
Navštíveno 2002x


09.04.2006, 12:18 |
Cormi | Upraveno: 2006-04-09 22:36:23
Už hrozně dlouhou dobu řešim jaký kola a co s podvozkem... Třetí rok mam na autě 7,5x16 ET35 s gumama 205/55, podvozek série. Na předku to mám přesně srovnaný s okrajema blatníků, vzadu mi chybí na každý straně 15mm kvůli užšímu rozchodu kol. Vzhledem k tomu, že mám 1,6ku a taky že jezdim po českých silnicích a auto mám na denní ježdění, tak se nechci pouštět do žádných psích kusů, abych dával zpátky sériovej podvozek a menší kola...
Po dlouhym vybírání nejrůznějších 17" a 18" mě napadlo, co kdybych nechal sériovej podvozek, zůstal u 16", ale že by šly pořádně do šířky. Jedná se o kola Brock B2, na předek 7,5x16 ET25 (vylezou o 1cm), na zadek 9x16 ET30 (vylezou o 1cm) nebo extrém 9x16 ET15 (ty vylezou o 2,5cm). Gumy na 7,5" 205/55 a na 9" 225/50 dle výrobce. Dvě G4 na širokých 16" se sérií už jsem viděl a nevypadalo to tak blbě...
Ale asi nejrozumnější řešení bude nějaký hezký ráfky v rozměru 8x17 ET35, dát na ně 225/45 co mám v techničáku jako max. a na zadek 15mm podložky. Co myslíte?
Každopádně ty kola a pneu koupim až v zimě, protože teď jdou finance do úplně jiných oblastí...
no nejlepší by na to auto bylo dat co nejširší ráfky s co nejužší gumou, aby to vypadalo poradne drsnacky a hlavne pozor na hrabající zadní kola....

09.04.2006, 12:28 |
clown chudak 1.6 moturek

09.04.2006, 12:34 |
Cormi Já vim, nejlepší je na to dát na předek 9x18 ET30 225/40, na zadek 10,5x18 ET25 265/35 a štelovák, ale to bych moh dát jenom na showcar. Bohužel mam svoje auto na běžný ježdění, tak to bude kompromis. Ale je mi jasný, že znova investovat do 16" je blbost. Šířky jsou fakt pěkný, ale na 16" můžu dát opět jenom balóny a ty gumy 225/45 R17 by ještě měly být na český silnice únosný. Od 18" už jsem upustil vzhledem k nízkoprofiláčům a faktu, že mam motor 1,6 s koruťákem 150 Nm...

09.04.2006, 12:37 |
Cormi Když mam v papírech 225/45 R17, tak by na nich měl jet ještě relativně v pohodě, ne? Je mi jasný, že těma 225/40 R18 bych zabil veškerej jeho potenciál (na 205/55 R16 nejede skutečně špatně, mně to stačí, alejsou chvíle, kdy bych si moc přál, aby měl turbo).
a proc se porad bojis tech 17tek? ja na nich jezdim, 225/45/17 a je to naprosto v pohode. tady souhlasim s tim co napsal scream. a hlavne, pokud tam chces dat kola co poradne vylezou do šířky, tak preju hodne stesti se seriovym podvozkem a rychle projetym nejakym hlubsim houpakem. navic mi tyhle "motokáry" neprijdou jako nic moc hezkyho. a nedaval bych dozadu sirsi nez dopredu.
225 na 1,6? no ty woe nevím, dej tam 17ky a s gumou 205 max, i když na takovej výkon spíš 195ky..se hodně divím že tam máš povolenej takovej rozměr, já mám povolený max 17ky s gumou 205/50:-) debilní peugeot. A kdes byl na těch širších kolech vzadu?

09.04.2006, 13:12 |
Cormi Lidi z VW Clubu mají 225/45 R17 i na 1,4kách a absolutně bez problémů, o 1,6 kách ani nemluvě - teď jsem si na to vzpomněl. Spíš se bojim toho skoku z 205/55 R16 na 225/45 R17 - to musí být o poznání tvrdší. Co se týče toho zadku, tak buď můžu dát 15mm podložky a nebo vzít 17"ky od BROCK, protože ty jako jediný dělají u rozteče 5/100 dvojí provedení u 8,5x17" a to ET35 což se mi hodí na předek a ET13 (dokonce i s širšim límcem) což je přesně to pravý na zadek. Ale bohužel jsou to drahý kola a jejich vzhled neni úplně to pravý co bych si představoval, ale zase za kola "na míru" se platí. Ty podložky se mi taky nejeví jako ideální řešení a nechat vzadu utopený kola ani náhodou.
ja mam na 105konovou oktavku povolenej rozmer 225/45/17
jako já to spíš myslel že to nepojede a na spotřebě se to taky promítne...věřím že tam narveš i širší, ale proč to dělat? když 225 tak i odpovídající výkon..ale je to tvoje auto a stejně to vždy uděláš po svým, vždyť tě znám:-)
jj, to je pravda ze to pak hovno jede
na 1,6i idealní guma 185, max 195, když už to musí bejt tuning, víc bych tam nedaval, bude to akorat na škodu

09.04.2006, 13:34 |
Cormi Já už jsem z toho fakt zoufalej... Jsem moc zvědavej, jak to nakonec dopadne, ale snižovat to nejspíš nebudu a dam tam nějaký ty 17"ky... Co se týče toho rozměru 225/45, tak ho tam dam, protože je v papírech a s nějakym tim úbytkem na zrychlení a maximálně, zvýšenou spotřebou se počítá. Ze začátku jsem tam chtěl dávat 3-dílný balóny na 18", ale to jsem ještě lítal v oblacích :-) Teď vim, že člověk musí dělat kompromisy, když mam 1,6ku a auto na ježdění

09.04.2006, 13:37 |
Cormi Jinak VW dával na G4 u jedný série Sport Edition sériově 225/45 R17 a to jak k 1,4kám, tak k 1,6kám - prostě na to nekoukali, co to má za motor
protoze do toho nemuseli tankovat.... ono až ti spotreba stoupne třeba o dva litry, budes na to koukat taky jinak
tech 225tek bych se vubec nebal a ze ti vyleze spotreba o dva litry taky ne. na druhou stranu az poznas jak ty gumy sedi, uz nikdy nebudes chtit uzsi, ver mi(pokud teda neobujes nejaky brutal shity)
na to jak to auto jede rychle mu uplne stačí 195 si myslim, víc je akorat otazka vzhledu. G4 na seriovejch 15" sedí jako krava, když se s tim umí jet.
ok, ale ja tvrdim, ze na 225kach bude sedet jeste vic, sirsi uz nemaj smysl, ale kdyz ta moznost je, tak proc je tam nedat...
protože to pojede zprdele:-) 195ky jsou max...ono záleží taky dost na podvozku a na značce gumy, ale dávat 225 na takovej výkon je u mě blbost. Raději si pozjišťuj nižší ET ať ti kola nemáš zastrčený, obuj 17ky na to 195ky a je to myslím dobrej kompromis mezi supr mega širokejma kolama a zrychlením při předjíždění např.
225ky jsou supr mega široký kola? :-)))to snad ne
a obouvat 195ky na 17ti palcový kolo mi prijde taky zvlastni
sam je mam obutý na 105konovym dýzlu a ten rozdíl v dynamice neni tak zavratnej, jak tady vsichni pisete

09.04.2006, 14:56 |
clown jezdil jsem 55kw VW na 195-50-15 a bylo to jak prilepeny k asfaltu .. bodej by ne, kdyz maximalka na D1 byla 170km ..
na novem jsem delal 3 prechody za sebou
1. z 205/60/15 na 205/55/16 x 7.5"
2. pak na zimu na 215/55/15 na 7.5 discich .. prechod mezi 205 a 215 znamenal narust spotreby o cca pul litru, ale prez zimu .. maximalka se zastavila nekde na 195km /h. oproti 205 na 15" (hlidka PCR Mondeu namerila 203 km/h)
3. zitra se snad podari prechod na 225/45/17" tak uvidime, snad budu spokojenej .. pocitam s nizsi maximalkou, coz na nasich silnicich je stejne horsi a horsi dosahnout .. :o)
Luke: ja bych rekl že ano, na auto s 60PS je to blbost. mám dvojnasobnej výkon a trojnasobnej kroutak nez cormi a zajímavy, stačí mi na golfu mít 195 a nemam s tim nejmensi problem.
tak u benzinaku je to asi znat vic nez u dyzla. osobne jsem na 225ky tak zvyklej, ze uz bych nemenil. samozrejme ze na 1.4ku s 60 konma je to asi bezpredmetny, ale kdyz uz mas aspon okolo 100koni, je to unosny
Luke: ja nerikam, ze to neni unostny, ale naco potrebujes na nejaky nakupní tašce takovy valce? ja to fakt nechapu. auto se 100PS, co nema absolutne zadnej potencial aby jelo, už 195 jsou pro to dost široky gumy....
hm, nevim, mam 105koni, 250kroutak, najezdim toho opravdu dost, ne jen po meste a na nakup, a s 225kama nemam nejmensi problem, navic kdyz si chci fakt uzit silnici s kvalitnim asfaltem a dobryma zatackama, uziju si ji daleko vic nez na 195kach. tot muj nazor.
jako luke
mam 126koni, 235kroutak, kola 7,5*17 et37 225/45R17 a 8,5*17 et30 s 245/40R17
a zadnej problem, jede to stejne jako na doporucenych 6*15 et49 se 195/65R15
luke a kral: a nekdo s vas dvou jezdí v lehky G4 s 1,6???
vždyť jezdíte naftou, tak bych to nesrovnával s benzínem...je to názor proti názoru, ale měl sem 1,4 benzín - na 175kách maximálka někde na 185km/h, asi by to šlo dál, ale nikdy není tak dlouhá rovinka a hlavně mám i nějaký zábrany:-)) a na 205kách 160 a dál ani ho*no, drželo to perfektně, ale třeba na mokru už sem si tak jistej nebyl...ale byl tam límec, kola nebyly zapadlý a vo tom to je:-))
je fakt, ze na rope to tak znat asi neni. dneska jsem jel poprvy do prahy na sedmnactkach a skoro zadnou tragickou zmenu jsem nepozoroval. asi si budu muset fakt zkusit osedlat nejakyho maloobsahovyho benzina

09.04.2006, 22:26 |
Cormi OK, nahodil bych dotaz - který z těchhle dvou kol se vám víc líbí?


09.04.2006, 22:27 |
Cormi

09.04.2006, 22:29 |
Cormi Ty B2ky v 17" na hodně sníženym Golfovi... vyrábí se sice už pěknou řadu let, takže jsou dost okoukaný, ale pořád jsou to kvalitní kola se slušnýma leštěnýma límcema a hlavně v bezkonkurenčních rozměrech s ET, který si jinak můžu diktovat jenom u 3-dílných kol na zakázku.


09.04.2006, 22:33 |
Cormi A ještě bych měl jeden dotaz, jestli někdo neví, kde by se daly Brocky sehnat výhodně? Na tyhle kola nikdo nedává slevu, aby se člověk dostal na rozumnou cenu za 17"ky... Vycházejí tak jako tak na 7000/ráfek a to mi přijde hooodně nadnesená cena :-/
Dal bych max. 5500/kus
ty první jsou opravdu ošklivý

09.04.2006, 22:45 |
Cormi Ještě bych se chtěl zmínit k těm kolům na G4... Míla, kterýho tu všichni znáte má 1,6 102 koní (já mam 1,6 16V 105 koní - prakticky to samý). Začal na 17" s pneu 215/45 R17. On v papírech 17"ky nemá, říkal mi ať dam 215/45, že to líp pojede a nebude to tolik žrát jako s 225/45. Když sem mu řek, že mam v papírech 225/45 na 17", tak říkal ať to neřešim a dam 225/45. Teď má 8,5x18 s 215/40 a 9,5x18 s 225/40 a říkal, že byl překvapenej z toho, jak mu to jede a to má jen filtr a vykuchanej výfuk. Z toho vyplývá, že bych nemusel mít problém ani s 18", ale já oproti němu beru v úvahu ještě praktickou stranu věci takže budu dávat kompromisně 17" - on už auto kompletně podřídil tuningu... Jinak tyhle info jsou ze starých mailů, kdy měl ještě dost času a psali sme si o G4...


09.04.2006, 23:56 |
clown joo 215/45 .. to bude asi hodne maly kolecko .. s pekne nizkou gumou .. na tvrdym aute .. do toho bych nesel .. pokud teda nejezdis to co najezdis .. stejne jako ja :o)) asi bych si zkusil prepocist velikost kola, jak se to projevi na prumeru kola .. abys pak treba nepremeroval na tacho ..
jinak bych si nevybral ty Brocky ani jedny . :o) to prvni je stejny jako RH Cup a hafo jinech ..
a proč zrovna tuhle značku? já za 5,5 koupil 18ky a tyhle mi nepřipadají nějak výjmečný! Moc bych ten komfort neřešil, teda aspoň u mě už není takovej rozdíl jestli to jsou 17ky nebo 18ky...mnohem větší rozdíl je u snižování podvozku. Taky pořád nechápu z jakýho důvodu chceš tak široký kola? pro parádu nebo že to bude líp držet? na vzhled dej 18ky..

10.04.2006, 10:44 |
Cormi Proč zrovna tyhle? Protože mam Golfa 4, kterej má jak známo předimenzovaný blatníky a ještě ke všemu vzadu rozchod kol o 29mm užší než vepředu, což znamená, že pokud použiju standardní alu, tak musim dát zákonitě na zadek 2x15mm podložky, abych se dostal na stejnou úroveň jako na předku. Buď budu mít vepředu srovnaný alu s blatníkem a vzadu utopený, nebo vepředu vylezou a vzadu budou srovnaný. Další verze je dát na zadek o palec širší ráfky, ale pak zase bude vzadu víc roztáhlá guma a dávat širší než na předek neni rozumný. Jedině BROCK nabízí tu možnost mít alu o jednom rozměru 8,5x17 a na předku ET35 (vylezou o ca. 1cm) a na zadku ET13 (vylezou o ca. 2cm). Na obojí bych moh v klidu obout 225/45R17, které mám v papírech a když zvolím ještě kvalitní podvozek, tak to auto bude vypadat a jízdní vlastnosti se rapidně zlepší. Na těchhle 205/55 R16 co mam ze série to moc nesedí - hlavně v zatáčkách mívam někdy strach. Ty 215/45 R17 nechci právě proto že jsou už moc nízký a na těch 205/50 R17 to nebude opticky vypadat o moc líp než 205/55 R16. Navíc jsem trochu úchylnej na široký gumy, takže ty 225 už mě dá se říct uspokojujou :-) Původně jsem chtěl na zadek za každou cenu 245/40, ale mam 1,6ku a to si musí člověk uvědomovat. Ještě k tomu jak jezdim... za rok nějakých 15 tis. km, to znamená za sezónu necelých 10 tis. km. Jezdim hlavně po městě a s tou 1,6kou jezdim v průměru (vesměs i po dálnici) za 10 litrů, což je hrozně moc. Po dálnici jezdim max. 150-160 km/h a auto zvládá 200-210 km/h. Dřív jsem ještě jezdíval 180-190 km/h, ale už to nemam zapotřebí. Teď, co mam muziku, tak jsem se dost zklidnil :-)
clown: na Golfa 4 205/55R16, 225/45R17, 225/40R18 - mají téměř stejnej vnější obvod kola.
kamil: s těma 18"kama už je to úplně zapeklitý. Musel bych vědět, jakej je rozdíl 225/45 R17 oproti 205/55 R16 a pak 225/40 R18 oproti 225/45 R17. Podle výšky gumy mi vychází, že ty 17"ky jsou rozumný maximum. Vážně mam z těch 225/40R18 docela strach, přece jenom jezdim taky hodně po okrskách a tam to neni taková sranda jako na dálnici.


10.04.2006, 10:55 |
Cormi Mně se ty kola taky vyloženě nelíbí, ale Golfík by na nich vypadal "drsňácky". Hlavně jde o ty rozměry a na druhou stranu, kola by to měly být skutečně kvalitní. Spíš než o design kola, jde u těchhle asi skutečně o límce a s tim souvisí i ty rozměry :-) Ty druhý B12 jsou relativně nový kola, což je oproti "veteránům" B2 znát. Pak jsou ještě B1 - hooodně okoukaná hvězdice s límcema a o těch ani neuvažuju - ty už se na tak "nový" auto jako je G4 vůbec nehodí.


10.04.2006, 11:28 |
Cormi Tady ještě několik mých postřehů z Essenu...
Brock B12 v 10x17 (podobnej límec mají i ty 8,5x17 ET13) a na G4, bohužel neposoudim jestli 17" nebo 18" - bylo to v roce 2003 a už si to nepamatuju


10.04.2006, 11:28 |
Cormi

10.04.2006, 11:28 |
Cormi

10.04.2006, 11:29 |
Cormi slupky 225/40 R18. Jako vypadá to fakt super, zvlášť na G4 100%ní řešení, ale bohužel... žijeme v ČR a vlastníme 1,6ku :-)


10.04.2006, 11:30 |
Cormi Moje vysněný obyč alu Toora T950... v 8x17 ET35, na zadek 15mm podložky... stále taky řešení


10.04.2006, 11:31 |
Cormi

10.04.2006, 11:35 |
Cormi Tohle jsou pořádný válce... slint ;-(


10.04.2006, 11:38 |
Cormi Golfík od JeDesignu na 18" s odvážnýma pneu (stejnej motor jako muj), viz cedule níže


10.04.2006, 11:38 |
Cormi

10.04.2006, 12:15 |
MiraF Cormi ....se rozhodni,bud s límcem nebo bez?
... jinak já mám Brocky B1 8,5x17 Et 13 + 10x17 Et 20 a rozhodně ty límce nejsou stejný,jinak na G4 bych asi volil ty Toora
ty B12 mi k G4 celkem sedi :-)
jestli profil 45 nebo 40 je u mě jedno, díry budeš cítit stejně:-) možná v tvým případě bych přemýšlel o jiným autu:-) jinak limec ti kolo opticky zmenší..
10/04/2006 10:55 Cormi
Osobně se mi líbí tato kola, ale je to věc názoru.
Viděl jsem je už i na Golfu 5 a pro mě nádhera.

10.04.2006, 17:17 |
Cormi MiraF: nemyslel jsem to, jako že jsou ty límce stejný, ale že 8,5x17 s ET13 mají větší límec než ET35 (protože ty nemají skoro žádnej), nemyslel jsem jako že mají stejnej jako ráfky o šířce 10". Prostě jde o to, jestli dát límce BROCK a mít kola v ideální šířce a s ideálníma ET, abych nemusel dávat na zadek podložky a nebo koupit rovný kola a na zadek podložky.
kamil: nevim, jak si to myslel o tom jinym autu, ale já vlastnim auto mých snů, se kterým jsem naprosto spokojenej a věřím, že mi ještě nějakých dalších 6 let poslouží. Ty 18"ky ještě samozřejmě zvážim, ale spíš už jsem se smířil se 17".
no já spíš myslel třeba čtverku se silnějším motorem když seš zatíženej na golfa...než trápit 1.6ku takovejma papučema:-) ale je to každýho věc, dej si tam co chceš..

11.04.2006, 06:27 |
MiraF "Cormi: Prostě jde o to, jestli dát límce BROCK a mít kola v ideální šířce a s ideálníma ET, abych nemusel dávat na zadek podložky a nebo koupit rovný kola a na zadek podložky."
...proto jsem volil první variantu - bez podložek
...jo máš pravdu 8,5x17 Et 35 nemaj žádnej límec
...jinak na té 8,5x17 mám 205/40/17 a na té 10x17 245/35/17