Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > HELP - PRUŽINY!!! vaše názory, rady,

 o Navštíveno 1197x o
o 11.09.2006, 15:32 | kasko
Mám v plánu vyměnit stávající sport. pružiny Rieger -35mm za pružiny, které si nechám udělat na zakázku v pérovně. Chtěl bych pružiny -45mm -35mm ale se sériovou tuhostí. Nechci už ty tvrdé, ale chci prostě trošku měkčí.
Teď k mým otázkám:
1. Má s tím někdo zkušenosti, se zkrácenými pružinami se sériovou charakteristikou???
2. O kolik bývají v průměru tvrdší sportovní pružiny, než série??? Někde jsem četl, že je to +25%, ale určitě se to mění, dle výrobce.
3. Já vím, že na sériové tlumiče by se měly dát max -30mm, ale tohle by mohly ještě rozdýchat. Chci více předek, protože v kufru je nějaká malá hudba a tak je zadek níž, tak aby se to srovnalo.

Díky moc za vaše rady, tipy, postřehy :)


o 11.09.2006, 16:09 | assassin
do aut se moc nevrtam, ale ciste teoreticky to pujde snaz do dorazu nez delsi pruzina se stjnou tuhosti..... treba by ti navinuli pruzinu s progresivni charakteristikou....
o 11.09.2006, 16:15 | kasko
tak můj záměr je takový, že chci trochu pohodlí, namísto tvrdosti. To vím, že to půjde více nadoraz, ale pokud je třeba sportovní pružina tužší o 25%, pak bych si nechal udělat třeba o 10% tužší než série. Jde mi o to, jak se asi bude chovat auto, a zda to už někdo zkoušel, nebo o tom někde slyšel
o 11.09.2006, 16:23 | paia
spis bych to nechal udelat progresivni, aby to nechodilo natvrdo do dorazu.
o 11.09.2006, 18:28 | m1tv
nech si udělat tvrdši když daš stejny jako v serii ale kratši tak to bude dělat bordel maš to to samy jako když uřizneš pružinu auto zmnekne a de furt na dorazy .. takže k ničemu .. v ty pružinarne ti to vypočtou na vahu auta a řeknou ti co a jak...
o 11.09.2006, 22:29 | Machča
jako paia progresivni vinuti zda se mi to i komfortnejsi covece ale je to osobni pocit
o 12.09.2006, 10:41 | Tuner#2
m1tv: To že když uřízneš sériovou pružinu o třeba závit a auto změkne, je pěkná blbost. Když zkrátíš pružinu, tak naopak "ztvrdne" (je to prostá fyzika), ale je pravda, že díky tomu snížení to bude chodit na dorazy, protože tvrdší pružiny a tlumiče tomu při stejné výšce auta zabraňují.
o 12.09.2006, 10:43 | Tuner#2
Jinak spočítat progresivní pružiny už není zas tak jednoduché a chce to i zkoušet různé možnosti což se může značně prodražit.
o 12.09.2006, 13:43 | kasko | Upraveno: 2006-09-12 13:46:52
Takže jsem si volal do pérárny a bylo mi řečeno, že pokud tam pošlu pružinu jako vzorek, tak mi udělají co chci. Takže dejme tomu, že mi budu chtít pružinu o 30mm kratší než série a 10%tvrdší než série, tak to udělají. Ono nejlíp by bylo, kdybych poslal pružinu sériovou, tu sportovní co mám. A pak aby mi odečetli rozdíl v tuhosti (o kolik procent je tužší) a pak bych si zavolal, že chci pouze o tolik a tolik % tužší než je série. Cena za sadu včetně DPH je cca 4000Kč

Co vy na to?
o 12.09.2006, 21:43 | paia
ja kupoval znackovy H&R za nejakych 5t...
o 12.09.2006, 22:22 | m1tv | Upraveno: 2006-09-12 22:23:36
tune r2 to co pišeš je blbost když se zamysliš tak pružina seriova se počita na vahu auta a když ji uřizneš o zavit tak stejna vaha auta tlači na pružinu ktera je o jeden zavit kratši takže je mekči.. ne? je to vyzkoušeny takže vim co pišu..!
o 13.09.2006, 10:07 | .mycTD
m1tv: pruzina bude vzdycky jenom kus dratu i kdyz je stocenej do spiraly a podle to ho se taky chova.
o 13.09.2006, 10:23 | Honza2.016v
prosta mechanika

- souhlas s .mycTD .. je to vlastně obyčejnej drát stočenej do spirály namáhanej na zkrut- taková zkrutná tyč- čím kratší tím tužšší....

to že se auto po uříznutí pružiny zdá měkčí dělaj seriový tlumiče který nevěděj která bije a nedokážou dostatečně zkrotit kmity pružiny
o 13.09.2006, 12:03 | Tuner#2
m1tv: Přesně jak píšou kluci po mě - prostě zkrátíš pružinu, je tam míň "materiálu co může pružit", tak je tvrdší!

Ale už je tam málo místa k dorazu a sériové tlumiče si s tím neporadí, proto se auto chová většinou hůře.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3112 sekund.