
Navštíveno 19906x

Ahoj lidičky, chtěl bych se zeptat na názor na stáčení kotoučů. Vrátil sem se z dovolený z Rakouska, byl sem i na hochalpinstrasse a auto vůbec dostalo slušně zabrat. Trochu mi háže volant při brždění. V servisu mi vyměnili část levýho předního ramene a je to lepší, ale dělá to pořád, tak si myslim, že to je kotoučema. Jakej máte názor na stáčení, případně nějaký doporučení kde v Praze a okolí by byl někdo dobrej???
Moc díky za jakoukoli radu, nový kotouče a desky mi přijdou na 12k, to se mi zatim moc nechce :o(
výrobci brzd říkají ne ale je to jedina možnost jak se zbavit třepani když pomineš vyměnu. sampzdřejmně se da kotouč ,nábojka krasně změřit
Dragster: Proč? Pokud nebude pod min. tloušťkou, tak se není čeho bát. Známej zkříval nové kotouče po 2000km , stačil a od té doby klid. Jinak kdejakej šikovnej soustružník. Ale jak říkám, jedině, že i po stočení zůstane rezerva do min. tloušťky.
Ono bohužel výrobci na to dnes se*ou, správný kotouč by se měl odlít a litina nechat pomalu vyzrát a pak až obrobit, dneska to nikdo nedělá a pak se může stát, že začne kopat i nový kotouč. Druhá chba může být v uživateli, když jezdí rychle v dešti a vymete na rozpálený kotouč louži...
No jen doufám, že pod tu minimální šířku nebudu muset jít. Předpokládám, že ta minimální šířka na tom kotouči uvedená neni co? Takže ten, kdo to bude dělat, by na to měl mít nějaký tabulky? Každopádně já nejsem žádnej extra brzdič, takže jen chci, aby mi necukal volant ikdyž brzdim jen málo. Navíc si myslim, že tim, že to pak cuká celou nápravou, se ničej i důležitější věci a to už vůbec nechci dopustit...

06.09.2010, 12:55 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-09-06 13:09:42
Min. TH je obvykle na kotouči vyraženo, ale pokud je jetý, tak to pod rzí nebude vidět. Tady to bejvá nejčastěji viz. obrázek u 10mm silného kotouče.
Jinak to najdeš v příručce k autu, každý výrobce uvádí min. doporučenou tloušťku kotoučů, pod ní už hrozí prasknutí, rychlé přehřívání kotouče, atd.


06.09.2010, 13:19 |
fredh nebo bývá na třecí ploše do kotouče udělanej jakoby ďůlek, kterej když zmizí, tak je to na výměnu. Pod ten by se to nemělo dostat.
A ten co ti to bude stáčet, tak ať to dělá hlavně pomalu, nebo ti to zdělá ještě víc
fredh: Ano nebo tak :-)

Fredh: no doufám, že když to dám do servisu, kde se tim zabejvaj, tak to snad nebudou úplný blbci :o( Dneska už to většinou dělaj přímo na autě, takže předpokládám, že někomu to auto ráno svěřim a odpoledne si pro něj přijdu...
A proč se teda na to ptáš jak to poznáš, když to dělat nebudeš? Já bych teda doma sundal kotouče, odnesl je "Frantovi" za 200,- na stočení na soustruhu a zas nasadil. Servis si za to vezme dva litry a kdo ví jak to udělají...

06.09.2010, 13:50 |
fredh tak, kotouče sundej někam to odnes a pak si je zase nandej. Vyjde tě to nanejmíň a budeš přesně vědět co a jak

06.09.2010, 17:18 |
Kesam Jako tuner
kazdopadne to musi stocit na jedno upnuti obe dve strany jinak to bude mozna jeste horsi a budes je moct vyhodit...
já stáčel a nepomohlo,radši sem koupil nový,na fábku sem to měl za pár kaček
kotouče a desky za 12 tisíc? co to je za auto?
taktak, na stočení neni vůbec nic špatnýho... má ho stáčet deska nebo soustruh ?..... jen samo dodržet minimální tloustku tim pádem nejdřív oměřit zdali vůbec má cenu stáčet.....
jinak dávám klasika ke známýmu se soustruhem a dělá mi to tak 2-3 kila za kus...
ja si je nechavam stacet v byvale skole , kam sem chodil na zamecnika , rano prijdu a odpoledne je hotovo vyjde to na 150kus a prace stejna jak od soustruzniku.
Only: e39 530i a měl sem na mysli celý auto. On i zadek trochu rezne, ale včera sem koukal na ty kotouče a nějakej ten důlek na nich ještě je, takže by to stočení nemuselo uškodit. Jinak v autorizovanym servisu bych dal tu dvanáctku jen za předek :o(
Verano: je jasný, že někdy jsou ty kotouče už tak křivý, že ani ubrat 0,5mm nepomůže, ale já doufám, že ty vibrace jsou tan malý, že by to pomoct mohlo. Tak už sem se více méně dobral k názoru, že to zkusim, ale nikdo ještě nezmínil někoho cca do 20km od Prahy, na koho by byl spoleh... Já našel v Praze jakejsi Donor Servis a dělaj přímo na autě za slušný peníz. Má někdo zkušenost?

07.09.2010, 07:42 |
Lufas kdyby nestacilo pet desitek tak to musi delat bordel jako prase...vyprdni se na nejakej servis, doma si je sundej dej nejakymu soustruznikovi kteryho ti nekdo doporuci a je to...delal jsem takhle hafo kotoucu a vzdy ok.
Byl bych moooc zvědavej, jak by se vám chtělo na sídlišti na ulici před barákem sundavat z auta všechny čtyři kotouče. Na to nemám čas ani náladu, to dám radši v servisu o pár stokorun navíc, než se s tim prát celý odpoledne a pak stejně nevědět, kam to odnést.

07.09.2010, 07:56 |
Lufas aha tak to sorry to jsem asi prehlidnul ze nemas podminky kde to udelat...ale za praci sundani kotoucu a za praci stoceni v servisu nedas o par stokorun vic...to uz proste nejakyho mechanika co dela doma v garazi co ma treba nejakyho cloveka na to stoceni

07.09.2010, 10:30 |
zazaa nejjistejsi je to stahnout rovnou na aute specialnim soustruhem ... nasadi se misto trmenu a sjede kotouc do roviny a eliminuje to i pripadnou malou hazivost unasece
tady na ucnaku se to delaji nejak za kilo nebo dve za kus :)
Tak stočit se to samozřejmě dá, ale to bych dělal až jako poslední možnost. Může bý spousta věcí, které zapříčiňujou ty vibrace.
Kotouče a desky jsou spojené nádoby. Jak se sjíždí jedny. tak se sjíždí druhé. Málokdy je povrch rovný a po stočení narušíš dotykovou plochu. Koupil bych určitě aspoň nové destičky, protože ty staré nebudou dolíhat k "novému" povrchu kotouče a bude trvat nějakou dobu, než si to sedne.