Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Experti na 1.8T sem...

 o Navštíveno 2636x o
o 11.01.2007, 09:44 | Dave0401
Vyznate se nekdo v tomto???

[ Link ]


o 11.01.2007, 10:26 | H.E.R.O.
no,tak to je otázka pro Mladou Boleslav jak vyšitá...
o 11.01.2007, 10:36 | Dave0401
H.E.R.O. .. co tim myslis??? ;))
o 11.01.2007, 10:38 | Nevřis
to by mě taky zajímalo jak to je.... slyšel sem, že ten okruh spíš ten ventil není potřebnej ...jen to zasírá motor..
o 11.01.2007, 10:44 | Dave0401
no asi potrebnej neni..
ted tam nic nemam, ale spis jde o to proc tam vlatne je? jaky ma vliv na funkcnost RJ...
teorie je hezka .. tu jsem uz rozlouskl, ale jde mi o praxi.. ;))
o 11.01.2007, 10:44 | blázen
není to EGR ventil,co odvádí část splodin nazpět do sání kvůli emisním hodnotám? Ten je nepotřebný
o 11.01.2007, 10:46 | Dave0401
blazen: EGR je jen u Dieselu...
to je benzin ;))
o 11.01.2007, 11:08 | Reprák
to neni pravda ze je EGR jen u dieselu... ale tady EGR neni
o 11.01.2007, 11:16 | Rajdlos
no vetsinou upravovane motory to maji take odpojene, prisava to jen vyfukove pary do saciho traktu = obohaceni smesi, ale funguje to jen kdyz je motor studeny ne, charakteristicke cvakani, na provozni teplotu to prestane
o 11.01.2007, 11:51 | Dave0401
Rajdlos.. dost lidi si to mysli, ze to je jen kvuli ekologii... ale podle informaci s DP ovlivnuje i proces rizeni lambda sondy... coz uz nikdo nikdy neresi...
ale je fakt, ze nikdo to nemel jako ja..napojene na svazek ale pritom hadice ze vstupu volne lezi v motorovem prostoru.. kazdy to vyhodil cele a kabel nechal lezet
o 11.01.2007, 11:56 | Dave0401
Jinak v Prerove na podzim jsem videl ten motor AGU upraveny v nejakem aute na sprintech, ale uz si nevzpominam co to bylo za auto... golf mozna...

urcite nekdo ho bude znat... 100% to byla cervena barva kastle a i viko motoru mel lakovane cervene a mel plexi z boku na rozvody...
o 11.01.2007, 12:05 | H.E.R.O.
tím sem myslel,že to je dost záludná otázka,co pokládáš a že by to chtělo odborníky :-)
o 11.01.2007, 19:04 | Lukin.xxx
odpojenim přisunu vyfukovych spoldin do sani se zlepší vykon motoru ale dojde ke zhoršenim emisi a je to i u benzinu!!!!nevim proč je odstraněno přisavani a.u. ale jestli ti jde o spotřebu tak změř lambdu jak se chova za jizdy a tak
o 12.01.2007, 08:01 | radek.613
Já teda AGU nikdy nepitval, nezapadá dio sféry mých zájmů tolik, abych mu obětoval nějaký čas, ale koukám na ten obrázek, ten propoj co se o něm bavíte je přeci čistě na straně sání, nemá s výfukem nic společného....někdo jste sem zamotal EGR (tedy recirkulaci výfukových spalin prováděnou za chodu motoru přepouštěním jejich části zpět do sání), ale o to tady nejde. Obecně motorářsky vzato, to co řešíte je řízené odvětrání nádobky s aktivním uhlím , ve které jsou shromažďovány benzínové páry z nádrže. Za chodu motoru je ventil N80 otevírán PWM signálem z ECU motoru a nahromaděné páry v uhlí jsou odsávány do sacího potrubí a následně prohnány motorem. Zpětné ventily jsou tam s největší pravděpodobností proto, aby zabránily "nafukování" nádobky tlakem turba a možná, jak tak vidím ten propoj, působí doplňkově jako tlaková kompenzace sacího traktu před a za turbem. Pokud někdo chcete zrušit regenerační nádobku s uhlím, měla by být zrušena jen ona, nikoli celý propoj. I když není reálného důvodu proč vůbec regeneraci rušit - v žádném případě nemůže zasírat sání (benzínové páry pochytané nad hladinou benzínu v nádrži těžko obsahují nějakou špínu). Vliv na chod motoru samozřejmě mít trošku bude, v uzavřeném regulačním cyklu při regulaci lambdou je přisávání par z nádoby drobným (ale zjistitelným) chvilkovým obohacením směsi, takže zákonitě dochází k regulaci na stechiometrickou směs. Blbost je nechat ventil na nádobce připojený a přitom jeho hadicový náustek vyvedený volně do prostoru - bude z něj smrdět benzín (jak s ním bude ECU za chodu motoru cyklovat mnohokrát za sekundu) a při nejhoším se ty unikající páry můžou někde hromadit.

Důvod osazení nádobky s uhlím a řízení její regerace-odvětrání je stejně jako u EGR legislativní - je dán předpisy EHK, ve kterých už je mnoho let zakotveno, že ani ze stojícího auta nesmí unikat do jeho kolí emise nebezpečných látek - v tomto případě benzínové výpary, dané jednak přirozeným odpařováním paliva, jednak vzniklé jeho ohříváním/zchlazováním (narozdíl od EGR je zachycování palivových par v nádobce s aktivním uhlím povinné pro všechny motory a všechna vozidla, tuším od roku 1992 výroby). Proto je v autě instalován uzavřený okruh, který v případě stojícího auta (třeba na sluníčku) odvádí páry z nádrže do nádobky s uhlím. Nádobka není "bezedná", existuje stav, kdy se uhlí nasytí a už další páry nepojme, takže po nastartování motoru a náběhu lambda-regulace je to uhlí tzv. regenerováno - jak jsem psal výše, za chodu motoru jsou páry absorbované v nádobce přisávány přes el.solenoid řízený ECU do sání motoru a tam jsou spáleny.

Shrnuto, systém zachytání par paliva je u každého řízeného motoru, vždycky, to je nutný základ. Oproti tomu EGR je na motorech, které mají splňovat vyšší emisní předpis (dá se najít spousta aut s motory, kdy třeba pro prodej v Evropě EGR nemají, protože v době prodeje nebyla v Evropě taková čistota spalin požadována, a přitom stejné auto stejného roku výroby, avšak určené třeba pro vývoz do USA EGR má, protože v zemi kam se vyveze, platily v té době přísnější emisní předpisy), EGR funguje jen za chodu motoru a je aktivním prvkem snižování hodnot znečišťujících látek ve spalinách. Zachytávání palivových par oproti tomu funguje i u stojícího vozidla a primárně je určeno pro omezení škodlivých vlivů vozidla na jeho okolí.
o 12.01.2007, 11:38 | MartinR
AMEN
o 12.01.2007, 11:57 | Honza130
Lukin.xxx : na to zvyseni vykonu motoru jsi prisel kde? to neni vubec pravda, ale hodne lidi si to mysli... EGR ventil je tam jenom kvuli emisim ...
o 12.01.2007, 13:19 | Dave0401
radek.613: Diky za vycerpavajici odpoved...

zde jsou vysledky s VAGu... mereno vcera...

[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]

zarazi me ze lambda regule prilis... az 25% takze musim najit com to je...

Mate nekdo skusenosti s N75??? Ten muj ma pri plne zatezi stridu kolem 65%... neni to malo?
o 12.01.2007, 17:39 | semysak
cose tyka toho N75, tak 65% podle me je v pohode, na mojom aute byvalo cca 60% a jezdilo to normalne, ale nebylo to1.8Turbo proste jinak pojmenovany ventil a jiny turbo motor :-), zalezi jak je udelany sw ridici jednotky, pri razantnim pridani plynu by ta strida mela prudce vyletet (fatura overboost - pak clovek ma pocit ze to tahne lip vocpoda) a potom se ustalit

ten ventil N80 a rozdil ve spotrebe bych spis pripocitaval k tomu, ze funkce tohohle okruhu ovlivnuje palubni pocitac- proste se zmeni prepocet ipw na spotrebu, ta spojka mezi vstupem a vystupem turba je tam proto aby byl definovany proud vzduchu tou hadici kde je nadobka, a kde teda si to prisava benzinove pary a aby vzdy salo pred turbo
o 12.01.2007, 20:38 | Lukin.xxx
Honza 130 to si kuř že to zlepši vykon a nezasira sani
o 12.01.2007, 21:29 | radek.613
Lukine, prosím o doložení v řádu kolika % (či promile?) se zlepší užitečný výkon spalovacího motoru vypnutím(zrušením) recirkulace spalin.... nebo se nezlepší?
o 13.01.2007, 09:07 | Lukin.xxx
neřikam že zvyšišiš vykon o 7 Kw an 6Kw ani 1Kw jen řikam že se to zlepší a taky hodě rady EGR ventyly umi pouštět falešny vzduch do sani rado se tento jev vyskytuje to ti nestačí???
o 13.01.2007, 11:26 | Machča
diky EGR se zasira sani ale zasema u dieslu u benzinovyho motoru by me zajimalo jak kdyz benzinovy vypary neobsahujou zadnej sajrajt jako jsou saze ...etc..
o 13.01.2007, 16:18 | Hartik
Nazor jako radek613. Je to tam pouze kvuli zabraneni uniku benzinovych vyparu do ovzdusi. O nas tyhle systemy jsou cirka od roku 1975.Problem je ze kdyz tyto dily odpojis (na novejch autech) a nezmenis program v ECU aby to ignorovalo info od snimacu tak mas zarucene do dvou cyklu behu motoru rozsvicenej check engine light.
Jo a EGR se dava na benziny- nektery automobilky meli dostatecny spalovani a nemuseli to instalovat. Od roku 1996 skoro vsechny auta na prodej v U.S je maji aby splnovali emmisni zkousku OBD2 .
Takze jestli ti nevadi ,ze budes mit check engine light na pristrojovce nech to odpojeny. Nebo si zajed k nekomu kdo ti ''re-flash'' ECU at ti tam daj jiny hodnoty cidel.
o 16.01.2007, 19:16 | peppa
když už jste i ty 1.8t mam taky AGU čipnuty od ABT a občas se mi stava kdyz jdu na zrychlení že mi to do 4 ticic cuka nebo né přesně cuka ale netahne to tak jak ma,, mam novou lamdu vahu svíčky, vyčištěnou klapku a vag nic nehlasí nevíte čím to může byt?
o 16.01.2007, 20:00 | Scream
peppa: pokud mas vse ostatní v pohode, vidim toi na nekvalitní čip. zkus seriovou jednotku. pokud to delat nebude. mas jasno.
o 16.01.2007, 20:07 | peppa
to ja pravě nevím, pravě me zajma jestli by to nemohlo byt třeba nečím jinym,,,, ten čip chci nechat až jako poslední možnost,.,,,
o 16.01.2007, 20:16 | Scream
njn. některý lidi rádi začínají od konce, aby pak nasli problém, ktery se okamzite nabízí. Je to totiž podstatne zdlouhavejsí a drazsí, ale aspon je co delat a měnit:-)))))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3093 sekund.