
Navštíveno 3930x


07.01.2007, 14:20 |
Syrup Otázka zní jasne :)
stoji to 1200, tak nevim jestli se to zrovna vyplati, nebo jestli se na to mam vykaslat a radsi ty penize dat jinam. dík
co se tyce prutohu vzduchu, tak na seriovy motor staci origo papirova. Vlozkou do boxu neziskas ani "lepsi" zvuk, jako u konusu. Takze jedina vyhoda, ze ho muzes po zaspineni vyprat a nemusis kupovat novej papirak.
otázka je ještě na co a kolik stojí origo filtr?
Na motorku si ho dávám, protože je jen o málo dražší než obyč a místo další výměny ho prostě jen vyčistím.
Na Favo si ho nedám, protože je min 10x dražší než origo a vzduchu tam jde dost....

07.01.2007, 15:34 |
Syrup Origo stoji asi 3 kila .... K&N stoji 1210,- :-D
takze relativni navratnost je treba az za 2 roky, dejme tomu.
to se na to radsi vybodnu!
Mam v planu to auto chipnout, tak jsem myslel ze by to tomu jeste trosku pomohlo, ale jak vidim tak asi moc ne :)
sportovní filtry umožní větší průtok vzduchu, oproti papíru. a myslím že to smysl má

07.01.2007, 19:44 |
BULOH Tak chlapi, každopádně smysl, má.
Johnie_Walker: a co s tim vzduchem budes delat? Seriovy motor si stejne nasaje, jen kolik potrebuje a na to origo filtr staci.
Tim samozrejme netvrdim, ze to nema smysl.

07.01.2007, 20:21 |
mourl pokud do seriového motoru natlačím víc vzduchu tím snad líp ne? to už je pak tuning. Podle mně to smysl má.Určitě je lepší konus ale třeba Honda má nasávání vzduchu promakaný,takže se doporučuje jenom ta vložka.
mourle, woe, filtr je, pres vsechna ocekavani, furt jen kus hadru! Nikam Ti nic nenatlaci, na to je plastova tuningvrtulka do sani...

07.01.2007, 20:32 |
mourl vim jak vypadá filtr :-) natlačím nemyslím tim tlak...chjo...slovíčkaření :-( moje teorie, pokud do motoru dostanu větší objem vzduchu, za kratší dobu je to lepší, nebo ne?
objem vzduchu je danej objemem motoru a cas otackama motoru, resp. otevrenim ventilu. Tzn. pokud neprevrtas motor, nezvysis otacky, nebo nebo nezmenis casovani ventilu, tak ti propustnosti vyhovuje origo vlozka, pac konstrukter nebyl idiot a spotrebu vzduchu znal.

07.01.2007, 20:56 |
BULOH mycTD:myslím, že nemáš zcela pravdu.
Tak trošku lepší to je hlavně společně s nějakou další úpravou se to dá poznat, ale nic od toho nečekej. Hlavní důvod už jsem psal.
Když to nedá víc benzínu, tak na co víc vzduchu?
spíš jde o průchodnost,..motor vzduch nasaje rychleji ale ten rozdíl je opravdu minimální.. řek bych že to má větší smysl třeba u přeplnovaných motorů,kde se s nasáváním bude turbo mín "trápit" důležité je zajistit dostatečný přísun studeného vzduchu k filtru

07.01.2007, 21:20 |
jolik myc TD: zvuk se změní a ty jsi zaujatý ,nebo vyrábíš papírové filtry:-)

07.01.2007, 21:25 |
BULOH Jinak u turbo motoru si ti zvuk změní na 100%.
V porovnani s konusem ve volnem prostoru je zmena zvuku pri pouziti vlozky v airboxu zanedbatelna.
Zaujatej nejsem a urcite tim Syrup nic nezkazi. Akorat si myslim, ze se ten kus bavlny zbytecne precenuje. Podle me, kdyby o te vymene nevedel, tak ji ani nepozna.
No bude-li (píšu bude-li, nikdy jsem to nezkoušel) propagovaná bavlněná vložka mít opravdu lepší propustnost vzduchu (menší odpor proudění oproti papírové serii) a osadí-li se kupříkladu na motor, kde se množství vzduchu vypočítává měřením tlaku a teploty v sacím traktu, díky menšímu odporu vložky zákonitě bude v sání jiný tlak než v případě užití originálního filtru no a protože je v ECU motoru softwarově dáno, jakému tlaku odpovídá kolik paliva, bude i dávka paliva k tomu "většímu množství" vzduchu jiná oproti té, jaká by vyšla s originál filtrem. Takže například! dojde jakoby ke "zvýšení" výkonu motoru tím, že se užije více paliva .......toliko hlavně pro T.O.M.A.S.E, jako reakce na jeho otázku " Když to nedá víc benzínu, tak na co víc vzduchu?" - zjednodušená odpověď : když to dá víc vzduchu, vezme si to i víc benzínu (regulujeme na optimální lambdu, motor nebude dobrovolně běžet na příliš chudou směs). Otázkou zůstává, zda použití samotné bavlněné vložky do originálního filtru, bez jakýchkoliv dalších zásadních úprav na motoru, přinese vůbec přímo pozorovatelný výsledek.
Najde-li se sponzor (nebo tento můj nápad vezme za své někdo z prodejců filtrů K+N či Green :-D), bude nejjednodušší odbrzdit nějaké konkrétní, nijak neupravené a běžně provozované auto s originálním a pak s bavlněným filtrem, optimálně s obojími novými, a pak znovu třeba po 10 000 ujetých km. To už by něco konktrétního vypovědělo....

07.01.2007, 22:34 |
Syrup | Upraveno: 2007-01-07 22:35:46
Mel jsem konus KN, nejak moc vyraznej rozdil jsem teda nepoznal. Ted jsem ho dal pryc, protoze se to nelibilo ridici jednotce, po dvou letech to zaclo blbnout.
Koupil jsem origo filterbox s origo filtrem, vsechno funguje v pohode. Ted to chci prave chipovat, tak jde o to, jestli tam mam koupit tu vlozku nebo jestli tam mam nechat to co tam je. Prece jenom, 1200 se jen tak nevali na ulici a nerad bych to dal za neco co ani nepocitim....
Jo jinak mam turbo motor.. spir turbokamna :-) 2.0 HDi ....
jestli jezdis na stlaceny saze, tak to ho tam dej.
jak píše blázen a radek tady jde hlavně o odpor kterej bavlna klade podstatně menší jak papír a to zejména pokud je vlhko a nebo je papírovej zasranej např z 50% bavlněnej při stejným zasrání bude dodávat motoru dostatek vzduchu, papírovej už dávno ne, takže je samozřejmě lepší .... za 1200,- je to gut investice ...
neprida vam to 10 koni jak si nekdo mysli, ale podstatne zlepsi pruchodnosti vzduchu motorem, takze bude mit minimalne rychlejsi reakce, kdyz ne vetsi vykon. A podle me treba na 100000km bude vyssi zivotnost motoru hlavne na zdvihatkach a vačce.
a co zivotnost spalovacich prostoru ... cim je dana vyssi pruchodnost?
z vlastní zkušenosti, když jsem dával bavlnu, tak šel motor rychleji do otáček, lepší reakce na plyn atd, nic zázračnýho, ale zase za pár stovek dobrý
Já měl na Stře 1,6, monovstřik kužel GREEN a umusim potvrdit, motor šel líp do otáček, dokonce volnoběh byl rovnoměrnější a ten zvuk...hmmm to byla paráda :)
tím, že je bavlna propustnější pro vzduch líp jak papír ...
jsou motory u kterych se vyplati i vlozka ale jsou motory kde je lepsi sport. filtr. Treba pro TDi a JTD atd je podle me lepsi vlozka, pro atm. turbiny a tam kde je dlouhy saci potrubi pred turbem bych dal konusaka.
a pro pevne castice ne? koukal jsem na KN, a v rezu je nakreslena filtrace labyrintem vlaken, ale v praxi mi prijde bavlnenej filtr (Sandtler, KN nevim) dost pruhlednej :-) tak nevim...
ale je fakt, ze ten olej na filtry toho asi zachyti dost :-) myslim ze Taboo nekde na TF daval odkaz na test propustnosti pevnych castic...
u filtru jde o to aby zachytily takový částice který jsou pro motor škodlivý a to je do určitý velikosti ...
Já mám vložku a je to poznat!!Má smysl
jediny co se zlepší je odezva na plyn, vzhled a zvuk. Ta doba, kdy sem chtel věřit tomu, že filtr + koncovej tlumic mi prida 10PS je pryč:-)))))) škoda:-))))
jsou auta který maj těžce poddimenzovanej filtr vzduchu, Mercury Mountaineer má 5,0 V8 motor a používá filtr o velikosti asi 15x15 cm je to stejnej Filtr jako má Fiat Multipla 1,6. Po tom co jsme tam daly K&N vložku to jelo neskutečně líp. Ten motor je totiž původem z Mustanga a když kouknu do katalogu na velikost filtru u něj, tak je asi 3x takovej, nechápu proč je to takhle udělaný ...

08.01.2007, 15:22 |
radek.613 | Upraveno: 2007-01-08 15:23:33
Přirozený restriktor v sání :-D, nebo kvůli dostupnosti vložek filtrů na určitých trzích....
radek.613:
V tom se nechci hádat, ale myslel jsem, že je to spíš naopak.
Že benzínu to dává stejně a vzduchu si to vezme kolik potřebuje.
Ale tak je to asi spíš u motorek.
Já na motorce žádnou lambdu totiž nemám a palivo to dává jen dle palivové mapy při určitých otáčkách a poloze škrtící klapky.
TOMAS: motor ovladas prevazne (jenom) skrtici klapkou, tzn regulujes mnozstvi vzduchu. Takze dopocitavat musi ECU zakonite mnozstvi paliva. A dnes ma prakticky kazdej motor vahu vzduchu, pripadne MAP + teplotnu cidlo.
Ale ta ECU to může dopočítat jen hodně omezeně ne?
Na co by se potom chipovalo apod?
Podle mě třeba když na zkoušku vyndáš filtr uplně, tak se to může i dusit. Nebo ne?
dusit? proc by se to dusilo? nejlepsí filtr je žádnej filtr.....
Scream : skoro pokazdy kdyz sem nemel na aute,nebo na moto filtr ,tak to stalo za h....
dira ve vykonu no a moto vubec nejde...teda jede ale jako auto.treba u turbomotoru to nepoznas,ale u atmosfery s tim asi ma vaha vzduchu a vselijaky ty cidla a ecu co delat......
hmm tak já u čehokoli sem sundal filtr tak to rozhodně znát nebylo a že mi těch aut prošlo rukama vcelku hodně ...
hlavně sy neidealizujte ecu auta ta má k zjištění množství nasátýho vzduchu akorát 3 naprosto stupidní věci - váhu (pokud to není MAP systém), baro čidlo a teplotní čidlo, nedovedu si tak nějak představit co z těchle 3 věcí zaznamená sundanej filtr, ale jak říkám nikdy se mi nestalo, že by auto nejelo nebo jelo špatně - spíš naopak, filtr je pouhopouhá brzda v sání nic víc a pokud by bylo auto takhle citlyvý na změny těžko by jste si cpaly na auta kužely a nebo měnily rezonanční komory a harmoniky za hliníkový trubky kterejma nahradíte původní sání před klapkou, neb tím, že před váhu dáte cold air intake s minimem záhybů a na konec prdnete filtr co je 2x větší jak origo s trojnásobnou propustností změníte totálně celej tenhle systém - samo k lepšímu motor brzdí dalekomenší síla nevznikaj turbulence apod a jak sem napsal ještě sem se nesetkal s autem co by po instalaci tohohle systému dělalo nějaký brejkule ...
Já mám vyzkoušeno jen u karbecu a samozřejmě se s nikým nehodlám přít. Po montáži košíků bylo potřeba o 15% větší trysky a natož bez filtru. Kdyby stříkačka byla schopná dát o tolik víc benzínu v sérii, tak na co potom čipovat? Ta spotřeba by musela být taky hodně poznat.
Marauder: A když sundals filtr a znát to nebylo, tak ani k lepšímu?
09/01/2007 01:21 .mycTD - prave si mi urazil 106ku :-D

09.01.2007, 01:47 |
.mycTD | Upraveno: 2007-01-09 01:50:54
"...o tolik vic benzinu..." ono ti tam bez toho filtru zase o tolik vic vzduchu nejde, pokud nebyl nejak extra zahnojenej. Motor je konstruovanej tak(s vyjimkou Mercury), aby hlavni restrikce byly na klapce. Vyrobce se snazi narvat pod kapotu nejvetsi airbox, co se tam vleze.
Jinak bez filtru jsem jezdit zkousel a krome zvuku rozdil nepoznal (P309GTI)

09.01.2007, 08:20 |
somas Syrup: kdysi dávno jsem měl v benzínové fábce GREEN vložku do boxu. Auto šlo líp za plynem, líp táhlo od nižších otáček, zvuk motoru byl malinko hlubší. Žádný zázrak to však není. Ještě mám takový poznatek, že filtr bylo nutné čistit každých cca 5tis. km. protože po najetí zhruba této vzdálenosti se motor choval přesně obráceně - hůř táhl odspodu a vůbec choval se jako bych natankoval špatný benzín.
takze jestli sem dobre pochopil tak cim vetsi propustnost tak tim lip to maka? pokud pominu zivotnost, tvrdite ze kdyz filtr vyndam uplne tak to pojede lip? (lepsi rakce na plyn atd?)
podle me kecy..... kdyz navrhuju motor, tvar spalovaciho prostoru, kanalu atd... je to cely o proudeni a pri popisu proudeni je docela dulezita velicina tlak.... tzn. pocitam s tim ze na vsupu do motoru budu mit filtr u kteryho vim jak mi ovlivni tlak v potrubi .... (to same u vyfuku) a na tyhle talakove pomery se snazim celou konstrukci motoru prizpusobit.......
takze kdyz pak prijde nekdo a vynda ten filtr (nebo da nakej kterej ovlivnuje proudeni jinak nez se pocitalo) tak to ve vstsine pripadu podle me podela.....
jasny... muze bejt vyjimka, ze ten kdo motor konstruoval to netrefil spravne .... pripadne vyrobni tolerance u tohodle daneho kusu zapricinily ze s jinym tlakem v sani nez se pocitalo je to lepsi..... ale to bude spis mensina.....
zadna o tom ze kdyz zmenim sani, vyfuk a pak prepracuju i motor (casovani, tvar a velikost kanalu....) ze to bude o necem jinem, ale to se nebavime uz jen o proste vymene filtru......
Repro boy: a filtr vesrsus zivotnost vacky a zdvihatek? si delas legracy? vzdyt vacky ani zdvihatka se se smesi v zivote nepotkaj, jakej pak muze mit smes (at uz prefiltrovana nebo neprefitrovana, bohata nebo chuda) vliv na vacku???????
to je ulet....
jinak ladicum propustnosti doporucuju z jinak serioveho motoru sundat filtr (nejvetsi propustnost sani) a vyfuk (nejvetsi propustnost vyfuku) a pak to bude mit minimalne o 50 koni navrch......
proste se s obojim pocita...pokud se vyhodi bez jakekoliv dalsi zmeny na motoru bude to jenom horsi...
for assassin - sory meleš naprostý nesmysly a pleteš pátý přez devátý, když dáváš do spojitosti potrubí před motorem a za motorem a pleteš si sání před klapkou a za klapkou - pro fungování motoru je podstatná část mezi hlavou a klapkou a ne ty plastový sračky s filtrem před klapkou ty jsou naprosto nepodstatný a jsou jen brzdou pro ten motor ...
dovolím si citovat člověka který s tím má dlouholetý zkušenosti:
Delka sani pred klapkou nema na vykon absolutne zadny vliv. Co ovlivnuje vykon a prubeh krouticiho momentu je jen samotna konstrukce/design intake manifoldu, kde obecne plati, ze kratsi "runners" posouvaji maximalni vykon nahoru v RPM spektru zatimco zvysuji vykon ve vyssich otackach na ukor krouticiho momentu v otackach nizkych. Intake manifold proste pracuje na stejnych principech, jako vyfukove svody a stejne jako u nich je delka vyfukoveho potrubi za collectorem nedulezita, tak delka sani pred klapkou je nedulezita taky. Samozrejme, jde jen o to, nacpat do motoru co nejchladnejsi vzduch, takze davat filter doslova na klapku je naprosta blbost. Naopak, pokud se ten filter nachazi v prostoru motoru, nejlepsim resenim je jeho oddeleni od zbytku prostoru motoru izolacni prepazkou.
Marauder: tak je tomu v pripade, ze mas velkej prumer sani. Treba Uno ma tazenou trubku pres celej predek auta nad chladicem, takze kdyz stojis tak se trubka zahriva. Navic nema velkej prumer. Takze tam je to ovlivneno dylkou :) vzdycky to jede lip kdyz se loupne filtr primo pred vahu vzduchu nez aby tam byl pres metr trubky ktera se navic jeste ohriva. Ale jinak je to pravda co jsi napsal. Jinak taky neco jinyho je NA motor a turbo :)
Reproboy,tak to předělej taj at to saje co nejstudenější vzduch..
k těm intake manifold:
Malý průměr nebo velká délka potrubí příznivě působí na plnění motoru v nízkých otáčkách, velký průměr nebo krátké potrubí pozitivně působí v otáčkách vysokých. To znamená, že pro provoz ve vysokých otáčkách je lepší používat velkých průměrů sacích kanálů a větší délky, protože při malém průměru by výsledná délka potrubí mohla vyjít příliš malá. Velký průměr omezí ztráty turbulencemi směsi u stěn. Totéž obráceně platí pro seřízení na provoz v nízkých otáčkách...
mno a proto třeba Mazda V6 motory používaj VRIS kterej podle otáček uzpůsobuje délku sání za klapkou ...

09.01.2007, 12:03 |
Syrup tak se na to nejspis vybodnu. Nerekl bych ze to stoji za tech 1200, navic furt to omejvat je taky vopruz, to me fakt nebavi, necham tam tu serii ...
sérii musíš zas měnit :o)
blázne neboj ja vim jak to mam udelat :)))

09.01.2007, 15:03 |
Daryl (A)
jako mar. Interval je zhruba stejnej. Menit nebo cistit, prast jako uhod. Ja jezdim s bavlnou uz 4 roky a papir bych nebral. Jednou jsem ho tam dal z nouze a az jsem se lek . Jak tu uz nekdo psal, nezvedne se ani vykon, ani kroutak, ale kara poleze rychleji do otacek.
A 1200 ... to je celkem smesna castka oproti tomu co se projezdi v benalu.
marauder: lama dotaz collector je u vyfuku co? .....by me teda zajimalo proc kdyz na sve motorce vyhodim airbox - je pred klapkou (podle tebe tudiz nema vliv) - tak to jede vyrazne hur.......
a zase se zvetsenym neorigo boxem je to lepsi.....
to samy dam v propustnem tlumici (rekl bych ze tlumic mam az necim co nazyvas kolektor) dusitko - db eater - mensi hluk.... proste to ucpe douru v tlumici a jede to lip nez kdyz je tam durch dira jako vrata......
místo kde si zbíhaj svody do jedný roury ....
nevím na to ti neodpovím nevím jak fungujou motorky jestli mluvíš o 4taktu a má taky vstřikování nebo má karbec - pokud karbec tak tam věřím, že platěj jiný pravidla. Nicméně ten text je od člověka co staví závodní auta ...
protože je to motorka a je postavena tak jak je postavena a jak je videt tak nejakej protitlak potrebuje.
bez protitlaku by došlo k příliš rychlému vyplachování válců,rychlost by mohla sahat až za rychlost zvuku, pak by došlo k rozkmitání jak nasávané směsi ve válci tak pístní skupiny a došlo by k POKLESU výkonu.. toto platí obecně pro 4taktní motory se vstřikování paliva.. jestli to je jinak u jiných typů,to se mi moc nezdá

10.01.2007, 13:27 |
Syrup Daryl: auto jde rychleji do otacek .... tzn. ze bude lip zrychlovat? Kdyz jsem tam mel ten konus tak se mi to sice zdalo o malilinko lepsi ale zadnej zazrak teda ...
Jeste par poznatku:
1) ve vetsine pripadu se dava novy sportovni filtr misto zasraneho papiraku, takze taky proto po vymene jede znatelne lip.
2) jiny zvuk motoru udela dost pri subjektivnim posuzovani vykonu.
Marauder: To je právě ono, že to máš od někoho kdo staví závodní auta, ale nemusí to být to nejlepší u série.
Délka výfuku není důležitá sání před klapkou apod. ,protože tam jde jen o max výkon a ne tak moc o průběh a spotřebu a navíc jde o hmotnost.
To samí platí o hlášce "nejlepší filtr je žádnej filtr"
:o) jasně ty máš zase filozofickej den viď :o) zkus nastudovat něco o fungovaní motoru na www se daj najít i články o sání a je naprosto jasný že to co je před klapkou je pouze a jen restriktor nic jinýho, k tomu co psal Taboo - on jen potvrzuje moje zkušenosti který sem si vyzkoušel na X autech ... k dýlce výfuku - vše záleží na průměru svodů průměrem a délkou můžeš naladit motor tak, že už není třeba dál nic ..
....nechat origo airbox s origo vložkou..jen do airboxu ze spodu vyvrtat několik dír pro větší přísun vzduchu...hotovo...

11.01.2007, 12:35 |
Syrup Nevřis: no vidis, i tohle je good napad, to me fakt nenapadlo
jako nevřís.. praktikuju to na kde čem co mi přijde pod ruku a můžu od toho říznout..
a ani nemusím řešit nějaký odstínění, prostě mam origo airbox, zbytečný potrubí před ním jsem vyházel, do airboxu z boku vyvrtat 6*32mm díry a je hotovo pak jako doplněk vložka od greenu.. i když ta už tam hraje malou roli-ale pro ten pocit..
největší změny byla dlouhý sací potrubí před boxem o proměnným průřezu cca 5*8cm nebo pr. 60mm (vedený navíc nad chladičem..) vs. kompletně rozvrtanej airbox..
nástup do otáček a chování motru nad 5000 ot/min se nedá srovnat... a to se seriovým papírákem..
...nebo tak. Mel jsem to kdysi u Wartase. Vykon uz si nevzpomenu, ale aspon to pekne hucelo:-)
jen do airboxu ze spodu vyvrtat několik dír pro větší přísun vzduchu...hotovo
hmm a že Vám to saje teplej vzduch od motoru je vám jedno ? ať už je ten airbox kdekoli v motorovým prostoru v momentě když se rozjedete se celej motorovej prostor naplní nejen horkým vzduchem od motoru, ale taky 90 stupňů vařícím vzduchem od chlediče, pokud uděláte díry do air boxu nasává se vřelej vzduch přez filtr do sání takže místo aby se tam toho vzduchu dostalo víc nasáváte paradoxně vzduchu míň = menší výkon a to při teplotě vzduchu 90 místo řekněme 30 je docela znatelnej pokles výkonu ...
Mar: to neva, u Wartase byl chladic az za motorem :-)
tak to je světlá vyjímka :o)
jinak je tusim +4°C = -1PS
problém je že čím studenější vzduch sajeme,tak tim více se ohřívá než se dostane přímo do válců,ale souhlasím z marauderem = čím je vzduch chladnější,tím víc se ho do válců vejde = fyzika... nejlíp je ho sát přímo někde z podblatníku mimo motorový prostor a potrubí - pokud jde blízko motoru izolovat.. orig. airbox mě přijde nahovno

11.01.2007, 17:31 |
.mycTD | Upraveno: 2007-01-11 17:32:36
blázen: ucinnost motoru je dana prave tou teplotni zmenou. Cim vetsi rozdil nasavaneho vzduchu a vyfuku, tim vetsi vykon. (zjednodusene)

12.01.2007, 01:35 |
Syrup S tim nasavanym teplym vzduchem mi to doslo, kdyz jsem nad tim poradne zapremejslel.
Jinak ja mam nasavaci potrubi-jeste pred samotnym boxem- vyvedeni nekam do narazniku, ale kam to nevim. Takze kdyz to saje tak tam vznika podtlak a ten nasava studenej vzduch z okoli, ne z motoru.
Kaslu na to, necham tam to co tam je :)
to samy je to u turba.. -10°C , cca +2PS

12.01.2007, 08:48 |
Honza2.016v | Upraveno: 2007-01-12 08:50:45
nevím jak u ostatních aut, ale u coupečka není problém.. airbox je odstíněnej od motoru baterkou , navíc tam díky dírám v boku jde částečně vzduch z podběhu + mam ještě přívod vzduchu z nárazníku...
ale to že to sálo vzduch o jakýkoliv teplotě bylo jendo..stejně se to ohřálo o klapku , která je vyhřejvaná a sací parohy -po jízdě na nich nešlo udržet ruku..
po zrušení předehřevu klapky má sání po jízdě cca 40°C..samo při stání v koloně se ohřeje na víc

mno tak u Coupé to fungovat může když to má airbox naprosto mimo motorovej prostor, ale 90% aut maj airbox klidně hned vedle motoru takže tam by bylo udělat tohle značnej mínus ....
reproboy:kdes přišel na to,že u turba při ochlazení -10st získáš 2k? to je nesmysl...
jde o to že ochlazením vzduch ti vzroste tlak, a tam je u každého stroje nárust úplně jiný..
to coupe má dobře řešený airbox.,.
MarauderZ28 .....zapoměl sem napsat, že u každýho auta to muže bejt jiné... (jiná strana) popř. ještě natáhnout větší pruměr hadice k těm dírám ...samozřejmě nevrtat je do strany k motoru... člověk u toho musí přemyšlet kam to vyvrtat ...
ani mě nepřekvapilo aby ses toho nechytl....
MycTD: Ty 4 stupne ubiraji jednoho ponika u dvanactivalce Ferrari nebo u Skody 100 DeLuxe? :o)
Nevim co tady řešíte s airboxama, když to co je před klapkou není důležitý:-)
A výfuk. komplet je vždycky navržen jako celek a mám to vyzkoušený v praxi, že ten zbytek za kolektorem rozhodně je důležitej.
Někdo to má holt vyčtený a někdo vyzkoušený...
je i není..
je totiž rozdíl když do airboxu jde 1*65mm trubka (3318,3mm^2) s různejma změnama tvaru a průřezu, navíc vedená třeba nad chladičem a rozvrtanej airbox (6*32mm) a 65mm hadice vedoucí vzduch z nárazníku (8143 mm^2)
sice to bude hlučný , ale díky skoro 3x větší ploše bude motor schopnej rychlej nasát stejný množství vzduchu za menší časovej úsek a tím mít lepší odezvu na plyn.. o nižšší teplotě nasávanýho vzduchu ani nemluvím:)
Však já s tim souhlasím. Na staré yamaze R1 úprava airboxu přidá 10koní, ale je potřeba udělat nějaký díry z vrchu a buď přizvednout, nebo udělat otvor v nádrži...
Honza2.016v...airbox (6*32mm) a 65mm hadice vedoucí vzduch z nárazníku (8143 mm^2)...
no chtělo by to větší trubku :)))
...to je zase debata že by se jeden posral ...
Nevris: ...hlavne, ze se neco deje:-)
RedBaron: nevim, vycet jsem to v nejakym clanku o stavbe IC, tzn z uvadenych ani jedno:-) Uznavam, ze je to spis statistika, nez seriozni vypocet, ale docela tomu verim. Pochopitelne v ramci beznych teplot.
for Nevřis: je naprosto jedno kam ty díry vrtáš protože motorovej prostor je naprosto plnej vařícího vzduchu od chladiče, je jedno jestli je to zespod nebo z boku, proč myslíš, že se dělá cold ait intake aby se natáhl vzduch do motoru z míst kde je chladnej a to prostě motorovej prostor není ... A pokud někomu radíš tak raď tak aby nevznikly pochybnosti, když někomu kdo tomu nerozumí napíšeš navrtej díry do airboxu myslíš, že z toho pochopí, že k nim má natáhnout hadice se vzduchem ? Asi těžko, že jo takže se pak nediv těmhle reakcím, každopádně když se koukám jak má airbox Cupra je blbost je vrtat kamkoli do airboxu neb ten teplej vduch je v momentě jízdy kolem celýho toho airboxu ....

12.01.2007, 20:13 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-01-12 20:28:58
for T.O.M.A.S. : pokračuj každým Tvým postem dokazuješ jak o týhle problematice víš naprostý prd. Srovnáváš plastový sání a airboxy před klapkou s nasáváním teplýho vs studenýho vzduchu, bože to je fakt šaškárna. Za další ten člověk o kterým ty tu plácáš, že to má vyčtený postavil víc závodních aut než ty jsi vživotě mohl vidět tak tu prosím necpi jakej Ty jsi machr a máš to vyzkoušený praxí, neb zatím to co ty tu píšeš o žádný praxi nesvědší ba naopak a netahej sem pls motorky o těch se tu nebavíme a ani nebyly předmětem tohohle threadu.
A úplně nakonec Tě upřímně prosím můžeš mi sem napsat auta na kterých si zkoušel tyhle úpravy tj sání před klapkou, experimentoval si se svody a výfukem - rozepiš mi prosím Tvoje zkušenosti a auta na kterých jsi to zkoušel, díky ...
P.S. pokud mi nevěříš, že ten člověk o kterým tu píšu a cituji jeho slova existuje, zeptej se Honza2.016v myslím, že může potvrdit že ten člověk prostě umí a ví ...
a for all: myslím si naopak, že tahle debata je velice dobrá neb jak je vidět je spousta lidí ktyrým problematika ohledně sání je těžce vzdálená nebo jsou lidi který popírají fyziku ... a proto je dobře že se konečně o tom mluví a ne že když někomu vyvrátím jeho smyšlenky, že se ještě nasere že to je diskuze nahovno ... bohužel jsou věci co se prostě vylhat nedaj a jsou pevně daný ...
T.O.M.A.S.: nema nahodou R1 naporove sani? To musi byt ten box nadsenej, kdyz ho navrtas
udelat otvor v nadrzi?? Treba jako sroubovakem?? Mno ty woe.
presne jak je psano, vetsina modernich motorek ma naporove sani, navrtanim airboxu dokazes jen to, ze se vzduch v sani bude ohrivat vic od stoupajiciho telyho v zduchu od hlav valci, vetsina motorek ma airbox pod nadrzi....
tohle se mi zda jako blbost, na svoji motorce mi taky nejakej idiot udelal z airboxu emental, takze jsem to zalepoval paskou

13.01.2007, 00:50 |
Syrup Tak jsem si ten filtr prave objednal.
Doufam ze muj poznatek z tyhle diskuze byl teda spravnej= mam ted vetsi vykon= potrebuju vetsi pruchodnost vzduchu, jelikoz je to lepsi= kupuju KN vlozku.. ? :-)
nechce se mi to cist cely, ale co jsem si vsiml, vetsina aut ma dneska k filtru vzduchu vymysleny pristup studenyho vzduchu.
Proto si myslim ze vlozka nekdy mozna bude rozumnejsi reseni nez otevreny sani tak jako jsem ho mel treba ja na civicu, kdy to spis bralo teply vzduch od motoru..... a v dobe kdy jsem mel K&Nko v origo filtrboxu mi prislo ze to auto melo hlubsi zvuk nez kdyz jsem to cely vyhazel a dal tam jen trubku s konus filtrem. Takze myslim zes jsi spatne neudelal.
jj Barchetta ma taky filtr mimo mot prostor a zkousel jsem davat i konus a vyhazet to potrubi veskery dal jsem konus provedl studenej vzduch nastartoval a otacky haprovaly jak cyp a navic to nejelo jako predtim tak jsem to vratil koupil jsem K&N a lahoda
No a ted mi uz pro zmenu nebezi motor vubec jednou jsem dojel do krizovatky vyslapnu spojku a motor chcipl po vypnuti a zapnuti klicku se rozsvitil motor warning a uz jsem to nenatocil ale bude to nejaka banalita treba variator nebo tak
MarauderZ28........nebudem se dohadovat...pač to nemá cenu
Machca: me u Alfy jednu dobu motor nerozdychal odpojeni odsavani z vika ventilu, coz se pri vyndani airboxu taky obcas deje.
ono zaky záleží,..jak si to odpojil a co stím udělal
no tak odpojit odvětrání ve většině případů fakt nesmíš ...

13.01.2007, 13:54 |
Syrup Tak jsem ten filtr dneska koupil, ted jsem se byl projet, a nejakou moc velkou zmenu jsem teda nezaregistroval ... mozna je to tim ze to auto mam chiply 3 dny a porad jsem z toho v hajzlu jak to jede, no tak uvidime casem :)
Psal jsem stará R1 - to znamená rok 1998, takže ty co se nevyznají v motorkách nechť se k tomu nevyjadřují. Je to úprava od Ešnera a ten myslím taky ví co dělá.
Marauder: O tom, kdo má vyčtený bylo spíš na tebe a když řeknu, že mám něco vyzkoušený, tak si podle tebe hned vymýšlím, takže nemá cenu s tebou diskutovat.
Je pravda, že to je vyzkoušený na motorce, ale možná to má k problematice blíž, než do toho motat závodní auta.
Jezdil jsem se svodama Yoshimura po kolektor a bylo to horší než komplet serie a pak měřeno na brzdě s kompletem a bez koncovky tj asi 45 cm. Bez 45cm to bylo 1,5-2koně dolu.
Zmíněná R1


13.01.2007, 15:11 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-01-13 15:13:15
for T.O.M.A.S.: příště když se bavíme o autech tak mluv o autech a ne o motorkách který tady nikoho nezajímaj, nevím jaký auta ladíš nebo jsi naladil ty (když nejsi schopen uvýst ani jeden jedinej příklad), ale dle mýho skromnýho názoru jsem jich udělan nesčetněkrát víc jak ty, ty vyčtenej ...
Nemaj náhodou Tyhle motorky o kerejch tu plácáš karburátory ?
Já mám laděný jen svoje auto a trochu motorku. Jinak co jsem viděl nějaký tvoje příspěvky ohledně úprav, tak si to taky necháváš upravovat, nebo snad všechno svépomocí?
motory si dělám všechny sám ...a nejen svoje ale i ty úpravy co sem dělal kamarádům ..
Tak to klobouk dolů.
Já na to ani nemám vybavení a mimoto místní specialista to dělá celkem levně:-)
Máš i nějaký záznamy z brzdy před a po úpravě?
záznam máám pouze jedinej u Fordu Probe, jelikož jedinná brzda na Jarově je neustále vytížená a nikomu se moc nechce čekat 3 měsíce než přijde řada, nicméně třeba u Vette C5 sme testovali před a po a maximálka se po změně sání a výfuku zvedla o 5 km za hod, resp ne maximálka, ale místo kde to auto zajíždělo v daným okamžiku určitý km byly po výměně jinde ...
njn asi dobrej kšeft kdo má brzdu na auta.
Dej grafy + info jestli můžeš. Snad nejsem jedinej koho to zajímá a tenhle příspěvek je myslím už vyřešen:-)

13.01.2007, 18:52 |
Syrup Marauder: brzda na jarove je na 3 mesice vytizena?! Ty woe sem si tam chtel zajet v utery jen tak bez objednavky na zmereni .. ale to mam asi smolika co?
to nevím jak teď když sem tam byl s Probem tak sem tam zavolal v dubnu a jel sem tam v červenci, navíc to teď 2x zdražili nebo co ... takže to nestojí litr ale dva

14.01.2007, 11:55 |
Syrup hmm, tak to je pekny!:-(
Nevis jeste o nejaky nekde pobliz?