
Navštíveno 1054x

KOupím Blow off ventil na TDi, má to někdo nebo nemá stim někdo zkušenost ? děkuji...

19.07.2011, 19:03 |
dddd Mě osobně by zajímala přesná teorie případně praxe jak taková věc funguje, něco málo sem si našel, ale..
na diesela celkem jednoduse, pripoji se podtlakova pumpa, ktery vyrabi staly podtlak a je dle potreby ovladana el. plynem, podtlak rozdeluje elektromagneticky solenoid, ketry podtlak otvira/zavira dle potreby, pripadne prepousti
Co se tu resilo, tak jsou to vyhozeny prachy u naftaka :)
Ciste jen zvukovy efekt, nic vic.
Ale treba technologie pokrocila :D
Jinak princip je zde:
K čemu Blow off ventil slouží?
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.
Co je clossed loop (uzavřený) a open (otevřený) Blow off ventil ?
Open BOV odpouští stlačený vzduch do atmosféry, při kterém vydává syčiví zvuk – otevřený okruch. Clossed loop BOV odpouští stlačený vzduch zpět do sacího traktu a při svém provozu nevydává žádný zvukový efekt.
Co získám montáží Blow off ventil ? Výkon? Zrychlení?
Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.
Dá se BOV seřídit podle tlaku?
Ne. Ventil je již nastaven z výroby a není ho nutné seřizovat.
Jaký je rozdíl mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem?
Některé firmy v ČR se postaraly o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil.
Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře.

19.07.2011, 21:30 |
dddd pop off je obyč. pojišták to se ví, ale jak třeba správně seřídit bov,aby neupustil moc a správně plnil funkci?
pokud je serizovatlnej, pak se musi spravne nastavit prepeti pruziny
děkuji za komentáře... Vim že to navýkonu nic nepřidá, mě se líbí jen ten zvuk, jak to odfoukne a zasičí... Tak jen kvuli tomu...

20.07.2011, 21:02 |
dddd ale co znamená správné nastavení? mě osobně agu 1.8t , když je povolenej tak odfukuje klidně po řidání z 1500ot na 1800ot a foukne jako bejk, když pritáhnu tak až ve větších otáčkách, ale co je správně?