1) k vykonu:
mel jsem tento motor (kod AJM /AUY ...85kw/115k) puvodne v aute - jedna se o prvni motor s PD technologii. S timto motorem muzes jit i na 200 koni, nicmene musis pocitat s tim, ze tam jsou dost nekvalitni pisty. Z tohoto duvodu jsem ho preventivne vyndal (a je v 1A stavu, byt na nem bylo 170koni). Vubec bych se nebal s timto seriovym turbem jit na 140koni. Nicmene to je v prvni instanci slabosti tohoto motoru...doporucoval bych Ti dat turbo z Fabie RS pripadne jinych modelu, v kterych byl montovan ASZ motor (96kW/130k) napric. To Ti umozni dostat se na 160koni a vice koni. Popravde receno, na vice, nezli 170 koni bych s timto typem motoru nechodil (kvuli jiz vyse zminovanym pistum - pokud bys zvazoval vymenu pouze pistu, tak ver, ze se to nevyplati).
2) doporucuji se vykaslat na jakoukoliv jinou firmu, nez je DieselPower
Pokud se me budes ptat proc, pak duvody jsou jednoduche: tato firma, byt je pomerne mlada, je velice dynamicky se vyvijejici - dosahla uspechu, na ktere ostatni jeste cekaji (otazkou je, zda maji objektivni sanci se jejich tempem na toto dostat). Dalsim duvodem je, ze jedine tato firma mi byla schopna vyhovet mym narocnym pozadavkum - a cim jinym prokazat svou schopnost a um, nezli na "extremu". Tato firma ladi tuzemske i zahranicni rallye vozy s TDI motory (
[ Link ] ) a dokazala vice, nezli renomovane zahranicni firmy.
Dalsim duvodem je, ze je to jedina firma v CR, ktera Ti nabidne BEZPECNY prepinac vykonu, tedy pokud to reknu laicky "blbuvzdorny"...Take nelze opomenout fakt, ze extremnejsi upravy jsou ladeny na brzde (viz. vyse uvedeny odkaz).
Kdyz uz jsme zabredli tak daleko, pak by bylo dobre upozornit na fakt, ze tato firma je jedina (oficialne znama) na ceskem trhu, ktera je schopna ladit "custom" upravy (jine turbo, trysky, senzory) - asi to bude tim, ze ma vyhradnim zastoupeni pro prodej trysek pro naftove motory.
3) firmu Diesel-Technik znam (ostatne byla jako jedna z tech, ktere jsem oslovil), jejich soft jsem mel moznost vyzkouset v kamaradove aute, RJ pajenou Bulisem jsem take videl - muj nazor? dekuji, nechci
Ostatne, kdyz uz se podivame na jejich stranky zblizka:
"Základ činnosti naší firmy je tvořen především
úpravami řídících jednotek na vyšší výkon a zvyšováním výkonu za pomocí sportovních vzduchových filtrů."
Zvyseni vykonu pomoci filtru? Ano, ale to by nesmel byt bavlneny, resp. fungujici na bazi "wet system". Jediny kvalitni a zvysujici kroutici moment (nikoliv tak casto zminovany zvysujici vykon, ale MK) je "dry system", ktere pouzivaji rallye vozy. Jedinym opravdu prokazatelnym benefitem jejich vzduchovych filtru je cena v souvislosti se zvazovanou zivotnosti.
Cituji dale:
"Diagnostika vozidla, informace o originálních číslech motoru, kódování výbavy, zůstává nezměněno!!! ÚPRAVA NEMÁ VLIV NA ŽIVOTNOST MOTORU." - toto napsal pouze clovek, co nema o chipovani a jeho vlivu na motor ani paru:
a) diagnostika, resp. hodnoty se zmeni, paklize neni prepinac, ktery prepne na seriovy soft
b) uprava MA vliv - chip ma vzdy vliv na zivotnost motoru, jen zalezi na tom, jakym zpusobem je vyuzivan ... pokud je vyuzivan aditivni vykon, resp. predevsim MK, pak jsou samozrejme vyssi tlaky a teploty - tedy opotrebeni je VYSSI. V opacnem pripade, je-li vyuzivan pouze prilezitostne a styl jizdy (pokud nebyl vzdy "na krev") je poklidny, zivotnost se zvysuje. Proc? Protoze motor je predevsim limitovan poctem provoznich jednotek, tedy otacek. U kvalitne udelaneho chipu (s ohledem na zivotnost a spotrebu) je to udelano tak, ze ridic dosahne pozadovaneho efektu drive, nezli by dosahl u serioveho software.
Dale:
"Nabizime vam zvyseni vykonu automobilu vse vyrobcu...chiptuning" - mno to mi pripada jako vykrik do tmy, ktery by mel ohromit, nicmene asi my vsichni tu tak nejak vime, ze nelze CHIPOVAT vsechny RJ a mnoha japonska jdou velice spatne a nakladne.
Pravdou je, ze DieselPower jeste nema zadne takove "povidani", nicmene fakta a snad vsechny odpovedi na mozny i nemozny otazky najdes na foru.
Jinak praci firmy DP muzes videt prevazne zde:
[ Link ] mam golfa4 1,9TDI kombi:
www.4est.wz.cz/golf/3_stupen.JPG
www.4est.wz.cz/golf/4_stupen.JPG
www.4est.wz.cz/golf/5_stupen.JPG
Od vykonove krivny doporucuji odecist 5-10% (ne vice), vzhledem k tomu, ze znam parametry turba, ktere na aute mam a vim, ze takovychto hodnot s nim neni mozne dosahnout.
Reklamy na pozadi si prosim nevsimejte, je to pouze vyrobce onoho software.
PS: Dostal jsem link na toto tema od zdejsiho clena, obavam se, ze vim proc. Mam tu neprijemnou vlastnost, ze jsem primy, uprimny a nekompromisni - pro nekoho prednosti pro jineho opak. Nikomu nic nenutim, jen vam sdeluji sve zkusenosti a poznatky.