
Navštíveno 1947x

Kdyby někdo chtěl udělat diagnostiku na autě se systémem OBD II nebo OBD-E II tak se může stavit, za mírný poplatek mu jí provedu + vymazání chyb dneska sem pořídil scanner :o) Už sem to votestil a fachá to skvěle ...


22.01.2007, 11:59 |
Pekys Hezký, kolik stojí takováhle hračka? Pokud to nejni tajný. A co všechno to zvládá?
Cenu už fakt nevím zkusím mrknout, umí to prostě vytáhnout z ecu chybový kódy a říct co to je za chybu a ty chyby z ecu vymazat ...

22.01.2007, 12:03 |
Pekys šikovná věcička, občas by se hodila. Kdybys někde našel cenu, bylo by to super. Díky.
Vždycky jsem žil v domnění, že je k tomu potřeba notebook a ono ne. :o)
tzn tohle je jenom diagnóza? nic si tímhle neupravíš jako třeba VAGem?

22.01.2007, 12:15 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-01-22 12:16:15
ne tohle je klasická diagnostika, auta vybavený OBD II k nastavení věci nepotřebujou PC apod vyfikundace u většiny jdou nastavovat věci přez kombinaci tlačítek na klima přez který se měněj tovární nastavení ...
např STS - nastavím si zda mě to po zastrčení klíčku a otočení má v autě zamknout, zda mi to má rozsvítit světla, když vytáhnu klíček jak ty světla maj dlouho svítit a X 50 jinej kravinek ...
hm, to by teda znamenalo, že kdybych se dostal j tem kombinacím tlačítek, tak u svý OII by to mělo jít, ta už OBD II prej má...ne že bych se do toho chtěl hrabat, protože na tohle jsem tatar a akorat bych si to rozesral

22.01.2007, 12:29 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-01-22 12:31:08
dám příklad jak to funguje:
V nepravidelnejch intervalech se rozsvěcí Check Engine ...
***napíchneš ten scanner, načteš data a na display čteš -
P0421 OBD-II Trouble Code
***mrknu do tabulky co to znamená -
Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
***mrknu do dešifrovacího softu co to znamená -
Basically this means that the oxygen sensor downstream of the catalytic converter on bank 1 is detecting that the converter is not working as efficiently as it should be (according to specs). It is part of the vehicle emissions system.
***mrknu na symptomy -
You will likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms. The code may be more likely to occur after the engine has had numerous cold starts in the past 1-2 days.
***mrknu co tu chybu způsobuje -
A code P0421 may mean that one or more of the following has happened:
* The catalytic converter is no longer functioning properly
* An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
* A sparkplug is fouled up
***mno a nakonec mrknu co s tím udělat a nebo jak zjistit která z těch 3 věcí to je tj. postup jak to odhalit -
The simplest thing to do is to reset the code and see if it comes back.
Next step is to measure the voltage at the oxygen sensor on Bank 1 (the rear sensor, or the sensor after the converter). The voltage should be low and steady (~200mV, depends on the vehicle). If the voltage varies (e.g. 100mV to 600mV) then it's time to replace the catalytic converter. In fact, it would be a good idea to test each oxygen O2 sensor while you're at it.
One thing to note is that many vehicle manufacturers offer a longer warranty on emissions-related parts. So if you have a newer car but it's out of it's bumper-to-bumper warranty, there still may be warranty on this type of problem. Many manufacturers give a five year, unlimited mileage warranty on these items. It's worth checking into.

22.01.2007, 12:33 |
aTTim Jo to me zajima, taky uz jsem po tom koukal, je to lepsi nez nic i kdyz uplne vsechno pres klima nastavit nejde, aspon ne u me. Kdyztam pls link kde jsi to koupil, nebo Ebay ?
tady máte vyjetý všechny z ebay stačí si jen vybrat jak moc namáklej chcete
[ Link ]

22.01.2007, 15:51 |
Taran [ Link ] Mám to asi rok, na identifikaci to stačí...

22.01.2007, 16:28 |
Pekys Marauder: dobrej výběr. Když bych to chtěl dotáhnout, tak se na tebe můžu obrátit? Do tý doby bych využil tvých služeb, když by se něco zesralo.
Kdyby někdo chtěl pomoct , umí všechno


22.01.2007, 19:06 |
clown hmm ..
tak to zkusime .. u mne se VAS i VAG, Bosch zastavi na Immobilizeru .. a pak mne vsichni odkazou na origo Ford :o))
tak u esemesáka to hlásí, že to není spojený s ECU ... netečou do toho data a je to ještě celý nějaký pomrdaný :o) Probe, STS - vyzkoušeno dnes, funguje obojí ...
proto mám ještě Diamand :-))
no tyhle hracicky se daji koupit i v cesku treba na www.sodan.cz, specielne sekce bazar ma dobry ceny, je to sice drazsi nez ebay ale neni to tak moc zase
mam proste blby auto :) pise ze je spojeny konektor s autem, ale kemonunikuje a nahlasi error :((

24.01.2007, 08:03 |
DaveF stary mondeo nema OBD2, nektery uz maj sice konektor ale tim to konci...je treba pouzit "blikaci" diagnostiku
blikaci diagnostiku nepouziju pac zadny 3pinovy konektor na vyblikavani nemam... jediny co muzu, je podivat se kolik dratku do obd vede... ale mam to uplne stejne jako marovo probe, tak kdyz to jde jemu tak nevidim duvod proc by to neslo me

24.01.2007, 11:13 |
clown sms ..
mozna proto, ze Jirka ma Mazdu a ty Forda :o)))

24.01.2007, 11:37 |
DaveF | Upraveno: 2007-01-24 11:48:26
hele, nekam by to blikatko melo jit pripojit, ty budes mit normalni EEC-IV s OBDII konektorem, ale neni to standard OBDII, takovej mezityp, kdyz proctes fora, tak ti to bude jasny
ja mam Fordi PWM adapter a normalne funguje - Fiesta 97,98,Mondeo 99,00, ale treba muj Transit 99 TD kterej ma taky OBDII konektor se nechyta, musi v tom aute bejt ecu EEC-V, ktera uz to umi i kdyz tim svym mirne odlisnym PWM protokolem
Clown: presne tak :-)
sms: potrebujes Tri-star, mozna mam jeste doma nekde seznam chybovejch kodu :-)
prave ze nacteno mam spousty for a jasny mi to moc neni, obd2 konektor mam urcite, typ rj nevim pac jsem ji zatim nevidel, pac nevim kde je umistena a vzhledem k hybridnosti mojeho modelu, prelom mki a mkii bych se fakt nedivil nicemu. kazdopadne at tak ci tak uz mi to auto stve :)
mam dojem, ze Ford pouziva jinej typ prevodniku, ELM 320 spesl pro ford...
Komunikaci navazes, ale neprectes.

24.01.2007, 12:33 |
DaveF jj, na ten OBD2 Ford-PWM je potreba ELM320
a Probe ma standard ISO protokol - ecu bude od Mazdy

24.01.2007, 12:37 |
DaveF | Upraveno: 2007-01-24 12:41:50
[ Link ] dobra tabulka podle typu motoru, a jedinej Probe ma ISO, proto jde tim Marauderovym strojkem, predpokladam, ze to ma jen ISO pravdepodobne
mondeo se lame 95/96 tak jestli mas 2,0 96ku a mas EEC-IV tak OBD2 nema, pokud EEC-V tak potrebujes prevodnik s ELM320 - ten kdyztak mam

24.01.2007, 12:51 |
DaveF jinak jeste pro info, neumi to to co pravdepodobne umi original diagnostika, je to jen takova nadstavba, ktera dokaze vycist a smazat chybovy kody, a zobrazit par hodnot, otacky,rychlost,teplotu sani,motoru, natoceni skrtici klapky,napeti lambdy a to je myslim vse, jo a jeste to ukazuje jestli to ecu ridi v closed/opened loop

24.01.2007, 12:56 |
clown stejne furt nevim co esesak resi ..
najezdi 2000km po praglu a okoli a nic z auta nevytahne ..
misto toho bych to poslal k Charouzovi a mel klid .. :o))
znam od sebe ... proste jen origo se s nekterejma nasema modrejma ovalama bavi ..

24.01.2007, 12:57 |
clown ale je to fajn .. mam tenhle motor v Galaxy 99 a neni ODB II kompatible .. :o)))
Scorpio 1998 2,3 Y5A EEC-V PWM
nevim jakou mam rj, az dneska jsem se dozvedel kde je umistena, takze buh vi kdy se dostanu k tomu podivat se co je za typ :( potom az muzem udelat zaver :) jestli budu jen blikat kody tak nebudu moc nadsenej...

24.01.2007, 13:00 |
clown a ty myslis ze na ni poznas po 13 letech co mela na samolepce napsano za typ ???? :o)))
a i kdyz poznas, co ti to rekne .. ze mas jet do Forda ... protoze to nevyblikas ... :o)

24.01.2007, 13:09 |
DaveF sms: EEC-V ma hafo dratu, EEC-IV asi jen 40 nebo kolik, to poznas :-)
clown: tobe by to mozna mohlo pres tu PWM jit...kdybys jel nekdy pres Kolin, muzeme to zkusit, trochu me to zajima, vsichni maj tyhle krapy ftedeicku...

24.01.2007, 13:22 |
clown Dafe ..
az pojedu to TPCA dam vedet :o))

24.01.2007, 13:31 |
DaveF jj, to by bylo uplne bez problemu
jde to i na Bmw? nebo proste VSECHNY auta s OBD II portem?

24.01.2007, 22:36 |
Daryl (A)
ma mondeo 2001 obd II ?

24.01.2007, 22:59 |
DaveF | Upraveno: 2007-01-24 23:21:50
OBD2 maj vsechny Ford benziny od cca 96, a Mondeo 01 dost mozna komunikuje Fordim PWM, nezkousel jsem.
ono OBD2 je sice svetovy standard, tj. chybovy kody jsou stejny, dulezity data atd. jdou precist na stejnych adresach, ale ma bohuzel nekolik protokolu, zjednodusene:
ISO-9141 - Evropa,vetsina sveta,VW,VAG atd.. (VAG ale napr. jede po svym, ne OBD)
PWM - Ford
VPW - GM
CAN- asi vetsina novych aut i Ford
a dal se to komplikuje , ze treba jine jednotky v aute nez ECU komunikuji jinym zpusobem, atd., nektere veci OBD2 vubec neumi, ale umi vzdycky precist chyby, smazat, a zjistit ty dulezite hodnoty
adapter/reader i sw muze byt sice univerzalni, ale casto neni, tj. je potreba vedet co ktery auto potrebuje
a pozor, nejsem odbornik, jen samouk, kterej trochu patral a vyrobil si OBD2 na Forda, takze to berte s rezervou :-)