
Navštíveno 1308x

Zdravim, dneska se mi podarilo nenastartovat,protoze se mi nerozbehlo palivove cerpadlo, relatko cvaka,ale cerpadlo nic. myslite ze to bude jen v cerpadlu? pred pul rokem se mi stalo to same a musel jsem menit celou poj. skrinku. nema s tim nekdo zkusenosti jak ji treba "obejit"???
Nedavno jse to resil a reseni je jednoduche...natahni si draty od cerpadla primo do kabiny na spinac nebo rovnou na zapalovani...
jako mimo poj skrinku,ale pres relatko?
to rele tlaci urcitou dobu,nebo to vypina v zavislosti na tlaku toho benz?
myslim, ze cerpadlo tlaci furt a regulator tlaku to pripadne pousti do prepadu
Čerpadlo běží stále zpravidla pouze v případě, že je k dispozici ECU informace o chodu motoru. Relé čerpadla nespíná (no, pár exotických výjimek se najde, ale o tu se tu určitě nejedná) spínací skříňka, ale ECU motoru, při vstupu init signálu, neboli po přivedení +12V na příslušný pin (zapnutí "klíčku" - svorka 15). Takže po objevení se +12V od spínací skříňky provede ECU motoru sepnutí relé palivového čerpadla, a to na danou dobu (třeba 3 vteřiny, 5, 15,....). Pokud během tohoto času nedojde k vlastnímu nastartování motoru (člověk JEN zapnul klíček), ECU relé opět rozepne. Benzínový okruh se protočil, byl v něm dosažen provozní tlak paliva, odvedeny případné bubliny, hotovo. Jestli hned následně po zapnutí klíčku nastane rovnou stsrtování motoru, na ten časově omezený běh nedojde a čerpadlo už běží trvale. Pokud motor běží, čerpadlo je v chodu nepřetržitě, konstantní tlak paliva udržuje redukční ventil na vratném potrubí do nádrže, zpravidla kontrolovaný zpětnou vazbou od aktuálního podtlaku v sání.
tolik informaci najednou-to jen tak nepoberu,ale pochopil jsem z toho ze nejake natahnuti kabeli naprimo to asi nevyresi...
No tak vždycky platilo že je lepší závadu najít a odstranit, než jí obcházet, ne......
Navíc píšeš, že relátko cvaká, závada je tedy na jeho silové části nebo na kabeláži od něj k čerpadlu nebo u vlastního čerpadla, takže vzít si ke svorkám relé a pak čerpadla žárovkovou zkoušečku nebo multimetr je snad "práce" na pár minut a hned víš dál, kde hledat problém.....
jojo, jenze to se mi stalo i minule,a relatko cvakalo,ale z poj skr neslo nic.... pomohla jeji vymena.

06.02.2007, 13:31 |
radek.613 | Upraveno: 2007-02-06 13:32:01
Výměna pojistkové skříňky kvůli tomu, že do jednoho z X drátů co z ní vede nejde elektrika? To je šílené, to je jak přístup v koncernovém servise..... :-D Hele to je problém se podívat cestou patice relé - konektor na pojistkovce, kde je obvod přerušen a pokud někde přehořívá (už podruhé) tak zjistit proč? Nebo jestli je někde nalomený svazek,......vůle v konektoru na té pojistkovce.....přidřené čerpadlo = enormní odběr proudu (není tam vražená pojistka s příliš vysokou hodnotou).........
ta minula mela problem v tom se se sama rozsvicovala mlhovka, cas od casu blbly blinkry atd... ta byla v pic...
no nic. kazdopadne az dojedu domu,tak zjistim jestli jde do cerpadla elektrika a uvidim.