
Navštíveno 1350x


10.05.2006, 14:48 |
ajsik Motor porad nebezel jak mel ... takze sme do hry zapojili osciloskop a merili signal vstriku, plus hodnotu lamdby ... :) --> zjisteni vedlo k tomu ze jednotka reguluje spravne a je potreba pootocit vacku mirne zpet, otevira na moc dlouho coz hlavne na volnobeh dela jednotce velke problemy...


10.05.2006, 14:49 |
ajsik mírně sprchlo a musím řict že tohle na novém laku miluji :) ty krásně velké kapky...


10.05.2006, 14:50 |
ajsik Stale to nebylo OK a hledali sme zavadu dale, vyndal jsem skrtici klapku a dal se do jejiho cisteni ... dokonce jsem zjistil ze je predehrivana obtokem chladici kapaliny, aby v zime neprimrzla :)


10.05.2006, 14:51 |
ajsik pred cistenim


10.05.2006, 14:51 |
ajsik a po vycisteni :) jako nova... samozrejme byl ucpan podtlak od klikovky takovou srackou az hruza ...


10.05.2006, 14:54 |
ajsik protoze neni poradne cas na nic jineho naz na kopani v motoru tak jsem jen provizorne povesil naraznik a podlozil spalky, ale tak nejak bude diblik vypadat :)
jeste se musi prestavit vacka, dat novy chladic, termostat, predni naraznik + nova listicka, ulozeni motoru a cepy, nove zadni brzdy oblozeni a kotouce OMP sport a bude to mechanicky tip top ... pak jen plastiky do interieru :) a jeste dolakovat spodky narazniku ... plus vicko nadrze...

to my dva spolu budem sprintovat v tom Přerově??? :-))

10.05.2006, 16:31 |
ajsik pokud vse klapne, tak tam dojedu v sobotu rano ... v patek se to bude jeste brzdit a musim na rychlo sehnat 2 plechy 14" 4x108 abych obul sliky...
tak se slikama s tebou teda nejedu :-((( :-))

10.05.2006, 19:34 |
BadyS už s tím jezdíš? potkal sem na hornopolni da se řict stejné s pěkným zvučkem :o)))tak nevím... jinak pěkně !

10.05.2006, 22:09 |
ajsik | Upraveno: 2006-05-10 22:14:14
zalezi kdy:) tak 3tydny stoji na chate :) ale predtim jsem tam projizdel :) vecer s kamosem od pivovaru na aral ... doufam ze v tehle barve sem jediny na morave a snad v CR :)
uz temer ano, elektronicky je uz vse ok a ze tech problemu bylo pozehnane ... jeste je problem s vackou protoze je mirne pootocena (za ucel vyssiho vykonu) ale jednotka si neporadi s rizenim volnobehu .. neni tam servo motor ktery by hybal skrtici klapkou ale pouze system obtoku klapky a elmag. ventil na prisavani vzduchu a tohle je na stabilnich 1000otmin malo ...
reseni ze bych natvrdo prestavil volnobeznou polohu klapky na mirne otevrenou polohu abych mel volnobeh jako kdyby mirne pridal plyn se mi moc aplikovat nechce:) mam rad ciste reseni :)

10.05.2006, 22:53 |
BadyS jj tak to časově sedí :o) Tak at se vše podaři vyladit ;o)
ja to s tou vackou rikal ze je minimum 1500 na klidnej
no s volnobehem mam podobnej problem na coupecku.. bude se muset hrabnout do jednotky aby to drzelo stabil 2000 (mozna 1700 staci..) na 800 to nechce vubec drzet a za tepla to chcipe.... a obtok si s tim neporadi..mam maticku pod dorazem klapky aby tam bylo aspo tech 1500 a jednotka si zas pridava...skoro na 3000 takze to chce hrabnout do jendotky..

11.05.2006, 09:48 |
ajsik no tady je problem ze je to jeste praveka jednotka a nema servo motor na otaceni klapky. takze se vse resi pres obtoky vs. delka vstriku a pri zahratem motoru do toho vstupuje jeste udaj z lamdby kvuli emisim takze to ochuzuje smes a samozrejme pri ostre vacce je to kontraproduktivni ...
takze teply motor nevadi, ale rizeni smesi pro teply motor je problem schvalne hod cidlo teploty motoru mimo blok kdyz to ubde zahraty a uvidis jak to bude krasne drzet vonobeh...
v jednotce nic nejde upravit to je problem :-/
hlavne jsem se vcera docetl ze ostra vacka zpusobuje v nizkych otackach(volnobehu) zpetne razy do sani coz by by mohlo ovlivnit MAF a ten by daval jednotce nesmyslne udaje ... a ta by samozrejme nebyla schopna spravne regulovat smes...

11.05.2006, 09:51 |
ajsik honza 2.0 16V
mas servo na rizeni klapky a nemuzes prenastavit polohu klapky protoze ti uplne rozhasis rizeni volnobehu ... to je to litani otacek nad 3000 atd... u tebe je "jednoduche" reseni zmenit volnobezne otacky v jednotce a nechat ji aby sama pohla s klapkou tolik aby je udrzela... pak ale je zase problem aby akcni radius servo motoru stacil na otacky ktere by si chtel ... protoze je seriove uzposoben na regulaci kolem 800 ... ikdyz tohle si myslim ze problem nebude...
jeste me napada ze obtoky jsou taky naladeny na 800 to takze klapka bude muset byt trvale pootevrena no urcite to bude taky pekny orisek :)

11.05.2006, 09:55 |
ajsik Kuba: jj ale toho nejde zatim dosahnout cistym zpusobem tj. za pomoci obtoku ...
jj 1500 je krasne klidny ale musim mit prenastaneny doraz klapky (nastesti je spinac volnobehu dost toleratni a i mirne posunuti dorazu bere porad jako sepnuty stav - takze jsem nemusel hybat s nim)

11.05.2006, 10:06 |
Honza2.016v | Upraveno: 2006-05-11 10:10:34
nemam servorizeni klapky.. je tam normalne obtokovej ventil hozenej na bloku a vedou k nemu 2 hadice.. jedna z pred a druha ze za kladky.... ona fiatacka jednotka z 95 na motoru konstrukcne starym 30let taky neniu zadnej zazrak... ono vlasten jeji zaklad je z 89kdy to zacli bouchat do 16v tip...
k tomu obtoku.. u fiatu je celkem bezny ze ten obtok dokaze zvednout volnobeh az na 3000 (coz se stava malokdy ale stane se...obzvlast kdzy uz ma svy leta za sebou..)
s tema razama do sani ma spravdu... mam vacky 300/290 a kdyz sem zkousel stelovat volnobeh sroubkem na klapce (neco jako doraz akorat v klapce je kanalek ve kterym je ten sroub a tim se ridi volnobeh za tepla - prutokvzduchu v tom kanalku..) a ten sroubek byl celkem solidne vocouzenej....
s tim cidlem teploty to zkusim.. snad to nebude vadit kdyz to bude drzet volnobeh a pojede se s tim 200km na poladeni jednotky.. ono dojizdet do krizovatky a misto brzdeni slapat na plyn nic moc extra....
jo jeste dodam. ze kdyz mi to za tepla nekde chcipne a znova to hned nastartuju tak to moc nechce reagovat na plyn a po cca 15s s eto nejak probere ajede to zas v pohode...

11.05.2006, 10:34 |
ajsik | Upraveno: 2006-05-11 10:35:57
presne to samy mam ja:) uplne stejne projevy, pokud chcipne tak se spatne startuje a motor je pak obcas letargicky a musis ho proturovat aby zacal tahnout...
no tak to sme na tom uplne stejne, proste stejny system :)
u me ten sroubek na prutok vzduchu nema moc vyznam muzu s nim tocit kam chci a akorat je to bud horsi a nebo lepsi ale vyse otacet se nemeni ...
jinak pokud mas tedy podobny system tak je jeste Air/Fuel ratio sroubek na MAF senzoru ale do nej sem vrtal jen zbezne a radeji si poznac puvodni polohu ... protoze kdyz sem s nim tocil tak opet to bylo jen horsi a nebo dobre v puvodni poloze ... taky mi to zaclo pekne strilet do vyfuku a nebo modre kourit ... proste to fakt tu smes meni ale jak rikam bez merice emisi a nebo wideband lamdby na nem nic nenastavis ...
jedno cidlo nech v bloku a druhe potom pripoj na odpojeny konektor a nech ho volne pripaskovane k nejake hadici ... motor pojede porad na imaginarni "sytic" takze bohatou smes...ikdyz bude vlastne zahraty ...
no sice mam zvedlej tlak v liste stelovacim regulatorem ze 2.8 na 3,4 ale chova se to stejne..na sroubek v kalpce to reaguje/nereaguje..spis nereaguje... a nic jinyho s cim s etam da stelovat nemam
jeste navic se bojim toho aby to nezaklepalo. takze zadnej plnej plyn( plny otevreni klapky) a tocit jen do 3500/4000 zvedala se totiz docela i komprese (uz leju jen 100oct. beno..)a ojim se toho protoze v tom motoru je uz jedna porozovacka dalsiho coupe v zalostnym stavu.... at uz je kua pristi patek kdy uz budem ladit program na brzde ...... pak sem zvedavej na 200koniku jak pojedou...
holt ladeni motoru neni prdel, co? ;-)))
no neni vubec mam z toho hodne tezkou hlavu..... pro ladice elektroniky to je prdel podle toho jak se tvari:))) par aut uz udelal tak snad ví....
ajsik: co má pažout za elektroniku? magneti marelli?

11.05.2006, 22:55 |
ajsik honza2.016V : je to bosch , bosch motronic 1.3
ladici elektroniky jen ladej udaje z RJ a mozna formu zpracovani za urcitych podminek vstupnich dat, mnohdy si ani neuvedomujou odkud maj chodit jaky, ladic si uvedomuje jaky dily ovlivnuji jaky a co by kam melo chodit a v jakejch hodnotach, to softwerar nepozna
proto rikam ze to neni prdel, pac kdyz to neni karbec tak vse ovlivnuje vse, cim modernejsi ta RJ a dily jsou

12.05.2006, 22:10 |
ajsik KUba:
nejlepsi je vyndat MAF , hodit klapu s potenciometrem , dat zavodni jednotku a udelas si co potrebujes... ladit seriovou jednotku je mrhanim sil ... upravis max. predstih a delku vstriku ale musis vychazet z MAFu a vubec nevis jak je otevrena klapka, takze to RJ jen odhaduje na zaklade MAFu a co hur jakykoli prechodovy jev a odezva na plyn je problem protoze MAF ma dost velke zpozdeni a hlavne je o dost ve vleku za aktualnim polohou klapky... a to uz neresim to ze jakakoli ostrejsi vacka dela zpetne razy do sani pri nizsich otackach a to uz MAF vubec nedava...
ted mam moznost sehnat profi jednotku co nannich jezdi kluci vrchy kolem 700€ ale je to balik a zase tak natvrdo do tho zatim nepujdu, idkyz by to bylo hezke si delat mapy sam a mit ten motor plne pod kontrolou...
700 euro je jeste super cena, koukni treba na Pi, Pectel, Motec
me nemusis rikat co je to ladit seriovou rj, ale da se taky, ale menis cidla stejne jako u te zavodni, ta taky potrebuje jiny
jak ktera klapka odhaduje z mafu, ty co maj potik, tak ne