
Navštíveno 15369x

Tak fiesta se konečně dočkala novýho motůrku takže už to alespon trochu jede ale samozřejmě to neni nějakej echt výkon tudíž to chce jít dál....
jenže otázka teda kudy jít ?
1) směrem stmosférickýho motoru tzn. vačka+ecu
2) přeplnování a věci s nim spojený +ecu
+u obou samozřejmě pořešit sání/výfuk
mě se pořád líbí více ta varianta druhá ale otázka jak ten motor pak řídit, co jsem zjištoval tak všichni tvrděj že nejlepší je sehnat celej RST motor z fiesty což samozřejmě nechci, řekněme že bohatě by stačilo ten motor dostat na cca 150hp tzn přeplnit nízkym tlakem, zvednout tlak paliva a nějak to dohnat na ecu a musí to fungovat, nebo sehnat ecu z RST , snížit kompresi a natlačit tomu o něco víc rovnou......
k první variantě tak zatim sem ani nekoukal jak sou na to dostupný nějaký vačky apod takže tam nevim....
ale myslim si že nemůže bejt takovej problém z toh motoru dostat pár dalších koní, takhle je takovej mrtvej a žije to tak od 4,5tis/ot ....
Co tam máš za motor? 1,6CVH?
Vím o jednom repáslým, složeným RST motoru - ještě ani neběžel. Nevím, jestli ho ten chlap prodá, ale nebude ho dávat ani do auta - nakonec bude osazovat jinej motor.
jj 1,6CVH....
RST jak řikám mi příjdou vyhozený peníze vůči tomu jakej účel to auto má plnit :)
pozri vacku na ebay a ecu uz doladi aj niekdo v cz. Pripadne potom ine vstreky pokial mas verziu efi, odlahceny zotrvak..... pokial mas naladu na spalene kruzky alebo problemy s chladenim motora, varianta 2. mozno by nebol od veci nejaky maly kompresor, napriklad z G60 alebo niecoho podobneho.... rataj ze na turbo treba prerobit mazanie, komplet sanie atd atd atd..... ved sa vrtas v motoroch a velmi dobre vies co to obnasa....
inac wikipedia ma peknu stranku o CVH motoroch, sominaju ze "It wasn't long before the engine started receiving attention from the aftermarket tuning industry, and the 1.6 L version quickly became a stalwart of the tuning scene in the 1980s and 1990s with some phenomenal power outputs (over 200 bhp (150 kW)) being extracted from the turbocharged variants. The naturally-aspirated 1.6 L was a popular choice for the kit car industry, where it could be relatively easily and cheaply tweaked to around 130 bhp (97 kW)."
[ Link ]

18.11.2010, 16:08 |
Kesam NP koukni sem tedka jsem byl na ford forum třeba tě to bude zajímat
[ Link ] díly z fiesty turbo :-)
existuje něco jako čip pro tyhle motory ? nějaká epromka k napájení místo origa ? :)
Kesam : předpokládám že když mu nabídnu 1500-2000k za svody s turbem tak se my vysměje ale větší cenu to fakt nemá už od pohledu.... a přece jen to je jen T2 a ten motor nepohrdne ani T3kou tudíž by padlo v úvahu tam cpát tu CT26 to mám na toyotě ta se mi jedna válí v garáži :)
jasisoft : vacka a ecu asi nejsnažší varianta no.... :) čeknu tu wikinu

18.11.2010, 16:16 |
Kesam Jasný jen že jsem to tam zahlédl :-)
Pořiď nějaký starší standalone a na tom si naladíš cokoliv.
Az uvidis ceny vacek a cipu, tak rad vezmes ten celej T motor.Jakej ucel teda ma to auto plnit?Rekl bych, ze od toho se odviji vsechno a co jsem koukal, tak to mel bejt beznej delnik.Jestli jo, tak mi ty soucasny pozadavky pripadaj jako kontraproduktivni,kdyz lacino vykopes stado, tak aby za tebou jezdila doprovodna odtahovka.
jj, taky to vidím jako zhovadilost. Buď chceš šoupátko po městě, co se pohybuje, nebo chceš aby to taky jelo a dle mě nemá smysl cpát do atmosféry CVHáčka prachy. Kup radši rovnou turbovou CVH a je to nejlevnější cesta, hejbat se to umí a ladit se to dá až doprdele jen mechanicky.
nismo: cloveka co by ti mohl pomoct s tim preplnovanim bych asi mel, moc uz to asi nedela, ale za zeptani nic nedas. ma prefouknutou 323f
Kamarád, když měl ještě XR2ku 1,6CVH fiestu, tak ji měl naladěnou na 140PS - vačky, zvětšené kanály, nějakej ten filtr, výfuck. Každopádně to bylo děláno Probullem.
Rekl bych, ze na 1,6 atmo 8V to ma v serii dost slusnej vykon i posazeni kroutaku, zvlast, kdyz se vezme ,kdy to kreslili.Dostavat z toho semiky navic je neprimerene drahy a je to na ujmu aspon prijatelny kultivovanosti, tady bych cestu nevidel.To RST by mohlo bejt fajn, akorat mam obavy, ze tyhle motory nemely lehkej zivot a kdyz se to jen prohodi, ani tohle reseni nemusi splnit ten pozadavek co nejvic kobyl za co nejmin.
Teda vubec ti newchci brat elan, drzim palce, ale jista uskali tam vidim.
né obsah, ale objem....objem ničím nenahradíš!!
Jinak musíš pochopit, že CVH je starý jak metuzalém a není to big-block :-)
ad motor tak počkám zdali se ozve ten s tim RST s motorcraft jednotkou.... myslim že těch cca 120kw by bohatě stačilo.... to už přece jen je nějakejch 140hp na tunu a to neni vůbec špatný ! :)
Těš se na zimu. Fiesta byla zatím moje nej auto co se týče jízdy na sněhu. Pořádný gumy a na nesoleném úseku na Železnou Rudu jsem byl vždy nejrychlejší :)
Teď už s těma 1,5t autama jedu pěkně se všema v koloně a konec srandy.

20.11.2010, 22:43 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-11-21 00:03:36
Dudelina : taky si právě myslim.....sice žádný abs esp apod ale to taky nepovažuju za problém.....
přece jen to auto váží ani ne 900kg a s pořádnejma gumama se to vyškrábat musí , sou tam ted ani ne měsíc jetý polaris2 a koupil sem pro sichr 155/80 neb ouzký a ještě mi to zvedne vejšku což bude jedinej zimní problém fiesty snad že jak je snížená tak budu tahat břicho :)
ondra : jednu ofiko druhou tu xr2i na díly a motor, vpodstatě z tý xr2ky zbyde jen kastle :)
takhle nějak vypadala 1,3ka před vyndánim.... prcek..
1,6ku sem v tom ještě nefotil


20.11.2010, 22:46 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-11-21 00:09:19
BTW : turboverze maj samosvor ;-) takže na tu zimu by to byla pecka stejně tak jako na trakci ač teda při těch 110hp to ještě problémy nemá ani na zimákách :)
tady jedna superkvalitní fotka druhý fiesty už bez motoru, ten jak je z foto nádherně nevidět je pod ní ;-) fiesta bez motoru se dá vzít za předek a zvednout v jednom člověku....sranda :)

Turbofiana samosvor nikdy nemela, ale mel ho turbo Escort, prevodovka stejna, takze neni problem prehodit. Svornost ne moc velka, ale znatelna a na bezny jezdeni prijemna, jen je tech prevodovek relativne malo.

27.11.2010, 13:02 |
Drtič Jen k té spotřebě STS: Průměr na benzin nějakých 13,5. LPG něco kolem 15,5....a to jezdím 70% po městě. Když jsem jel do Švédska, tak jsme měli ve 4 lidech a plně narvaným kufrem spotřebu 13 LPG a pak něco kolem 11,5 benzinu. Tak nevím, kde se berou ty fantasmagory o spotřebách obyčejných (myšleno 8 válcových) motorů.
drtič : některý opravdu žerou jak zjednaný ale rozhodně to neni sts či nějaký nový ameriky natož corvette s kterou se klidnou jízdou po městě dostaneš na 9-10 uplně vklidu neb se převaluje kolem 1500ot pořád a i tak jede víc než ostatní.....
ale prostě lidi s htp to nepochopěj :)
Tak ;-)
co si člověk neudělá to nemá.... proč tunit či netunit to je putna....shánim prostě RST motor a pude tam.... tohle je na mě prostě slabý ač blbě to nejede......
a na zimu se fiesta po dnešku velice osvědčila takže wintercar.... supra bude v tejdnu zase ready ale nemám ještě dozadu zimáky takže fiesta stačí zatim :)
No, jak jsem psal.....o RST motoru vím. Nově složenej, repasovanej a snad má i vostřejší vačku. Ale nevím, kolik by za něj dotyčný chtěl a jestli ho ještě má chuť prodat.
to znám, nacpeš do toho xx peněz a pak si člověk myslí že to ještě prodá a když zjistí kolik je reálná prodejní cena kterou je někdo ochotnej zaplatit tak si to radši nechá ....
klidně ho zkus vyzjistit kolik má představu....
to michal_smsmsm: nechci to nejak rozpoutavat, ale myslis si, ze clovek kterej ma dva miniky v krasnym stavu, VW Brouka, ktereho dal do krasneho German Looku a 944T, tak ma duvod zavidet? no nevim no. :-D
Skid-TDI > hele nevim, ale soudle dle tomu ktered z jeho prisevku primo sala mi to tak zcela jednozacne prijde...
Lucni.konik: myslis Honzu?

09.12.2010, 23:27 |
walish | Upraveno: 2010-12-10 00:26:42
jak pokračuješ? jestli ještě sháníš motor,tady se něco objevilo:
[ Link ] + tady,ale nevím,jak je to aktuální:
[ Link ]
danke za odkazy.... tomu druhýmu sem hned napsal.... to první mi příjde za polorozebranej motor dost přestřelená cena....

10.12.2010, 09:31 |
crazyape | Upraveno: 2010-12-10 10:30:13
Hodne stesti, ja bych rs turbo bez repasu nechtel ani za nic. Kazdy kdo ty motory /auta mel tak se to neustale sralo. Kazdej tomu leta dava a vsechny jsou uz vyjebany a v takovym stavu to pak prodava.
ten motor je tak primitivní že cokoli na něm případně opravit neni takovej problém....motor je venku za hodinu :)
crazyape - jj, Jeník....mluvil jsem s ním a měl se sem podívat a napsat další info o motoru a ceně.
motor co složil má zvětšené kanály, brousené sedla i ventily dokulata, má snad přepracované sání, ostřejší vačku, nové lágry, překroužkováno, přetěsněno.

10.12.2010, 10:16 |
crazyape | Upraveno: 2010-12-10 11:15:45
lucni.konik: tak takovej motor by me uz zajimal :) Jestli bude mit treba 160-170ps a kroutak 200 tak to bude zajimavy. Vic ze riccimu jel ten prvni motor silene nez se posrat ale bylo to brutal.
Bohuzel na to nejsou ted penize
toto mi bylo napsáno ....
- přebroušená klika
- nové klikové lágry
- nové ojniční lágry
- nové pístní kroužky
- nové všechny gufera a těsnění
- nové hlavové šrouby
- nové hydroštely
- leštěné výfukové i sací kanály
- zabroušené vodítka ventilů
- ventily zabroušené na kulatou dosedací plochu
- přebroušená a nanitridovaná vačka
Je to defakto novej motor....kompletně rozebranej, a kompletně postavenej....
JJ, tak ti Nismo už psal.........mluvil jsem s ním, ať ti napíše.
Nemas pouzitelnou kapotu?

16.01.2011, 20:36 |
Kesam Tak jakkk???????