
Navštíveno 12080x

Mam problem, no dobre tak dva (ostatne jako skoro porad). Auto spolehlive drzi volnobezne otacky, zaradim, pustim spojku a bez plynu se pokusim o rozjezd a auto se zacne dusit, jakoby chcipat, otacky jsou dolu na cca 500 a klidne i pod a kdyz si neprislapnu plyn tak se nerozjedu. Se studenym motorem mi to klidne i chcipne, s teplym klidne taky ;-) - to jest prvni problem. A druhy kdyz pustim klimosku, tak se mirne zvednou volnobezne otacky, coz je dobre, ale kazdych cca 6-7 vterin opet pad dolu k tem cca 500, skubani duseni se, to trva cca 2-3 vetriny a pak zase vyskocej na ty mirne zvyseny a takto porad do kola. Privytam jakoukoli radu. Můze mit vliv na ty otacky treba palivovy filtr? Nebo cerpadlo? Za jizdy zadny problemy nemam, tak ja nevim, zkuste mi nekdo neco poradit. Dik

05.11.2010, 08:27 |
fredh jaký auto?

05.11.2010, 08:36 |
michal_smsmsm (A) | Upraveno: 2010-11-05 09:56:23
srry mondeo MK1 ;-) čili myslíš ten potenciometr na klapce?? neb tam neni nic jinyho co by mohlo byt v prdeli, klapka chodi volně, je cista (no dobre letos sem ji jeste necistil ale zitra ji vycistim, kdyz nebude chcat) jinak nevim co by na ni mohlo byt zleho...
Fordem tam vlakem zpet :-)
Loni jsi delal neco s EGR?ne?Udelal jsi to poradne?
voe ;-) ja delal furt neco furt s necim, ale zrovna s egr sem toho moc neudelal, pac se mi ho nepodarilo diky pristupu k nemu ho sundat, takze neni zaslapenej, jak sem puvodne chtel a odpojeni hadicky nemlo zadnej efekt vubec na nic...

05.11.2010, 08:44 |
fredh a benzín nebo to co máš napsaný v popisu?
ano, kupodivu je to benzin a dokonce ten co mam psany v popisu... takze 2.0 a MK1 tudiz rok vyroby nekde mezi 93-96
teda nevím, jak tvoje mondeo, ale můj Fakoň se Zmetkem pod kapotou se bez plynu nerozjede ani hovno. Ale nemám ty další problémy jako ty. Každopádně vyčistit volnoběžák a klapku......taky bych to nechal proklepnout nějakou diagnostikou - tuším, že jsi se se mnou jednou domlouval, ale pak to padlo.
To až Mondeo MK3, co mám s Duratecem, tak ten s rozjezdem bez plynu nemá problém - ani do krpálu a dokonce se rozjíždím z pozemku do krpálu i s vozejkem a nechcípne. Ale s tím, že se nepřídá plyn při rozjezdu u benzína jsem se setkal až u toho duratecku. Předtím Zmetek a N7A se bez plynu nerozjelo. Teda ten N7A jo, ale muselo se na spojku fest jemně.
A rozjizdis se bez toho plynu primerene situaci? Tj. po rovine a spojka po kouscich a desne pomalu.Tenhle manevr se rychle zvladnout neda ani u bezvadne serizenyho motoru.
problem je, ze cca pred dvema trema lety se to bez toho plynu jeste rozjelo uplne v pohode, proste to "nejak" melo silu na to se to rozjet, jako by si to nejak samo pridalo nebo co a rozjelo se to, na rovine, nebo do kopce, proste to slo. pak se posraly volnobezny otacky a od te doby se cca tak deje tohle. volnobeznak jsem cisitl pred 14cti dny, to nemelo na funkci absollutne zadny vliv, klapku uz jsem nestihl tu udelam zitra ( ale tak ci tak cistim ji kazde jaro a kazdy podzim, spolecne s VV a MAFem kterej byva pravidelne zasranej jak jetel, ale na otacky to nemelo nikdy vliv) diagnostiku mi delal DJdekl letos v lete a nezaznamenala jedinej problem... jinak pro uplnost, klapky uz jsem mel dve, volnobeznaku uz jsem zkousel aspon 5 a vahu vzduchu jsem taky menil a vse tak nejak bez valheno uspechu
máte mít diesela s tempomatem, tam plynovej pedál skoro není potřeba:-)))
ano měl jsem na mysli ten potencák u škrtící klapky... nevím, jestli to je rozebiratelný, nebo ne...
futura > jj uz to auto mam par let, a fakt ho znam, a kdyz si sednu do jakyho koliv jinyho auta, tak tohle proste funguje uplne v pohode klidne i "relativne" rychle, jen proste u me to nejde absolutne vubec. otacky padnou a kdyz fakt poustim tu spojku tak se na tech cca 500stovkach chvili auto klepe a po cca 4-5ti vterinach se to tak nejak bez toho plynu i rozjede, ale proste je to spatne, takhle se to nechovalo a chovat se to tak urcite nema ;-) kdyz si sednu do nasi socialni kokty 1.2hovnotopojede nebo vi buh co to ma za motor, tak proste pusim spojku a jedu, to vystreli otacky proste vylitnou na ja nevim tak 1000 a proste v cukuletu hned jedu... urcite musi byt u me neco v haji ale fakt nevim...
ještě mě napadá, co obligátní odvětrání a ty slavná debilní kolínka u zmetka? Rádo se to zasere, popraská. Každopádně zkoušel si vyměnit i potenciometr škrtící klapky? Já u fakoně, když ho koupil mě problém s tím, že si regulérně dělal, co chtěl......jedu, jedu, pustím plyn a ten debil si ještě naopak občas přidal nebo držel ty stejné otáčky jako před puštěním.
05.11.2010, 09:06 | michal_smsmsm (M): Navrhoval bych prodat Fort a zakoupit nějaké Auto:-)))
Kámoš má taky Mondeo, pořád nějaké problémy s otáčkama (jednou malý, jednou velký) a tak jezdí Golfem II. Na rozdíl od Mondea bez problémů...
Tak jako jo, ono si to pri zvysujicim odporu pri rozjezdu samo prida, ale ten proces neni vylozene spojitej, bejva to takovy houpavy, kdysi to nekdo nazval bonanza efekt. Pokud se ti to pred lety rozjizdelo i do kopce a plynule, tak mi to spis pripada, ze jsi mel tenkrat vic zvyseny otacky volnobehu, kdezto dneska jsi nekde pod kolem 900nebo mozna i pod. Pokud mas volnobeh pravidelnej a jinak to reaguje na plyn jak ma, tak bych to radsi nepokousel. Jo, nemenil jsi nahodou treba prevodovku?
Nema socialni 1,2 nebo tyhle podobny veci elektrickej plyn? Vlakem zpatky ma jeste poctivou mechaniku.
kobylka> prosim te podtlaky to je taky kategorie sama pro sebe :-D ja ma v tom debilnim aute vsechny tyhle ekologicky sracky, sposutu ruznejch krabicek s elektrikou a hadickama ;-) vubec ted uz nevim co ktera krabicka dela, ale kdyz sme neco odpojili tak se to na diagnostice objevilo, takze bych rekl ze krabicky asi funguji dobre... nicmene kolinko pod civkou takovy to T co tam je jsem menil, to bylo uplne na prach, zbyvajici trubicky a hadicky jsou podle me ok, resp vsechny tesni ve svych napojenich na dalsi casti tohohle silenyho systemu... otazkou je jak poznat, jestli treba kdyz do nejakej trubicky foukam s vypnutym motorem jestli by to melo mit nejaky dpor, nebo by melo jit foukat primo jako by nic. to nevim a to mi asi nikdo nerekne... menil jsem celou klapku, potenciometr samotny totiz nesel, neb jsem nesehnal presne ten samy co mam ja, ale jiny, takze nebylo mozne jej vymenit samotny.
futura> prevodovku jsem nastesti klep klep jeste nemenil ;-)
tomass> ano to je skutecne dobry napad, pokud odemne mondeo koupis za dejme tomu tak 50 tisic abych si mohl kopupit toho golfa tak uplne s klidem
Já mám mondeo a problém s ním nebyl žádnej(krom výměny sání, které ale je prostě špatně zkonstruovaný a neměnilo se kvůli nefunkčnosti). No a co se týče koncernu, tak bych si nikdy od něj nic nekoupil.
No a je to možná ten problém - vyměň ten potenciometr škrtící klapky......jakou verzi 2,0i máš? 136 nebo 130PS? Pokud 130PS, tak bych ti mohl pučit z fakoně. Nebo kup na ebay novej poťák - stojí tam pár peněz oproti cenám co jsou v CZ.
ted koukam do kelly 2446kc :-(( to bych blil, mam 100kw/136HP...
jukni na tu ebay......já jsem blil z cen tady taky. Z US nebo DE.
Potak tam jde i z esca, akorat bude jinak otocenej, podle mne v tomhle pripade, kdy se plyn vzbec nehne, tak potak zadnej signal nedava. Navic ono staci, kdyz povolis ty dva sroubky potaku a pohnes s tim za behu, i ta miniaturni vule s volnobehem pohne. Takte kdyz jsi dal celou klapku i s jinym potakem, jsou jiny pomery, nez pred lety s puvodni klapkou.Si na ten motor vubec nemuzu stezovat, chce teda nejakou udrzbu, ale proti tem modernim je to jeste zvladnutelny na dvorku.
ikdyž, když to vemu zpátky, tak mi ten TPC vyběhl při diagnostice i. Tak nevím, co ten zmetek, ale dle mě fakt máš v pytli volnoběžák......ono ani vyčištění kolikrát nepomůže.
tak ja se rekne nemecky throttle position sensor uz jsem zjistil, ale jak se rekne nemecky volnobezny ventil to teda nevim :-D nj, chce to asi novy, holt pouzity mrdky z vrakacu nejsou asi to nej :(

05.11.2010, 10:08 |
Lucni.konik | Upraveno: 2010-11-05 11:27:18
zkus i aukro - občas tam bejvaj volnoběžáky.
Jinak DE: LEERLAUFREGELVENTIL
btw. pokial mas na motore vahu vzduchu tak to kludne moze byt aj ona....pokial nie,bude to len potik na skrtiacej klapke.
maf mam, ale u nej, jsem fakt presvedceny ze funguje, pac driv sem za chodu motoru vahu odpojil a ani to nebylo znat, ted vahu odpojim a motor se zacne dusit a chcipat... no jestli kvlaita z aukra bude jako kvalita z vrakacu tak to snad radis koupim nejaky polsky vyrobek z ebaye ale aspon novy. ackoli teda treba ten TPC nemuzu najit pro jiny motor nez pro 1,6 nebo 1,8 :-((
MAF je kdyztak stejnej i z esca TD, TPC pokud stejny upevneni, tak jde i z jinyho obsahu, jedna hlavne o plynulost, ne o konkretni hodnoty specificky pro ruzny motory.
to s tím rozjezdem bez plynu myslíš vážně?
zatím jsem neměl auto (kromě dehtu P806), který by se bez plynu rozjelo
bez plynu snad jen z kopečka, to že s klimou na volnoběh běží motor houpavě? tak klima zatěžuje, tak se není čemu divit - za jízdy kdy šlapeš na plyn tak to určitě nedělá ...
petura tak to si asi sedel v blbejch autech ;-) fakt to myslim vazne... na klimu by se meli zvysit otacky na neco malo nad 1000 a tam by meli drzet, zadne kolisani smerem dolu by nemel nastat, maximalne bych pochopil zakolisani pri sepnuti kompresoru, ale to urcite nema byt kazdych 7 vterin...
2 Petura: Passat sa mi tiež v pohode aj v štyroch ľuďoch rozbiehal na voľnobeh v dízlu :-)

05.11.2010, 16:54 |
fredh hele a co čerpadlo na benzín. Dává dobrej tlak?
fredh> no to prave nevim jak poznam. vim, ze celekm dost casta zavada je spatny cerpadlo, ale netusim jak se to projevuje, takze cerpadlo/filtr je urcite moznost, ale nevim kolik ma davat, ani jak to zmerit kolik dava...

06.11.2010, 14:26 |
fredh Nevím jestli nenapíšu blbost, ale když bys někde sundal hadičku od benzínu (dal na ni tlakoměr, třeba na měření tlaku v gumách) a někdo ti otočil klíčkem, aby čerpadlo seplo, tak bys měl hodnotu a mohl bys to třeba vyloučit.
cerpadlo ne...to bud dava nebo nedava..to ze dava malej tlak se muze stat taky ale to by spis nejelo vubec a nedelalo by to klesani otacek..Kdyz pujdu logicky..tak klesani otacek mi bude delat neco co mi ty otacky zvysuje..to znamena vic vzduchu a vic benzinu..kdyz mi otacky klesaj tak neco z tehlech dvou veci mi chybi.Benzin vylucuju,pokud pumpa vrci.Jestli ne tak hledej tam.Kdyz ti to dela to ze zapnes klima a otacky se na chvili zvysej a pak spadnou tak je to blby..Pri zapnuti klima jelikoz dojde k zatizeni ma takovej motorek nastavit klapku tak aby slo vic vzduchu..Tenhle motorek se posere a nefunguje to,respektive funguje ale otacky se muzou houpat nebo to muze dokonce chcipat..A to i treba bez klimatizace.Rika se tomu nastavovac skrtici klapky a udaje jsou dodavany z potenciometru na skrtici klapce.Je to vetsinou takovej valecek ve kterym je snekovej prevod kterej je spojenej s hridelkou skrtici klapky a ruzne s ni hejbe podle informaci z jednotky.
Petura: OT- bez plynu jsem se rozjel i s 1.3kou felicií...
Jediny kdy sem se nerozjel bez plynu tak to bylo s 1203 ktera jezdila na plyn..
Jak pise Woko_O, ale treba u Opla je to reseny tak, ze pootevira obtokovej kanalek vzduchu.
u me je v telese klapky taky obtokovy kanalek na vzduch, nicmene ten je porad pruchozi, a neda se nijak regulovat jeho svetlost, takze tam prochazi porad stejne mnozstvi vzduchu. no nic, koupim z ebaye novej ten potenciometr na klapku a uvidim co to udela, jestli to teda neco udela... doufam ze u noveho poznam nejaky rozdil v chovani po vymene
tady je potenciometr s nastavovacem skrtici klapky jakoby v jednom telesu? Nektery fordy to meli zvlast..Hlavne ten "valecek" na nastaveni klapky..Jeste bych to teda zkusil vyndat a rozebrat..muze to tam bejt jen necim zaneseny nebo tam spatne jezdej jezdci,nebo spinac volnobehu jestli to tam ma..
no, dle mě má zmetek plyn regulovanej ještě lankem a né krokovým motorkem. Váleček, co asi myslíš byl právě možná on, ale býval u 1,4 motorů. Jinak váleček bejvá zpravidla volnoběžnej ventil.
Já bych to viděl tak, že bych na měřáku projel škrtící klapku, jestli potenciometr ukazuje lineárně a dobře a pak bych spíš zkusil jinej, pokud možno novej volnoběžák.
prijde jak volnobeznak, tak potak ke klapce (oboji novy)... jestli myslis valeckem volnobezny ventil tak to neni dohromady, to jsou dve rozdilny veci, jak rika konik
jo to bude asi ono..chyba u me.. :)