Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > 205GTi ECU-smesovaci problem

 o Navštíveno 1167x o
o 11.04.2006, 16:41 | ajsik
uz se mi podarilo odstranit zasadni chyby a motor uz jede spolehlive ale rozhodne ne na 100% jak by mel.

uvod do problemu:
bosch motronic 1.3
lambda pred katem
volnobeh stavitelny sroubkem, bez primeho zasahu ECU - pouze bohatosti smesi ...
cidlo teploty motoru je mimo blok pripevnene stahovackou k hadici od vody.

upravy:
gutmann vacka
gutmann soft
sani (konus)
otevreny vyfuk , konec remus

cidla:
vaha vzduchu: ok (mereno a hodnoty dle servisnich dat)
cidlo teploty motoru: ok (--||--)
lambda : pri bohate smesi dava 0,4 (vice dale)

problem je nasledujici:

VOLNOBEH:
studeny chyta dobre, ale bezi spatne na volnobeh, volnobeh je nastaveny na 1500, ale studene to udrzi sotva 1000 otacek a ma to tendenci chcipnout.
--> usuzuji ze je smes znacne bohata:
1) dle smradu z vyfuku
2) protoze ECU nemuze regulovat volnobeh tak je dle uvahy ze bohata smes otacky snizuje tim ze se motor prechlastava az zdechna a naopak chuda smes zvysuje otacky motoru az do okamziku kdy zdechne

teply chyta spatne (nekdy je treba prislapnout plyn) ale volnobeh drzi na 1500 dobre.

JIZDA:
pri zahratem motoru je problematicke jet dlouhodobe (1minuta) pod 2500 ot.min. , vyskoci chyba "K" - kod 52 chyba regulace smesi (bohuzel nevim jakym smerem tj. chuda ci bohata), staci vyradit a po chvili na volnobeh zhasne nebo podradit a jet ve vyssich otackach

prechodove stavy v otackach nizsich nez 2500 jsou problem motor pri prudkem pridani plynu vynechava pri postupnem pridani obcas trhne nad 2500 jede v pohode

brdeni motorem z otacek vyssich nez 3600 znamena mohutne strileni do vyfuku zhruba od 3400 do 2500


kdyz dam cidlo teploty motoru do bloku tak motor dokud je studeny jede (se vsemi symptomy jak jsem popsal) ale po par minutach se rozsviti kacko a je konec zdechne uplne. A uz nejde ani nastartovat...

mereni emisi ukazalo 0.932 misto hodnoty kolem 1...

Zjistene zavady:
na vyhrevu lambda sondy neni 12v tj. neni predehrivana - vim ze to muze byt tim ale radeji bych slysel i jine alternativy at pak na chate bez netu necumim celej vikend do auta a bez vysledku ...


o 11.04.2006, 20:03 | LionVTS
No ty koki, bych to dal radsi nakemu odbornikovy...
o 11.04.2006, 20:16 | pov
Predehrev na lambde neni nutny pokud neni brutalne daleko od motoru. Muze to chvilku delat bordel po studenym startu ale rychle se prohreje vyfukovyma plynama, takze to bych neresil. Nicmene lambda musi davat tim vic voltu, cim vic pridas plyn, takze pokud ti ukazuje stabilne 0,4 tak je bud v haji, nebo mas prerusenou kabelaz. Ocividne mas problem jen s bohatosti smesi takze lambda...
o 12.04.2006, 11:45 | munus
takže 1-výhrev lambdy jako pov (1wire lambda se ohreje za cca 5-10 minut a pokud není daleko od motora no problem a po dlhšej jazde už vôbec)
2- 0,4V není bohatá smes ale stoich v prípade narow band je bohatá od cca 0,5V vyšie až k 0,99V (pokud budeš mít zájem prepošlu graf A/F v závislosti od napatia) TIP: pripojit mikro voltmeter na lambdu a merit+ zapisovat,pak porovnat s tím garfem... presnost 1-4 wire sond nic moc ale ved nejazdíme le mans :)))
3-hod mi kod motora skusím neco najít v manuály:co na to povie diagnostika
o 12.04.2006, 20:58 | ajsik
je to presne XU9JAZ , jednotka bosch motronic 1.3 , 88kw v serii rok vyroby je 1991
o 12.04.2006, 21:00 | ajsik
ad2) beru osciloskop a hodim si na jeden kanal lambdu a na druhy jeden vstrikovac a kouknu co to vlastne dela a nedela ...

jj prave ze 0.4 je stoich cili 14,7 ku 1 ale meric emisi ukazoval 0.932 coz si odporuje a mimo to i bez merice slo citit jak smrdi ...

hlavni problem je to cidlo teploty, proste kdyz neni v bloku tak se s tim da jezdit ale jakmile ho dam do blkou tak po par minutach skokova zmena a motor se zacne dusit a papa a uz ani nechyti...
o 12.04.2006, 21:02 | ajsik
ad2) kazdopadne A/F ratio budik uz vidim jako nutnost , asi tam hodim par LED diod odstupnovanych po 0,1 Volt od 0,0 do 1,0V ...
o 12.04.2006, 21:04 | ajsik
graf urcite posli , nemam zadny smerodatny a pouze nejake odvozeniny co sem tak ruzne na netu nasel...;)
o 12.04.2006, 22:40 | Scream
ajsik: pokud mas ostrou vačku, tak se nedivim, ze to pod 2500 nejede a škube. zalezi jak je ostra, pokud je to guttmann, kterej se ale do 205 daval normalne, asi to problem bude.
o 12.04.2006, 22:51 | munus
takže podle diagnostiky to muže být mimo jiné i teplotný čidlo.
-skus to premerit melo by dávat pri 20 C odpor 2000-3000 ohm pri 90 C 200-300 ohm ,napetí napajecí 5V.
jiné možnosti: spínač volnobehu: napájacie napatie 12V svorka 1,svorka 2 klapka zavretá 12V,svorka 3 klapka plne otvorená 5,8V
odpor pri plné záteži 24000ohm.

pak je tam ješte psaná,riad jednotka,váha vzduchu,a vstreky čo sa mi nezdá ako pravdepodobné. inak ak sa ti najbližšie stane že už motor nepujde natočit vyber svičky a skontroluj prítomnost benzínu na nich(proste či nieje prechlastaný) podla toho čo si písal by som to tipoval na to čidlo teploty bud ohladom napájania anebo je špatné samotné čidlo. ten graf musím nájst :))) potom ho sem hodím
o 12.04.2006, 23:00 | munus
[ Link ] graf kdy narrow band ješte pracuje presne
o 12.04.2006, 23:36 | ajsik
tepltoni cidlo je ok:) jede dle krivky...tj. odpor klesa se stoupajici teplotou s danou strmosti
o 12.04.2006, 23:39 | unregistered001
a to relatko?
o 12.04.2006, 23:42 | ajsik | Upraveno: 2006-04-12 23:44:25
tohle original krivka, vetsi bohuzel neni...

foto k příspěvku  od ajsik

o 12.04.2006, 23:43 | ajsik
a tohle je namerena

foto k příspěvku  od ajsik

o 12.04.2006, 23:45 | ajsik
tady je to mereno s teplotnim cidlem v bloku a s vyhozenou chybou "K" cislo 52 michani smesi...
o 12.04.2006, 23:46 | ajsik
KUba: rele poresim az zitra kdy jedu pro auto...

OT: pokud ma technickou , a prihlasuji ho tak kontorluji jen VINko ze a nebudou me prudit za chybejici masku a trosku jety predni naraznik ze? plus ze to dela peknej kraval:-D
o 12.04.2006, 23:49 | ajsik
zpet k te me krivce:

je tam videt jak to jde nerovnomerne a dole jak je ten vykyv cele auto cuklo a rozsvitilo se "K".

scream: ono to jede do 2500 ale spatne to reaguje na prechodove stavy to je rozdil...kdyz tam dam dvojku a slapu na to od 1000ot tak to vcelku necuka ale beda kdyz klesnu pod 2500 a pridam trvdeji plyn tak tu skubne...
o 13.04.2006, 00:01 | ajsik
tenhle motor je vlastne torchu chytrejsi karburator, ikdyz se tvari jako vicebod, takze tam moc veci co muze byt blbe neni.

Nejsem si jisty jestli to muze zpusobovat mapa v jednotce, ale myslim si ze Lambada by ji mela stejne krotit a snazit se za kazdou cenu udrzet 14,7 ku 1, hlavne ta mapa je primo z gutmann motoru vcetne vacky...
o 13.04.2006, 08:08 | Scream
nebudou te snad prudit, ackoliv by mohli.
o 13.04.2006, 08:30 | futura
Pokud to ma vahu vzduchu, zkus treba jinou, podobnej propad v krivce jsem zazil u nekorektnich udaju, ktery hazela.A je to taky o bohatosti smesi.
o 13.04.2006, 08:45 | munus
pokud to dobra chápu tak pri ext. bohaté smesi ti lambda ukazovala pouze 0,4V? a druhá nebo čím si to meril 0,93... pokud máš ješte jednu zkus nahodit tu. pokud ti to bere v úvahu lambdu(co by v nízkych ot. sedelo) tak se jednotka na základe špatné hodnoty lambdy snaží smes obohatit... (pričem smes už je ext bohatá)
o 13.04.2006, 08:55 | ajsik | Upraveno: 2006-04-13 08:58:50
futura: vahy mam dve obe stejne problem

munus: cislo 0.932 je z merice emisi( kde je idealni spalovani oznaceno hodnotou 1 a cislo nizsi znaci bohatou smes), kterej byl ve vyfuku...lambadu mam jen jednu a ta dle vseho ukazovala 0,4, ale bylo mereni jednoduchym merekem napeti takze nic moc udaj
o 13.04.2006, 10:31 | .mycTD
ajsik: jak vypadaj svicky?
o 13.04.2006, 10:45 | pov | Upraveno: 2006-04-13 10:46:03
Bud tam mas moc benzinu, nebo spatne spalujes. Kdyz mluvis o tom ze je to skoro jako karbec, nema to nejaky zakladni nastaveni smesi ktery si lambda potom upravuje?

Dalsi moznost ze to spatne zapaluje(svicky, kabely, civka) jaky to ma zapalovani? Ma to jeste klasicky rozdelovac? - Hallovo cidlo na rozdelovaci muze delat problemy.

Teplotni cidlo- rikas ze je dobry ale co kabelaz k nemu? Neni porusena? To by taky mohlo vysvetlovat moc bohatou smes...
o 13.04.2006, 14:11 | .mycTD
jako pov: cidla by to chtelo promerovat na konektoru u RJ
o 15.04.2006, 10:13 | unregistered001
otacky:
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:25 | unregistered001
kabelaz ke vstrikum
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:30 | unregistered001
svetlo na palubce a "vareni"
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:35 | unregistered001
kabelaz vseobecne (odkaz na cloveka ktery to ma)
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:43 | unregistered001
taky odpoved
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:45 | unregistered001
dalsi, rikaj neco o civce
[ Link ]
o 15.04.2006, 10:50 | unregistered001 | Upraveno: 2006-04-15 11:07:00
[ Link ]
tam je popis kodu
pisou tam neo o "probehalber"u u RJ a na lambde ale co to je nevim, nic mi to nenaslo ve slovniku
o 15.04.2006, 11:30 | RedBaron
Probehalber - Zkušební půlič? :o)))
o 15.04.2006, 11:32 | unregistered001
Red: mno prave ja taky nevim, ale pisou to u RJ, nikdy jsem se s timhle vyrazem nesetkal, google neco nasel, byli tam i obrazky nejakych modylku u vlacku, ale podle me je to nejaka hantyrka zatracena, napr jako spera a pod.
o 15.04.2006, 11:53 | RedBaron
Teď jsem browsil nějaké stránky a mně to připadá jako prostředník v hovorové mluvě, není to palec u rozdělovače? :o)
o 15.04.2006, 12:53 | unregistered001
jo to ja nevim, to uz si musi zjistit ajsik, ale podle toho kodu 52 co je na odkazu z zabozroutfora.de/bastlirna
o 15.04.2006, 17:29 | LionVTS
Zkusils novou lambdu?
o 15.04.2006, 17:41 | tappaja
15/04/2006 11:30 RedBaron
Probehalber - Zkušební půlič? :o)))

to sedi na Maraudera:o))
o 15.04.2006, 18:11 | RedBaron
ntjn :o)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3236 sekund.