
Navštíveno 13560x

Tak proražená hadička od chladiče oleje udělala svoje a motor se lehce chytil po zimě ..... tudíž sem se rozhod udělat rozborku dřív než by se chytil uplně aneb repete.... bylo na to i trochu víc času takže na tom je udělaný víc věcí než naposled....
největší zdržení bylo broušení kdy se dělaly ACL šály na zakázku, ojniční dokonce 2x protože ty první co dorazily prostě nepasovaly takže se vyráběla druhá sada na ojnice která už naštěstí padla.... v brusírně to bylo asi tak 3-4 měsíce tudíž lehký zdržení oproti původnímu termínu "za měsíc to mám hotový" :)
-klika jak hlavní tak ojniční ložiska jsou už 3 výbrus tj -0,75.... sehnat jinou kliku je víceméně nemožný na tyhle motory a většina tu už stejně má aspon druhej výbrus
-vyhonovaný válce -0,50 + nový písty +0,50
-zbroušenej vršek bloku a zbroušená + natlakovaná hlava
-zabroušený sedla ventilů + nový gufírka ventilů samozřejmě

už to začíná vypadat jako motor

všechno tak nějak očištěný a stříknutý do trikolory stříbrná, černá mat a červená

tzv. Divorced downpipe

moje oblíbený rozvody..... na tomhle motoru je mám za cca 30-45 minut hotový se všim všudy... :)

pokračování příště....
zatim jsem na tom strávil pár hodin práce ..... motor nemusí bejt žádná leštěnka to ani nechci, ale může vypadat trochu aspon jako zánovní :)
Tomu říkám láska k motoru :)
tak i přes to kolik mě už ten motor stál tak ho mám rád :) takže doufám že ted už dá na chvilku pokoj a dá nějakej ten výkon . . . . očekávám něco mezi 300-350hp, jediný co k tomu už schází je MAFka od lexuse nebo fuelcut defencer....
už sem si rovnou vytisknul poučnou etiketu :)

super :) btw kdybys chtel fuel cut tak mam skladem HKS :)
rajdlos : radsi bych sehnal lexus mafku, když neseženu tak nezbyde jiná možnost... samo jsem koukal že máš skladem :)
výbrus dělalo takový malý JZD což já považuju za největší machry v oboru, starý pánové v modrejch pláštích pracující od 7 do 15 co to maj fakt v ruce...
MOTORENA hostivař ( www.motorena.cz ) vřele doporučuju .... existujou sice levnější ale tady zase člověk má jistotu že to udělaj dobře, celá jejich práce vyšla na 16k
obdra : jasan voe :)))ten motor je fakt dlouhej jak pracovní tejden, ten by se tam nevešel asi jen tak, V8 by se vešla tohle sotva , a když tak bych seděl na převodovce :)
už pribylo sání a pár dalších chůjovin..... zbejvá vana,převodovka, startér,altík, servo, nahodit kabel. svazek, zapojit všudypřítomný podtlaky a vodní hadice a hurá s nim do auta :)


21.09.2010, 09:15 |
Pajk Tohleto považuji za jistou demenci. Sám tím ale procházím. Někdy mi přijde, že jsem měl radši začít s drogama! :D Palec UP NP!
ono to auto je taková droga víceméně :)))
mě to baví rozebrat do šroubku a složit.... sice mě to nebaví skládat teda po asi 4 měsících ale proč ne....ten motor je vcelku jednoduchej :)
hele jak ty to mas nismo s tvejma projektama?
neco jsi mel s oturbenym volvem,jeste ta S13 240,pak supra a fiesta?tamto se prodalo?jen me to tak ze zvedavosti zajima.jak to mas ted s vozovym parkem:-)
jinak preju at uz ta krava dlouha z podkapoty vydrzi a neco se nevysere
"projekty".... :)
volvo to už je dávno, bouračka, opravil sem mu předek, trochu poladil výkon a pak už mě to jen sralo pořád kudy to jelo protože auto se znakem volvo, podvozkem by porsche , motorem renault kam volvo dodalo turbo, elektrikou renault a kastlí volvo/renault z amsterodamu to je prostě špatně..... tudíž šlo do pryč
pak 240sx to mě unavilo atmosférickym výkonem na kterej nejsem zvyklej, neni to vůbec špatný auto a je s tim sranda ale pro mě slabý , Zephyr je novej majitel
supra.... všechno co píšu jsou auta pro přítelkyni aby mohla něčim jezdit + když tim pojedu já tak at to aspon jede..... supra byla po těch dvou , její hystorie je tak nějak psaná zde....
fiestu sem dostal od TheTukyho tady z fora..... vpodstatě mi toho bylo líto aby se to vyhodilo tak sem jí převzal a tak nějak do toho cpu pořád chcechtáky aby to nějak vypadalo a jelo.... až bude tenhle motor hotovej tak se vrhnu na tu 1,6 z tý xr2 to bude easy proti tomuhle....
cadillacy mám stále 2..... na toho kterej je pořád muj fyzicky neni nějak čas , půlka motoru je rozhozená a až bude time což bude po fiestě tak udělám těsnění pod hlavama a bude se jezdit dál....
víc toho snad ted nemám, hlavní pražský vozidlo ted je fiesta s pražskym podvozkem sníženym asi o víc jak 10cm a tvrdym jak cyp.... takže pohodička :)
ještě jeden projekt co si tak pořád nějak v hlavě plánuju a dávám dohromady bude cosi co si vyrobim sám ale všechno se to bude odvíjet podle toho kdy se naskytne za nějakou rozumnou cenu nějakej rozumnej motor, pak se to může pošoupnout do stádia realizace čehosi co bych chtěl aby mělo 500ps/tunu
NP: To ale od Tebe vubec neni hezky zapomenout na F127 :O)))
Jinak pekna pracicka, jen co je pravda ;o)
Lukasino : njn .... F127 a R5GTE se nepočítá, to byl takovej výkřik do tmy:)

22.09.2010, 19:31 |
masz Hezky moturek v tech starsich autech je kouzlo :-)
to N.P:
Nemáš na prodej motor z fiesty? Kámoš shání 1.3,ale rozvod řetězem. Nebo nevěděl by si o něčem? Klidně napiš na mejl
Díky
nevim, chtěl sem si tu 1,3 radsi nechat do zalohy prece jen :) ale jeste to promyslim.... jinak mám jí řetězem a najeto má přes 500tis....
jinak zase trochu pokročeno dneska...
dodělaný vodní hadičky, víceméně podtlaky hotovo, servo na místě, kabel. svazek zapojenej a na místě, převodovka nasazená, startér na místě......
už zbejvá usadit do auta, dozapojit chůjoviny, nalejt kapaliny , dopasovat vejfuk vykuchanej, nastartovat a strobáčem předstih.....

to NP:
no, myslím,že až mu řeknu,že má 500tis nalítáno,tak asi zájem mít nebude :D.
Jinak samo motůrek máš krásnej :)
dyt já si ho radsi necham :) motor je ve vyborny kondici..... na tech 500 super, vodu a olej nezere, jede dobre, volnobeh si drzi vklidu, startuje hned...... rek bych ze bez problemu by dal dalsich 500.....
podle me je neznicitelnej, pred chvili sem se zase honil s kamosovou OII 77kw a prostě ta fiesta jede stejně jak tohle tdi.... pak sem parkrat hodil brzdy motorem z 3 na 1 a pustit spojku a hurá kola stojej ....co bych nicil novy desticky vid..... ten motor proste ne a ne umřít a to sem mu dával mix nafty a naturalu co lidi občas blbě tankujou a já jim to opravuju.... prostě nesmrtelnej hajzlík :)
Kamarád si koupil fiestu jako winter car, nasypal do ní 15 do podvozku,brzd,olejů atd.. Půjčil jí kamarádovi a ten jí po 50km zadřel :). Tak sehnal jinou fiestu za 3k, vyndal motor a ten se zadřel za 100km. Holt smůla :D
heh,to mi neco pripomina.osud fiest:-D
koupil jsem si XR2i lital s ni a jednou kdyz sem ji drzel pod krkem 15 km na otocku do prace cca kolem 200,a zpet to samy,tak jsme nedojel.dira v pistu ventil v tahu..
koupil jsem druhou celou XR2i bez papiru za 3tis prohodil motor s prevodovkou a druhy den jsem resil proc jezdim na tri valce.hlava dolu ventil upalenej :-D
jeste ze nejaky ventily zbyly ze staryho motoru.nechal jsme je na brusce nabrousit a zabrousil do sedel.sedla na ventilech vypadali jako dvacet let valejici se venku lesenova trubka.myslim tu dulkovou korozi.jeste jsme koukal ze gufera ventilu uz jsou jen kousky tvrdeho plastu a po jejich vymene prestal stary ford zrat olej..jak podivne :-D
ted uz jezdi jak ma a ma za sebou dost desitek tisic km...
máte asi pech..... mě už měsíc svítí na volnoběh mazání a ani prd..... bud blbne čidlo nebo tam je třeba málo oleje fakt.... ale co je mi to putna, měsíc každodenního jaždění s tim že ráno nastartuju, okamžitě plnej knédl, zařazení se všim všudy mi trvá kolem čtvrt sekundy a všechno pořád žije a ne a ne to umřít....... naposled sem jezdil asi s litrem oleje a dostávala šišku pořád a nic.... pak sem teda dolil do oleje kterej nikdo neměnil asi tak 40k a po tak 10k už byl kaput filtr že nešel tlak oleje opravdu...tak sem dokonce musel vyměnit olej a filtr :D prostě to auto je nesmrtelný za tim si stojim :D
šum tam s nim


24.09.2010, 01:03 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-09-24 01:17:55
15-20 minut hrkání sem tam a je tam :)

zbejvá :
zapojit k ECU , zapojit el. periferie po straně motoru
připojit palivo k motoru
hadice k topení, turbu, chladiče převodovky, chladiče motorovýho oleje a chladiče serva
dát altík + nasázet řemeny
kapaliny nalejt a pár pyčovinek ještě
zkusit start a pokud ano tak nahodit předstih
a tradá.....
měl si tam nechat raději tenhle pohon o síle jednoho tažného vola :)

Nismo: podobne jsem se choval k jednickovymu golfu 1,6 a taky furt makal, dokonce na jednom valci byly tak blbe ventilovy vule ze za studena sel na 3(ve velky zime na 2) protoze zustavali pootevrene ventily, hned od startu si tomu dal par vterin plnej, mrtvy valce se chytly, ohraly, roztaznost zapracovala a uz ok:) takhle makal 2 roky .. 30tis km... olej sem dolil naky nejlvnejsi m6ad nebo tak neco na bnzince kdyz v zatacce zaclo svitit mazani:)
a jak rikas, TDIcka na semaforech no problem, i po max po dalnici celkem pekna.. tyhle stary kary mely svoje kouzlo:)

25.09.2010, 22:17 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-09-25 22:33:07
hńńń hńń ;-))
první test (samo kvalita tragická z telefonu..)
[ Link ] assassin : jj, ty sou tak jednoduchý že se tomu opravdu snad nic stát nemůže :)
kindlik : pošli všechno na maila
Eště bych asi doladil kolem motoru ten tam svítí a ostatní nic, Jinak pěkná prácička helet chlape a jak si na tom stěma pérama a tlumičema na XR2 ? dyštak písni na icq
kolem motoru se to snad nějak doladí ještě....
tlumiče víceméně mám jen na nich tak nějak postává auto, zatim sem prohazoval jen předky ale ty starý z tý 1.3 sou fakt kantáre..... myslim že ani nemá smysl aby sis je bral neb by to byla škoda práce asi to dávat na auto... :)
tak tlumiče pokud sou zničený tak to bych ani tolik neřešil ale mluvili sme tenkrát o těch pružinách, ty snížený tak jestli se je tedko používáš nebo ne
jj ty tam nechávám, na xr2 sou takový orezlý akorát vepředu byly řezaný asi o 2 závity
ty jom co si kupoval na 1.3 si necháváš?
jj, zkoušel jsem ty z xr2 a i přes to že ty předky někdo řezal tak na mě moc vysoký
schválně jsem zkusil vyrobit po domácku FCD.... zatim jsem to testoval jen tak se zdrojem od kompu ale vypadá že se to chová výborně, co jsem koukal na charakteristiku chování tak dokonce by to mělo makat i líp než HKS a Greddy tak sem zvědavej.... sice taky moc FCD nefandim neb přeci jen to je to prasárna vůči motoru ale když se to veme s mírou tak to neni tak hrozný....
náklady cca 50kč :)

zavřeno do krabičky od ťikťaků :)

a pro pořádek popsáno :)

asi hloupy dotaz ale co to to FCD je a k čemu to slouží?
"powerbox"? :) Ale jedes pekne Nismo :o)

27.09.2010, 16:17 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-09-27 16:32:36
FCD = fuel cut defencer...
prostě jen krabička která "odstraní" zabudovanej fuel cut v autě.....
v praxi to funguje tak že váha vzduchu se stoupajícím průtokem vzduchu (většim tlaku na turbu =větší průtok) zvyšuje volty ... v sérii ti to je jedno, turbo natlačí třeba 0,5baru a váha vyskočí na hodnotu třeba 4volty...ale jak natlačíš třeba 0,9b tak váha pude na 5v kdežto řídící jednotka má zabudováno že na 4,8V má vypnout palivo protože to považuje za ochranu motoru jako je třeba problém s regulací waste gate ....
musíš teda nějak tuhle ochranu obejít což se dá udělat takovouhle krabičkou která prostě při 3voltech pustí ven 3V ale při 5V pouští jen 4,8 což si můžeš regulovat na trimru (modrá krabička na tý desce) ....
psarásna to je samozřejmě v tom že když se zvedne tlak třeba na 1b což bude např. 5,2V který by ECU ve správný funkci kompenzovala většim množstvim paliva tak tam bude stále 4,8V takže jednotka už bude pouštět stále stejný množství paliva ale pude motoru víc vzduchu takže se bude ochuzovat směs.... přece jen ale supra je už v sérii dost bohatá na směs a dobrá směs pro motor má dost velký rozmezí takže jak řikám když se to vezme s mírou tak to jde takhle ošálit....
jinak trochu už sem to zvyšování tlaku kompenzoval předstihem a dal jsem místo 10° radši nějakejch 12-13° ....
samozřejmě pokud by někdo věděl o MAFce z lexuse tak jí shánim, jedná se o MAF z 1uzfe motorů ... to je taková alternativa k tomuhle FCD
kamosovi jsme prodaval svoiji XR2i a ma jedny tlumice nahradni.byly v dobrym stavu nez jsem tam daval sporotvni nizkej podvozek....
tak mu zavolej 776097335
je fcd nejak pouzitelne aj na atmosfery ? konkretne sa mi jedna o SR20DE na nissanoch.
jasisoft : ty máš na atmosféře problém s fuelcutem ? :)))) je to pro turbomotory ale samozřejmě pokud by si z nějakýho zlepšování už měl problém s fuelcutem tak se to dá použít.....
jinak už jedééém.... najeto prvních cca 30km a vypadá to vpohodě, pro jistotu do oleje přídáno MOA od BG :)