
Navštíveno 1156x


05.01.2007, 12:07 |
Smart Momentálně mě zajímá téma o chladicích kapalinách. Nemůžu nikde najít nějaký rozumný web, kde by bylo shrnutí o tom jaké jsou druhy chl.kapalin, jak je to s jejich barevným označováním ( přijde mi, že si každý výrobce přibarvuje podle svého ), jejich použití v různých motorech, jaká je nutnost jejich ředění ( jestli je plný koncentrát v chlad. systému na závadu či nikoliv apd. )
Snažím se dopídit jaká chladící kapalina je vhodná pro Citroen Saxo 1.1i r.v.2002 ( údajně Castrol Antifreeze ) , teď tam mám nějakou do zelena
... a jaká pro motor Smart Roadster 0,7i r.v.2004 ( tam vůbec nevím ), teď je tam nějaká narůžovělá až sv. modrá či co
Pokud máte nějaké odkazy a rady ohledně tohoto tématu, tak budu rád za každý typ. Díky
PS - možno rozjet i debatu o brzdových kapalinách
jedno je jisté, každá znich požírá hliník a je úplně jedno jakou má barvu ... samozřejmě některé míň jiné víc..ale požírá každá

05.01.2007, 17:37 |
R.I.S ja teda nevim, ale aspoň u nas v létě destylku s trochou chladící kapaliny a v zimě klasika-fridex naředěnej. Nikdo nikdy neřešil která je vhodná u nás se vhodnost posuzuje podle ceny :-)

06.01.2007, 15:08 |
Smart Vhodnost je dost podstatná jsou litinové bloky motorů, hliníkové a pak morory kde je použito více druhů materiálů a je potřeba a by kapalina vyhovovala všem .
Ja teda nevím mě by spíš zajimalo jaka je u které teplota varu, vhodnost sem nikdy nějak neřešil. Přečtu si co je napsaný naštitku a to mi stačí. Neslyšel jsem , že by auto najezdilo min kylometru kvuli nevhodné chladící kapalině... tak nevim
Brzdovka, tez zkouším Dot4 s vyšší teplotou varu a zatim dobrý. Jestli je to málo můžu říct až se pořadně projedu po okruhu... :-)

07.01.2007, 20:24 |
mourl Pokud auto nemá vyloženě psané DOT 4 tak bych tam lil DOT 3 sice se mi také zdálo že je DOT 4 o něco lepší (pocit) ale DOT 4 by se měla právě kvůli tomu že má zvýšený bod varu tak má větší násavost vody(teď mně jine slovo nenapadlo) tudíš by se měla častěji měnit.Mně teda kapalinu měnit nebaví.Pro někoho kdo jezdí často okruhy (nebo přímo závody) je to asi nutnost ale pro obyč provoz asi stačí DOT 3. Když tak po mně něco hoďte kdybych se mýlil
Podle mě nemusíš jezdit na okruhu (i když tam je to daleko výraznější), aby ti vyvřela kapalina a prošlap pedal, když je problem a skočíš na brzdy 2x po sobě tak po 2. už je to slapší a po 3. už nic... Nejen že jsou přehřatý kotouče desky ale vře i kapalina a chtělo by to mit aspoň pevnej pedal ne?
Nevim že bys musel DOT4 častěji měnit, podle toho jak temu šlapeš za krk, meníš potože odvzdušňuješ a nechceš tu škaredou lit zpatky...

10.01.2007, 15:58 |
sagi a jak je to s michanim kapalin????mel sem tam zelenou kapalinu a dolil sem tam modrou???snad to nevadi...:)