Koupeno září 2010 poté co mi v Tipu ojnice podala ruku.
- původní majitel v CZ to dovezl z CH v roce 2006 (?) jako lehce ťuklý na předek (nový nárazník, blatníky, kapota, při otevírání kapoty bohužel ruplo sklo..), nosníky OK.
- V CZ jsem 2. majitel.
Je to normální modrý Stilo 1.8 16V 3dv.
- výbava dynamic (6xpytel, interiér černá kůže, ASR, ESP, rádio na CD...)
- najeto teď 100 000km poctivých (ověřeno ve Fiatu podle VIN a dostupné servisní historie, vč. proběhlých svolávacích akcí), denně v provozu
- spotřeba: nájezd na plnou nádrž mam od 700km po 400km dle nálady
k autu:
- letní sada origo 17"; kol + pneu 225/45/17 Dunlop a Continental na cca sezonu, spíš méně
- zimní sada origo 15"; kol z fiatu marea + 2ks nové pneu Nokian R 195/65/15 a 2ks Nokian 4 195/60/15 2 sezony staré. Pod těmito koly jsou 2.5cm podložky k potlačení syndromu tramvaje.
nějaká omáčka:
- z počátku jsem řešil (a úspěšně) varovný hlášky na palubovce a různý potíže typu nefungující dálková světla, startér točící motorem jak blázen, ale ne a ne chytnou. Auto bylo párkrát na diagnostice v různých servisech, která ukázala prd, tak nastoupila stará metoda s multimetrem a pár relátek v bateriovým boxu se ukázalo býti KO.Po jejich výměně mam od hlášek a podivnejch závad v elektrice klid. Občas se ozve airbag, ale jen tehdy, když lezu dozadu za řidiče a sklopím sedačku. Po zahejbání s kabeláží pod sedačkou je o5 ticho.
Co se s autem dělo v mých rukou:
na jaře 2011, tj na cca 92000km:
-nové přední ramena a tlumiče (Febi, Kayaba)
-pružiny Novitec (-45/-30mm, mam uskladněné i seriové pružiny)
-koncový tlumič Ulter Sport (pouze decentní vzhledové zlepšení, zvuk jak serie..)
-převodový olej
Nutno konstatovat, že po výměně ramen a tlumičů auto přestalo plavat a začlo mít zajímavější jízdní vlastnosti, hluky na nerovnostech od přední nápravy ustaly, ale pouze na 500km...
při 98500km:
-nové brzdové destičky na předek (Ferodo DS Performance)
-nové kotouče a destičky vzadu (ATE)
-samozřejmě nová brzdovka
teď to důležitější:
Původní majitel mi nějak neřekl, že to hltá olej nesnesytelným způsobem 1l 500-800km dle stylu jízdy. Tak sem do září 2011 jezdil a olej dolejval. Onoho měsíce jsem tedy kuchnul motor a následující je zcela nové:
-pístní kroužky
-šály na klice
-veškerá těsnění kolem hlavy
-1ks vstřiku (původní měl nalomený konektor, visel na drátku a bylo otázkou času kdy motor najednou pojede na 3)
-8ks hydroštelů (8ks mělo vydrcenou třecí plochu, vačky naštěstí zůstaly OK)
-rozvody (řemen vč. kladek, vodní pumpy- Gates, ina, skf)
-kladky pomocného pohonů
-nový ventildekl z barchetty (starý byl prasklý)
-svíčky, filtry (vč. kabinového...)
Hlava prošla kontrolou a repasí (p. Fiedler a Láďa Ježek), aby se eliminoval její vliv na konzumaci oleje. Proběhla i decentní úprava tvaru ventilů a sedel, začištení přechodů kanál-sedlo. Tady lze čekat i decentní nárust kW..spíš dobrej pocit že tam je něco navíc:)
Vady:
-kosmetické vady venku i vevnitř u auta na denní ježdění, který stojí nonstop venku spíš potřebuju aby jezdilo,než ho neustále lakovat..(jaký auto se 100000km na krku je nemá..)
-na hrbech hluk od přední nápravy (buď horní uložení tlumičů, nebo uložení stabíku - to se mi zdá volnější, kosti a ramena jsou OK)
-zadní tlumiče se mi nějak nezdaj (možná to je moje &nemoc a zvyk z autokrosovýho nastavení podvozku Tipa..)
-přestože byl na motoru udělán velkej zákrok za účelem zastavení, nebo alespoň redukce žraní oleje, olej vesele mizí dál. Blok prošel klasickou kůrou oživením (stržením skloviny) povrchu válců a vůle v zámků na kroužkách jsou dle předpisu výrobce. Problém v bloku bude tedy větší než se předpokládalo - kroužky nedokážou dotěsnit nerovnosti válce - tudíš nový/zdravý blok bude nutnost..
- jsou zřejmě zatuhlý táhla řazení. Jsou s kulisou v tunelu přímo nad výfukem a mazací tuk se prostě vypeče, takže lanovod vázne.. Řadit jde pěkně, s ohřátím je občas problém trefit správnej kvalt...většinu času je to ale OK..
fotky z akce motor a brzdy vč. nových dílů jsou zde:
[ Link ] #
tak a teď to důležitý:
Když to bude chtít někdo takhle jak to je se vším všudy co píšu + vč. náhradního, zdravého bloku a pístů, tak za to budu chtít 98000,- (na novejch dílech je najeto sotva 2000km, pneu mam na autě 3 dny a těch 35000,- za zánovní věci chci nějakou cestou z5. Jinak za letošek proinvetsováno na servisu 45000,-, mohu doložit fakturama za díly a starejma dílama, který skladuju za garáží). Toto je pro mě nejlepší varianta sic sem takto promrhal dost peněz...
Můžu ten problém s olejem a další mechanický vady opravit, cena bude ale o to vyšší, protože jak se znám, najdu věci, který se mi nebudou zdát (např. spojka na 100tkm nemusí bejt OK, tak když už je to rozhozený, tak se dá celej set že..) a tak je vyměním rovnou než to potom zas rozebírat. Materiál vč. obrábění mi v tomto případě vychází na cca 25000,- tudíš v opraveným stavu cca 120tkč čímž se dostáváme do kosmických výšin za stilo z r. 2003 (pravda se skoro novým motorem, po celkovým servisu s vidinou cca 80tkm bez větších investic a slušnou výbavou..). Této variantě se chci vyhnout, nerad bych zas obětoval značnou část dovolené opravě civilního auta - ano auta mě bavěj, ale jako lidi máme i jiné aktivity..mimo jiné bych rád konečně taky dokončil tipo, což je srdcovka(dovolená která padla na opravu stila byla původně určená na dodělání a oživení motoru do tipa..)
Důvod prodeje: mam na jaro rozjednanou Alfu GT V6 a každá kačka k dobru se hodí..
k vidění: jičínsko,semilsko
kontakt:
emil: hno3@seznam.cz
ICQ: 286 859 841
tel: dám pouze na vyžádání na výše uvedených kontaktech