
Navštíveno 1754x


31.08.2006, 09:24 |
Daryl (A)
slysel jsem uz o moznosti "dotazeni" vykonu silnejsim benzinovym cerpadlem. Jelikoz mam ostre vacky a motor ma vetsi objem, nez byl original, myslim ze by to zejmena ve vyssich otackach melo smysl, ne ? Co mi k tomu jeste kdo rekne ?
Jo jedna se o VR6
ECU ridi otevrirani a zavirani vstriku, vice barova pumpa se dava jen v prpiade, ze zmenis mapy tak, ze Ti prestane stihat seriova pumpa
a proc tam cpat vice taky vice benzinu, bys mel zbytecne bohatou smes

31.08.2006, 09:32 |
Daryl (A)
mno mne spise prijde ze pumpa nestiha. Pri pozadavku na maximalni vykon citim znacne vykyvy v kontinualite zaberu. A i kdyz ECU ridi otevirani vstriku, pokud ecu otevre vstrik na maximalni dobu a stejne tam nenatece dost benzinu, jaky to ma efekt ? Ztrata vykonu, jestli se nemylim. Tudiz mne nejde o to cpat tam benal nad normal, ale dostat se na ten normal. Pri danych upravach by tato situace nastat mohla, ne ?
myslím, že byt to chtělo i jiné vstřiky!
Daryl ..to už je pak jiná :)
pumpa musi stihat 100% pokud je v poradku, spis bych se podival zda mas v pohode Boshackej regulator tlaku paliva na vstrikovaci liste, origo VR6 ma tusim 3barovej, nebo ho vymenit za silnejsi nebo stelovatelnej, obcas se taky stava, ze odchazej

31.08.2006, 09:40 |
Daryl (A)
Nevris: to zas myslim, ze ne. Ty silnejsi vstriky asi maji smysl az u preplnovani.
Planuju testy v provozu abych videl jak se chova smes pri maximalni zatezi v top otackach pomoci VAGu.
Nebo mas jine PRAKTICKE zkusenosti ?

31.08.2006, 09:41 |
Daryl (A)
Rajdlos: hm hm ...
Daryl: Rostovi na 2x vykon taky stihala v pohode seriova pumpa
silnejsi vstriky jsou nesmysl, proc taky, kdyz tam cpes stejny mnozstvi vzduchu, podle me je to ten Boschackej regulator paliva, pokud to dela uz od zacatku, podrzi Ti v liste mene baru nez potrebujes a nebo proste uz ta membrana v nem je v prdeli, zkus taky projit podtlakovou hadicku k nemu, zda je OK

31.08.2006, 10:01 |
xenonman | Upraveno: 2006-08-31 10:02:48
vetsi objem co tam mas za upravu? :-) jinak ver rajdlosovi vi o cem mluvi a preci jenom g3 mel nejakej ten patek...
presne tak, cerpadlo ti umi i 5.5baru, regulator ti to stlaci podle podtlaku, nejmin 2bary, nejvic snad tri, podle me ti pomuze regulator tlaku paliva. Nic vic.
Vetsi vstriky se davaj hlavne do turbomotoru kdyz je vetsi tlak, popripade dve cerpadla paralelne, aby davalo stejnej tlak ale vetsi mnozstvi.

31.08.2006, 10:11 |
Daryl (A)
xenon: z 2.8 na 3.0.
asi proverim ten regulator. To by mohlo bejt ono.

31.08.2006, 10:24 |
Pivson | Upraveno: 2006-08-31 10:25:17
nech taky změřit jestli správně tlakuje pumpa či pokud je někde palivovej filtr tak muze byt ucpanej či nezvládá takovej průtok
vstřiky budou stíhat naprosto v poho stejně jako pumpa pokud není kaput, chce to FMU nebo jak píše Rajdlos štelovací regulátor ...
to ostatne nespis zjistis na brzde s lambdou.... jestli to ke konci dava malo benzinu bude tam chuda smes.....
nevim jak u auta, pohybuju se spis u motorek.... ale tam se da u vstrikovani posounout palivova mapa.... proste se zvetsi doba otevreni vstrikovace.... pak az bych resli vetsi vstrikovace a podobny veci ...
mam motor s vackama.. pumpu mam seriovou , vstriky taky,jen regulator mam stelovaci nastavenej o 0.6b vejs nez v serii(3b)..
po diskuzi na jednom angl. webu, kde sme probírali i turbacky vstriky..z diskuze vzeslo po zkusenostech tamních úpravců, že na atmosféře, pokud nejdeš po nějakým extrémním výkonu tak seriový vstřiky stačej (od určitý hranice nestačej , ale to už není motor do provozu..), tak sem dal jen štelovací regulator s odpojeným podtlakem , v ŘJ se udělaly díky větší kompresi a vačkám nový mapy na předstih a palivo a chodí to ok... na 2l atmosféru s nějakejma rozsáhlejšíma úpravama (z cca +-150PS) na nějakejch 230-250koní případně víc dávaj maximálně 300-380 vtsřiky
k tomu že při požadavku na výkon cejtíš nějaký přechody - po mejch zkušenostech:
a)váha vzduchu kaput
b)palivová pumpa kaput
ale víc se projevovala ta váha.. to bylo jak když tě někdo zatáhne za prdel

31.08.2006, 15:46 |
Daryl (A)
hm ... ok, takze hura do kramu pro novou vahu, pumpu a palivovej filtr ... a mozna jeste pribalim ten regulator ...
dpr...le
Mno, vzhledem k tomu, že ECU dávkuje palivo na základě mapy, která odpovídá přesně fyzickému průtoku paliva sedlem vstřiku při definovaném tlaku a tento tlak zase na konstatní hodnotě drží v railu regulátor, podle mě nic nizmůže "vícebarové" čerpadlo, pokud se změně systémového tlaku třeba ze 3 na 5 bar nepodřídí i (samotřejmě vyjma výměny regulátoru) mapování jednotky = nekonečné množství pokusů k nalezení správných dat. Kdežto, pokud by se standardní čerpadlo nahradilo čerpadlem s větším OBJEMOVÝM průtokem, celý systém zůstane pod seriovým tlakem (třeba těch 3 bar), nebude třeba zasahovat do regulace ani ničeho jiného, ECU bude nadále přesně "vědět" kolik paliva prošlo skrz vstřiky (tedy kupříkladu nebude lhát palubní počítač, protože bere pro počítání spotřeb a dojezdů dobu otevření vstřiku poskytnutou ECU a množství paliva za tuto dobu je samozřejmě svázáno s fyzickým průtokem paliva vstřikem při definovaném tlaku). Takže, dochází-li Ti při vyšších výkonech palivo (např. hoď na rail tlakoměr, uvidíš že padá tlak pod systémový a diagnostickým softem by jsi viděl, že motor chudne a neúměrně se prodlužuje doba vstřiku), vhodnější a jednodušší bude osazení čerpadla s větším objemovým průtokem, které tak bude dávat větší MNOŽSTVÍ a ne větší TLAK.

01.09.2006, 10:02 |
Daryl (A)
radek: mno, defacto tak nejak jsem to myslel ....
Ale nejdrive zjistim, jestli neni nektera cast vadna.
A fakt to Daryle funguje, onehdy jsme jednomu trošku "převrtanému" motoru (3495 na 4490 ccm) vyměnili 120ltr/hod čerpadlo za 150ltr/hod a je po problémech za hranicí 6500 rpm.....

04.09.2006, 21:05 |
blázen | Upraveno: 2006-09-04 21:05:47
at vyměníš čerpadlo za sebevýkonější FPR ti stejně na lištu větší tlak nepustí, než tolik kolik má. jediný problém je v tom že při maximální zátěži nedokáže (poškozené,přicpané čerpadlo,ucpaný filtr..) zásobit lištu se vstřikama benzínem, pod tlakem na který ho FPR reguluje s plným průtokem...důsledky škubání ...mužou se objevit detonace.. může nastat průser..
jinak větší vstřiky asi jen u turbomotorů,..když se dělá upgrade turba (nebo se zvedá příliš tlak)
když změníš tlak paliva nějakým regulovatelným regulátorem tlaku paliva na větší je nutné upravit ECU nebot by šla jinak do válců bohatá směs ..
čistě můj názor

04.09.2006, 21:36 |
ajsik na 205GTi se da seriovy regulator pootocit a z puvodnich 3bar dostat na 3,5 pumpa utlaci 4bary ... vstriky to taky poberou realne nekde kolem 3,5-4baru...
co se tyce bohate smesi tak myslim ze u vsech auta s lamdbou se pokusi ECU upravou delky vstriku nebo predstihu dostat na 14,7 ku 1 ... ale samozrejme seriova jednotka zase nejake brutality nepobere ... a pak se rozsviti káčko :-D (mixture control error - alespon u GTi)
takze jako vsichni nademnou but postelovat obyc. regulator (staci kompresor, barometr a kleste) a nebo koupit stelovatelny ... vse ostatni pokud je ok to udycha...

04.09.2006, 21:43 |
ajsik no kazdopadne pokud by nastal jev ze tlak v rampe nestaci ani na max delku otevreni vstriku dodat do komory dostatek benzinu tak pojedes na chudou smes a tohle si jednotka dost hlida... a urco by ti vyskocila alespon docasna zavada v ECU ... a blikla by na tebe kontrolka...
tudiz bych hledal zavadu v poklesu vykonu jinde a je mozne ze tam chvilkove klesa tlak vinou spatneho regulatoru... jak pise rajdlos
právě že chudou směs ti nic nepodlídá,..jediná kontrolka je kovové cinknutí :-))

06.09.2006, 00:47 |
ajsik blazen: pravda zase tak vsemocna ECU neni, a nekdy to ani nezjisti ... ale myslim ze kdyby byla u Daryla chuda smes tak ted tady neresi tenhle problem :-)
chudá směs = detonace = čidlo klepání ...
pokud to čidlo klepání je funkční nebo tam vůbec je:)
no chudá směs=najendou za autem čoud jak prase a vystřejená měrka oleje...propálenej píst

06.09.2006, 10:35 |
Daryl (A)
honza: jsou tam dve a po vysadku jednoho to auto defacto nejede.