
Navštíveno 1133x

Ahoj všem
Prosil bych o radu jak nejlepe upravit motor v automobilu Renault clio sport 172 Ps
tak aby to bylo finančně co nejméně náročné.
Uvazoval jsem o chip tuningu?
Za pripadné rady díky

13.05.2006, 21:25 |
RedBaron | Upraveno: 2006-05-13 21:27:35
Je to atmosférický motor, už tak dost vyhnaný a já se přimlouvám nechat ho tak, jak je. Tohle auto je jeden z nejlepších rychlých hatchbacků, protože v takové podobě je výkon výborně vyvážený s podvozkem a zbytkem auta. Originální stav ti ocení i případný kupec, kterému to jednou budeš prodávat. Můžeš se dočkat toho, že chiptuning přinese do 5 koní a začne to žrát. A jiný tuning na motoru je u atmosférických motorů drahý a proti turbínám nepřináší tolik koní za slušné peníze.
RedBaron: Díky za radu. Prave toho se bojim, aby nedošlo k opačnému efektu.
mám v autě podobnej motor a z vlastní zkušenosti ti můžu poradit že chip zabere (zvlášť posunutí omezovače) zázrak to není, ale poznat to je. Další úpravy jako filtr a výfuk je spíš akustická záležitost, než výkonová..což je občas víc než těch vytouženejch 10koní:-))
Kamil306
Tak ono už tam specialní výfukové potrubí je, takže do toho bych se asi nemontoval. JInak sportovní filtr je taky osazeny (hodně se tim vylepsil zvuk)
U koho jsi delal ten chip a na kolik Tě to vyslo?
řešil sem to přímo u peugeotu a těm to dělá Bitpower, tím že je to nový auto, tak se ŘJ jednotka teprve posílala do itálie a dělalo se to na míru, oficiální cena 15,5tis. no mě to po filtru řve nehorázně, nečekal sem že to udělá takovej bordel. Jako úpravy to jsou spíš pro dobrej pocit, než na nějaký závratný zvyšování výkonu, ale to asi víš sám:-)
to si nemyslim. to zavodní saní dela asi 30 s upravenou jednotkou. neni levny, ale za ty kone to stojí. jede to pak jak ďas.
netsitte:
[ Link ] ;-) ale asi trochu mimo mísu cenou ten turbokit co vyvinuli :-))))
no myslim, že pomer cena výkon hraje pro atmosferickou verzi s 210PS za 1/6 ceny
myslim ze nejaky dvorni tuner jako je elia by si s tim poradil.
to Kamil306
To je vcelku balik 15,5 tisice. A co kolik Ti naslibovali ze se ten vykon zvedne?
S tim sportovnim filtrem mas pravdu. Zvuk je tam famózni:o)
Ale nejaký ten konik by to ještě chtělo. Rád bych se dostal alespon na 190 Ps nejlepe na 200
to H-Honza
Taky si myslim že by si s tím poradili, ale určitě za šílený peníze.
FD_Ondra: To je hodně zajímavý link, ale ty ceny jsou fakt krapek mimo:o)
tak si kup za 4 pětky to sání ne?
Scream: které máš na mysli?
no rozhodoval sem se mezi golfem GTI a tímhle, takže sem chtěl výkon co nejblíž...slíbili 200 (serie 180), ale ten výkon tam asi není, když to porovnám tak to jede dost podobně, ale ne stejně...porovnává se to blbě, zvlášť v krouťáku je to jinde (210 oproti 280Nm) a výkonová křivka je úplně jiná. Za to chipování bych takový prachy nikdy nedal (nestojí to za to!), ale platil sem necelou třetinu. Než na výkon bych se raději zaměřil na podvozek, bzdy, kola atd..a mimochodem po přečipování to žere v průměru míň!
to kamil306
Ten zvýšený krouťák je fajn věc...Asi se zkusim podivat a kontaktovat par firem co to delaji. Uvidim co mi nabidnou.
Jinak co se týče podvozku , brzd kol atd...tak to už je u tohoto auta vic než vychytané z fabriky, takže do toho už se montovat nebudu. Jen bych to zkazil. Neni to jako seriové auto.
myslím sáni z cupovýho clia.
scream: A kde jsi ho videl? Popripade dej link
diky
v cupovym cliu. zeptej se nekoho, kdo jezdí clio cup.
to máš úplně to nový clio?
Scream. Nikoho takoveho neznam. Ty ano? pokud jo, dej mi prosim kontakt
diky
kamil306
Ne ne, rocnik 2001 proč?
jo, kdyz si na to vzpomenu, zeptam se.
scream: Ted jsem mluvil s klukem co ma taky sporta a rikal ze clio cup ma stejne sani jako tohle, tak nevim.
Kazdopadne se kdyz tak zeptej, dik
já jen jestli je to ten novej typ clia..sestra má z 99týho s čirou optikou a sportovním paketem:-) a je to asi nejhezčí clio co udělali...
s těma úpravama, jestli do toho nechceš vrazit, tak bych to max. přechipoval, ale u někoho kdo je ověřenej a nejprve si to vyzkoušel, než něco zaplatíš..v každým případě, na tak malý auto je to super výkon už tak!
jo clio cup možná, ale cupový clio neni seriovy auto prodavany pod názvem clio cup, ale závodak.
pokud na to penize nemas (cca 60tis odhadem), do upravy motoru se nepoustej

15.05.2006, 12:46 |
ajsik | Upraveno: 2006-05-15 12:52:59
jak pise KUba...
precti si muj prispevek o ladeni 205gti ... kazdy rika dame vacky, sani , chip ale v realu je to to potom o tom ze to bud nekomu draze zaplatis aby to bylo co k cemu nebo ti tam da nekdo vacky a vubec neresi nejake natoceni mereni uhlu atd... a flashne chip nekde z netu, no a pak je treti cesta a to ze stravis "par" hodin v garazi a ladenim a vsecko se naucis a odladis sam ...
jestli ti jde o par koni tak kup svody a nejake naporove sani a myslim ze tech 5-6 koni nekde vyse najdes...

15.05.2006, 12:52 |
ajsik jo a stejne jako u 205tky je zde vyborne naladeno saci potrubi a vyfukove takze napriklad svody od racelandu urcite nee byt stoji polovic supersprintu ... francouzi na svou dobu delali spickove ladene motory
napr moje GTi byl v dobe golfu GTi o 20koni dal z 8V motoru a pokud neudelas kanaly a hlavu tak se stejne dal nedostanes ... vacka je super ale uz seriova je dost "brutalne" naladena takze pocitam ze i clio bude v tehle strance uz dost poladene a levne upravy budou mit spise opacny efekt ... protoze radoby tuningova vec bude v dusledku horsi nez seriova... atd...
ajsik. Díky za rady.
Do motoru jako takového bych se nerad vrtal. Chtel jsem spíš vyzkoušet ten chip tuning.
Zrovna jsem pred chvili měl telefonát s firmou www.abctuning.cz
Pán mi po telefonu tvrdil, že na s timhle autem maji konkretní zukusenosti,a že pri chipovani tohoto auta tam můžou dá nějaký jejich specialní "racing" chip, a zvednou výkon tohoto motoru o 30 Ps.
Točivý moment o 50 nm.
Shodou okolnosti si u nich pred nejakou dobou nechal chipovat auto otec.
Audi motor 4,2 benzin...Rikal ze rozdil tam rozhodně je.
ta ted opravdu netusim co je a co neni pravda
se divím že už ti někdo neodepsal:-) abc se vyhni!, co vím já, tak se sbírali lidi co měli po chipu od ABC poškozenej motor a podávalo se to k soudu.
dej si to do vyhledávaču, řešilo se to tu mockrát. A počítej že výkon se zvedne okolo 10ti až 15ti koní, když máš štěstí..
kdyz uz se chcete koukat na chiptutning napr u Fordu, dam sem tabulku kde chipovali motor Cobry a ostatnich..narust je videt na grafech
10-15 koni je u takovehleho atmosferickeho 2l chipem absolutni utopie
[ Link ]
tak chipování má všeobecně větší vliv na krouťák než na výkon, ale chce to vyzkoušet přímo na autě..
tak jeste jednou a zcela po lopate: bez certifikovane motorove brzdy pred a po nic nevyzkousite a nikdo vam nebude garantovat narust vykonu pri zachovani vsech ostatnich hodnot v normalu, neverte tomu
30ps a 50Nm to je teda dobry:-)))))
bitpower má brzdu ne? Ale třeba u mě je to tak složitý, že přesnej výkon změřit nejde (po vypnutí ESP i tak částečně zasahuje a omezuje výkon) Ale raději bych se řídil pocitem než brzdou, je to lepší:-)))
jinak mě ABC slibovalo nárust o 35k:-))
souhlas s ajsikem...
pokud chceš dát chip tak si myslím že u tohodle motoru (jako u všech takovejhle výkonově vyhoněnejch motorů ala honda a spol)se o moc , pokud se zrovna nebude ladit jednotka na brzdě nehneš , ale to je oproti chipu cenově trochu někde jinde..
šel bych cestou sacího a výfukovýho potrubí , ještě pokud troufáš pustit víc žilou (tak 20kkč a víc )tak za zvážení stojí 4klapkový sání což by byla frejeřinka a brutalitka-někdo (člověk věci znalej) používá třeba upravený sání z motorek.. a odlehčit setrvák pokud to je na něm co odlehčovat...

15.05.2006, 20:37 |
ajsik | Upraveno: 2006-05-15 20:49:02
no ja jsem ted ve stadiu kdy to teda jede hezky ale treba mam pokles narustu vykonu kolem 4000 na cca 300 otacek a pak to jde znovu nahoru... to jsou veci ktere uz proste na seriove jednotce nevychytas ... hlavne pak na takove jakou mam ja...
ja dojezdim sezonu na tomhle setupu vychatam technicky stav auta na 100% a pres zimu tam nacpu plne programovatelnou jednotku zacnu studovat motormanagement abych si mohl mapy ladit sam, a asi vymenim i pisty pac jedu porad na seriovych a urcite budu potrebovat zvysit kompresni pomer...nasledne abych vnitrnosti motoru nesbiral ze zeme budu muset asi udelat i spodek...jo a zustanu u 8mi ventilu :) je to nadherne syrovy vykon a diky vacce tahne hezky az skoro k 7000ot.min. (omezovac 7500 coz ovsem beru jako nerealne :-D) ....... ne jak ty ujecene 16V ...
ps. dneska sem si dal jednoho rejzaka v CRX 2gen:) , natahl jsem to v kopci ze 40kmh na 160 a kdyz jsem radil 2-3 tak jsem mu zacal mizet :)

15.05.2006, 20:43 |
ajsik no ale nejjednodussi je snizit hmotnost auta :) je si potreba uvedomit ze jde o pomer vykonu k hmotnosti. Treba prepocet koni na tunu ... ja mam slabych 150koni ale taky 830kg coz dela 180 koni na tunu ;) coz je hned povzbudivejsi cislo :)
ajsík: třeba rejžák nezávodil, jinak si to nedovedu vysvetlit:-)))

16.05.2006, 01:06 |
ajsik scream: :-) no vypadal že honí všechny křečky co tam běhaj, otázka kolik jich bylo chcíplých a jestli to bylo SOHC a nebo DOHC :) ale ja jedu SOHC pure power :) 8valves ... ;)
jo, ale s trochu jinym objemem:-)
Chlapy díky za rady
Takze podle toho co tady ctu se nejspis upravovat nebude. Jsou tam velky ryzika a kdyz uz ne tak to u tohoto motoru vyjde pěkný balík.

17.05.2006, 00:48 |
ajsik no mel bouli na kapote tak bud to byl rejzak tuzer :-D se SOHC a nebo ta boule mela opodstatneni a bylo to DOHC ... ale tezko rict nejlepe vypovi 1/4 mile time...
a jaký rizika máš na mysli?
to kamil306
tak celkově co se týka toho chipovaní a tak. Co jsem se tak docetl tak jsou to temer same podvody.
Mluvil jsem jeste s jedním chlapkem. ¨, který řikal že mi to může chipnout primo na brzde, tak nevim jesti do toho jit...
Mam trosku obavy, aby nedoslo k poskozeni motoru.
si najdi firmu, která je ověřená, nebere si za to 3tis a nenabízí 30k..tu brzdu bych bral jako podmínku a nebo si to přeměřit před a po sám.