
Navštíveno 11933x


26.11.2011, 21:19 |
bass305 | Upraveno: 2011-11-26 21:20:08
Ahoj koupim za rozumnou cenu, (bufik NE!) nějaké topítko nebo fukar do kabiny do auta, mám diesel a vždy tam mrznu, nejlépe se zásuvkou do zapalovače.. díky moc za nabídky, buď sem, nebo do mialu. díky
co je to za auto ?
kámoš ted na autě (opel campo ) zadělal nějak předek
a topí to o 50% líp )
krom zakrytí chladiče tam přicpal nějaký potrubí ,můžu se zeptat co tam páchal

27.11.2011, 00:03 |
gizmi bass305: obavam se ze z napeti ze zapalovace toho moc nevyhrejes a chudak baterka.. Nejlepe nezavisle topeni, ale stoji raketu :( A chapu te - taky mrznu s TDi :(

27.11.2011, 08:33 |
lišky nevim o jake auto jde, ale gizmi ma G4 a pokud netopi, mas seknuty termostat. Jinak tyhle motory topi normalne.
topit topi, ale nez se tdi zahreje, tak uz jsem skoro na šichtě.
kdyz jsme u toho zahrivani, nemáte zkusenosti s tímto?
[ Link ] prijde mi to elegantnejsi varianta nez karton pred chladic
jakekoliv "topitko" na 12V je samozrejmne nesmysl,protoze to nic nemuze vytopit,aby to melo nejaky viditelny efekt,potrebujes min 1-2kw vykonu,coz je samo na 12V nereal a po par minutach bys mel baterku KO a nenastartujes....
takze na tohle zapomen..
pokud jsi blizko domu,tak si natahni prodluzku na 230V a dej si tam casove spinanou saharu
no tdi topi, ale chvili mu to trva. taky ujedu pul cesty do prace, nez se to zahreje. resim to vyhrivanejma sedackama. ty hrejou hned a da se to prezit :))

27.11.2011, 13:23 |
gizmi lišky: ver ze golfina je 100% v poradku - ale jak tu pisou ostatni, zacne topit 7km od domova a do prace to mamm 12km, coz je fakt super :( A takto topi kazde TDi, takze jsem vklidu..
haha :D
Ja nastartuju, nez oskrabu okna tak uz mi to fouka teply vzduch :)
Ale webasto by nebylo k zahozeni no :)
mě teda i blbá oktávka v dehtu začala topit po pár minutách

27.11.2011, 16:20 |
Pajk Antonio: kamarád to měl na OII a byl z toho nadšenej.

27.11.2011, 17:00 |
Ravo já to řeším vyhřívanýma sedačkama a tenkýma rukavicema na volant (ten vyhřívanej nemám).
Dávat něco před chladič je podle mě děsná blbost, pokud funguje termostat jak má, tak to nebude mít vliv (malý vs. velký okruh chlazení/topení). Teoreticky na co by to mohlo mít vliv je nižší chlazení celýho motorovýho prostoru a teoreticky rychlejší prohřání celýho bloku atd... chtělo by to nějáký empirický testy (měřit teplotu a čas s a bez záslepky)
mit vyhrev sedacek bych to neresil. bohuzel je nemam:-/

27.11.2011, 17:37 |
lišky | Upraveno: 2011-11-27 17:38:43
kazdopadne tdi co netopi, neni v poradku :) samozrejme treba sharana bez bufiku nevytopis, ale normalni mala krysa musi za 2km topit normalne. Ja teda vytopim i galaxe bez bufiku, stacilo zkratit okruh vody. Proste sem vyhazel hadice navic a odpojil celej zadni okruh.
TDiček jsem mel celkem dost abych veděl, že po 2km nebude normalne topit ani mala krysa.

27.11.2011, 17:51 |
lišky tak po třech.

27.11.2011, 18:52 |
MaxxT nastartovat a jit skrabat okna je asi to nejhorsi, co clovek muze delat pro motor. :-) Studenej motor, kterej temer nemaze je opravdu vyborna vec..
za druhe topitko, ktery pojede ze zapalovace, tak si s tim zaroven kup hasicak do auta, jelikoz kdyz se podivas, jaky kabely ti vedou k zapalovaci a chces na to napojit nejaky teleso, kterym ti asi bude muset tect proud a to bude tem minikablikum delat moc dobre :-)

27.11.2011, 19:23 |
JR MaxxT: takze radis co? Nastartovat a hned do provozu? To je pro studenej motor, kterej temer nemaze opravdu vyborna vec ....
Stejny dotaz jako JR, vždycky jsem startoval ma DO nebo šel rejpat okna až potom jel .-)

27.11.2011, 20:57 |
MaxxT JR: ano presne tak, nejlepsi co je, nastartujes, 3-4 vteriny a rozjedes se normalnim stylem, to je to nejlepsi, co pro zmrzlej motor muzes udelat.

27.11.2011, 21:00 |
MaxxT tady treba jeden clanek, ale je to bezne znama vec, ze by se mel v zime nastartovat a pockat, az se to ohreje :-)) komunisticky prezitek.
[ Link ]

27.11.2011, 21:01 |
JR Vymlouvat ti to nebudu ... ;-)
antonio: měl jsme OII 7let, ted s ní jezdí mladá a topí do těch 2km bez problémů. je fakt, že mi někdo říkal, že to má nějakej elektrickej předehřev okruhu, ale to jsem nijak nezkoumal, takže je to možná blbost. zejtra zkusim změřit kdy začne topit sup.
MaxxT: a co se stane když to dělat nebudu?
Kdysi nejaky manik v radiu rikal, ze dnesnim olej trva zhruba 10-20s, nez se dostanou na ta spravna mista po nakopnuti motoru - cili 3-4s jsou malo. Jinak dnes vyrobci uvadi, ze je lepsi zahrivat jizdou, nez stanim na miste, ale vime, ze uz nekolikrat vyrobci uvadeli neco a realita byla jina )jedine co me napada, ze pri jizde jsou vyssi otacky, nez na volnobeh a tudiz olejovy cerpadlo dava vice
Jinak my co mame vyhrivany i celni sklo neskrabeme :)
Jo na mondeu 2002 jsou zhavici svicky v potrubi, ktere pomahaji rychleji ohrat vodu, ja to na roku 2006 tusim uz nemam, cili mam pocit ze i okta to mela

28.11.2011, 07:51 |
lišky já měl předehřev vody i na staré oktě a to byla rok 96 (ještě vyráběná v Německu :) )

28.11.2011, 10:58 |
hanx Proto si lidi instalujou dálkovej start, aby se jim přece rozbil motor... K ničemu jinýmu to neni :-)))))))))
Tak pro to TDIčko to sice asi fakt nejlepší nebude zahřejvat to 10 minut na volnoběh. Faktem je i to, že se to stejně na místě neohřeje :)
Dálkovej start je supr věc,ovšem kdy se to dá využít efektivněji je v létě při vychlazení rozpálenýho auta klimou.
tak věřte nebo ne, ale superb začne foukat vlažnej vzduch po 2min chodu motoru, neujeto ani 0,5km, po 3minutách na plnej ventilátor už fučí teplej vzduch.
zkusim to znova až bude aspoň pět pod nulou.

29.11.2011, 05:11 |
Jozzo to je tím že okta i sup májí předehřevy vody dělány (třema)žhavícíma svíčkama

29.11.2011, 10:12 |
Losky Ne každá octavie má příhrev. Je to tak 50:50. Já většinou tdi nastartuju a jdu na 5min ještě domů a pak jedu. Možná je to horší pro motor, ale auto má sloužit mě a ne já jemu. Po 5ti minutách to jede mnohem lépe, než když to natočím a hned jedu. To je to takové syrové. Jinak ty příhřevy spínají jen při určitých podmínkách a je to tolik věcí, že těžko říct, komu to funguje a komu ne.

29.11.2011, 10:23 |
Midnite | Upraveno: 2011-11-29 10:24:26
souhlasím s MaxxT, nastartovat a jít pryč nebo škrabat je kravina.. Dálkový start je další věc, kterou si konzumní společnost vyžaduje. Většina lidí neví, jak se vůbec o auto starat, tak proč by je to mělo trápit....
Také nastartuju a za cca 15s( než si zapnu pás, dám panel od rádia a flashku ) jedu. ideální stav
edit: mé dci topí za cca 2km
Losky: to je ta nejlepší věc, co můžeš udělat, točit studený motor... ach jaj :(
o.k. a jaký je tedy nejlepší způsob ?

29.11.2011, 10:39 |
Losky Já to natočím a jdu domů a tak za 5 min jedu. Motor nevytáčím víc jak 2tis, az pokud je motor víc jak na 60ti stupních, tak pak pridávám víc. Mám šestku, takže nemám potřebu to honit. Někdo tvrdí, že se má hned jet atd, ale já si myslím, že nafta není stejná jako benzín. Běžně se velké naftové motory zahříváji na neutrál. Motor se sice nezahřeje, ale je příjemnější sednout do tepla.
benzin, nastartuju, pustim topeni na celni sklo a vyhriveni sedacky a zadniho skla. nez oskrabu celni a pripadne bocni okna, abych taky neco videl ze jo, nejsem vohnout abych jezdil s tankovym pruzorem, tak mam vyhratou aspon sedacku kdyz ne vic, z topeni fouka urcite teplejsi vzduch nez ledovy, a zadni okno je odmrazene. toto zabere tak 2-5 minut, dle stupne namrazy. nicmene i kdyz ometam snih a akce tedy zabere leckdy i 15minut, stejne nechavam auto natocene. nepozoruji zadne nepriznive chovani auta a sedam pak do tepleho, ackoli se vetsinou i tak zahreji poskakovanim pri skrabani a ometani ;-) verim ze to leckdo dela stejne a na druhou stranu ze i leckdo skrabe za studena, seda do ledoveho auta, startuje a hned jede, myslim ze at si to kazdy dela jak chce, stejne univerzalni navod nebude, nekdo to a nekdo ono, jako vzdy a pri vsem...
rano mi zapne webasto 15min pred prichodem do auta...
prijdu do auta,sklo je jiz odmrazene,ohraty motor nad modry policko a vnitrek vyhraty docela fajn,takze jen pak jeste nastartuju normal motor,zapnu vyhrevy sedacek a vyrazim...o)))

29.11.2011, 11:03 |
Losky Webasto je super. Taky bych bral, ale auto mam vždy max rok a kupuju jiné. Aspoň vždy kupuju auto s výhřevy sedaček
jj je..o))tak ja bych ho take nemontil za silene penize,ale je tam namontovane origo od BMW..o))
Oktavku jsem takhle na miste zahrejval kazdou zimu na lyzich, jeden rok jsem zazil rano mraz -35st a nedovedu si predstavit co by se stalo, kdybych behem prvnich 2min pridal byt jen trochu plyn, prtz ten motor prvnich cca 10s akorat krchlal. Ted ma 250tis km a nepozoruju ze by se to na motoru nejak podepsalo

30.11.2011, 00:13 |
dejvyxxx | Upraveno: 2011-11-30 00:14:01
neveřim že se ti ohřála na místě v -35 stupních. Možná tak po hodině stání a to jeste trošku.Mě v takovychle zimách když přijedu s teplotou 90 stupnu stojim na miste teplota naopak začne padat :). Kamarad takhle vyrobil ,,tuning klacek,, a rano vzdycky zaprel o plyn a sedačku a drzelo to v 2300 otackach 15 minut aby to ohral .:) mezitim oskrabal auto. Nebavilo ho pry jezdit pomalu. Davat tomu otacky na neutral se mi zda nesmysl a to i kdyz ten kamarad byl nebo je automechanik, kazdej si to děla po svym.Ale na volnobeh ohrat TDI je podle me nemozne.U benzina mozna, to neni tak usporny motor,ale diesel je tak ekonomicky motor ze ma male tepelne ztraty a proto je tam problem. Podle me nejlepsi sehnat starši webasto 5-8 tisíc a clovek má klid za relativne rozumny prachy.

30.11.2011, 04:41 |
lišky je pravda že to neohřeješ na 90, ale rafika třeba na 70 ti normálně houpne i na neutrál.
Luke spíš myslel, že s uplně zmrzlím TDickem stejně nemůžeš hned jet, páš je pravda že trochu pokašlává :)

30.11.2011, 11:06 |
clown OII zatopi cca po 4km .. v manualu, s DSG az po treba 10km, ale taky jsem dojel z Cernosic az do Chuchle a zima furt .. na tech 21 stupnu nic moc :o)
aneb upgrade z manualu na automat pred zimou :o)
vyborny
ale zalezi jak moc automobilka setrila ..
u OII v MR2005 a 2008 je propad hroznej :o(
Nikdy v zimě nevyjíždím, dokud není v autě normální počasí a všechna skla bez ledu a sněhu. Zdraví mám jen jedno a nervy taky, přičemž motor opravdu hodinovým během na volnoběh neoblažuju, neb nemá na teplotu v kabině vůbec žádný vliv.
A závěrem bych podotkl, že život je otázkou priorit a rozumu, takže být já kupříkaldu postaven před problém řešit zimu v autě, prostě si místo 20 palcových elektronů, 10 kW muziky nebo sady hyper look spoilerů s výdrží do přejetí prvního zpomalovacího prahu za ty peníze pořídím nezávislé topení. Kolama, kraválem nebo spoilerama totiž zaexhibuju maximálně pětkrát do roka před náctiletýma u pumpy, kdežto z bufíka budu mít užitek trvalý a 100 procentní....

30.11.2011, 13:22 |
Wasp dnes jsem to měřil za jak dlouho OII rv07 zatopí.
Nastartoval jsem, odmrazil okna odmrazovačem, sundal bundu, sedl do auta a foukal vlažný vzduch. Na climatronu jsem nastavil 'HI' a ofuk čelního skla a do 1km krásne teploučko.
OII byly vybaveny, jak někdo psal nademnou, předehřevem, ale nesmí být climatronic v režimu ECON, pak je odpojen ;o)
dejvyxx: no však já ani netvrdím, že jsem jí v -35st zahřál, to ani nebyl účel, rafička teploty se ani nehla. spíš jsem reagoval na to, že se má po nastartování hned vyrazit, v takovým mrazu bych ten motor popravil.
clown: řekl bych, že máš pech na nějaký extra sociální kousky, kámoš má OII 06 a topí mu to stejně rychle jako mě. by mě zajímalo podle čeho se osazoval ten předehřev, protože já si nepamatuju, že bych si něco takovýho kdy do auta přiobjednával