Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Autobaterie uvnitř vozu.

 o Navštíveno 17857x o
o 27.11.2010, 12:39 | Komba
Mam otázku jestli nějak vadí,když není baterie uložena na místě tomu určeném,ale bude ve voze v zadní části někde v kufru?Jestli to vadí na STK ...


o 27.11.2010, 12:49 | tappaja
Mela by byt asi v boxu, kterej je odvetravanej mimo auto, si myslim.
o 27.11.2010, 12:52 | NEMO
Některý auta mají taky baterku v kufru, tak by to snad vadit nemělo.
o 27.11.2010, 13:03 | Thomas987
a třeba některý BMW maj baterky v autě pod zadní sedačkou... ;-) takže když to uděláš dobře, tak si myslím že bez problémů..
o 27.11.2010, 13:46 | P.E.T.R
Taky budu přendavat baterku do kufru a chtěl bych se zeptat na jednu věc. Jak nejlíp napojit kabely od motoru dozadu k baterce? Jestli prostě naletovat nebo přes nějaký svorky. K baterce pak dozadu budu dávat nejspíš 80A jistič. A dočet sem se, že je lepší dotahnout i mínus pól zpátky k motoru než ho jenom ukostřit vzadu. Je to třeba? Díky za rady.
o 27.11.2010, 16:10 | Ravo
Noo, já bych do přesunu pokud by nebylo zbytí nešel.

Problém bude s průřezem - zjisti jaký startovací proudy ti potečou. Další problém bude jištění - 80A bude podle mě málo (viz ty startovací proudy). Takže spíš nejistit = ale pak je tady riziko požáru, když ten kabel táhneš přes celý auto - v některé průchodce se to prodře a je to...

Ohledně konektorování bych oka nalisoval, takový průřezy propájet v podstatě nelze kvalitně v domácích podmínkách.
A kostra? záleží jak kvalitně dokážeš kostřit a jak časově stabilní to bude (koroze, povolování atd), ale při těchto proudech bych to táhnul i mínusem (ale tohle je o diskuzi a místních podmínkách instalace)
o 27.11.2010, 16:43 | tommas
tak tak, BMW mají baterie v kufru a ničemu to nevadí, takže bych se toho nebál...
o 27.11.2010, 17:15 | P.E.T.R
Ravo: Konkrétně jde o Saxo VTS, baterie pude dozadu na 100%, kvůli místu v motoráku a částečně i kvůli vyvážení auta (spolu s dalšíma věcma), ale to je fuk.

Propájet to velkou pájkou jde, to taky neni takovej problém, ale asi to bude lepší na ty lisovací oka, ty se pak prostě sešroubujou nebo se dělaj nějaký protikusy, co se daj zacvaknout do sebe?

Průřezy by měly bejt 25-30mm2 a v jinej diskuzi tady na fóru sem se právě dočet, že 80A jistič stačí. Nemam žádný audio, je to auto spíš na hobby závody a okruhy, takže jediný zatížení je při startování.

Baterku asi ukostřim jak vzadu, tak i dotahnu kabel až dopředu na původní místo.
o 27.11.2010, 18:24 | tappaja
80A jistic by moh stacit, pokud se da sehnat nejakej pomalejsi.
Beru to tak, ze starter je vetsinou kolem 1kW odberu, napeti na baterce klesne pri startovani a proud tam muze tyct 90A jak prd... 100A jistic by mel bejt v pohode.
o 27.11.2010, 18:46 | petis
Měřil jsem tuším 2OOAmper při startu:-)
o 27.11.2010, 19:24 | Ravo | Upraveno: 2010-11-27 20:53:26
Nechtěl jsem strašit, třeba moderní auta startují už lépe, ale kdysi jsem na své Shade 130 naměřil 150A (nepřímé měření pomocí bočníku - měření napětí na kalibrovaném odporu 1 Ohm zařazeném v serii se spotřebičem). A to nebyla ještě zima a ztuhlý motor/olej atd...

Pokud máš auto jen na okruh, tak proč s sebou vůbec vozit baterku? Stačila by jen nějáká malinkatá a starty realizovat v depu pomocí externí baterky (nevím jaké jsou specifikace tvé divize nebo jak se to jmenuje)?
V případě hobby a vůbec jiných závodu určitě doporučuju nejistit a naistalovat radši manuální odpojovač baterky pro případ havárie/požáru.
o 27.11.2010, 20:46 | Nismo.Power
natáhnout +/- pro jistotu, kabel stačí i 16qm bohatě ale lepší dát alespon 20 pro sichr at se to nehřeje.... pojistku rozhodně nedávat v žádnym případě to je nebezpečný.....
dej jí kam chceš, nejaký auta je maj v kufru, nejaký pod zadní sedačkou, nákladní pod přední sedačkou, problém to neni kde je jedinej problém když je v interiéru tak musí bejt ze strany hadička na výdech která vede někam mimo interiér tj na podvozek nebo někam do podběhu , jakmile to neuděláš tak v tom autě omdlíš po delší jízdě :)
o 27.11.2010, 20:52 | Komba
toto téma se tedy pěkně rozrostlo koukam.No a co se týče mě,tak celkem nějak vím jak to pozapojit,jenom mi jde o ty četníky a stkáčko :) ...auto je pro běžné ježdění,zatim.
o 27.11.2010, 20:56 | P.E.T.R
Asi sem to napsal blbě, auto je čistě jako víkendovka s tim, že občas zajedu na okruh nebo slalom, takže nějaký specifikace apod. nehrajou roli, odpojovač sem taky zvažoval, ale radši bych to právě řešil tim jističem u baterky, jako je třeba na fotce
pokud je to špatnej nápad, udělam asi ten odpojovač někde na středovým tunelu, abych na něj došahnul ze sedačky, místo na baterku už mam vybraný, to neni problém

foto k příspěvku  od P.E.T.R

o 27.11.2010, 21:02 | cuir | Upraveno: 2010-11-27 22:26:19
koupil sem 12ctku med (lanko) natahl jen plusovej pol a minus sem ukostril pod sroub v kufru. Bezproblemu startuju.
Co je ovsem divne , tak kamarad natahnul jak plus tak minus kvalitnim svarecskym dratem a nenakopne to ani kdyz by se rozkrajel. Baterku mame (teda meli sme) oba stejnou a mame i stejne motory, ten jeho je dokonce po generalce vseho a proste to nechytne. Odpojovac ani pojistku nemam. Baterku jsem uchytil popruhem ,ktery je uchyceny pred alu vingliky ke kastli a jeste sou tam silenbloky kvuli razum na baterku.
Nedavno sem mel nehodu, kde do me vlitl borecek zezadu a baterka to neprezila ,ale zadnej pozar ci jine problemy se nekonaly. tim samozrejme nechcu rici , ze odpojovac ci pojistka je spatna. Muj nazor je ten ,ze pojistka je lepsi. Plus hasicak v kapse predniho sedadla spolujezdce je take dobra vec:)
At se ti dilo podari.
moc toho videt neni ,ale je tam...
[ Link ]
o 27.11.2010, 21:10 | P.E.T.R
nechci právě dávat pojistku, protože bych musel pořád s sebou vozit náhradní, kdyby se náhodou přepálila, takhle jenom znova nahodim jistič a je to a zas úplně bez jištění se mi to taky nechávat nechce

jinak hasičák samozřejmě mam, ale s tim se stejně dá zachránit tak prvních pár plamínků...

takhle vypadá interiér, přes zimu půjde pryč ještě koberec :D
baterka pude k zadnímu levýmu podběhu

foto k příspěvku  od P.E.T.R

o 27.11.2010, 21:31 | Ravo | Upraveno: 2010-11-27 22:52:37
TO P.E.T.R.K:
sorry za OT, ale pokud to takhle odstrojuješ, tak to udělej pořádně i v předu (tapecy atd.)
Buď maximálně odlehčíš auto (a nebudeš koukat na "plechovkový kravál" uvnitř) nebo si tam dáš audio a zatlumíš atd. a na váhu nebudeš koukat. Takhle je to kočkopes (zadek holej tak, že uslyšíš každý zrnko písku vyhozený do podběhu vs. autorádio vepředu) a kompromisní řešení...
o 27.11.2010, 22:13 | P.E.T.R
Tapecy půjdou pryč, ale rádio zatim zůstane, nejdu zas po každým kilu. "Plechovkovej kravál" :D mi nevadí, ale při cestě přes celou ČR na okruh je to celkem fajn změna si od toho kraválu v autě na chvilku odpočnout a pustit nějakou muziku. Neni to závoďák, je to prostě auto na blbnutí, takže jestli váží o 5kg míň nebo víc zas tak neřešim. Nejde o kompromisy, mně to takhle vyhovuje, jak řikam tapecy a koberec přijdou pryč. Navíc to je úplně mimo to, na co sem se ptal a nemá smysl to tu řešit.
o 28.11.2010, 00:16 | Ravo
JJ, je to OT (jaxem avizoval :)

k baterce jsem se už vyjádřil
o 01.12.2010, 20:20 | Kounect
Volvo S60, baterka z továrny v kufru u rezervy, taženo + i - dopředu k podběhu L kola, zde "rozvodná" krabice kde je šroubem spojené - k podběhu a zároveň k dalšímu vedení na kostru motoru.
+ to samé, akorát tam je ještě měděná deska s více výstupama ( rozumněj šroubama ) od které se napájí povícero věcí.
Udělal bych obdobu. Nemusíš pak řešit ono propojení vedení od zadu v předu pájením či lisováním, šroubem to prostě utáhneš a hotovo ( ne že by první dvě technologie byly špatně, ale... :o) ).
Jinak takovou rozvodnou krabičku, zalitou rovnou i v plastu bych hledal na vrakáči z jakéhokoli auta, já si nechával co si pamatuju přesně něco takového z Fiat Tipo 1.7D...
o 01.12.2010, 23:31 | Nismo.Power
předevčírem sem taky šoupal baterku do kurfu u fiesty..... už z důvodu že 100Ah sem dopředu nevejde ani omylem a taky proto že v kufru sou 3 zesíky...
takže natáh sem 2x25qm +/- ty sem napojil hezky na origo co bylo u baterky vpředu, vzadu sem udělal úchyt tim co bylo vpředu origo, dal hadičku na odvětrání ven z kufru a ke každýmu zesíku natáhnul 16qm jako +/- a pohoda..... jedinej problém že když nakouřim muziku tak mi pohasínaj světla a vůbec všechno možný :)
jinak ukostřil sem samo i v kufru na tlumič 25kou káblem....
o 01.12.2010, 23:48 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-12-02 01:09:49
Mám baterku 80Ah v kufru už 5 let, kabel venkovní elektrikářskej, oko na startér lisované/pájené u známého ce dělá rozvody a u baterky je to do svorky pod šroub. Celý kabel i přes to, že je na ven je v husím krku a všude pevně přichycený aby se nemohl pohnout. Mám to bez pojistky, kostra nakrátko v kufru. Jen odvětrání jsem neřešil, protože kufr má Škodovka ve předu mimo kabinu auta :-)
o 01.12.2010, 23:59 | P.E.T.R | Upraveno: 2010-12-02 01:20:30
dík za rady, takže oka nalisuju a sešroubuju, to bude asi nejlepší řešení, odvětrání udělam, to neni problém, ukostřim v kufru i vepředu a kabely přichytam, aby byly napevno
váham akorát nad tim jističem, koukal sem, že se nechá sehnat až do 200A, ale zas píšete, že nedávat, tak nevim, úplně bez jištění se mi to nechce nechávat, kdyžtak udělam alespoň ten odpojovač
o 02.12.2010, 00:07 | Jozzo
Odpojovač je fajn ale né nutný,jistič bych vynechal,zbytečné kurvítko...
+ kabel snad nikde jen tak neprodřeš
o 02.12.2010, 00:16 | Tuner#2
Přesně jako Jozzo. 120cka má baterku za sedačkama v kaslíku, kabel + vede skrz kasli přes otvor na startér na převodovce, ta sebou mlátí ze strany na sranu když jsou silentbloky v háji a že by se kabel prodřel jsem ještě neslyšel. Já bych se toho při instalaci jak jsem popsal nebál.
o 02.12.2010, 08:34 | radek.613
Mám silové kabely od baterek vedené přes celé auto z kufru až k motoru u všech čtyřech aut již z výroby, tedy odjakživa (20 let, 18 let, 18 let, 32 let) a zatím žádný problém :-D
o 02.12.2010, 21:58 | P.E.T.R
tak ještě jednou dík, na jistič kašlu, odpojovač si dam někam na středovej tunel už kvůli tomu, že auto občas dýl stojí v garáži a odpojoval sem baterku, nakoupim věci a pustim se do toho, do jara mam teď s autem moc plánů, tak uvidim, co se povede:D
o 03.12.2010, 03:24 | Jozzo
Přeju hodně štěstí,hlavně pozor na zkrat,to je docela nepříjemná záležitost.
o 03.12.2010, 04:21 | Nismo.Power
ještě sem hodim taky jeden dotaz......

co když budu mít baterku vepředu i vzadu ? co na to řekne altík..... předpokládám že altík má třeba u mě fiesta tak 70A tak bejt vepředu 44Ah a vzadu 100Ah tak to bude jako bych tam měl140ku baterku......
ale jde mi o to zdali to někdo takle zkoušel nebo má, tzn bez relátka mezi baterkama....
o 03.12.2010, 05:10 | Jozzo
Nemám zkušenost s tímhle zapojením autobaterii,ale jelikož je to stále baterie tak pokud chces provozovat akumulatory v paralelnim zapojeni nestejnych kapacit,tak nic moc. Ten proud se totiz nerozdeli tak idealne, jak to vypada, nejvic potece tim akumulatorem, ktery ma nejmensi vnitrni odpor. Takze se v nejhorsim pripade muze taky stat, ze cely ten nabijeci proud z alternatoru potece jen jednim z tech akumulatoru. A to uz nejaky to zplynovani, pripadne i detonaci vyvolat muze...

Na druhou stranu,olověné baterie mají samoregulační schopnost,takže je to těžká úvaha.Asi to chce fakt nějakého profíka co tomu rozumí nebo počkat na nějakého experta co to takhleuž zkoušel
o 03.12.2010, 10:48 | Nismo.Power
čim víc je baterka nabitá tim mín si bere proudu od altíku.... tudíž když tam budou dvě tak dobíjet by to teoreticky mělo tu která bude chopná odebrat víc proudu tzn. že k tý druhý se nedostane cca nic protože proud pude nejlehčí cestou ale jak ta druhá začne bejt nabitá a začně zvyšovat odpor a překročí odpor tý druhý tak ten proud pude teoreticky k ní....spíš to vidim asi tak že teda vezmu třebas 200A mezi přední baterku a + kabel a bude tam jako záložní kdyby se vybila ta v kufru muzikou
o 04.12.2010, 00:15 | Jozzo
No celou tvou úvahu jsem zkrátil na "samoregulační schopnost" :-D

JInak ta záložní bateriie je dobrý nápad.
o 04.12.2010, 22:53 | Nismo.Power
jj, asi přestanu bádat nad "samoregulační schopností" a nechám tu 100Ah v kufru a pro případ že by byla mrtvá tak pro nastartování bude vepředu na origo místě záložní odpojovací 44Ah :)
o 05.12.2010, 22:16 | Jozzo | Upraveno: 2010-12-05 23:38:30
Taky dobrá úvaha,ale počítáš se samovybíjením? Zvlášť v těchto mrazech...

Né že by se to jako vybilo za víkend,ale pokud je starší a ty ji budeš potřebovat jen opravdu jak vytřískáš tu velkou,tak tě to může nemile překvapit
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3106 sekund.