
Navštíveno 743x

Dneskaj sem si trosku pucoval auti a zjistil jsem ze koncovka vyfucku je totalne cerna od sazi.Tak jsem zkusil nastartovat a z vyfuku je citit benzin(asi nespaleny).Asi znam pricinu, ale presto se chci ujistit.Namontoval jsem totiz primy filtr a odfukuje to ted jen skrz rezonator -> mezitlumic -> ladena koncovka. Podle me je tam ztrata protitlaku na vyfuku a tudiz se motor az moc rychle vyplachuje.Jo jeste kdyz otevru okno je uvnitr citit vyfuk(podle me asi spatne utesneny vyfuk).Kdyz otevru i u spolujezdce tak se to ztrati (asi se to rychlejc vyvetra). Asi jsem u tech uprav nedomyslel vsechny nasledky. I kdyz na svou obhajobu bych rekl, ze kdyz jsem volal do znackoveho servisu KIA, ze potrebuju preprogramovat jednotku po montazi zminenych dilu, tak mi pan rekl ze mi muze jen zestelovat predstih. Samozrejme za 750,-/h. A jeste bych musel jet 50Km.
Uff
Tak a ted poradte .Co udelat?
to muze byt asi 6 veci mym odhadem
moje rada zni: neladit kdyz to neumim

20.05.2006, 10:28 |
Topča Zajeď si prvně někam na vyčitač závad a pak laboruj...
KUba> a ty jsi fsecko umel hned na poprve? :-))
holt chybama se clovek uci :-)
mno napoprve ne, ale osobne si o tom prectu pitomou knizku abych vedel jak motor funguje,prolezu google, protoze neodborny zasahy dopadnou jak to popsal nahore
a za svou radou si stojim, taky si neodoperuju slepy strevo jen proto, ze mam doma sklapel a desinfekci a kamarad chirurg mi rikal ze je to brnkacka!!!
nemas rozpojenej konektor od lambdy (nebo lambdu v píp..)?- nektery jednodussi jednotky kdyz jedou bez lambdy kropej benzinem jak splaseny a nouzovej rezim pro ne prakticky neni..
s protitlakem a upravou sani bych rek ze to nema nic spolecnyho , jen jednotka dava mrte moc benzinu z toho ze je bud pomatena hodnotama v sani, nebo je neco spatne viz výše - nějaký čidlo , lambda atd.. třeba ti čidlo teploty motoru hlásí jednotce furt studenej motor a jedeš na sytič....
většinou po montáží sportovního filtru a úpravy vejfuku spíš jedeš na chudou směs, než na bohatou...

20.05.2006, 14:50 |
jolik Myslím si to co Honza.
Z.K.: za zkoušku nic nedáš maximálně bys to namontoval zpět a kdybys nezkusil tak nic nezjistíš,zkus tu lamdu.
Presne jak pise Honza, s vyfukem to nema nic spolecneho. Saze u benzinu by se nemli obejvit, i kdyby vyfuk koncil za svodama.
Zkontroluj cidlo teploty nasvaneho vzduchu, ktere zpusobuje prave cernani kolem vyfuku.

21.05.2006, 01:00 |
Zephyr | Upraveno: 2006-05-21 01:01:30
mno je pravda, ze Lamdasondu jsem daval novou.Ale....................
Obednal jsem ji a kdyz dosla tak jsem zjistil,mze konektor nepasuje.Zanesl jsem ji z5 do mototechny, a vysvetlil jim tam v cem je problem. Pan mi rekl, at mu donesu starou aby podle ni mohl sehnat tu spravnoum tak jsem mu ji dal. Pak mi zavolal, ze uz to ma v obchode,ze se mam stavit.Doma jsem zjistil, ze ustrihli konektor z te co nepasovala a dali tam konektor z te moji stare.Jel jsem zpatky a po memm natlaku mi dal lejstro ve kterem stoji ze zapojeni provedla odborna fyrma a stalo asi 100,-.Takze ted nevim jestli Lambda funguje tak jak ma, nebo ne.To bych videl jako moznou pricinu. O tom cidle bych asik taky mel premyslet.Jak zjistim jeho spravnou funkcnost?
A jak by se dala overit spravna funkcnost Lambdy? Ma 3 kabely.
Dikes za pomoc

21.05.2006, 06:55 |
jolik Skus odpojit baterku na 15min. Nevím juestli to mužeš,u filety jsem to dělal aby se program l. obnovil.
Cidlo teploty vzduchu je v podstate jen obycejny termistor, takze s teplotou meni odpor. Zmer odpor a porovnej s tabulkovyma hodnotama.
mrazik> kde prosimte vezmu tabulkove hodnoty?

21.05.2006, 22:58 |
jolik obětuj korunky a jdi na počítač
jolik> asik budu muset :-/
Na koho se obratit? Bydlim na Breclavsku. A kolik si asi mam nachystat?

22.05.2006, 23:07 |
jolik Místní inzertní noviny
Jestli mas tri draty tak jeden by mel mit 12 voltu privod (slouzi to jako tepelne telisko aby ti Lambda zacala pracovat rychleji pri nastartovani, druhej je uzemneni pro to tepelny telisko a ten treti ten je povel do computru jakou mas smes paliva ve vyfuku. Vetsina Lambda se meri od 0.1 voltu -chuda smes do 0.9 voltu -bohata smes. Zmer kolik ti to dava , melo by se to menit neustale a co v nejvetsi frekvenci, to potom Lambda pracuje nejlip. ( nejlepsi je digitalni voltmetr na tom to vidis nejlepe) kdyz ti to bude stat ,rekneme na 0.83 voltu a nebude se to menit jak to mas bohatou smes. Muzes pak udelat test, ze odpojis hadici na sani (za klapkou) aby jsi privedl do sani vic vzduchu . jestli se ti udaje nezmeni tak mas v prdeli Lambda a kdyz se ti to pohne a pujde to ,rekneme na 0.45 voltu nebo i na 0.1 voltu tak mas problem nekde jinde .(Regulator paliva ,predstih atd...) Jo a nezapomen ze Lambda ti nikdy nepujde na vic nez 0.9 voltu. jestli to mas pres 1 volt tak je v prdeli.( Samo ze me ted kluci od VW a Audi reknou ze to neni pravda - tem to hazi 1.47 voltu ,ale to jsou holt skopcaci a ty si museli udelat mapovani a parametry motoru jinak nez ostatni !!!!!!!!!)
Ty mas Japonce takze to se na to nevztahuje. Good Luck

23.05.2006, 12:05 |
ajsik to co popisujes je spatne spalovani a nema to nic spolecneho s temi upravami ... pokud je lambda OK tak si tuhle situaci ECU pohlida a ubere delku vstriku ci predstih.
lambda je polovodic a hodnota se meni skokove mezi chudou a bohatou smesi koukni na tenhle clanek co jsem psal na peugeot-club.com
-->
ladil jsem svou dvěstě pátou pár víkendů a to mám komplet otevřený výfuk a konus ...
[ Link ]

23.05.2006, 12:12 |
ajsik pocitac je na nic , nevim jak u japoncu ale k cemu mi je ze mi diagnostika nahlasi chyba michani smesi to vidim i ja kdyz mi jde modry dym z vyfuku a citim nespaleny benzin ... apod... mozna VAG da nejake smysluplne info ale starsi auta jsou s diagnostikou na stiru
ja resim vse , pripojenim osciloskopu na dane piny jednotky a voltmetrem -> to je nejlepsi diagnostika...
for Honza 2.016V: tak ja uz jsem ready...nakonec jsem vsecky ty zavady odboural a drzim hezky volnobeh 1000ot./min. sice brblavy diky vacce ale stabilni jak "seriovka"
Ajsik: gratulace.. ja s tim v patek ve 4 rano mirim smer jesenik, kde se v tom pohrabe par lidi a bude se chip odladovat na valcich + v beznym provozu , takze to bude trochu dobrodruzstvi.. jak cets tam tak ladeni:))))