Loni už jsem to tady psal, letos pokračování...
Na jaře 2004 jsem si koupil nový ráfky a dal na ně sériový gumy z plecháčů (alu RH AU Vesuv 7,5x16 ET35, pneu GoodYear EAGLE TOURING 205/55). První vyvážení a sezóna 2004 - OK (nedělala se ani geometrie).
Přes zimu 04/05 byly ráfky (obuté) uskladněny na stojato což neni ideální a taky se mi podařilo na plecháčích se zimákama vymést hlubokej kanál (při couvání z parkování) a později ještě tím samým kolem (přední pravé) najet na obrubník (to už byla vyšší rychlost - asi 40km/h).
Na jaře 2005 (loni) se ráfky znovu vyvažovaly a nahodily na auto v náhodném pořadí, protože nebyly označeny (s plecháčema jsem to tak dělal taky). Pak jsem vjel na dálnici a dost to házelo... nechal jsem teda kola znova vyvážit a přehodit... házelo pořád, ještě trochu víc... nakonec se na přední pravý ráfek dala nepoužitá guma z rezervy (stejný model jako ty ostatní) a bylo to sice lepší, ale stejně házelo. Nechal jsem později udělat geometrii v autorizovaném servisu Škoda a řekli, že to vyštelovali a že jsou špatně sjetý gumy, že to nemam řešit a jezdit. Takhle jsem odjezdil celou sezónu 2005 s tím, že to decentně házelo.
Jaro 2006 - v pátek jsem nechal znova obout ráfky (ale tentokrát byly popsané z loňska) tak se nevyvažovalo a nazulo jako to bylo loni. Hází to dost... Teď jsem si přivez auto z autorizovaného servisu VW (dělal se kompletní servis po 2 letech, včetně geometrie, kontroly brzd a tlumičů atd. atd.). Zjistili, že kolo hází na výšku (čirou náhodou přední pravé, kde byla se zimákama vymetená díra a najeto na obrubník).
Ptám se, jak byste postupovali? Napadá mě sundat gumy a vyvážit samotný ráfky. Ten, který bude házet na výšku, tak odvést na opravu. Je tohle optimální postup nebo navrhujete něco jinýho? Pokud ráfek hází na výšku, znamená to, že je "nakopnutej"? Dá se to jednoduše spravit?
Pro představu vkládám fotku ráfku... Auto je GOLF 4 model 2002, najeto 45 tis km (přes léto celkem asi 25 tis, na liťákách celkem max. 15 tis).
