Zdravím vás, prosím o radu s jedním problém, týkající se hlavně volnoběhu. Vůz Golf 4 1,6 16V rok 2001 najeto 65000km, chvíli po zakoupení měněné zapalovací cívky komplet (reklamace), experimentováno se svíčkami Denso, pak NGK. Potom úprava sání z filterboxu schovaném v deklu motoru za externí carbonový válec BMC CDA-150 (univerzál od 1600ccm), druhé provedení bylo CDA-130 (univerzál do 1600ccm). Vzal jsem ten větší.
Nějakou dobu se potýkám s následujícím problémem: po nastartování volnoběh by měl být 1000 otáček, nyní většinou na studený start (po ránu kdy auto stojí přes noc) takhle opravdu je, ale opakovaný start způsobí, že otáčky vylezou na nějakých 1300-1600 otáček a následně spadnou na úroveň 600-800 otáček a tam drží. Samozřejmě to potom nejede ideálně (netáhne, chod je řekněmě "hrubý", ani řazení není jak by mělo atd.). Taky se mi stává, že po nastartování ručička otáček zůstane na nule a až po několika vteřinách vyleze na úroveň otáček. Můj motor NEMÁ VÁHU VZDUCHU. Prý by mohl být problém v nějakém čidle. Nemůže být špatná škrtící klapka nebo nemohl jsem to zavinit tím zásahem do sání?
Nechám to napíchnout na VAG, ale rád bych byl chytrý dopředu. Dík moc chlapy za názory!
