
Navštíveno 16335x

Rád ych si nechal poradit od někoho kdo má zkušenosti s VW (i když spíš audi) motorama 1.9TDi, bude se teď kupovat jedno z aut A3, Golf IV nebo Bora, jestli je lepší volit u GIV a A3 starší motor 1.9TDi 81kW s malinko menší spotřebou, nebo v případě Bory 1.9TDi PD 85kW s šestikvaltem a větším krouťákem? Uvítal bych jízdní dojmy, provoz a vlastně cokoliv. Jiné varianty zatím do úvahy nepřipadají, vzhledem k cenové relaci...
osobně bych volil 81KW než 85kw, když budeš smolař, mohly by ti taky odejít písty, to se u 85kw obcas stava, navíco litr víc žere..... osobně byh koupil bud 66/81 kw a na běžný ježdění ji poladil tak na 120kw a budeš spokojenej a s tim výkonem ti krasne stračí i 5kvalt.
S tím jsem původně počítal že se udělá upgrade, ale pak koukám že za podobný peníze byly i PD, se kterejma mám zkušenost zatím jen z RSa, tam funguje, ale jednička a dvojka u toho šestikvaltu je skoro až nepříjemně krátká, zase super na cesty je šestka...
Asi od toho PD dám ruce pryč raději, díky za radu Scream

02.08.2006, 10:31 |
JR zkusenosti mam s obojim .... ted jezdim s 81kW s dobrym chipem na cca 110kW a pohoda .... jede to jako krava a spotreba 5-6 litru
Mám doma 81 kw a ten motor je ideální, ta 66 je už líná, každopádně jsou na tyhle starší motoy levnější díly a míň se serou to PD-čko už se sralo, odcházely tam vstřiky a žralo to víc oleje.Takže doporučuji 81 kw.
ja si na PD zatim nemuzu stezovat ale realna spotreba je vazne minimalne o litr vyssi... ale jede jak svina... osobne radim 1, 2 (vazne az nechtne kratky) 3,4 a pak rovnou 6 ;-)
Já si taky na PD nemůžu stěžovat, krom tý spotřeby...mám 96kW a super
Taky TDI-PD 150Ps v základu chipnuto na 190Ps 420Nm žádný problém pokud jsem na srazu jezdím sprinty dlouhodobá spotřeba 6.2l jde to i za mín. Jinak vše jsou kecy o TDI PD jak se serou to bylo u prvních TDI PD 85Kw.
nejsou to kecy. ne ze by se srtaly, ale rozhodne jsou víc poruchovy a nachylny na vsechno. 81KW motory se proste povedly. maj neskutečný výkonový rerezvy, super spotrebu a jsou defacto blbuvzdorny
No nevím co starty teplého motoru ? Třetí vstřiky ? čerpadla, to vše odchází u klasiky TDI. U PD jsem neviděl žádný problém s pístama. Jedná vec co se u PD občas sere jsou vstřiky nic víc. PD je jednodušší i na rozvody mín kladek.

02.08.2006, 23:56 |
Machča | Upraveno: 2006-08-02 23:58:41
jak 66 kw je lina da se z ni vytahnout po par lehkejch upravach stejne co z 81 kw verze ale nestaci jen chip to je pravda taky uprednostnuju verze s cerpadlem pred PD
Jinak nevýhoda u 66Kw a 81Kw pro zvyšování výkonu je spojka která je jenom 220mm u PD pokud to má 6ti kvalt je 240mm

03.08.2006, 01:45 |
Stofi MKTech : delsi teple starty starych TDi jsou obecnym problemem, nicmene ne neresitelnym (unaveny starter, spatne nastavena startovaci davka paliva, .. ).
Escudo : z pozadovaneho portfolia bych sel do 81kW TDi, predpokladam ze to bude novejsi varianta s variabilni geometrii lopatek. Jednak se s nim da jezdit za min a druhak po mensich upravach jede jak z praku (vstriky, chip). 220mm spojka unese 270 - 300 Nm, pokud nejsi cune. 81kW verze ma po upravach elektroniky realnych cca 100kW, coz v kombinaci s vyssim kroutakem dava autu velikosti A3/G4/Bora v dnesnim provozu slusnou dynamiku a za rozumne provozni naklady.
no nevim, ja mám 228mm spojku, jakej mam kroutak nevim, ale asi velkej a spojka drží.
No pokud by byl systém PD tak bezproblémový, tak ho vyrábějí i nadále. Ale už z principu (čerpadlo tryska na válec) ten motor nemůže být bezproblémový. Proto koncern přechází na common rail. PD byla slepá větev vývoje...
Podle kamaráda (mechanika ve VW) se dá po 100 000 čekat kdy odejde vstřik a nebo čerpadlo. A to jsou pak nemilé desetitisícové investice... Samo krát 4.
Asi to vypadá na 81kW (66kW jsem ani neuvažoval) s úpravou ř.j., každopádně všem děkuju :o) Teď ještě sehnat něco pokud možno, co nemá nalítáno 200.000...

03.08.2006, 12:51 |
marty PD nebyla zadna slepa vyvojova vetev, da se z ni vytahnout solidni vykon pri dobry zivotnosti (podivejte se na 2.0 PD 170ps), duvody prechodu na Common-rail je tvrdy a hlasity chod motoru a vysoke vyrobni naklady!kdyz jde o prachy, neni nikdy co resit!
a v pripade problemu se da sehnat hlava PD motoru za par tisic a zadny desetitisicovy castky a jezdi se dal!
No jasný.. pokud chceš lepit motor za pár tisíc z nějakých vraků, tak máš taky možnost.... Ja jen, že mi bylo řečeno, že ty vstřiky maj od Bosche deklarovanou životnost 80 000 km. Samo koncern nic takového nikde nenapíše. Ja se nechci s nikým hádat. Je mi do němců prd. A vím o tom taky jen to co jsem slyšel a přečet. Osobní zkušenost je silnější.
stejně jako Marty...PD je hlučnější a výrobně drahé...proto se s výrobou končí...jinak já mám PD 96kW v Alhambře a spotřeba do 7l na 100km na dlouhodobý průměr se stále puštěnou klimou....což se mi moc líbí :-))
zajimavy je ze spojkova sada z pra TDi 66 kw od VW s lamelou z VR6 prenesou docela uctyhodnej kroutak a vykon ale stojim si za svym ze verze s rotacnim cerpadlem s komponentama s PDcek jsou nej jinak dost tvrdej chod motoru u PD se zmekcoval dvouhmostnostim setrvakem ale to je taky vec navic k rozbiti :-)

03.08.2006, 20:59 |
FBS není lepší si koupit benzín? :o)

03.08.2006, 21:37 |
Stofi FBS : ukaz mi benzin ve spotrebnim aute kterej ti poskytne takovej kroutak/dynamiku v nizkym a strednim pasmu otacek, ktery v beznym provozu vyuzivas nejvic....
Stofi : zadna odpoved protoze by to musel bejt nejakej uzranej big block .
Ale proti benzinum nic nemam maj krasnej zvuk z vejfuku :-)
Souhlas, to je to co mi bude chybět, zvuk z výfuku, když slyšim jak zní jenom blbý Bravo 1.4 12V s čistym výfukem co má fakt hezky udělaný jeden kamarád, tak mi jde mráz po zádech, ale abych bral motor kterej pojede odspodu jako TDi, tak by to musel být 1.8T, který nám v A4 bere kolem 9... Najedu dost, potřebuju naftu, navíc je možnost jí kupovat levně...

04.08.2006, 21:07 |
TomV a co 1.6 FSI? :o) jinak zkusenosti jenom s koncernovejma PDckama 74/96 kw najeto 116 tis bez jakyhokoliv problemu ted na novy 77cce 30 a taky v poho
Benzín kterej je třeba vytáčet už jsem si užil a přestalo mě to bavit, chci si teď zkusit něco co pojede pěkně odspoda, po zkušenostech je T na delší cesty pohodlnější, do 6000 otáček jsem se dostal stejně akorát tak na Vánoce :o) a kolem 2500 se tomu nechtělo do kopce, neříkám že 1.6FSi má podobnej problém, ale jel jsem s tím Oktě II a nic moc no, ve třech lidech je to znát. Navíc cenovka je na mě taky zbytečně vysoko... Jsem rozhodlej pro TDi, známej je dopravce a má fajn ceny za naftu :o)

05.08.2006, 11:56 |
TomV | Upraveno: 2006-08-06 08:59:40
Jen mi prijde celkem zajimavy ze na PD nadavaji pouze lidi, ktery ho nemaj
No já nevím kámoš má pd 96 kw jezdí s tím normálně někdy dakar takovej průměr a žere to 8-9 což je hrůza podle mne ideál 81kw a chip.A musím uznat vidím hodně pd kde se dělají hlavy a není to peněžně příjemné
Nevim, ale asi ma tvuj kamos drevenou nohu, nebo by mel zajet do servisu, tohle urcite neni normalni.
je, ale musel by tomu stat furt na podlaze. sam mam 77kW PD a za 8l jezdit jde, jel jsem uz i za 9.9 dalku
No jo, ale to si fakt musel stat na podlaze. Neni problem s tim jet za 8-9, ale at mi nikdo nerika, ze za tohle jezdi prumer... to s tim neni neco v poradku. Anebo ten "dakar" jezdi furt, ale i tak si nedovedu predstavit, ze mu mesicni prumerna spotreba vyleze mezi 8-9...

06.08.2006, 19:59 |
Luke_288 | Upraveno: 2006-08-06 20:00:11
jj, presne tak, mel jsem neustale plnej plyn a vetsinou vytocenou ctyrku. za 8-9 lze, ale pokud je to dlouhodobej prumer, tak je neco spatne a nebo uz je dotycnej za tohodle systemu bez papiru...
ještě dodám b6 96kw 6kvalt najeto 12000km

07.08.2006, 02:06 |
Syrup kamos ma 96kW ve fabce RS ... jezdi s tim za 6-7. takze 8-9 je fakt blbost a nebo jezdi jak magor permanentne

07.08.2006, 08:14 |
TomV jo, ta 96 kw 4x4 jezdila kratky trasy za 6.7 kdyby to byla dvoukolka tak jeste o litr min a nova jezdi zatim 6.2 taky 4x4 a taky na kratky...
Je ale pravda ze jsem chtel kupovat golfa 85kW PDi a panacek mel prumer za poslednich 1300 km 10,7...to bylo posledni co me na tom aute zajimalo
b6 2001 96kw 6kvalt najeto 30-120000km dlouhodoby prumer 7 litru a to kuwa zadny loudani.. Something´s wrong..