Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > rezonance výfuku

 o Navštíveno 16334x o
o 15.11.2010, 12:50 | kucik
potřeboval bych poradit, jak odstranit "plechový" křápavý zvuk výfuku. Dělal jsem komplet nový z nerez trubek a na konci 2 plně průchozý tlumiče.Jedná se o 2.0 16v atmosféru. Čím to vyřešit, rezonátor, středový tlumič? Nejlépe zase nerez a případně radu, kde koupit. Dík

foto k příspěvku  od kucik



o 15.11.2010, 16:53 | Timbo
rekl bych ze to je kvuli tomu ze tam nemas ten stredak. rezonator asi taky nepomuze protoze ten je pruchozi jako trubka a snad by ty rezonace jeste zhorsil
myslim ze kdyz tam das stredovej tlumic tak se to zlepsi a bude to mit jeste porad peknej zvuk takhle jak to mas ted to musi bejt desnej bolehlav
o 15.11.2010, 16:57 | Tuner#2
Když je to 2,0 atmosféra předpokládám 4 vál :-) tak opravdu nechápu to šílené rozbočení výfuku na konci a dva tlumiče?!
o 15.11.2010, 17:25 | unregistered
Bo dvě roury od kamen táhnou líp vocpoda pyčo... ;)
o 15.11.2010, 17:29 | crestik
T2 a unreg: napiště do Hondy, že to u S2000 udělali taky blbě
o 15.11.2010, 17:52 | Tuner#2
crestik: Ano pane rejpavý, najdou se i auta co mají Duplex z výroby kvůli sportovnímu vzhledu, ale jinou logiku věci to nemá kor pokud je to rozbočené dle nákresu a každá větev je jinak dlouhá.
o 15.11.2010, 18:11 | jasisoft
rezonator ti trochu zvysi tlak v potrubi a stisi vyfuk, cize tym padom mozno rezonancie zmiznu, mozno nie. riesil som to velmi dlho a nakoniec som zistil ze to robi koncovy tlmic, takze ulter a ostatne sunky isli prec a odkedy mam dynomax super turbo z usa som spokojny. ziadne sialene rezonancie, ziadny hnusny bruciaci zvuk nic. a v aute sa uz da aj kludne rozpravat a nie kricat po sebe. btw ten duplex je fakt divne zapojeny.... ake je to auto a ake koncovky ? aky priemer trubiek ?
o 15.11.2010, 19:21 | Rajdlos
to chcete rict, ze ten vyfuk je takhle reseny na S2K pro prdel? :) chudaci blbci inzenyri, co to pocitali, kdyz stacilo hodit post na autohifi a hned by vedeli :)
o 15.11.2010, 23:03 | kucik
Duplex je dělaný hlavně kvúli vzhledu, vím, že by to takhle být napojené nemělo,ale jinak se to tam ani nevejde. Bručící zvuk bych klidně snesl,ale tohle je při sešlápnutí a puštění plynu prostě hrozný. Je to jak "rallyový" auto. Tak se nedohadujte o S2k a poraďte.
o 16.11.2010, 07:42 | H-Honza (M)
hele, Marauderuv syndrom zvuku parajícího se svetru jak kdysi oznacil myho civica :O)

Ja to vyresil tim, ze jsem musel na vyfuk instalovat 2 díly, 1 stredovej tlumic od Magnaflow a druhej mensi "rezonator" Auto bylo sice tissi, ale zvuk byl lepsi, a pri deceleraci z toho prestal lezt ten otravnej zvuk.
Mel jsem to presne jak to mas na obrazku, civic mel v originale jeden tlumic, a nebylo jednoduchy vyfuk predelat tak aby obe vetve byly stejny, tak jsme to napichli tak jak to mas Ty nakresleny.

Jinak S2000 co si pamatuju mela na oe vyfuku stejne jako na invidii obe vetve stejny, tak nechapu o cem crestik pise..
o 16.11.2010, 09:59 | Tuner#2
Rajdlos: Nezlob se na mě, ale udělat svody 4/1 a nebo 4/2/1, pak mít jednu trubku a na konci auta to zas rozbočovat na dvě a dát dva koncové tlumiče není o ničem jiném než o vzhledu a pokud ano, rád se přiučím...
o 16.11.2010, 11:21 | Barthez
Měl jsem ten samej problém + to že se mi auto špatně vyplachovalo. Mám teda normalni jednovětev, ale plechovka tam byla. Pomohlo mi koupit ten nejdelsi doutnik ala středovej tlumič. Na autě byl velkej rozdíl. Plechovej zvuk se změnil na krásně brumlající a auto začlo i lépe tahnout. Mělo najednou za svodama mezidech. v Příloze posílám fotku. Dělaj mnoho rozměrů....

foto k příspěvku  od Barthez

o 16.11.2010, 11:23 | Barthez
Jinak když jsem koukal do vnitř, tak konstrukce byla ala sportovní koncovej tlumič. Derovaná ( nevim jestly s perforací ) trubka opředená a vyplněná nerezkou...
o 16.11.2010, 13:34 | kucik
A v kterým shopu to maj?
o 16.11.2010, 16:50 | Rajdlos | Upraveno: 2010-11-16 18:10:09
T2: ten vyfuk je u S2k naprosto funkcni, jsou to klasicky 4-2-1 svody do kolektoru, kat, stredak, Y vetev - silnejsi do dvou mensich a dva FUNKCNI tlumice. Nejpis si pletes duplexy co maj vyvedenou vetev za tlumicem nebo z jednoho tlumice, pak ano, ty jsou na paradu.

viz

[ Link ]

o 16.11.2010, 16:54 | Rajdlos
to co sem dal kucik logicky je taky na paradu, protoze z obrazku je jasne, ze jedna vetev je proste hlavni a z ni vychazi do boku (neni to ani klasicka Y) mensi trubka. K vylachu tedy dochazi tou silnejsi vetvi bez jakekoliv restrikce, kdyz je tam pruchozi tlumic (na N/A nevim sice duvod).
o 16.11.2010, 19:55 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-11-16 21:15:05
Co jsem našel obrázky toho rozvětvení, tak se mě ze všech zdá, že i u S2000 je rozbočení a pak dvě větve JINAK dlouhé a dva tlumiče. To mě příjde prostě jako hovadina a opravdu nevím proč rozbočovat na konci jednu společnou trubku na dvě?
o 16.11.2010, 19:56 | Tuner#2
Jeden výrobce

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 16.11.2010, 19:56 | Tuner#2
Druhý

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 16.11.2010, 19:57 | Tuner#2
Bohužel nevím jak přesně vypadá origo výfuk, ale jak už jsem psal logiku v tom nevidím krom vzhledu? kor když za tím rozbožením jsou jinak dlouhé větve i podle těch obrázků...
o 16.11.2010, 20:12 | Rajdlos
T2: jednoducha odpoved, kterou tu nejspise resi i kucik, dualni vyfuk, stejny jako ma S2k dokaze pohltit vice rezonaci a "kultivuje" celkovy zvukový projev kvuli dvoum tlumicum, kdo by si taky koupil seriovku (rozumej bezny uzivatel) s nekultivovanym zvukem :)naopak na vykon i "back pressure" je mnohem lepsi single s dimenzovanym tlumicem, jak jsi psal, ale pro OEM auto nejpise nepouzitelne, kdo slysel S2K se singlem mi da za pravdu :) proto tam volili dual

jinak S2K ma kazde vetve jine samo kvuli kardanu. Ja spis myslel, ze S2K vyfuk je jako celek naprosto funkcni a druha vetev funguje temer stejne jako prvni, coz u aftermarket dual vyfuku nebyva a jsou vetsinou na okrasu
o 17.11.2010, 00:50 | kucik | Upraveno: 2010-11-17 02:10:41
Takže sem brouzdal po netu a našel různé druhy rezonátorů, které by měly pomoci utlumení.Ale podle čeho vybrat,proč mají každý jiný vnitřek,jinou délku,laboroval s tím někdo?

foto k příspěvku  od kucik

o 17.11.2010, 07:37 | Honza2.016v
všechno co se tady nazývá rezonátor je jen obyčenjnej , málo účinej absorbční tlumič... ty spirátly jsou nesmysl:)a snižujou tlumící účinek..
o 17.11.2010, 09:43 | Barthez
Tak jsme se koukal na to sve a mam tu trubku jen derovanou. Hele ja si vzal to nejdelsi a ucinek super. Dle me je to jedno. Jestly to chces co nejvice utlumit, tak tu nejdelsi....
o 17.11.2010, 11:27 | jasisoft
ja mam rezonator ako to prve na obrazku kusok nadomnou, subjektivne mi vyfuk stichol a motor taha lepsie odspodu. a plati ako pisal Barthez, ze cim dlhsi tym lepsi.... a je to dost citlive na spravnu montaz. malo by to byt cca 150cm od motora, respektive od zvodov, zhruba na mieste kde sa montuje katalyzator....
o 17.11.2010, 16:32 | Barthez
jj jak pise Jasisoft. Montoval jsem to cca 63cm za spojenim svodu do trubky. Je to zhruba misto kde byl katalizator....
o 17.11.2010, 19:29 | kucik
Takže sem vybral rezonátor s dělkou 69cm,ale bohužel mám jen 2 možnosti montáže,buď to bude zhruba 35cm od konce svodů, nebo pak až asi 120 cm od konce svodů. Takže kam?
o 17.11.2010, 19:54 | Tuner#2
Rajdlos 16.11.2010, 20:12: Tak s tím se nedá nic jiného než souhlasit a zároveň právě na tu nesouměrnost a špatné rozbočení jsem tady na začátku narážel. Je pravda, že S2000 zas tak tragicky rozdílné větve nemá a rozbočení je udělané dobře.
o 18.11.2010, 07:42 | Barthez
Kucik :

Mas to 35cm od sponky mezi svodama a stredovou trubkou a nebo 35 od spojeni 4rech trubek od valcu do jedne?
o 18.11.2010, 13:35 | kucik
Mám litinový origo svody a těch 35cm je od příruby mezi svodama a trubkou.
o 18.11.2010, 15:49 | Barthez
No to se mi zda moc u svodu no. Zeptej se radsi nekoho jeste co to takhle uz delal.....
o 18.11.2010, 15:50 | H-Honza (M)
trochu ot, ale kua me prislo ze original vyfuck na S2K stejne jako ta invidia mely obe vetve stejne dlouhe ?
Tohle je Skunk2 coz je rekl bych to same jen s jinym stitkem...

foto k příspěvku  od H-Honza

o 19.11.2010, 00:25 | Rajdlos
ee origo ma jednu kratsi a jednu delsi

[ Link ]
o 19.11.2010, 13:52 | fandapanek
tady asi někdo moc nechápe účel rezonátoru, zvlášť když píšete, že se dává na místo katalyzátoru...rezonátor to není proto, aby rezonoval zvukově, ale proto že rozkmitá(začnou rezonovat) částečky odpadních plynů, který zrychlý svůj pohyb ven a zrychlý se tak celej výplach...
a to místo kam se dává není ani tak místo katalyzátoru, ten bych každopádně volil taky sportovní jestli to má mít nějakej efekt, ale místo středního tlumiče...
o 19.11.2010, 14:11 | Honza2.016v
vedle jak ta jedle..

rezonátor= jinak rezonanční tlumič.. což není nic jinýho než jen prázdná plechovka "naladěná" na určitou frekvenci (často nějaká vyšší) a jejíž naladění právě potlačuje ty vyšší frekvence a hluk.. tlaková vlna se odrazí od stěny plechovky a cestuje v obrácený amplitudě proti jí jdoucí tlakový vlně a tím potlačí nepříjemnej hluk...

rezonátor jsem nikdy neviděl urychlovat plyny na jakýmkoliv soutěžním autě..

viděl jsem pouze zhášeč plamene, "megafon" a absorbční tlumič.případně kat v koncovce výfuku..
o 19.11.2010, 14:40 | fandapanek
tak to si ještě toho asi vážně moc neviděl a neslyšel...:-) pokud se budeme bavit o sportovnim rezonatoru jakozto dynamizeru tak ten prave roztaci vyfukove plnyny pro jejich snazsi odvod...pokud mas na mysli rezonator typu vykuchane trubky jako dela treba dynomax, tak ok...ale to ma stejne efekt jako si tam navarit prazdnou nadobu hasicaku, dokonce je taky cervena:-) ...
a co se tyce tech sportovnich vyfuku....pokud jde vylozene o zavodni special : lestene svody, dynamizer misto katu a sportovne ladeny potrubi s koncovym tlumicem ladenym pro konkretni typ auta...sportovni vyfuk do silnicniho provozu...lesteny svody, sportovni kat, dyamizer a opet sportovne ladeny potrubi s koncovym tlumicem ladenym pro konkretni typ auta
o 19.11.2010, 14:54 | fandapanek | Upraveno: 2010-11-19 16:14:34
nechci tim vsak rict ze nemas pravdu s tim zvukem, to urcite jo, ale i to je prave zpusobeno diky tomu, ze rezonator usmernuje odvod spalin a tim potlaci ten neprijemnej hluk jak pises...
o 19.11.2010, 20:50 | Barthez
jj taky jsem nerekl ze ma bejt misto katalitazoru. Jen jsem podotykal, ze kdyz ma vedeni tak jako na PRVNIM obrazku, tak to co jsem daval ja pomuze jako pomohlo me na 20 let starem aute :-) kde jsem vystridal hromadu radoby rezonatoru a kazdej jsem teplotou vypalil a rachtal.... stredovaj dil od ramuse jsem nesehnal a kdyz tak za nesmyl penez, tak jsem dal tohle a moooc mi to pomohlo v utlumeni zvuku auta a puvodni zvuk na 1000k byl pryc. Dnes je to 2 roky a nemam s nim jedinej problem...
o 22.11.2010, 22:50 | kucik
Tak jsem přemýšlel, jestli by nebylo lepší koupit střdový tlumič z nějakého auta, které má tak 150 kobyl a průměr trubek aspoň 55 a ten tlumič nějaký menší a kulatý. Neví někdo z čeho to sebrat?
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.323 sekund.