Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Paralelní LiFePo4 ke startéru

 o Navštíveno 3806x o
o 07.06.2021, 08:54 | CervinVega
Vzhledem k poklesu cen LiFePo4 baterií a rozumné váze/kapacitě, mě napadlo připojit paralelně ke startéru malou 10A baterku s BMS nastavenou na rychlý pokles napětí (situace při startování), standardně by byla pouze dobíjena a odpojena od palubní sítě.
Pointou je extra napětí, které dokážou ne-Pb baterky dodat, tím pádem startér točí víc a motor chytne hned :-)


o 07.06.2021, 09:51 | Milhauzz
Jasně, proč ne :)

Youtube video:
o 07.06.2021, 11:18 | CervinVega
Díky, vím, že to jde, spíš bych potřeboval poradit s tím BMS nebo zapojením, aby ta Li baterka byla off (nedobíjela/neprala se s Pb) a přidala se jen na startu (dal bych jí stranou k ŘJ nebo do blatníku, aby netrpěla horkem).
Nějaký nápad? Díky
o 15.06.2021, 18:21 | assassin
Asi mi unika smysl, jestli moc klesa napeti, neni to tim, ze ta olovena je slaba? Ja bych nahradil olovenou baterku lifepo4 ... dostanes se s hmotnosti na zlomek puvodni a maka to bez pridane elektroniky. Nabijení a pripojovani v pripade potreby bude chtit elektroniku ktera nejspis na trhu neni..tzn navrh na zakazku.
Uz jsem vyrobil docela dost startovacich baterek do motorky, tak kdyztak napis/zavolej a muzem promyslet moznosti.

foto k příspěvku  od assassin

o 15.06.2021, 20:25 | krtekaudio
Perfektní název baterie super...
o 17.06.2021, 21:44 | CervinVega
Ta paralelní verze by řešila problém menší kapacity lifepo (za nízké teploty). A víc voltů rozpohybuje startér/motor znatelně lépe - zkoušeno s připojenou powerbankou na +/- u motoru.
o 18.06.2021, 23:30 | assassin | Upraveno: 2021-06-19 00:05:17
Krtekaudio: dik, mela to byt takova recese, ale docela se to chytlo.

CervinVega: nejspis by mohly ty baterky byt spojene i paralelne, ale to olovo by zbytecne tu lithiovku vyziralo... po nabijeni cca 14,1V se slusna olovena ustali po case na nakejch 12,8V a lifecko na cca 13,6V ...

Ja casem stejne budu muset nejakou elektroniku doladit, uz mam prototyp s integrovanou usb nabijeckou. Poptavka je i po baterkach s odpojovacem i pres vyssi cenu (mosfety, maji to tak treba americke full spectrum - pro motorky, nebo pro okruhova auta ted frci lithiumax..)

Ale asi bych rovnou nahradil olovo lifeckem, ona olovena baterka v mrazu taky nema plnou kapacitu.

50Ah olovena baterka po vybiti cca pulky kapacity stejne neda dost proudu aby auto nastartovala, lifepo4 da temer plnej proud az do uplneho vybiti, takze se dava zhruba polovicni kapacita - do motorek delam 5Ah - a je tam vlastne stejne energie jako v 10-12Ah olovu. Treba lithiumax udava pb eq kapacitu, tzn jak velkou kapacitu ma obdobne fungujici olovena baterka.. zakazniky by desilo, kdyz bys jim rekl ze jim za 600usd prodavas baterku co ma 25Ah

Ja mam do e36 poskladanou 16Ah lifepo4, nejspis tam nakonec jeste pridam dalsi 4clanky, takze to bude tech 24Ah. Letos uz bych to chtel konecne ozivit, tak pak muzu poreferovat.

Jinak mensi auto (zkouseno na 14i 206) nastartuje i ta 5Ah do motorky. Ted delam hodne 12ti clanky - 7,5Ah a to ma teoreticky 360A verim, ze to natoci i vetsi bezin a mensi diesel. Tu jsem nakonec poskladal do velikosti standardni motocyklove yuasy yt12:

foto k příspěvku  od assassin

o 18.06.2021, 23:35 | assassin
Jinak co se mrazu tyka, tak lifepo4 kdyz je zmrzle, tak neda proud. U motorek jsou dnes bezne v serii (vsechny néve mx motorky, ostra endura, ale treba i nova afrika) a treba ktm ma v manualu pro provoz v zime zapnout na minutu - ted nevim presne - svetla a pruchodem proudu se baterie ohreje a pak uz da normalni proud. Ja na svych motorkach to resim v zime tak, ze necham starter jednou motorem otocit - jde to pomalu - pockam par sekund a napidruhe uz startuje jak o zivot. Pro auta tohle neni reseni, preci jen u motorek je to spis vec sportovniho nacini tak se to da, startovat nadvakrat... ale mihl jsem se kdysi kolem vyvoje lifepo4 jako oem do auta a tam byly paralelne lifepo4 clanky a superkapacitory. Prvni impuls starteru dodaly kondiky a jejich dobijenim se ohraly clanky.. bohuzel cenove to moc nevychazelo.
o 18.06.2021, 23:39 | assassin | Upraveno: 2021-06-18 23:42:33
Odeslalo se to 2x, tak hodim jeste foto, abych to dostal do te mensi krabice musel jsem vyladit jine svarovani clanku, udelal jsem na to spesl ohybacku :D

foto k příspěvku  od assassin

o 19.06.2021, 00:06 | assassin | Upraveno: 2021-06-19 00:07:30

foto k příspěvku  od assassin

o 19.06.2021, 00:08 | assassin

foto k příspěvku  od assassin

o 19.06.2021, 00:10 | assassin

foto k příspěvku  od assassin

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3321 sekund.