
Navštíveno 2636x

no,tak to je otázka pro Mladou Boleslav jak vyšitá...
H.E.R.O. .. co tim myslis??? ;))
to by mě taky zajímalo jak to je.... slyšel sem, že ten okruh spíš ten ventil není potřebnej ...jen to zasírá motor..
no asi potrebnej neni..
ted tam nic nemam, ale spis jde o to proc tam vlatne je? jaky ma vliv na funkcnost RJ...
teorie je hezka .. tu jsem uz rozlouskl, ale jde mi o praxi.. ;))
není to EGR ventil,co odvádí část splodin nazpět do sání kvůli emisním hodnotám? Ten je nepotřebný
blazen: EGR je jen u Dieselu...
to je benzin ;))
to neni pravda ze je EGR jen u dieselu... ale tady EGR neni
no vetsinou upravovane motory to maji take odpojene, prisava to jen vyfukove pary do saciho traktu = obohaceni smesi, ale funguje to jen kdyz je motor studeny ne, charakteristicke cvakani, na provozni teplotu to prestane
Rajdlos.. dost lidi si to mysli, ze to je jen kvuli ekologii... ale podle informaci s DP ovlivnuje i proces rizeni lambda sondy... coz uz nikdo nikdy neresi...
ale je fakt, ze nikdo to nemel jako ja..napojene na svazek ale pritom hadice ze vstupu volne lezi v motorovem prostoru.. kazdy to vyhodil cele a kabel nechal lezet
Jinak v Prerove na podzim jsem videl ten motor AGU upraveny v nejakem aute na sprintech, ale uz si nevzpominam co to bylo za auto... golf mozna...
urcite nekdo ho bude znat... 100% to byla cervena barva kastle a i viko motoru mel lakovane cervene a mel plexi z boku na rozvody...
tím sem myslel,že to je dost záludná otázka,co pokládáš a že by to chtělo odborníky :-)
odpojenim přisunu vyfukovych spoldin do sani se zlepší vykon motoru ale dojde ke zhoršenim emisi a je to i u benzinu!!!!nevim proč je odstraněno přisavani a.u. ale jestli ti jde o spotřebu tak změř lambdu jak se chova za jizdy a tak
Já teda AGU nikdy nepitval, nezapadá dio sféry mých zájmů tolik, abych mu obětoval nějaký čas, ale koukám na ten obrázek, ten propoj co se o něm bavíte je přeci čistě na straně sání, nemá s výfukem nic společného....někdo jste sem zamotal EGR (tedy recirkulaci výfukových spalin prováděnou za chodu motoru přepouštěním jejich části zpět do sání), ale o to tady nejde. Obecně motorářsky vzato, to co řešíte je řízené odvětrání nádobky s aktivním uhlím , ve které jsou shromažďovány benzínové páry z nádrže. Za chodu motoru je ventil N80 otevírán PWM signálem z ECU motoru a nahromaděné páry v uhlí jsou odsávány do sacího potrubí a následně prohnány motorem. Zpětné ventily jsou tam s největší pravděpodobností proto, aby zabránily "nafukování" nádobky tlakem turba a možná, jak tak vidím ten propoj, působí doplňkově jako tlaková kompenzace sacího traktu před a za turbem. Pokud někdo chcete zrušit regenerační nádobku s uhlím, měla by být zrušena jen ona, nikoli celý propoj. I když není reálného důvodu proč vůbec regeneraci rušit - v žádném případě nemůže zasírat sání (benzínové páry pochytané nad hladinou benzínu v nádrži těžko obsahují nějakou špínu). Vliv na chod motoru samozřejmě mít trošku bude, v uzavřeném regulačním cyklu při regulaci lambdou je přisávání par z nádoby drobným (ale zjistitelným) chvilkovým obohacením směsi, takže zákonitě dochází k regulaci na stechiometrickou směs. Blbost je nechat ventil na nádobce připojený a přitom jeho hadicový náustek vyvedený volně do prostoru - bude z něj smrdět benzín (jak s ním bude ECU za chodu motoru cyklovat mnohokrát za sekundu) a při nejhoším se ty unikající páry můžou někde hromadit.
Důvod osazení nádobky s uhlím a řízení její regerace-odvětrání je stejně jako u EGR legislativní - je dán předpisy EHK, ve kterých už je mnoho let zakotveno, že ani ze stojícího auta nesmí unikat do jeho kolí emise nebezpečných látek - v tomto případě benzínové výpary, dané jednak přirozeným odpařováním paliva, jednak vzniklé jeho ohříváním/zchlazováním (narozdíl od EGR je zachycování palivových par v nádobce s aktivním uhlím povinné pro všechny motory a všechna vozidla, tuším od roku 1992 výroby). Proto je v autě instalován uzavřený okruh, který v případě stojícího auta (třeba na sluníčku) odvádí páry z nádrže do nádobky s uhlím. Nádobka není "bezedná", existuje stav, kdy se uhlí nasytí a už další páry nepojme, takže po nastartování motoru a náběhu lambda-regulace je to uhlí tzv. regenerováno - jak jsem psal výše, za chodu motoru jsou páry absorbované v nádobce přisávány přes el.solenoid řízený ECU do sání motoru a tam jsou spáleny.
Shrnuto, systém zachytání par paliva je u každého řízeného motoru, vždycky, to je nutný základ. Oproti tomu EGR je na motorech, které mají splňovat vyšší emisní předpis (dá se najít spousta aut s motory, kdy třeba pro prodej v Evropě EGR nemají, protože v době prodeje nebyla v Evropě taková čistota spalin požadována, a přitom stejné auto stejného roku výroby, avšak určené třeba pro vývoz do USA EGR má, protože v zemi kam se vyveze, platily v té době přísnější emisní předpisy), EGR funguje jen za chodu motoru a je aktivním prvkem snižování hodnot znečišťujících látek ve spalinách. Zachytávání palivových par oproti tomu funguje i u stojícího vozidla a primárně je určeno pro omezení škodlivých vlivů vozidla na jeho okolí.
Lukin.xxx : na to zvyseni vykonu motoru jsi prisel kde? to neni vubec pravda, ale hodne lidi si to mysli... EGR ventil je tam jenom kvuli emisim ...
cose tyka toho N75, tak 65% podle me je v pohode, na mojom aute byvalo cca 60% a jezdilo to normalne, ale nebylo to1.8Turbo proste jinak pojmenovany ventil a jiny turbo motor :-), zalezi jak je udelany sw ridici jednotky, pri razantnim pridani plynu by ta strida mela prudce vyletet (fatura overboost - pak clovek ma pocit ze to tahne lip vocpoda) a potom se ustalit
ten ventil N80 a rozdil ve spotrebe bych spis pripocitaval k tomu, ze funkce tohohle okruhu ovlivnuje palubni pocitac- proste se zmeni prepocet ipw na spotrebu, ta spojka mezi vstupem a vystupem turba je tam proto aby byl definovany proud vzduchu tou hadici kde je nadobka, a kde teda si to prisava benzinove pary a aby vzdy salo pred turbo
Honza 130 to si kuř že to zlepši vykon a nezasira sani
Lukine, prosím o doložení v řádu kolika % (či promile?) se zlepší užitečný výkon spalovacího motoru vypnutím(zrušením) recirkulace spalin.... nebo se nezlepší?
neřikam že zvyšišiš vykon o 7 Kw an 6Kw ani 1Kw jen řikam že se to zlepší a taky hodě rady EGR ventyly umi pouštět falešny vzduch do sani rado se tento jev vyskytuje to ti nestačí???
diky EGR se zasira sani ale zasema u dieslu u benzinovyho motoru by me zajimalo jak kdyz benzinovy vypary neobsahujou zadnej sajrajt jako jsou saze ...etc..
Nazor jako radek613. Je to tam pouze kvuli zabraneni uniku benzinovych vyparu do ovzdusi. O nas tyhle systemy jsou cirka od roku 1975.Problem je ze kdyz tyto dily odpojis (na novejch autech) a nezmenis program v ECU aby to ignorovalo info od snimacu tak mas zarucene do dvou cyklu behu motoru rozsvicenej check engine light.
Jo a EGR se dava na benziny- nektery automobilky meli dostatecny spalovani a nemuseli to instalovat. Od roku 1996 skoro vsechny auta na prodej v U.S je maji aby splnovali emmisni zkousku OBD2 .
Takze jestli ti nevadi ,ze budes mit check engine light na pristrojovce nech to odpojeny. Nebo si zajed k nekomu kdo ti ''re-flash'' ECU at ti tam daj jiny hodnoty cidel.

16.01.2007, 19:16 |
peppa když už jste i ty 1.8t mam taky AGU čipnuty od ABT a občas se mi stava kdyz jdu na zrychlení že mi to do 4 ticic cuka nebo né přesně cuka ale netahne to tak jak ma,, mam novou lamdu vahu svíčky, vyčištěnou klapku a vag nic nehlasí nevíte čím to může byt?
peppa: pokud mas vse ostatní v pohode, vidim toi na nekvalitní čip. zkus seriovou jednotku. pokud to delat nebude. mas jasno.

16.01.2007, 20:07 |
peppa to ja pravě nevím, pravě me zajma jestli by to nemohlo byt třeba nečím jinym,,,, ten čip chci nechat až jako poslední možnost,.,,,
njn. některý lidi rádi začínají od konce, aby pak nasli problém, ktery se okamzite nabízí. Je to totiž podstatne zdlouhavejsí a drazsí, ale aspon je co delat a měnit:-)))))