
Navštíveno 1499x


30.05.2006, 20:15 |
Smart Tak jsem viděl v Mimoni na stáncích naprodej takovej malej minifiltr, co vypadá jako filtr vzduchový, ale je to teda tak o 1/4 menší. Na co se to používá, kam se to dává, k čemu to je dobrý ???
dává se na hadice odvětrávání motoru............taky ho sháním,ale nedaří se (ve žluté barvě)
mrkni jak to má JR :-)


30.05.2006, 20:45 |
Smart Jo už ho tam vidím, normálně tam je nasazená hadička, která vede do sání , někam před klapku a odsává to z motoru olejové páry jestli se nemejlim. Ale na co je dobrej ten filtr? Je to k něčemu dobrý ? Podle mě to nic nevylepší.
odvetrava to viko ventilu, ve vetsine pripadu je udelany vyvod zpet do sani
no je to dobré v tom,že ti nepůjde horká pára-vzduch z motoru zpět do sání....pojede to o trochu líp a nepůjde ti bordel do sání....

30.05.2006, 21:03 |
Smart Jo už ho tam vidím, normálně tam je nasazená hadička, která vede do sání , někam před klapku a odsává to z motoru olejové páry jestli se nemejlim. Ale na co je dobrej ten filtr? Je to k něčemu dobrý ? Podle mě to nic nevylepší.
a co kdyz ten vyvod z vika motoru jenom natvrdo ucpu?

30.05.2006, 21:13 |
deda proffesor:to bych moc nedělal,každej motor se musí odvětrávat,jelikož v něm vznikají plyny...

30.05.2006, 21:16 |
Smart | Upraveno: 2006-05-30 21:19:56
Ucpat asi ne, kondenzovala by tam voda.
Ale nerozumím tomu to co říká ZDENDA. To že to saje teplej vzduch z motoru je pozitivní pro pro lepší ekonomilku, protože se tím pádem motor rychleji zahřeje. Takhle když nuceně motor odsává páru z motoru, tak to určitě lépe odvětrává, než když se to odvětrává jen tak samo od sebe. Nejvíce se páry určitě uvolňují při zahřívání motoru a pak se už podle mě zas tak moc neděje. A když mám dobrý olej, nevím jaký bordel by se měl do sání dostávat. Nechápu tedy co by mělo mít vliv na to, aby to jelo líp ...
no ja to mam svedeny hadickou k silnici neni to moc ekologicky no ale urcite lepsi nez kdyz mi ty sracky lezou do sani jo a mam to na dieselu takze je tam tech sracicek :-)

31.05.2006, 00:37 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2006-05-31 00:43:33
to saje teplej vzduch z motoru je pozitivní pro pro lepší ekonomilku, protože se tím pádem motor rychleji zahřeje -
nesmysl než to začne sát teplej vzduch je motor dávno zahřátej ...
filtr tam je ze dvou důvodů - aby se nedostával bordel do tý hadice a aby to taky nefoukalo olej všude možně ...
zacpat odvětrání nesmíš jinak Ti to vystřílí těsnění pod ventil víkem ...
nejvíce se páry určitě uvolňují při zahřívání motoru a pak se už podle mě zas tak moc neděje -
sorry další nesmysl samozřejmě nejvíc výparů je v momentě když je plej teplej a ne studenej ....
A když mám dobrý olej, nevím jaký bordel by se měl do sání dostávat. Nechápu tedy co by mělo mít vliv na to, aby to jelo líp ...
Nemá to absolutně nic společnýho s kvalitou oleje. Odsávané olejové páry - je snad jasný že teplý olejový páry nasávaný na úkor studenýho čistýho vzduchu jsou vždy mínus nehledě na to, že se sání tím olejem zasírá
Ja vim, ze u V8 mam tzv. PCV ventil, positive crankcase ventilation, kterej pri zvyseni tlaku v oblasti klikovy skrine prepusti ten tlak pod karbec, kde pak dojde k prisati a jeho spaleni. Ale az od urcitejch otacek-urcityho pretlaku, jinak to bude mit vliv na volnobeh a prechod z volnobehu do otacek, protoze kdyz tam neni, prisava to vlastne falesnej vzduch...
Nicmene V8 ma vika 2, pres jedno prisava cerstvej vzduch a druhym ho vyfukuje, prave pres ten PCV ventil. Cirkulace tam vznika pripojenim do sani, tudy se ODSAVA vzduch
IMHO by ten filtr mel slouzit pro nasavani cerstvyho vzduchu a hadice kterou to vyfukuje ven, by mela bejt napojena do odlucovace=oil catch can, ne do filtriku tyhle velikosti, neb ten bude brzo jak olejnicka. jestli ma oil catch can nejakej dalsi vyvod pro pripojeni do sani nevim, nestudoval sem to, ale udelam to tak.
Ja jsem kdysi koupil celej system na odvetravani, bylo tam nekolik ruznejch zapojeni, jedno z nich bylo pripojit to odvetravani primo do vejfuku (jsou tam na to kolinka, ktery se navari do vejfukovyho potrubi. Tim mam zarucenou silu, ktera to vysaje, az za motor.
Takze u 4 valcu mi to prijde jen na paradu, zrusenim PCV ventilu se udela vetsi skoda.

31.05.2006, 06:43 |
wekky Odvětrání rozhodně nezadcpávat, je důležité pro odstranění tlaku v motoru. A motor se natlakuje, protože žádné pístní kroužky nedokáží udržet úplně všechno a nějaké minimum vždy uteče a kumuluje se v klikové skříni. A kdybys odvzdušnění ucpal, tlak by si stejně našel cestu ven a to cestou nejmenšího odporu, tj. buď by to vyrazilo olejovou měrku anebo těsnění některého víka.
Jinak odvětrání do sacího traktu se dělá z důvodů legislativních, neboť je zakázáno odvzdušnění do atmosféry a pro výrobce je prostě nejjednodusší a hlavně nejlevnější prostě natáhnout hadici.
Pokud si někdo chce odvětrávání vylepšit, je vhodné do hadice vřadit odlučovač (odsává se vlastně olejová mlha), který by měl zajistit, že se do sání dostane minimum oleje (v podstatě jde o nádobku, do níž seshora ústí hadice od motoru a opět zezhora se odvádí vzduch dále, na dně zůstává kal, který je potřeba občas vylít)
Závodní auta používají jen odlučovač a odvětrání do atmosféry (výjimka)
Tento malý filtr je je vlastně takovou náhradou celého odvzdušňovacího systému v případech, kdy vůz nemá možnost napojení do sání např. při montáži sportovního filtru. Já osobně bych ho ale nepoužíval a snažil se problém vyřešit jinak..

31.05.2006, 09:36 |
Kapka (M)
ja to mam zapojene už cca 2 roky takhle a nemam žádný problem...tenkrat jsem ten malý filtřík kupoval v Essenu na výstavě za cca 3 Euro... :-)


31.05.2006, 11:14 |
Rajdlos | Upraveno: 2006-05-31 11:17:18
kapka: ale tohle neni odvetrani vika ventilu, ale sekundarni cerpadlo kvuli emisim, tohle nemusi byt ani zapojene
A neni lepší použít toto? Místo toho filtriku.

taky jsem objednal separator od Cusco racing, tak jsem zvedavej kolik toho tam bude po roce jezdeni

31.05.2006, 20:05 |
Smart | Upraveno: 2006-05-31 20:11:40
Názor "tappaja" a "wekky" je podle mého gusta. Ten filtr je podle mě nic moc ale odlučovač vypadá jako rozumné a účelové řešení. Co to koštuje toto?

31.05.2006, 21:02 |
Smart Fajn díky je to hezký a vlastně na tom nic není. Nechápu ale co na tom stojí 1200,- to bych udělal i ze starýho hliníkovýho kondíku. No ještě to promyslím. Nejde mi ale do hlavy jedna z těch výhod co u toho uváděj. Zabraňuje to prý zanášení intercooleru. To by výrobci turbomotorů byli tak stupidní, že by nechali zajebat intercooler mastnotou? No podle těhle fotek co jsem stáhnul, to vypadá že asi jo, což mě dost zneklidňuje. Na fotkách je trubka pro sání dost mastná. Jedna z těch mrňavejch odboček je zřejmě odvětrání motoru. Jedná se o motor Smart 0,7i


31.05.2006, 21:04 |
Smart Žluté popisky na fotce nahoře jsou : Air BOX , Oil pipe , Turbo

31.05.2006, 21:04 |
Smart

31.05.2006, 21:05 |
Smart

31.05.2006, 21:05 |
Smart

31.05.2006, 21:05 |
Smart

31.05.2006, 21:06 |
Smart

31.05.2006, 21:06 |
Smart
ze starýho kondíku nic nebyrobíš protože tam nebudeš mít vnitřek toho odlučovače to je snad jasný ne ...

31.05.2006, 21:17 |
Smart Jestli je ve vnitř nějaká hmota, tak to sorry ono to z toho nákresu není vůbec patrné. Myslel jsem, že je to prázdné :-)

mno nevím jak tenhle, ale co znám já tak maj dovniř ještě trubku každopádně jestli tohle vyrobíš za míň jak 1600 Kč tak mi jich udělej rovnou 10 kousků ...

31.05.2006, 21:27 |
Smart za ten kondík jsem už řekl sorry i když si myslím, že je na tom beztak prdlajs, takže co jít k věci a nechat kondík kondíkem ;-)
Asi tak hosi, nechal bych to bejt, kdo chce hezkej vymakanej odlucovac od Bidrina, ten si ho koupi, nebo si koupi odlucovac ke kompresoru, ne tak hezkej, ale za podobny prachy.

31.05.2006, 22:52 |
Smart Odlučovač ke kompresoru vypadá ještě nějak jinak?
2 Smart: Muzu ti ho zitra vyfotit na otcove kompresoru ;-)
no je vetsinou sklenenej, s vypustnim sroubem

01.06.2006, 04:47 |
Smart Petrik - když se Ti bude chtít, tak se rád podívám díky