
Navštíveno 2418x

Setkal jste se někdo s rozprašováním vodní mlhy do sání? Našel jsem to v manuálu u jednoho chlapíka, který narouboval turbo na původně ne-turbový motor s klasickým karbecem. Rozprašování je ovládáno tlačítkem od řidiče, zřejmě jen v momentech, kdy motor dostává plnej kotel. Píše tam nějaký věci, proč je to dobrý a tak. Docela mě to zaujalo a rád bych znal víc názorů, protože o tom slyším poprvé. Tady aspoň jedna fotka, vodní tryska přímo v sání.

klasicka voda to asi jen nebude ne? je to myslim redeny s methanolem v urcitem pomeru

03.08.2006, 21:32 |
TROY nebude to to odkarbonování co tady o něm psal marauder?
Troy: tohle je neco jinyho uplne, treba ta kombinace H2O a methanol snizuje teplotu smesi

03.08.2006, 21:37 |
TROY rajdlos
OK v motorech se nevyznám,ale bylo mi to povědomí jak marauder s tryskou :)
Rajdlos: no píše, že buď se to dělá jen s obyč vodou nebo jak píšeš ty voda+methanol
TROY: právě že ne, tohle se používá normálně za jízdy

o tom snížení teploty směsi píše, mě to právě docela láká, ale nerad bych udělal nějakou chujovinu a odrovnal si motor

snizuje to teda prakticky detonace ve valcich a ma to za nasledek lepsi horeni smesi
takhle to pisou i na NJ strankach
ale dle me, by to nebyl problem vyrobit
Dřív se toto dělalo i nějakých českých motorek, teda něco jsem zaslechl. Ale i ruský stroje to zkoušeli.
to se pouzivalo za uz druhy svetovy v letadlech alby dosahli vyssiho vykonu a lepsiho zrychleni ale myslim ze tam ty vody pumpovali tolik zeto melo za nasledek zkraceni zivotnosti motoru protoze to podlehalo vnitrni korozi dilu ale v rozumny mire to nemusi bejt spatny a pouziva se to stale pro zvyseni vykonu i kdyz dneska je rozsirenejsi odstrikovani IC vodou pod tlakem u turbomotoru to ma zase temer kazdej zavodni tahac ale jak je to u aut to netusim

03.08.2006, 22:23 |
aTTim Tusim ze soucasny WRC maji vstrikovani smesi vody s benzinem do sani ..
Novy Subaru Sti a Mitsu Evo to maji. Pridava to vykonu.Musel bys zjistit jak to maji programovany , kolik toho tam jde a vicemene by to slo aplikovat na vsechny turba.
Celkem bezna uprava je "vstrikovani" lihu+vody do sani,ze zkusenosti mohu potrvdit vykonovy narust..a za ty investice?parada
To hartik. podle me ma mitsu vodni sprchu intercooleru. vstrikovani vody do spalovacích komor ne.
normalni VLV system, kamosi to maj v unech T :))) docela masakr kdyz to sepne ;)
70% destilky 30% lihu a spetka ricinovyho oleje. Problem je v tom ze se zasira tryska i cerpadlo... ale fakt to funguje. Laborovali jsme nad tim mesic
delali se dlouhodobe testy na Skode Tudor, najela s prisavanim 20% vody pres 120tis km, zatimco obyc motor by to ani nenajel... po rozebrani jak novej, zadnej karbon... si spocitejte kolik dela na 120tis km uspora 20% benalu, pri stejnem nebo vyssim vykonu (v zavislosti na teplote a zatizeni motoru)

04.08.2006, 10:04 |
Daryl (A)
CV: tudor ? Ja myslel, ze je to jen concept, nevedel jsem, ze to fakt jezdi ...
o ty vode jsem uz slysel mnohokrat. Jak smes vody a lihu tak ciste vody.

04.08.2006, 10:49 |
paia jestli nemel na mysli tohodle Tudora...

třeba myslí starýho Tudora ;-)

presne tak, Tudor viz foto .-)

04.08.2006, 11:08 |
R.I.S já zase někde četl že se používá u turba pro částečné schlazení směsi a mělo to právě i ten nárust výkonu. Ale váže už si nevzpomenu kde sem to na netu našel.
ted by me zajimalo jestli se to tyka jen turbomotoru nebo i atmosfer.Ale kdyz to zkouseli na Tudoru tak asi i atmosfery ze?
no u turbomotoru ti to nahradi funkci velkyho IC a hlavne bude smes lip a rychleji horet, ale obecne plati to ze cim chladnejsi vzduch tim lip, takze proc ne, ale urcite to tak nepomuze jako u turba...benzinovyho..
po valce to bastlili na motorky, takze i u atmosfer.

07.08.2006, 14:13 |
out většinou se tady mluv jen výhodách, ale asi tak ružový to zase nebude jinak by se to davalo seriově, technologicky naročný to nebude...v čem je zakopanej pes?
jediná nevýhoda je více reznoucí motor