
Navštíveno 1015x

Jaka je tak zhruba prumerna teplota oleje u turbo motoru? nejak mi to hodne leze nahoru. Od kolika to zacina byt kriticky?
Diky
kolem 90°-100°s fungujícím olejovým chladičem s termostatem ,pokud je oil chladič bez termostatu někdy nejde ani na 90° .. jsou případy kdy ale teplota leze i na 120° (třeba něco překáží chladiči..),ale to je ukrutně moc- na to v jakým docela studeným místě (předpokládám někde třeba ve vaně, na výstupu z filtru atd..) měříš teplotu oleje....
co jsmese někd edočetl tak normoš motory ať turbo/neturbo maj mít kolem 90-100°C ,hodně upravený motory maj mít teplotu o 10-20°C nižšší (a to jak pro olej tak i vodu) než je optimum -díky tomu že se víc zahřívaj ..olej má klidně 160-180°C mimo kanály, třeba vložiskách,na stěnách válců atd...
tak nevim jestli merak dobre ukazuje ale me se to nezastavuje ani u 200"C
aj.. mě když teploměr ukázal 160°C tak byl konec motoru olej už to prostě nezvlád a tlak se úplně ztratil....
osobně na coupátku s celkem upraveným atmosférickým motorem mam teplotu při normální jízdě voda/olej 85/90°C .Při dýl trvající jízdě po dálnici při rychlostech kolem 180-200km/h (otáčky 5500-6000) teplota stoupne na 90/100-110°C , a to díky tomu, že mam jen výměník tepla voda-olej,takže olej ohřejvá vodu... z toho pro mě plyne pro příští sezonu olejovej chladič a asi dám studenější termostat,aby voda měla 75-80°C
kde máš vůbec zapojený čidlo? ..já mam klasicky na výstupu oleje z filtru , kde jsou i čidla pro budík a kontrolku tlaku
me teplota ukazuje na palubnim pc pri normal provozu okolo 80-85 stupnu
jj mam ho pod vymenikem spolu s cidlem na tlak, to meri v pohode, ale kdyz jsem jel celkem ostre, tak budik uz ukazoval max. hodnotu 300"C a neklesalo to, tak nevim :-/ asi bude v prdeli cidlo na budik
máš správnej budík/čidlo? 300°rozsah na olej je moc..většinou kritická teplota na normoš budíkách je kolem 160°C - to už je od cca 150°C červeně označený ...takže stačí budík do 160°C
navíc aby to byla teplota oleje co je relativně čerstvej zvanyje snad nesmysl..

01.11.2006, 22:46 |
dh ja v provozu olej nedostanu pres 90C, na okruhu nejde pres 100C (po instalaci druheho oil cooleru, predtim mi to slo na 120C na silnici a to je no-good)
doporucene hodnoty pro 13B zde, ale bude to platit obecne pro vetsinu motoru a motorovych oleju
[ Link ]
ja mam kritickejch od 200"C na budiku, ale je to nejaka picovina, by se roztekly ty trubky na olej :o) nevim ale leze to fakt porad nahoru i na volnobeh, pozvolna
kuwa ted me tak napada jestli ja ten budas nemam ve "F misto "C, zitra poradne kouknu :o)
100F=37C
200F=93C
300F=148C
220 stupňů je bod vzplanutí ...
jo tak Fko to může bejt:)
spíš určo neb to by Rajdlos jezdil tak max na saze :o)
tak je v prdeli budik, vcera jsem byl na brzde a teplota oleje byla nejakych cca 75"C a taky ja ve "F :-)