Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Laděné svody vs katy a lambda série

 o Navštíveno 10854x o
o 25.08.2010, 15:02 | Cormi
Chlapi, rozhodl jsem se koupit laděné svody Supersprint, ale co jsem koukal v Etce, tak jsem zjistil, že ten mlj motor má snad jeden kat ve svodech a pak ještě další kat normálně jako přední tlumič. Vůbec nevím, kde je umístěná lambda sonda a ty laděný svody kat samozřejmě nemají. Ale mají údajně navazovat na OEM kat a nejsou homologovány (jen pro závodní účely). Zřejmě právě kvůli tomu, že v sobě nemají ten katík. Ale vzhledem k tomu že mám nalítáno 64000km a auto je staré 8 let, tak je dost možné, že ten kat stejně není účinnej a akorát tam má odpor :-) jinak jde o Golfa 4 1,6 16V (AZD), konstrukčně stejnej motor s 1,4 16V - asi i s tím co dávali do Fábie. Nezaměňovat s 1,6i (SR) - ta to má všechno úplně jinak ! Při výměně svodů je třeba dát nové těsnění, ale jinak bude všechno OK, ne? Nemůže to mít vliv na lambda sondu např.?

Ve finále bude výfuk následně:
svody Supersprint
uni sportovní kat
roura místo střeďáku
koncák Supersprint

takže komplet překopaná výfuková soustava

sání mám hotové, pak to chci ještě nachipovat a nakonec dát nejostřejší vačky SCHRICK (268°). To už musí stačit, protože další level bude koupě GOLF 5 GTI (tuhle G4 si ale nechám) :-)

foto k příspěvku  od Cormi



o 25.08.2010, 15:05 | Lucni.konik
jestli ti po 64 tis. nefunguje kat, tak je asi něco hodně špatně!
o 25.08.2010, 15:07 | Cormi
nevim jestli nefunguje... jde hlavně o to jestli tam jsou opravdu dva katy (jeden navíc ve svodech) a k čemu tam ten ve svodech je? Protože tyhle svody v sobě samo žádnej kat nemaj
o 25.08.2010, 15:28 | mikevr6
tak chip kdyztak az po montazi vacek jinak to nema smysl
o 25.08.2010, 16:34 | Honza2.016v
tyhle svody krok vedle... jediný zlepšení bude pouze díky vyhozenýmu aktu, jinak s touhle dýlkou a vačkama se bude ovlivnovat výplach motoru v nízkejch s tředních otáčkách.. ztratíš MK (možná ne, díky většímu průměru trubek..) ale dýlka je tak na 8000+ rpm...

tohle je prostě kompromis danj tím, že se svod snadno nevejde mezi převodovku a vanu..správná dýlka primáru je někde u druhýho ohybu...
o 25.08.2010, 16:34 | Tuner#2
Proboha tohle ale nejsou svody! Na mou 1,3 s 265/258°vačkou jsou optimální svody trubka 35mm vnitřní a délka od hlavy ke spoji 4in1 mezi 880 - 920mm. Tohle co je na obrázkou jsou v podstatě sériové svody (myšleno svou délkou) jen v plechovém provedeí narozdíl od litiny.

Kup rovnou tu R32, vyjde to fakt levněji ;-)
o 25.08.2010, 17:20 | Honza2.016v
hm 35mm vnitřkem? to je tak na 2L atmo s výkonem kolem 200PS-230PS/ a MK v 5000

dyť továrna (škodovka) na RS/LR jezdila 34 mm venkem s dýlkou 800 a máme ověříno,že velkou trubkou ztrácíš.. (34mm venkem máme např. i na primárech na TAZu 1860ccm a dříve bylo 36mm -dělají se 2 typy svodů - malá trubka což je origoš Muck, a velká což je levnější , ale hůř fungující kopie, ale prostě 10Nm v 3700 ot/min je u stříkačky ztráta skoro 1mm na šíři oběžnýho kola a mnoho litrů za sekundu..ty 3kW navíc v 5000ot/min za to nestojej )
o 25.08.2010, 17:28 | Tuner#2
Honza2,016v: Tak se podívej co dělá Supersprint na 1,6 za roury :-)

Jinak EDIT 35mm bylo optimum ale z venku, takže 32mm vnitřek, ale stejně jsem šel nakonec do 38 venek, ale svody kratší kolem 760mm kvůli tomu, že delší se prostě už za nárazník nevejdou. Tou kratší délkou se eliminoval "objem" trubek, takže proto nakonec ten větší průměr. Navíc je to i plán do budoucna na delší vačku a co se týče chování motoru, tak pocitově to jede úplně stejně jako loni na 35mm trubky dokonce možná o trochu lépe, ale to je placebo efekt, na brzdě jsem znova nebyl. Jo a továrna jela na LR právě 38mm svody, ale 4/2/1.
o 26.08.2010, 09:48 | Cormi
Tady jde popravdě trochu o něco jinýho... ty svody chci už dlouho, ale teď je můžu mít za 5000 oproti běžné ceně 18000. Navíc se přestaly dělat... jinak jsem zjistil, že na 1,6 16V dělá svody taky německá firma TeZet, ale neexistuje žádný obrázek... cenovka 550€... prostě buď vezmu tyhle Supersprint a nebo nechám sérii

pro info dávám foto svodů z 1,6 8V - ty budou rozhodně lepší, co? Konsturkčně myslím... že jdou 4-2 a pak 2-1 kdežto u mě je to rovnou 4-1. Taky ta verze 8V tam rozhodně nemá žádný kat...

měl bych je hned vzít, ale pořád váhám, protože mám strach, že s tím zase budu mít problémy... že mi bude svítit kontrolka lambda sondy nebo já nevím co ještě... oni ty svody jsou nejspíš určené pro motorsport, kde se třeba s katem nepočítá vůbec... ale v poznámce mají, že pasují na OEM kat... no a já nakonec přendám OEM kat za sportovní

dávám fotky svodů pro 1,6 8V

foto k příspěvku  od Cormi

o 26.08.2010, 09:48 | Cormi

foto k příspěvku  od Cormi

o 26.08.2010, 09:52 | Cormi
vím, že to bude spíš pocitovka, ale minimálně to bude mít lepší zvuk :-) motto Supersprint je zachování OEM systému, ale maximum performance. Pro můj motor mají ještě náhradu za kat - přední tlumič (pro závodní účely), ale nejsem prase abych jezdil úplně bez katu :-)
o 26.08.2010, 10:57 | Tuner#2
Jo tak tyhle vypadají lépe, ale nelze říct, že jsou lepší, jsou prostě jiné. Obecně 4/2/1 pomůžou motoru ve středních otáčkách a zvednou krouťák a 4/1 pomůžou motoru nahože a zvednou výkon, ale hlavně nahoře.
o 26.08.2010, 11:18 | Cormi
díky za vysvětlení...

takže mám nové info... v těch svodech je opravdu nějaký předkatalyzátor a lambda sonda je umístěna hned před vlnovcem, tj. mezi předkatalyzátorem a hlavním katalyzátorem...

takže otázka zní, je problém lambda sondu přendat, aniž by se muselo sahat na elektroniku? Pozná lambda sonda že chybí předkatalyzátor?

pak je ještě problém, že ty svody Supersprint jsou vcelku a ty origiální jsou rozdělené hned zatím místem jak se sbíhají 4/1 a tam je zřejmě i ta lambda sonda...

takže teď babo raď... mám je vzít nebo se na to vykašlat? Oni jsou opravdu myšlené pro motorsport, kde se zřejmě s lambda sondou vůbec nepočítá
o 26.08.2010, 11:27 | Lukasino
Ja bych se na to vykaslal, neverim ze bude nejakej extra znatelnej narust vykonu a tech penez co to bude stat... :(
o 07.09.2010, 19:13 | Cormi
tak jsem je koupil - na jaře se s tím poperem :-) a cena? 5000 Kč... přestaly se dělat, takže pokud bych je nevzal, tak už neseženu... mám celou zimu na to abych si rozmyslel ty vačky za 650 éček a čipovat se to bude tak jako tak (u Sportmotor Praha). Ty vačky mi dost leží v hlavě, ale věřím že to pocítím a nic dalšího už nemá s tím motorem cenu dělat... vačky by měly dodat chybějící sílu, kterou nutně potřebuju na rozhýbání těch velkých kotoučů a těžkých kol
o 08.09.2010, 10:36 | Vlastah
ja bych preskocil rovnou na to GTI :-)
o 09.09.2010, 13:04 | kamil306
tomu se říká dobře investované peníze:-))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.6952 sekund.