Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Tatra 613

 o Navštíveno 8712x o
o 18.01.2007, 04:13 | ZRALOK
Tak jsem zabrosil do jednoho 3D studia a tohle tam našel zajímavej projektík:-)

foto k příspěvku  od ZRALOK



o 18.01.2007, 06:46 | MATTESS
zajímavý, ale to je 603
o 18.01.2007, 07:42 | Piskoteek
613 je nakladak nebo se taky pletu?
o 18.01.2007, 07:43 | radek.613 | Upraveno: 2007-01-18 07:46:07
613 rozhodně není náklaďák......
o 18.01.2007, 07:45 | radek.613

foto k příspěvku  od radek.613

o 18.01.2007, 07:45 | xenonman
613 je tank, nizke provozni naklady ale ma to dobry topeni :-)))
o 18.01.2007, 09:10 | aphex
613 - 3 jsem měl před devíti lety.....vždycky jsem chtěl 603, ale ted jsou dobrý kousky už docela drahý.
o 18.01.2007, 09:30 | Q
projektík pěknej - umí to i zatočit?? :-))
o 18.01.2007, 09:31 | Escudo
trochu nostalgie, třeba za deset let někoho trkne že by se mohlo po takový historii pokračovat :,o(
o 18.01.2007, 11:19 | Barthez
Q :

To ma vzduchac. Vzdycky kdyz hejbnes volantem ,tak se sepne cidlo a zvedne predek na zatoceni. :-))))))))))))))))
o 18.01.2007, 11:24 | Zdenek (A)
Piskoteek: Nakladaky jsou 813, 815...
o 18.01.2007, 13:12 | Piskoteek
kua :))) stane se no :-(
o 18.01.2007, 13:30 | TOMIK__007
Doufám že se někdo nenaštve,ale u tý 613ky m+ přední blinkry připomínají blinkry ze škodovky
o 18.01.2007, 13:44 | aphex
On třeba interiér T613 je taky ze škodárny...
o 18.01.2007, 13:45 | aphex
On třeba interiér: různý páčky a hejbátka u T613 je taky ze škodárny...
o 18.01.2007, 13:53 | radek.613
No blinkry ze škodovky jsou asi o 60% menší a jiného tvaru.... :-D
o 18.01.2007, 14:11 | radek.613 | Upraveno: 2007-01-18 14:17:18
Jinak bych to definoval takto : různé páčky, hejblátka nemá tara ze škodárny či škodárna z tatry, ale obě (a další jako třeba Liaz, TAZ,...) mají toto příslušenství od jeho jedinného společného výrobce - podniku PAL. Je to proto, že v téhle zemi od doby normalizace nebyl v automobilkách prostor na vlastní výrobu a vývoj příslušenství, muselo se z rozhodnutí orgánů odebírat od určeného výrobce, společného všem. Kupříkladu všem známé páčky pod volant montované ve škodofkách řady 742 (Š105/120) jsou licenční kopií výrobku anglické firmy Lucas a tato výroba byla v ČR osvojena již v roce 1975, pro právě zahájenou výrobu osobních vozů 613, tedy o léta dříve, než nějaká Š105/120 vůbec vznikla..... tož jsem trošku alergický na to, když kdokoli, ač nemá ověřené informace, tvrdí, že tatra má věci ZE škodofky....ne tatra má díly z podniku PAL, zrovna tak jako má škodofka díly z podniku PAL.....
o 18.01.2007, 14:28 | Q
2Barthez: tak sem to lehce zkoumal a na to aby to zatočilo, tak by z toho vzducháč musel udělat monster truck..... :-))))))))))))))))
o 18.01.2007, 15:23 | aphex
radek: njn, ale vypadá to skoro stejně.....si pamatuju že auto to bylo famozní, ale ten inerier byl bídnej....mimo sedaček, to byly panečku křesílka a vzadu gauč.
o 18.01.2007, 18:35 | radek.613
Ano interiér 613-3 byl bídný, plně odpovídal době a místu kde vznikl, tedy ve vůči světu izolované fabrice, v roce 1974.......
o 18.01.2007, 18:48 | CervinVega
mno a u T700 se to moc nezmenilo, at pouzite dily tak kvalita zpracovani...
o 18.01.2007, 19:00 | radek.613
T700 je pořád T613, akorát v ní už fakt není nic z PALu :-D
o 18.01.2007, 20:26 | R.I.S
nemůžu si pomoct ale pořád je to koráb. Stačil mi jen malej sraz v Mikulově a okamžitě sem se zamiloval a je to dost pohodlný. Nádherně to brumlá paráda moc pěkný auto. Ale z tatrovek se mi líbí nejvíc 805 ale to už není ososbák
o 19.01.2007, 14:50 | Only_One
To radek 613 to si mi líbí jak si zapálenej do tatry a takhle jí hájíš :o)
o 19.01.2007, 15:07 | MarauderZ28
a já když hájím US auta tak sem uslintanej kretén a idiot ....
o 19.01.2007, 15:21 | Escudo
Only: jsou věci, který si narážky zasloužej a pak sou ty u kterejch lidi nevěděj o čem mluvěj


nevidim důvod proč řikat že 613 měla špetnej/nekvalitní interier nebo podobný věci, řekl bych že v rok kdy bylo auto navržený tohle bylo úplně normální a to nezmiňuju východní blok, no a co se týče 603....byla jedno z nej aut naší hostorie
o 19.01.2007, 15:22 | Escudo
Mar: a já myslel že je Tatra taky z ameriky :o)
o 19.01.2007, 15:33 | Escudo

foto k příspěvku  od Escudo

o 19.01.2007, 15:34 | Escudo | Upraveno: 2007-01-19 15:37:08

foto k příspěvku  od Escudo

o 19.01.2007, 15:35 | Escudo

foto k příspěvku  od Escudo

o 19.01.2007, 21:00 | radek.613
Já Ti dám zapálenej! Opovaž se takový "žvást" ve spojení s mou osobou ještě někdy použít ":-D....... už dobře 11 let směřuje mé počínání k zachování poválečných osobních tater v silničním provozu , ať už technickou podporou, dokumentací, renovacemi, opravami či dozorem nad těmito pracemi. Nedělám to kvůli té fabrice či nějakým pěti písmenům v kroužku na červeném podkladu, chci ta auta plná originálních technických řešení prostě potkávat na cestách a srazech co nejdéle a nechci, aby se na ně zapomnělo. Když už jsme u 613, nikdy ode mne nikdo neuslyší že je 613 nejlepší a nejdokonalejší auto na světě, jsem pragmaticky založený člověk a vím že je to nesmyslné tvrzení. Nemám sebemenší potřebu před někým tohle auto obhajovat, nevidím k tomu důvod. Používám ho (vyjma jiných aut), protože mi vyhovuje, včetně dané dávky "zfušovanosti" či toho, že jsou v něm použity díly z jiných aut. Prostě se mi líbí. Tečka. Co si myslí někdo okolo, je mi úplně wurst, natož aby se mi do toho pokoušel kecat. Mimochodem, své "technické kouzlo" pro mě má i to, že užívám jedno z 11.000 ručně vyrobených aut (za jak dlouho že tohle množství vychrlí Boleslav, za půl roku?), kterých je dnes přihlášených na celé kouli necelých 2 000 kusů, v pravidelném provozu pak jezdí snad 200 - 300 aut (no ano, pomalu se všichni známe jménem nebo podle VIN).

Co se týká těch fotek od Escuda, ten černobílý interiér není dílem Tatry, ale soukromou realizací jistého angličana, který měl připravit T613 pro export na britský trh. Někomu se ten interiér líbí, někomu ne, mně třeba přímo odpuzuje tím řešením "vzít fošnu dřeva a různě do ní nastrkat všechno co je třeba". Vznik se datuje někam na pomezí roku 1993 a jak je vidět, je to "úžasný" průřez opět pouze tím, co právě privatizovaný PAL v ČR nabídnul - výdechy z Felicie, vypínače a páčky z Favorita, maďarské licenční přístroje KMGY/VDO. Auto existuje v jedinném exempláři. Na druhé fotce je naopak typický "kopřivnický" (tedy příborský") interiér vycházejí ze základu 613-4 produkované od roku 1992, k hranaté karoserii zde tedy zachovává i potřebnou "hranatost" interiéru a přesto že opět obsahuje díly, vyráběné pro Felicie/Favority, svým zakomponováním v celku nejsou tak tragickou "ranou do vazu", jako v případě fotografie výše (ETB). No a 613-4MiM96 v úpravě kupé asi netřeba komentovat, snad jen že existuje 1 (slovy jeden) kus, nemá půvoní motor a je snad ještě stále na prodej, podotýkám v notně zbědovaném stavu. Mimochodem kupé nemá interiér skoro žádný - je v něm jen to nejnutnější a skořepinové sedačky :-D.

Co se týká 603, ačkoli se to z dnešního pohledu nezdá, prošla podobnými problémy jako řada 613 - v době uvedení na trh byla 603 plně konkurence schopným autem plným různých technických fines, další obměna a modernizace už byly však příliš malé/pomalé a ke konci výroby už to prostě zastaralé. Mohl za to jednak tehdejší systém produkce výroby v českoslovesku, který fungoval dle hesla "jednou jsme to vyrobili, tak to budeme vyrábět beze změny alespoň 20 let", jednak povinné plánování výroby a vytěžování konstruktérských kapacit na jiné úkoly, než byl vývoj nového osobního auta. Totéž se stalo 613 - již v roce 1985 započal vývoj úplně nového auta, které mělo zhruba k roku 1990 opouštět fabriku jako seriový výrobek, protože konstruktérský tým správně usoudil, že dny modelu 613 jsou "sečteny" a že jí nelze dále účině modernizovat, aby udržela krok s ostatními. Projekt 625 byl doveden až ke stadiu stavby funkčního vzorku, následně listopadovými událostmi však smeten ze stolu a byla nařízeno pokračovat v modernizaci řady 613, bohužel jen kosmetické, nikoli v modernizaci zásadní. Jak to dopadlo je snad všeobecně známo - poslední z rodu T613 - T613-4MilM97 opustila fabriku v roce 1998, kdy byla výroba osobních vozů bez náhrady zrušena. A i tahle poslední hovorově označovaná T700-II měla pod slušivým kabátem pořád jen koncepci z původní T613, navržené v roce 1968. A závěrem si dovolím jen malé zamyšlení, asi na té konstrukci opravdu "něco" bylo, jinak by ta auta nejezdila do dnešních dnů.....
o 19.01.2007, 21:10 | radek.613
Jo, ještě pro ty, co si chtějí spravit chuť po té zelené věci tam v úvodu..... :-D

foto k příspěvku  od radek.613

o 19.01.2007, 21:11 | radek.613

foto k příspěvku  od radek.613

o 19.01.2007, 21:13 | radek.613

foto k příspěvku  od radek.613

o 20.01.2007, 11:25 | Machča
je Lounska znacka to zahreje me jako mistniho domorodce
Radek613: urcite budes znat Horu ten ma taky nejaky ten kus tatry ve stodole :)
o 20.01.2007, 19:48 | radek.613 | Upraveno: 2007-01-20 19:52:00
Co dělá tatík Martine? Dlouho jsem s ním ve stodele u kafe nepotkal, a i o zářiové veterány jsme se nějak úspěšně míjeli.......... :-D
o 20.01.2007, 20:44 | MarauderZ28
to je taky 603 když to má 3 světla uprostřed místo na stranách ?
o 20.01.2007, 20:54 | radek.613
Ano, to je 603. Čtyři světla měla poprvé 603-2 modelového roku 1963 dále......
o 21.01.2007, 15:11 | Machča | Upraveno: 2007-01-21 15:14:22
Radek : hehe :D,snad mi dela motor na barchette aspon usilovne doufam
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3965 sekund.