
Navštíveno 17553x

Věc se má takhle, xr2i motor ve fiestě je kaput tudíž ho prostě vezmu a hodim tam druhej stejnej ....
samozřejmě že sem dostal nápad že tenhle motor zatim dám dokupy ale pak co s nim že ano....
vyřezat kufr a navařit tam konstrukci s tim nemám problém, uchytit tam motor a udělat McPerson nápravu vzadu to taky neni problém, vyřešit vzduch a chlazení taky nuda.... tudíž neni problém abych pak měl 1,6ku vepředu a 1,6ku vzadu a udělat z toho rádoby 4kolku ale tak nějak se v hlavě potýkám s problémem jak ten druhej motor spustit ..... píchnout ho k týhle řj to je asi totální hovadina tudíž mít druhou řj. ale tak nějak jak to dozapojit v autě aby to fachalo z jednoho klíčku....
je tu někdo takhle elektriky znalej co by znal řešení ? předpokládám že k ECU by stačilo + a kostra, povel ze spínačky a o moc víc už by toho chtít nemusela ne ?
+ kdyby někdo někde viděl podobnou přestavbu tak jak vyřešit táhla k převodovce.... fiesta má klasika jako je na felicii takže jen jedna tyč která se toči do do strana šoupe předek zadek, tudíž na motoru v kufru by musel bejt nějakej mechanizmus kterej by pohyb dopředu otočil na pohyb dozadu....
celý tohle bych dělal kvůli pohonu zadku neb fiesta se prostě 4x4 nedělala zatimco pitomý pandy, justy apod se dělalo a hlavně kvůli tomu že sehnat tady RST motor je prostě problém.... ;-)

21.01.2011, 15:10 |
Alííí Mám adepta tady na foru, kterej by se toho určitě ujal. Dáš mu prázdnou sklenici od mlíka, a do rána Ti z ní vyrobí žárovku. :-) Ale kde sehnat čas... ASSASSINE ? :-DDD
sorry za OT: ale tohle už neni normální sprovoznění fiesty tohle je šílenost
Alíí : to né, chci si to udělat sám.... myslim že když si člověk sežene věci tak do tejdne to jede jen vymyslet tyhle drobnosti jako táhla.... :)
chtěl sem pořád dělat nejakej "projekt" že udělám celej rám sám a všechno vůbec ale když to tak vidim s časem, prachama a hlavně tim že i kdyby to mělo 400hp na tunu tak by to prostě nesmělo na silnici a to hlavní mě štve.... z tohohle by se pak dala udělat zevlkára ala pocket rocket která by mohla na silnici akorát by pčr nesměla chtít vidět rezervu neb by mě asi na míste zabásly :D
nismo: mel jsem neco podobnyho v rallycrosovym trabantu co se ke me nahodou dostal, byl vypletenej ramem takze sem mel vzadu pomocnej ram pro motor i na co chytit a prasknul sem ho dozadu komplet i s predni napravou s tim ze se zafixovalo rizeni. melo to teda zustat jako zadokolka s motorem vzadu .. na blbnuti... ale predek zustal beze zmen takze tam by slo dat druhej motor a opet jen propojit ovladani karbcu a prevodovek-ale nikdy sem to nedokoncil. Jinak na jezdeni po silnici myslim takovy nic moc, motory se budou prat(minimalne pri zataceni tim-absence mezinapravovyho diffu).. ekonomika provozu bidna... elektroniku bych nechal u obojiho a proste jen obe klapky ovladal z jednoho pedalu ne? kazdopadne mi to prijde mirne na hlavu postaveny, spousta prace a vysledek divnej a nejistej... to mi prijde lepsi koupit nakou starou 323 4x4 turbo, tam docela snadno nafoukas pres 200, 4x4 je tam uz funkcni, pomer vykon/hmotnost ti nevyjde o tolik hur....

21.01.2011, 17:33 |
Hráďa jako nademnou, ale pokud opravdu chces tuto tak co treba tak. elektrika a klíček stačí dát za klíček k 2 motoru vypínač
řazení se řeší pomocí táhel - třeba passat B4 a halda dalších
následuje další odázka pokud chceš ject jen na jeden motor jak rychle odpojovat druhou převodovku?
předělávali sme takhle shodou okolností trabanta na řazení na podlahu a jde to.
no a nebo pak viz foto

abys pak nedopadl jak deRoy se svojím dvoumotorým Dafem na Dakaru, kde na jedné nápravě měl vpřed, na druhé vzad a zahrabal se po dveře do písku :-)

21.01.2011, 21:53 |
Brda videl jsem v nejaky casaku, tusim tuning magazin par let zpet corsu. Ale casak uz doma nenajdu, mozna nekdo pohleda.

21.01.2011, 21:53 |
Brda videl jsem v nejaky casaku, tusim tuning magazin par let zpet corsu. Ale casak uz doma nenajdu, mozna nekdo pohleda.
JJ v tuning magu byla corsa bimoto. ale už nevím jaké to bylo číslo.
Nekdo tohle delal na nejakym zahranicnim webu s polem 6n1 nebo s lupem. ted presne si nepamatuju. Ale jelo to. zkusim pohledat
mám doma nekde zahrabanej tuning magazin kde je reportaz jak dva mlady typci nekde v zahranici takhle prestaveli clio. Komplet odlehceny a 2x motor, dvou litr turbo. Dostali se někam k 500ti konim tusim s 900kg váhy. Masakr!! A měli vse napojeny normalne na jedno řazení akorát mam pocit kazdej startovali tlacitkem zvlast a ke kazdymu meli jeden otackomer. Jinak clio byli kompletne udelany ne nakej stodolovej pelech, takže fakt masakr.
tak inspirace nějaká je.... lupo s dvěma VR6 , TT s dvouma 1,8t a je toho víc....
v tomhle nevidim nějakej extrémní problém, jediný co mi k tomu chybí je ecu a svazek druhej ale ten se dožene určo vpohodě......
výhoda je že mám ted navíc jednu kompletní nápravu z fiesty a velká výhoda že je přímo xr2i tudíž je narozdíl od klasiky spojená v jeden kus neb ostatní je maj na každý straně taková "polonápravu".... takže rozměry zadní nápravy sou tim vyřešený a prostě se tam jen tohle celý posadí, přivaří se to na nějakej rám do kastle, vzadu bude mcperson a klobouky př. tlumičů uříznu z tý druhý na díly a předělá se uložení vzadumožná tak aby šel ladit odklon případně, řízení přivaří napevno a geometrie se bude ladit normál čepama jako vpředu.....vejfuk easy, sání se udělá u blatníků vstup do kastle, chladič se tam někam nacpe...
prostě stále se jen potýkám z problémem jak řadit obě převodovky, probíral sem to ted s kámošem a ten řikal že to je triviální a snažil se mi to popsat ale sem tupej tak sem mu řek že mi to bude muset nakreslit tak sem zvědavej na co příjde....
ovládání dvou klapek to je jen o bovdenu to je trivialní, odvládání dvou spojek bud prostě tak jak je mechanicky nebo vymyslet jak na ty převodovky přidělat nějaký hydraulický z nějakýho auta a hodit je hydraulikou aby nebyla tak tuhá spojka ale myslim že ani dvě tyhle nemůžou bejt tak tuhý jako je např. rs4 apod....

22.01.2011, 00:02 |
Eidy | Upraveno: 2011-01-22 00:06:19
Řazení by šlo vyřešit přes vahadla - není problém (prostě kus železa, kolem čepu uprostřed se to bude otáčet a na každým konci uchycený bovdeny. Pohyb se pak změní na opačný směr).
Hydralický spojky dobrý, pokud zaručíš, že budou mít oba přítlačný talíře stejný odpor-tuhost, jinak se ti bude jedna spojka vypínat dřív a spínat později než druhá, což je na pikaču, takže tady bych volil 2x mechanickou.
Potíže asi nastanou v okamžiku, kdybys chtěl jet kudlu. Chyběl by zmíněný mezinápravový dif a nechtěl bych v tom pak sedět, když se jedna náprava utrhne. Ale jako projekt dobrý.
Bimoto měl kamarádovo známej v Corse.
[ Link ] Byl to celkem masakr, pěkně to gumovalo kolečka, ale na jízdu to moc krom rovného směru nebylo.

22.01.2011, 00:15 |
Fox_cali | Upraveno: 2011-01-22 00:17:02
to je naprosta uchylarna a porno jako prase obě ty videa
Eidy : jj nad tim sem taky přemejšlel že ta hydraulika by byla spíš pro komfort zatimco mechanika má výhodu v tom že víc prvotního kroutáku si můžu hodit třeba na předek aby na předku byla už skoro vypnutá zatimco zadek ještě trochu klouzal a nechtěl předbíhat moc auto....
samo mezinápravovej diff tam nikdy nedoženu to je jasný ale tak hrozný to bejt nemůže....a přece jen se nejdná o takový výkony...řekněme 2x100hp možná je nějak vyhnat tak na 110-120 víc nepudou ... takže třebas 200hp@950kg váhy.....
co koukám na všech videích tak tam maj dva otáčkoměry a jeden de víc a druhej mín takže tim nějakej motor krotěj ale to mi taky u 2x100hp příjde ještě zbytečný....
další výhoda že mám ted navíc dvoje silnější brzdy z XR2 takže jak dopředu tak dozadu pude vklidu větranej kotouč se silnějšim třmenem a zbavim se bubnu vzadu stejně tak jako pevný nápravy a obě budou nezávislý se stabilizátorem...
stále prostě jen nevim jak řadit ale ono když se tam ten motor nacpe a hoděj se tam táhle tak se to pak už nějak domyslí online... :)
nismo tebe ten modrej ovál nějak schvátil ...
kde jsou ty doby, kde jsi všude hlásal fordem tam, vlakem zpátky :o)))
dyt to si myslim pořád..... mám tojako zevlkáru nic víc :) s tou 1,3 to nebylo nijak hrozný....bez udržby to jelo pořád i s tim že má jeto 500tis
s tou 1,6 imrvére problémy nějaký je to jebka :)
ilustrativně jak tam maká táhlo převodovky, jedna tyč natvrdo vymezuje mezi šaltrskou a převodovkou a druhá se na kloubku otáčí a dopředu dozadu....

to nahoře fiesta

Podle mě zbytečně vymýšlíš kraviny,budou s tím akorát problémy jak technicky,tak něco finančně tak s legálností a ani náhodou to nebude mít odpovídající protihodnotu.
já mu to říkám pořád, že je hloupost do totál schnilého auta dělat takovou zástavbu. Myslím si že to nikdy nebude 100% funkční a ani ty motory nejsou žádnej vhodnej zázrak. Podle mě škoda peněz a času.
Pokud ho to bavi, at si hraje. Pokud me v te potvore nesunda, je mi to srdecne jedno. Rad se tu pak podivam na vysledek:)
sranda musí prostě bejt, příjde mi to rozhodně mnohem snadnější než cpát dopředu V8.....
vzhledem k tomu že k tomu mám víceméně skoro všechno potřebný tak to je jasná volba a finančně to výjde za pár korun ..... motory nejsou špatný bych řek, akorát samo dostávat z nich další výkon neni zrovna levný a tady by to bylo x2 ale pořád lepší koupit dvě vačky než shánět dvě RSTčka :)) na cvh je stage 1 až 5 všechno atmosféricky a do stage3 je to docela levný ještě ale pořád si myslim že 2x třeba 110-120hp bude dost dostačující...
Nechapu jakej ma tohle smysl? Prvni vec co bych udelal je,tu fiestu vyvaril jestli se tak uz nestalo... a resit takovouhle brutal kokotinu? Ktera stejne skonci na srotaku hned v pocatku. Jestli chces aby to jelo tak si kup motor z rs2000 kterej ma 150hp a 200nm...pores drzaky, chlazeni,elektriku atd a potom se z toho poseres....
borec jezdil vrchy s corsou a měl tam taky dva 2.0 16v a ladil to snad dva rokya pak se na to stejně vysral a nechal tam jenom jeden a zajižděl lepši časy jak s dvouma. s těma dvoma se to furt všelijak hadalo a ty motory se spiš navzajem brdily
nismo: myslim ze ti to prijde jednoduchy protoze si to jeste nezkusil, to mi teda predelani na silnejsi motor (v8 nebo i prefouknuti stavajiciho) prijde jednodussi, jasne bude to drazsi, ale zas cas co bys stravil na tomhle muzes spenezit a pak udelat neco smysluplnejsiho.
jinak u te ECU je problem jen ten ze kdyz das na vystup jednoho vstrikovace paralelne dva znamena to dvojnasobnej odber a to uz asi spinaci prvek v jednotce nezkousne, to by byla spis otazka pro lidi co do elektroniky vidi vic jestli by to ten polovodic na konci zkousnul nebo ne, ale pripadne by tim vystupem sel spinat silnejsi koncovej prvek kterej uz by otviral paralelne zapojene vstriky... kazdopadne jsou to vsechno veci typu "dam tam tahlo a je to", ve skutecnosti se s tim seres 2 dny a porad to nechodi jak ma....
crazyape : zaprvý sehnat RS2000 motor, zadruhý sraní se s nim tam, zatřetí sem v RS escortu jel a jelo to na hovno stejně jako moje GT primera.... prostě posraná divná atmosféra..... to když už tak opravdu sehnat RST motor s kterym rozhodně udělám víc parády, je lehčí, v sérii nějakejch 130hp s jinou ecu 160hp.... kroutak bude zcela jinde a RS escortu ujedeš jak prd se sériovym motorem i kdyby escort měl 170hp néli víc.... fakt escort rs a primera gt mi nic neřiká, na ty koně jedou oboje uplně na h...
assassin : V8 těžká jak hovado, přefouknout stávající zde ani jinde nebylo doporučeno, stejně tak RST prej je papírovej motor....
ECU samozřejmě dvě a tý druhý bude stačit jen napájení a signál od spínačky a motory startovat tlačítkama zvlášt samo....
ve fiestě už je zdravej motor, tenhle co mám rozeberu, dám dokupy a bude se řezat.... pokud příjdu na to jak udělat to řazení samozřejmě....
hele Nismo mrkni mi prosímtě po tý druhý vyhybce..
Dík
a na dva motory se vyprdni, kdysi jsem to řešil u motorky, kde je to 100x jednodušší a nemá to cenu, stejně ti nikdy nepůjdou stejně, radši jeden pořádnej motor
no hurá, kam si mám přijet? nebo poctíš svojí návštěvou Vodičkovu ulici? :-D

24.01.2011, 12:26 |
hawai když jde dát do motorky 6 motorů, tak proč by nešly do auta dva :-)
[ Link ]

24.01.2011, 22:34 |
crazyape | Upraveno: 2011-01-24 22:35:55
Koukam ze jsi fakt znalec... N7A ala RS2000 motor je jeden z nejlepsich motoru tech let v hothatchi. Ten motor je skvelej svym prubehem a rsturbo v zakladu je tak srovnatelne. Nevim v cem jsi jel a jestli vubec... ale zrejme to byl nejakej bastl protoze kazdej kdo to ridil je z toho motoru unesenej, co to umi na to, kolik mu je a z jaky doby to je. A bude to teda desny srani prehodit motor, udelat jeden novej drzak a napojit elektriku na fiestackou..... Sem zapomnel ze rezani kufru, usazovani jine napravy, vyroba nosniku a tisic dalsich drzaku, vymysleni razeni, dopravy a zasoby smesi, bastleni vyfuku a nakonec srani s odladenim 2 motoru je vlastne jednodusi :D Zrejme tohle delas doma na dvorku mezi slepicema bezne na zakazku... Dej si tam radsi zpet tu 1,3 a na zadni vrata samolepku "ja nejsem blazen, ja jsem letadlo" a vyndej si uz tu ruku z kalhot...
Nismo nic proti,jestli to fakt vyjde,tak pecka,ale:přikláním se k názorům ostatních,a připadá mi trochu že si to představuješ jak Chuck Norris válku.To je furt samý hp/tunu,V8,atd.Radši bych teda taky implantoval jeden nabušenej motor,než se sral s dvěma,který stejně nebudou pořádně fungovat a když,tak na chvíli.Ale jinak přeju ať ti to vyjde a rád se podívám jak budeš ujíždět Escortu RS.
jasan uznávám že v RS escortu sem jel jen jednom ale za mě motor totálně o hovně stejně jako ta primera GT.... stejnej dvoulitr, stejný roky auta a obojí 150hp kdesi ve velkejch otáčkách.... obojí jede na nic.... možná z toho někdo po vesnici je unešenej ale já rozhodně ne....
třebas tady je vidět stock auto s pohledem na tacho.... opravdu nic moc, to ta fiesta o tolik hůře nejede ....
[ Link ] zcela jednoduše.....
fileta s xr2i má nějakejch 120hp/t
fileta s RST má 146hp/t
RS2000 esko má 133hp/t
a nemusíme si samo vykládat že fiesta escortu ujede a o průběhu výkonu už vůbec neni pochyb takže ujede o to víc....
fiesta s 2xXR2i ~200-210hp/t nebo cca 170hp/t s vyhoněnym RST....
ale RST je tu jak hub po dešti že ano takže co mi zbejvá když na tuhle variantu mám všechno potřebný.... :)
Ty dva motory prostě nesjednotíš,jsem zvědavý,jak budeš jedním plynem ovládat dva motory,navíc tak,aby zabíraly stejně atd. Prostě to fungovat nebude a budeš se s tím jeb*t zbytečně. Navíc proč po Praze potřebuješ dvoumotorové auto,tomu fakt nerozumím. Ale co,zkusit to můžeš,ale podle mě to nepojede nebo pojede,ale hodně špatně...
vim o motoru z EVO VIII s elektrikou a ecu za dobry penize, sezenes skrin z eclipse muzes si hrat :O)
mě nepříjdou dvě plynový lanka jako nějaký echt věda :) proč by měly zabírat stejně ? jeden prostě bude uehčovat práci druhýmu stejně tak jako kdybys jel po dálnici tak bys taky byl rád kdyby přiběhnul Chuck Norris a tlačil tě dozadu.... bude ti to zrychlovat víc a přednímu motoru razantně klesne spotřeba když se mu ubere zátěž....zadek natáčecí nebude tak lítat po silnici by neměl, když jo tak mu uberu dva závity na lanku před klapkou a jede vesele dál....
Honza : to už je jak moc love tak moc laborování, tady to je všechno plung&play by ford :)
Nevím no,podle mě se ty dva motory budou spíš bít,než aby jeden pomáhal druhému :)
Když si vzpomenul sám sebe - proč potřebuješ dva motory? však tobě stačí,když si ho jen domyslíš a efekt bude stejný,ne? :))
no, asi jsi jel v divném RS2000, ale mít k dispozici už při 1500ot/150Nm(z celkových 190ti) a to až do omezovače je hodně znát. Jet na 5° rychlostí 50km nebo bejt zarytej v omezovači (230+nějaký drobný) není žádnej problém a to že na tu pětku je ten omezovač tam coby dup. Měl jsem RS 2000 7 let a nedám na něj dodnes dopustit. Zatím jsem v lepším 4-válcovém autě nejel a asi ani nepojedu(škoda jen, že je to předokola-to mi vadí). Výhoda N7A motoru? Nechá si fest hodně líbit i hrubý zacházení a nekroutí se jako hlinikové motory, co maj ouzký stěny jako "papír". Další výhoda RS2000 je MTX převodovka, která je odladěna naprosto perfektně. Váhu auta na přepočet tuny:výkon bereš z MK5 nebo MK6?
Marku neblbni, vzdyt je to uplne nahovno, uplne o nicem :D Nismo uz stejne dela svoje plug&play od forda.... vsak ford uz to vsechno pro nej v tech 90 letech pripravil. Prej uz tam udelany i uchyceni jiny napravy vcetne predelanejch noski, drzaky na motor, pod sedackama je prej uz pripravena i ochipovana jednotka a nahradni plynovy lanko :D
rozhodně sem jel v xkrát lepších 4válcích, zpravidla japonskejch ale nemyslim tim SR20DE ve jmenovaný primeře to je identickej motor parametrama i popisem k vašemu N7A a to je prostě o h****
bral sem 150hp a 1124kg což bude MK5 asi ne ?
crazyape : jasan všechno tam je vč. tý opičovaný jednotky ale tak nějak začínám fakt přemejšlet že si ten druhej domyslim a hned to pojede líp ;-)
prostě rozhodnuto, druhej motor doazadu pude, když se mi to nebude líbit neni problém to vrátit zpět čí sehnat jinou kastli je jich všude mraky...
věc první musim vyřešit výbrus kliky na tom jednom motoru a na tom co sem tam ted hodil musim přoešit proč nejede jak ten předchozí, šacuju to že tam někdo lupnul vačku ze slabýho escorta neb to prostě tak od 5,5 nechce jít do otáček tak rychle jako šel ten předchozí..... a nebo jak sem jel 20km s ohnutym ventilem tak se udělal katalyzátor....
každopádně bimoto bude , když mě to nasere pak sem otevřenejm dalšim návrhum nebo sehnání jinejch motorizací.... a když něco tak ideálně lehkou 1,6 vtec 160hp z hondy třeba, nebo ca18det z 200sx
SR20DETH
dobrej motor co umira :-D
ze se na ten vrak (cti fiesta) nevykasles :-)
Proč to nepostavíš a neprodáš nebo nemáš na normální ježdění po praze? dyt stim nebudeš moc jezdit normálně
kral : rozlišuj SR20DE a SR20DET potažmo tvoje SR20DETH kde narážíš na nechopnost mladistvých majitelů včas vyměnit olej a nebrat od Lojzy z JZD olej za 50kč/ltr
SR20ky prostě neumře když se k ní umíš chovat a její potenciál výkonu strčí do kapsy celou německou paletu....
ondra : proč by nemohlo bejt auto s dvouma motorama na nomrál jízdu po praze ? :)
normálně tohle je fuckt oulet......ty z tohodle auta chceš udělat "Chuck-car"......na co do města dva motory? to chceš roztahovat tramvaje? 3,2litr osmihrnek se spotřebou cca 20 litrů na sto.
s tim že mi je jedno kolik to bude žrát.....
ja bych mel spis obavu o litrovy vykon
tak ten logicky zůstane stejnej....
leda tak na papire.
kdyz uz mas potrebu neco rezat a varit, tak bych dal misto zadnich sedacek rovnou neco poradneho a na puvodni motor byc se vysral. zvlast, kdyz ani vlastne zadnej nemas.
Dřív nebo později se něco stane a když tě stim chytnou nevym jak jim to budeš vysvětlovat
Takova dlouha diskuze a Ty to porad nemas namontovany, chlape myslel jsem, ze uz tady bude video, kdyz je to tak easy ;o))
Já teda nejsem automechanik,ale jak si Nismo psal že bude ten druhej motor jakoby pomáhat,tak když si představím jeden motor jede,ten druhej o něco míň(protože stejně nepůjdou)tak ten druhej bude jako spíš brzdit než pomáhat ne?
Má přeci nějakou kompresi,nějaké odpory atd.?A i když jakoby bude chtít tahat,tak vlastně bude ubírat ne?Protože tam budou menší otáčky-připadá mi to jako když brzdíš motorem z kopce nebo nevim k čemu bych to přirovnal.Prostě mi furt připadá jak když te míň vytočenej bude brzdit ten co pojede dřív.Snad jsem to vysvětlil dobře.

29.01.2011, 23:21 |
walish | Upraveno: 2011-01-29 23:21:50
Honcke: to jsem psal taky a přišla odpověď,že proč by měly ty motory zabírat stejně? :))
Neboj,je to přece Chuck,jak řekne,tak bude :))
Honcke : představ si to v reálu..... ty motory jsou stejný .... bereš moc extrémy...to by jeden motor musel mít 50koní a druhej 500 aby nastalo co řikáš.... prostě dokud jeden motor svym záberem v tahu nepřekoná rychlost druhýho motoru vytočenýho na volnoběh která je dost rychlá u tý 1,6 tak se prostě brzdit nemůže....
a uznej že bys byl taky rád kdyby si jel někde 100vkou a přiběhnul Chuck Norris kterej by tě lehce tlačil zezadu na kufr tim pádem by si bud zrychloval nebo by si moh sundat trochu nohu z plynu abys jel stále 100vkou čímž ti klesne spotřeba pár část práce odevzdáš Norrisovi ...natož z tý 100ky zrychlit na 160 taky bys byl rád kdybys dal plnej a to ti samo nestačí tak bys uvítal aby tam vzadu byl chuck a opět tě trochu tlačil čimž by zase ulehčil tvýmu motoru ale mít chuck 500koní tak samo by ti jen vyletěly otáčky a bylo by to jako bys brzdil motorem....
já mám oba motory stejný prostě....