čili jestli má tvrzená ventilová sedla. To se pozná podle kódu motoru. A potom je potřeba dobře zvážit, jestli jsi ochotný podstoupit rizika, která z takové zástavby plynou. Něco naznačil už cupra.165. Já bych hlavní problém viděl v tom, aby ta firma, co to bude dělat uměla odladit plyn na silným turbomotoru. Už jsem pár takových instalací viděl, kdy ten plyn byl funkční jenom do určitých otáček a potom už to neudávkovalo.
Ale třeba to někdo fakt umí a bude to v pohodě. Ale osobně bych plyn zrovna do tohodle auta nedával (jakkoli jsem LPG positivní :)
jj, Impreza v STi proste v normálnych prípadoch nie je na denné jazdenie, plyn by som tam nedával :o( Na tú spotrebu čo požaduješ tu sú iné motory (3.0R) :o) inak si brnkni do Freya, dávajú tam tie ich ofiko sady a s tými zatiaľ neboli problémy (okrem tých u trojlitrov, preto ak dobre viem tak sa ani teraz nemontujú) a prípadne Ti i povedia či sa to do toho motoru dáva, alebo nie...

01.06.2010, 17:48 |
Octan No mě to říkal jeden známý že zná borečka co to má namontováno v Impreze WRX Sti rv. tuším 99, a uplně v pohodě, už prej to má 4 roky, auto na denní ježdění a bez větších problémů a dělal mu to někdo v Ostravě tuším, který se tím zabívá.
Chtěl jsem se zaptat zda s tím má někdo tady zkušenost, zda má cenu vůbec uvažovat o koupi Imprezi WRX Sti ale s LPG nebo zůstat vzít třeba Octavii II RS TDi - auto na denní ježdění.
Díky za info
Srovnávat WRX s TDi, boha jeho, kup si tříhrnkovou Fabii nebo bicykl, když máš tužby jezdit za 4,1234568765432 litru na 100 km..... a z ušetřeného penízu ještě něco učebic rodného jazyka, bo na to se nedá koukat......

01.06.2010, 18:15 |
Octan Asi neumíš moc číst co?Tady ale vůbec nikdo nesrovnává WRX S TDi, a už vůbec tady nikdo nechce jezdit za 4litry, jsi mimo. Jen jsem chtěl vědět zda je možné dát do WRX LPG toť vše.

01.06.2010, 18:16 |
mr.brain | Upraveno: 2010-06-01 18:19:22
Octan: nejdřív tu řešíš LPG do STička, pak jestli STI nebo Octu RS TDI - a že obojí chceš na denní jezdění. Ber radši tu Oktávku, toho Subaru by byla škoda.
číst umím výborně, včetně pravopisu, říkali mi už na základní škole....
"zda má cenu vůbec uvažovat o koupi Imprezi WRX Sti ale s LPG nebo zůstat vzít třeba Octavii II RS TDi - auto na denní ježdění"
- tak zůstat u Octavie?
- nebo tedy snad vzít Octavii, jako jinou či novou?
- jakou že cenu má pro Tebe to rozhodování - cenu vlastností, techniky nebo spotřeby?
myslím že nejsem ten kdo je tu mimo.....
i celkově přeplnovany motor krmit plynem neeeeeee
Octa RS TDI na denní provoz = kravina :-)
Pokud chceš výkon 125kW a denní provoz, kde jezdáíš i v zimě 2-5km, tak dýzl zcela určitě není ta pravá volba, ale v benzínu je možností hafol a za levnější peníz. Jak na poř. ceně, tak na údržbě, což vykompenzuje vyšší spotřebu benzínu. 125kW má kdejaký 2,5l benzín, který - de facto - může časem přestavět na LPG, pkud nevydejcháš 10/100.
A jestli správně čtu jednalo by se o STI 2004, tj. bratru 300-350tCZK. Za to je výběr hodně široký a pokdu chceš zůstat u Subaru (což já i Slim schavlují.-) ), tak proč ne Legacy 3,0R či H6? Výkonu 154kW) či 180kW), osvědčené vychytané auto a bezporuchový 6ti válcový agregát. Nebo Otback 2,5 se 121kW??
Ale Oktu RS TDI?? Nevím, jáměl "pár" dýzlů, ale mimo spotřeby jaksi žádná velká výhoda nebyla. Když RS, tak Oktu I se 132kW, ta měla jakous atkus duši.

01.06.2010, 21:26 |
hanzz H6 ani 3.0R do plynu taky nedá...
2 hanzz: citujem sa "Na tú spotrebu čo požaduješ tu sú iné motory (3.0R)" :o) Ani slovom som nepísal plyn, navyše ten asi ešte furt neide do toho, ale dosiahne tým spotrebu akú píše a aj to pôjde dosť podobne ako 2.0T :o)
Samozrejme se namontovat da, motoru to nemuze uskodit spise naopak. Jiz po padesate se to tu rozebira a pokazde musim zduraznit, ze dokonce pro preplnovani motor je LPG velice vhodne, neb na nem nejvice vyuzijes potencial jeho oktanoveho cisla. Cenu pri prodeji to u mnoha /informovanych/ lidi naopak zvysi.
Octan: Na mitsubishiclubu je člen s nickem Evoman, má LPGčko v Evu(spíš teda měl), doporučoval tam i jeden servis, kde má dobré zkušenosti s přestavbama, určitě by ti poradil ;)
[ Link ]

01.06.2010, 22:03 |
Octan | Upraveno: 2010-06-01 22:14:32
Chyba v textu za tu se omlouvám.
"zda má cenu vůbec uvažovat o koupi Imprezi WRX Sti, s LPG nebo vzít např. Octavii II RS TDi - auto na denní ježdění" - byla to pouze úvaha.
No mě jde spíš vyloženě o Imprezu WRX STi, prostě se mě toto auto moc líbí ale pokud by se jednalo o verzi pouze s benzínem tak by to pro mě nemělo cenu ohledně spotřeby ale s LPG je spotřeba jinde.
To Briann: I to říkal ten borec co to má v Imprezi WRX, rv 99, že vlastně LPG má vyšší oktanové číslo (103).
To macomb: Zkusím mu napsat a ubidím. Diky
Zde citát od Evomana " nadrz LPG 80l v kufru meho Eva V///. Instalace je pro celkovy vykon do cca 400 koni. Na plyn jede lip nez na benzin, zadne detonacni spalovani kvuli vyssimu oktanovemu cislu plynu (az 110 oktanu!!!), navic daleko ekologictejsi. Spotreba pri normalni jizde 12.5l/100km, při ceně okolo 14,-Kč za 1L LPG.
LPG samo jde i do tohodle motoru... ale ze by s LPG zral min je blbost, bude zrat plus minus to same jako v benzinu(spis o neco vic) ..rozdil je v tom ze stoji pulku...
jinak to pojede tak za 12 stylem pan klobouk... to mi prijde blbost na tohle kupovat rezu... nebo spis kolem 20ti a treba i vic.. a to pak je dost penez i v plynu... tzn jestli te trapi spotreba dost mozna neni reza tak uplne auto pro tebe:)
podle mě teda STi rozhodně není auto na denní ježdění ať už je v plynu nebo ne.. a auto pro radost dávat do plynu je naprostej nesmysl
Vencaf: no ono pokud s tim autem chce jezdit rekneme 2000km mesicne tak pri velmi realne vyhlidce ze benzin bude za nejakej cas 40Kč/l tak to dela mesicne kolem 12.000Kč za mesic ze benzin,coz je proti 6000Kč za LPG uz kurwa velkej rozdil kdyz si to vynasobis za rok...
Hanzz:
ale dá. 3,0R i H6 jsou v plynu - projdi subaruclub.
2 Zdeny60: áno, ale za akú cenu :o) ver mi, nestojí to za to pri tom servise ktorý to potrebuje... a to hovorím o origo sade čo tam montujú u Subaru (taká tá nejaká kvalitná za 60k)...

02.06.2010, 21:20 |
hanzz Co vím, tak Subaru oficiálně do třílitrů plyn nedává a co jsem kdy slyšel, tak co byly individuální zástavby LPG do těhle motorů, tak to nedopadlo dobře.
V klubu vím o jednom člověku, který namontoval plyn do H6 a po roce a něco to prodává. Proč asi? A v zimě byl na prodej taky jeden kus H6 s LPG, původní cena hodně přes 200t, potom postupně šel dolů až někam ke 130t. Proč asi?
Prostě jsem ještě neslyšel, že by kdokoli "od Subaru" řekl: Jasně, do toho motoru ten plyn dejte! Naopak, když jsem svoji H6 kupoval v Autwecu, tak mne výslovně před LPG varovali.
Hanzz: já neříkám, že to je nej volba, ale jde to. Spíše než technické obtíže, lidi odrazuje pak seris hlav kvůli ventilům. Jinak není důvod. Ale platí to samé, co u 2 a 2,5litrů - hlavy-ventily. To je jediný důvod, proč není u 3,0R a H6 plyn tak rozšířen.
Jinak co se týká spotřeby, včera jsem si znovu pročetl test 50 aut, co dělali na tipcars a Subaru 3,0R s AT opravud při úsporné jízdě průměr 8,8/100, což jde, na delší se dá s automatem i pod 8,5. Takže bych to tak neřešil, navíc, když se někdo chce svézt, tak s tímhle to jde dobře a musí počítat, že si musí (jako u každého výkonnéhop vozu) něco přplatit.
Spíše mě zaujal ten maník s tím Evo na LPG, pokud mu to funguje....

03.06.2010, 16:57 |
trlon kdyby se mi chtelo tak bych ti ukázal co dokáže plyn v takovém aute.když sme tahali motor ven a rozrbtali jej tak sme se nestačili divit.na tyhle vozítka to není ale pokud máš navíc 60tis na nový motor tak si to namontuj.bud chceš jezdit sportovne nebo šetřit.to si kup nejaké RSo v TDIčku radej než ničit subko

03.06.2010, 20:08 |
Seat Power | Upraveno: 2010-06-03 20:14:45
..spatna sekce .o)sorry

03.06.2010, 20:14 |
trlon se divíš?bud chceš neco co letí s nádherným zvukem a čkolkou nebo šetřit a aby to trochu jelo tak tdi i to letí po čipu

03.06.2010, 20:32 |
Ladic Tak koukám, že dezinformací o plynu kam všude nejde dát je opravdu mnoho a jak to pak nejede atd. Takže WRX STi v LPG nevidím žádnej problém v přestavbě, otázka vkusu je jiná, ale přestavba no problem. Tady přestavují i 300KW bestie a ono to funguje.....
[ Link ]
2 Ladic: je trochu iné hodiť 300kW atmosféru s motorom veľkosti kombajna a 300kW fúkanú ryžu ;o)
V USA se auto prestavuji na plyn ne kvuli spotrebe, ale prave kvuli zvyseni vykonu a setreni motoru...s tema ventilama to sou opravdu kecy...Nemate google? Mrknete na US fora a lidi co s tim maj prakticke zkusenosti a ne jen blbe kecaji a pak nasednou do octavie 1.9tdi...
Briann:
tentokrát se obávám, že nemáš pravdu. Ventily poroblém nejsou, ale jejich zaklepávání do sedel problém jsou. To je prostě fakt. A modely Subaru, která nemají k tomuto účelu upravená sedla, na to prostě trpí a řeší se to pak seřizováním vůlí, pokud to ještě jde. Pokud ne ==>nové hlavy= úspora v řiti.
Tohle není z mý hlavy, to je odpověď servisáků Subaru (obvolal jsem, co jsem mohl, Opava, Coubal atd... , pročetl fora).
A když pozorně pročteš fora a čteš i mezi řádky, je dost těch, co mají neskutečný potíže s neseřízeným systémem, který pak cuka, nejede a další potíže.
Sama o sobě přestavba není problém, pokud tedy neskončí motor plný pilin a špon na to, že to dělalo prase (psalo se tu o tom v souvislostis nějakým Mondeem).
Čili technicky jde přestavě cokoliv, není jeden technický důvod, abynešla 3,0R, pokud to dovolí místo kolem hlav, nebo třeba STI.
A pak to je celý o ekonomický rozvaze. Věř mi, tohle jsem si už prošel xkrát. Chtěl jsem do legacy dát Viale, ale práve propočet a potenciální riziko s ventily mě odradilo.

04.06.2010, 07:58 |
hanzz Zdeny, proto jsem psal, že je to prostě do třílitrů boxerů nesmysl. Kdyby ten motor měl tvrzená sedla, tak problém není, ale on prostě nemá.
Kdybych ročně najezdil desítky tisíc km, tak jdu rozhodně do LPG, ale určitě by to nebyl turbomotor, ale velkoobjemová atmosféra, u který je ta zástavba osvědčená. Klidně to HEMI :)
radek.613 tu jednou sáhodlouze pospsal jak to je s tou přestavbou. Do něčeho to vhodné je a do něčeho ne....
naprosto jednoznačně
u tech STI apod foukanejch potvor bude jedinej orisek to naladit.. ten plyn bude mit proste nakou piggybck jednotku .. v podstate to same co se dava kdyz se takove auto prefukne... takovou jednotku naladit neni uplne jednoduche a nemuze to byt neco co se bezne pouziva u beznejch atmosfer(hrube moznosti ladeni) a i naladit nebude jen tam neco nasypat "od oka" proste WB lambdu do vyfuku, na brzdu a pohrat si s tim...
ty sedla odchazi kvuli vyssimu teplotnimu namahani, LPG hori s vyssi teplotou.. ale klidne to muze bejt i horsim serizenim.. ze to jede na moc chudou smes..