
Navštíveno 1007x


21.06.2006, 23:03 |
Cormi Ahoj chlapi, mam dotaz ohledně výfukového potrubí. Auto GOLF 4 1.6 16V, zatím mam namontovanej rok koncovej tlumič Supersprint. Napřed nebyl vůbec slyšet, ale teď po zimě je to paráda. Jenže začínam chtít víc... A tak přemýšlim o výměně středního tlumiče za laděnej - opět Supersprint (alternativě mají v nabídce ještě volně průchozí rouru jako náhradu za střední tlumič) a k tomu bych dal kit přímýho sání K&N.
O co mi jde? Letos jsem měl prvně STK a na emisích jsem s tim prošel, hlučnost naštěstí neměřili, ale je jasný, že bude vyšší :-) Přímý sání, laděnej střední a koncovej tlumič nemají absolutně žádnej vliv na emise? A co kdybych dal místo toho středního tlumiče volně průchozí rouru? Tak to bude určitě o dost hlučnější, ale k něčemu tam ten tlumič určitě je a navíc to nemá homologaci, takže radši laděnej tlumič, žejo? A když to zkombinuju s kitem přímýho sání, tak jak se to ve finále projeví na zvuku? Kamarád říkal, že samotnej laděnej koncák je o ničem, když neni přímý sání - co je na tom pravdy? Ten muj koncák má dost pěknej zvuk i se sériovym sánim, ale rád bych to ještě trochu "poladil" :-)
Taky bych rád znal názor na přímý sání... slyšel jsem stejně tolik názorů jakože to nemá na motor žádnej negativní vliv, jako že to má celkem zásadní negativní vliv a pokud je to auto na všední dny, tak radši nechat sérii.
Díky ;-)

www.camaro.cz/xxx/V6a.mp4
www.camaro.cz/xxx/V6b.mp4

22.06.2006, 00:12 |
Mac ohledně přímého sání nevím, ale taky jsem slyšel, že samotný koncák má efekt neznatelný, snad i žádný, jen zvuk jiný. No ale komu se chce měnit svody za leštěný a laděný komplet zbytek za ty prachy...
prosim Vás klid samotnej kit sání přidá 00 prd na autech do dvoulitrů absolutně nic měřitelnýho, zatímco průchozí koncák samo může přiudat relativně nějaký to % výkonu neb neklade takovej odpor ...

22.06.2006, 00:19 |
Mac sání vůbec neřeším, dobrý možná tak na koukací párty s otevřenýma kapotama :o)

22.06.2006, 01:01 |
Cormi Co se týče výkonu, tak počítam s tim že to přidá 00 prd - navýšení výkonu vůbec neřešim, musel bych přestavět na přeplňování nebo vyměnit motor... :-)
Mně jde spíš o to, jestli když budu mít laděnej střední a koncovej tlumič, tak jestli to přímý sání přidá na výslednym zvukovym projevu nebo jestli je to úplně stejný s nim jako bez něj...
Tak ja sem nahodil kit sani a zvuk se zmenil :o) pridalo mi to garantovane 0,00000000000000001 klokana ale za to podivani do kapoty a ten zvoucek si myslim ze odbra investice :o)

22.06.2006, 08:09 |
20bad Supersprint je hodne decentní, ja mam ten smej vejfuck ale dal jsem tam pruchozí rouru místo stredovyho tlumice a zvuk se podstatně zlepsil ale je furt decentní, ale nevim jakou to ma spojitost s primým sáním, ktery tam mam, a hlavne mam turbo, nevim jak by se na to tvarila atmosfera, bez stredaku
no kluk bys s mojim filtrem na brzde a pred/po 2 mereni ukazala rozdil +3 PS :-)
cormi: je těch odpovědí víc tak je máš na ICQ... ;-)
otevrenej vyfuk prida hodne na preplnovanym motoru, ale na atmosfere nevim nevim
mno tak nevim, kdyz najdu dam sem mereni z brzdy, kde podobny veci merili na Acure RSX.
zmerili vykon v serii, dali sani - zmerili vykon, dali vyfuck - zmerili vykon, dali vacky - zmerili vykon.
Vysledkem byl narust 5,5 kone, a pokles 4Nm.... a lehce vyrovnanejsi prubeh krouticiho momentu, ale za celkovou investici do dilu pres 1000$....
Takze myslim ze sani jako takovy nic moc neprida, mozna diky lepsi pruchodnosti vzduchu bude motor pruznejsi, ale to je zase za predpokladu ze bude filtr dobre odstineny od tepla z motoru. Velikou zmenu jsme pozorovali na ITR, kde jsme nahradili obyc sani s otevrenym filtrem za Cold Air ktere je vyvedene za predni naraznik, tudiz stranou od veskerych zdroju tepla... Ten rozdil horkej / chladnejsi vzduch dela opravdu dost.
Navic konkretne sani je treba na hondach neskutecne znat co se zvuku tyce.

22.06.2006, 21:28 |
JP Nevidím důvod, proč na VW 1.6 cokoliv upravovat na výfuku. Jen to zbytečně dělá bordel - budeš vypadat jak puberťák ve votuněnym Golfu.
a být tebou, prvně si zjistím jestli to sání vůbec nějakej zvuk udělá, zvlášť s 1,6kou..dozadu si dej místo supersprintu otevřenou koncovku a máš hned větší bordel, za poloviční peníze:-)

23.06.2006, 11:42 |
capo Jako JP.
Nechápu lidi, co chtěj dělat hluk na autě bez motoru. Je to stejný, jako kdybys tam dal znáčky RS32, jenže hluk navíc dost obtěžuje....
Na atmosfere vyfuk samozrejme taky pridava jen se to musi spocitat neni to tolik znat jako u preplnovani. U turbiny je to jednoduchy tam to proste musi mit co nejmensi ale u atmosfery se to musi spocitat tak aby plyny nebyly moc pomaly a na druhou stranu mel i spravnej protitlak aby ti to neco pridalo takze pocitat + samozrejme je to taky trosku alchymie :-) ale kdyz ho spocitas tak aby ti pridal vykon tak se i znacne zmohutni akustickej projev motoru a lide v tvem okoli te nebudou mit moc v lasce zvlast kdyz budes jezdit v noci
A s tim supersprintem bych se moc nebal je to dost renomovana znacka na to aby to neco i pridalo ovsem musi ze zacit od svodu pak zalezi na tobe jestli si vyberes racing kit u kteryho nakej narust vykonu i bude ale neni tam homologace pro silnicni provoz nebo street kit kde je homologace ale vylepsi to jen decentne zvuk kazdopadne origo nezustane ani trubka :-)
Howg domluvil jsem
na vykon NA motoru maji vliv tak z 80% svody, pak ten zbytek :-) a to se bavime o max 10-15 (u extremne blbe udelanych origo)% navic... pokud das cokoliv mimo svodu, zdimas ty 2%? :-)))