Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Vyhřívání sedaček - regulace?

 o Navštíveno 2453x o
o 01.02.2007, 15:37 | Kolda
Zdravím, řešili jsem tady minule zapojení relé k vyhřívání sedaček do Cougara.
Více zde:
[ Link ]

Jak už tam bylo napsáno, tak relé se nacházelo pod / za kaslíkem spolujezdce, po doplnění sedačky stejně nehřály. Vyndal jsem je, rozebral a při měření napětí zjistil, že v obou nějak blbne termostat, nikdy to nic nepustilo, přemostil jsem to proto kabelem a obě teď jedou, jenže při zapnutí samozřejmě na plno a nejde to regulovat. Nevíte o nějakém regulátoru napětí, který bych mohl dát do cesty a takto to u obou regulovat? Ono, teď to funguje taky, ale pořád zapínat/vypínat, celkem to otravuje. Uvažoval jsem i o tlačítku z VW, myslím že je tam možnost 1-3, ale nevím jak to tam přesně funguje, díky moc...

foto k příspěvku  od Kolda



o 01.02.2007, 15:38 | Kolda

foto k příspěvku  od Kolda

o 02.02.2007, 10:41 | wekky
A není nejjednodušší vyměnit ten termostat? Už jen proto, že třeba zapneš omylem spolujezdcovu, kde zrovna nikdo nesedí a zjistíš to až když chytne...
o 02.02.2007, 12:46 | R.I.S
souhlasim s wekkym, ale na tvou otázku: myslím že by stačil zapojit do cesty jen obyčejnej potenciometr.
o 02.02.2007, 12:54 | Kolda
R.I.S: přesně tak, už jsem nad tím taky přemýšlel, dneska jdu nějaký koupit...
o 02.02.2007, 13:03 | michal_smsmsm (A)
wekky, spolujezdcevu nezapne omylem, pokud se nepletu, kazda sedacka ma zapinani na sedaku, takze od ridice ke spolujezdci nedoshne :) nebo ztezi...
o 02.02.2007, 13:59 | Kolda
Nepleteš se, každá sedačka to má zvlášť, ale stejně blbé je, že je tam prostě jen zapnutí a vypnutí a žádná možná regulace, proto si myslím, že ten potenciometr bude dobrý, bude se to dát regulovat na nějakou příjemnou teplotu...
o 02.02.2007, 14:33 | michal_smsmsm (A)
pisu jak to mam ja u sebe :) ale nemam cougara ale mondeo tak se to preci jen muze lisit... no ja nevim jak to funguje u me pac me netopi ani jedna sedacka a ted v zime to nehodlam rozebirat pred barakem na ulici, a na leto mi to bude opraveny k nicemu :)
o 02.02.2007, 14:38 | Kolda
michal_smsmsm : No každopádně to píšeš správně, přesně takhle je to u cougara, taky je v zásadě "mondeo"..jinak to samé jsem měl já, nejela ani jedna, pak jsem to reozebral, prošel kabeláž a napětí bylo ok až po termostat, ten už ovšem nic zpátky nepustil, takže jsem to zkusil přemostit a rozjelo se to, teď je to ovšem třeba ještě nějak doladit, protože buď Ti mrzne prdel nebo to zase nejde vydržet...
o 02.02.2007, 15:01 | michal_smsmsm (A)
uz se tesim na vyndavani sedacek :))
o 04.02.2007, 19:22 | Mac
ten potenciometr, jako vtip to není vůbec špatný, ale jeho účel je jiný. Je jen na malé proudy, zapojuje se před bázi tenzistoru, který reguluje propustnost mezi kolektorem a emitorem, kde už proudy tečou. Zapojit potenciometr do cesty napájecí větve je cesta k smradu a táboráku.
o 05.02.2007, 13:01 | Kolda
Mac: no jo no, už jsem taky zjistil, že prakticky to není až tak jednoduché...co bys tedy navrhoval ty?
o 05.02.2007, 21:19 | Mac
Kolda: Já jsem dobrej tak na kritiku:-), ale chce to někoho, kdo umí slaboproud. Já už jsem odpadl od válu dávno. Jen pokud vím, že něčemu konkrétnímu je dobré se vyhnout, tak na to zavčas upozorním. Na praktické rady si netroufnu. To relé sice umí jen sepnout, ale zase je tam právě kvůli velkým proudům. Výkonový tranzistor může pomocí potenciometru regulovat pozvolna, ale zase tou regulací šíleně topí a žere to vlastně jak kdyby to topilo pořád naplno a potřebuje někam odvádět to přebytečné teplo. Normálně se taková regulace řeší pomocí triaku, je to skoro bezztrátová regulace a s malými tepelnými ztrátami, ale je to na střídavý proud a ten v autě není.
o 05.02.2007, 21:27 | Mac
Snadno se to řekne, ale nejlepší bude vyměnit ten termostat za funkční. Bude to ovládat přes relé (pokud to funguje) a nebude to tak žrát a bezhlavě topit.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3952 sekund.