
Navštíveno 950x

Tak jsem se byl podivat na testování tachometrů, mereno policii a to rychlost 50km/h. Prumerne tachometr nadmeruje o 14% to je co?! Tak ze kdyz mate na tacho 50km/h tak veskutecnosti vecina aut jede neco kolem 44km/h. Tak ze az zas vam bude tacho ukazovat 200km/h tak verte ze jedete neco malo pres 170km/h. Ja jsem se taky nechal zmerit a me namerily 48km/h. celou dobu jsem si myslel ze mi podmeruje tachometr nekolikrat jsem se meril s ruznyma autama a vzdy moje ukazovalo o 10% mensi rychlost. Je to dobre vedet kolik vam auto presne ukazuje pak se numusite plazit po dalnici nejakych tachometrovych 130km/h :-D ale kdyz si to prepocitate tak nejakych 145km/h, no neni to super? :-) Nebo jestli mate GPS tak to myslim meri taky presne rychlost auta, tak se podle toho da ridit. Tak hodne zdaru s počtama :-)
ja byl na mereni a s neorigo 15" kolama mi to pri 50km/h ukazalo 48km/h
Tak to ses na tom jaka ja :-)
na tipu sme měl kdysi nabastlenej tacho z kola...a taky měřil celkem přesně.
GooGoo : taky rejze japonska co :-))

21.08.2006, 22:39 |
clown s neorigo kolama pri 70km/h GPS hlasi 68, pri 90 hlasi 88 .. takze spokojenost ... :o)

22.08.2006, 01:12 |
audioves.cz | Upraveno: 2006-08-22 01:13:26
origo kola:.
tachac / GPS
50 / 44
145 / 128
jako clown na neorigo kolech
tachac / GPS
50 / 48
80 / 78
110 / 109
130 / 128
140 / 137
160 / 158
dal jsem to nezkousel
gogooo: to je podle me blbost jak pises, ze kdyz tacho podmeruje na 50ti skutecnost 44km/h, coz je tech 14% tak ve chvili kdy je na tacho 200, jedes 170. sam mam pres GPS vyzkouseno, ze mi podmeruje tacho o 5km/h a to +- konstatne v celym spektru rychlosti a takhle to dle me delaj vsechny nebo vetsina tachometru. sice mam 18ky, ale spravnej rozmer gum, takze si myslim, ze tech 5km/h je u vsech oktavek
Se vzrustajici rychlosti to lze vic. Neni to pravidlo, ale nejde napsat, ze je to blbost.
Jestli si dobre pamatuju, tak fabie pri 129 na GPS ukazovala lehce pod 140.

22.08.2006, 02:25 |
Hrady Luke_288: Souhlas. Chyba tachometru vyjadrena v procentech se se zvysujici rychlosti snizuje. Rozdil v km/h sice muze byt pri vyssich rychlostech o neco vyssi, ale rozhodne to neni tak, ze by pri 200 km/h na tachometru auto jelo 170tkou. To si zadny vyrobce nedovoli.
To Luke_288 a Hrady: tak si to zkuste a uvidite ze pri vysich rychlostech tacho premeruje vic. I vyrobci udavají +/- 10% skreslení tak na tom asi nece bude °-)

22.08.2006, 08:22 |
20bad ta odchylka se meni ve stavu na rychlosti, ale o 10% pokud je tacho OK se mi zda moc
GPS
mereno pred tydnem...
pocital jsem podle pneumatik by mi to melo lehce premerovat, s origosema by byla hodnota tachometru o 3% mensi
Tachometr / real
50/44
60/56
70/67
80/78
90/88
100/99
110/108
130/126
150/145
180/174
Není to pravda,že při vyšších rychlostech je "proměření" vyšší (tedy větší odchylka jak na jednou či druhou stranu a už vůbec není takové jako při 50ce (tedy odchylka není lineární při všech rychlostech)
osobně mě u Mondea při 50ce naměřili 47 (6.4%) a při 180ti 176 (2.3%)
Z čistě fyzikálního hlediska by se dle mě teoreticky mělo se vzrůstající rychlostí zvětšovat i přesnost měření, aspoň tak mi to říká selský rozum

22.08.2006, 09:42 |
Zdenek (A) | Upraveno: 2006-08-22 09:46:03
Sestikule a ostatni. Odchylka mereni cehokoliv zavisi na principu mereni. Nektere odchylky se uavaji v % nektere v absolutnich hodnotach. Nektere odchylky jsou linearni, jine zase ne. Proste zavisi na princiu mereni a z nej vyplyva, jaka odchylka vznika a co ji zpusobuje. U mericich pristroju, ktere maji nastavitelne rozsahy mereni, se voli takovy rozsah, aby se merena hodnota pohybovala nekde kolem stredu nastaveneho rozsahu. To proto, ze na okrajich mericich rozsahu byvaji ("byvaji", nerikam, ze "vzdy jsou") odchylky nejvetsi. Cim je pristroj presnejsi, tim je i drazsi. Tachometry v autech nepatri rozhodne mezi nejpresnejsi merici pristroje, aby zbytecne neprodrazovaly auto. Jsou vice mene orientacni a z toho plynou na pohled znacne odchylky, ktere jsou umocnene jeste velikosti kol, ktera muze dost kolisat. Vliv na to ma krome jmenovite velikosti pneumatiky i jeji stav a nahusteni. Uz jenom z tohotu duvodu nema smysl, cpat tam super presnej pristroj, jehoz presnost by byla degradovana kolama.
Co tim chci rici? Ze nema smysl teoretizovat prilis nad tachometry. Berte to tak, ze jsou nepresne a jsou umyslne nastavene tak, aby ukazovaly vzdy vice. Pripadna odchyka do plusu nebo do minusu se projevi tak, ze ukazuje o malo vice nebo o vice vice ;-) A kazdy tachometr bude ukazovat vzdy nesmysly a neda se vyrknout univerzalni pravidlo o kolik se bude lisit ukazovana hodnota od skutecne hodnoty.
Sakra! To jsem se ale rozepsal!!!! ;-)

22.08.2006, 10:25 |
JR me stacilo, kdyz jsem na tacho mel 200 a policajt mi tvrdil, ze to bylo jen 197 ........ takze se svym tacho jsem spokojenej :-))
Zdenek: tohle je mi jasný, myslel jsem to tak, že u rychlosti se nejčastěji (tedy aspoň dříve) měří počet otáček za čas a na základě toho se určuje rychlost, takže když jedu pomalu udělá to třeba 3ot/čas a při vyšší rychlosti 15ot/čas. Jenže ty 3 můžou být taky reálně 3,8 protože ta celá 4. se už do toho času nevešla, takže je tam rozdíl 0,8 na 3, což je sakra větší chyba než stejný rozdíl při 15 ot.
OK, tak jako tapp, neni to blbost, ale ani pravidlo, ale vetsinou to tak je, staci se podivat i na hodnoty, ktery tady nekteru pisou, krome Ryvese-Pavla, kterymu to podmeruje uplne brutalne maji vsichni odchylku +- stejnou.
GooGoo: dyt pisu, ze to mam odmereny na GPS a odchylka je vicemene v celym spektru stejna. vyrobce pise 10%, ale taky treba u me pise, ze spotreba oleje litr/1000km je v norme, proste se sychruje, tak i u tech tachometru

22.08.2006, 11:46 |
Zdenek (A)
Sestikule: Jo, dokonale vysvetleni. Jeste si k tomu pripocitej nepresnot samotneho zobrazovaciho prvku - budik s rucickou...
teď jsem četl náš regionální plátek, v sobotu tady byla kontrola tacháků policajty a píšou, že při tachometrové padesátce byla nejmenší skutečná rychlost 38 a nejvyšší 66 (nebo 68, teď přesně nevím), průměr pak byl 46
a to jsem do toho nezasahl jeste ja . . .
to pak podle toho jak me lidi s****u tak jim par hodnot trosku posunu a prekalibruju :-)
mezi me zakazniky patri I Vietnamsti spoluobcane a ty maj u sveho G4 tacho tusim do 360km/h :-)

22.08.2006, 18:16 |
Mario ja mam na radarau pri 200km/h (tacho) 198.

22.08.2006, 18:19 |
Mac jj Zdeněk a Šestikule to vystihli do puntíku. Já o měřiči otáček mluvit nechtěl, ale přesně s tou chybou analogových měřících přístrojů mě to vzal Zdeněk z jazyka. Nejvyšší zkreslení je právě v počátku stupnice a proto se má měřit na nižším rozsahu, tzn. aby to neukazoval v počátcích stupnice. Tacho je takový měřák a aby se nemuselo přecházet na nepřehledný víceotáčkový měřák, který nebude měřit v krajní poloze, tak to tak prostě je ;-)
Počkejte si na Galileo (GPS) modul, ten bude přesnější než civilní verze GPS a vyveďte si to do 3x7-segmetovky a můžete se hádat s policajtama o kalibraci jejich měřáku :-D
takze to pak znamena, ze je nesmysl to o stoupani odchylky s rustem rychlosti

22.08.2006, 21:28 |
Mac | Upraveno: 2006-08-23 16:56:26
Luke_288: V podstatě jo. Odchylka procentní by růst od středu+ neměla, což v absolutních číslech nepatrně vyšší odchylku ke konci stupnice nevylučuje. Ale se začátkem to srovnávat vůbec nelze. Jestliže má tacho konec na 260, tak orientovat se podle 50ky (ovšem to by nemohli nabízet policajti v obci ty měření) je hloupost, jelikož je to v cca 1/5 rozsahu !
me to na motorce na cyklocomputeru s podle me celkem presne stanovenym obvodem kola(nekolik otacek po rovny care, zmereno vadeleno poctem otacek) ukazovalo pri tachometrovych 270 asi 238 :)))) jeste sem nezkousel gps.........