
Navštíveno 2885x


25.01.2013, 08:55 |
M.a.R.i | Upraveno: 2013-01-25 08:59:01
Ahoj,
kámoš má velký štěstí, poté co 2x zadřel nesmrtelný benzínový motory z Fiesty z 93, tak se mu povedlo zničit motor v E46 330i. Ale fakt to není jeho vina :).
Neválí se někomu doma tenhle motor? Je to do BMW 3 coupe, rv 2002 tuším, výkon 170kW. Tuším označení M54...
Může mít jeden za 30k v super kondici s možností vyzkoušení, ale to je pořád za raketu...
No jeden se mi válí před barákem, ale nechce se mi ho z toho auta zatim vyndavat, sem s nim docela spokojenej :o))) Sorry za OT :o)
mám pocit, že se tu psalo, že to u 3.0i není nic neobvyklého, řešil to myslím Mr.Scully, tak pozor na výběr, ať ten "nový" nedopadne podobně za chvíli :o)
ono rozbít tenhle motor je klidne záležitost lusknutí prstem :) každopádně sehnat nějakej rozumnej to bude problém tak nějak bych si tupnul že všechno bude kolem těch 30k
:), najeto 200tkm. Auto už od koupě před 3lety papalo 2-6l mezi výměnama, což podle všech fór je vlasnost tohohle motoru :). Pak se vyměnil olejový separátor a už to papalo litřík, max dva.
Prý jel v klídku domů, motor se jenom převaloval, po projetí zatáčky trošku přidal, zezadu se vyvalil dým jak kdyby prý vyhodil 2dýmovnice, motor chcípnul a už nešel nastartovat. Mechanik sundal ventilový víko a byla tam kvanta oleje, když se mu povedlo motor nastartovat, tak prej volej vystříknul 3m vysoko :). Až se sundá palice, tak uvidí, ale mechanik mu řekl, ať na to rovnou dlabe a koupí jinej...

25.01.2013, 16:27 |
macek Prej neni jeho vina:-)) zadre 3 motory jo??:-))) tak to at radeji s nicim nejezdi
Mně když odešel motor (kvůli olejovému separátoru), tak taky vystříknul olej asi tři metry vysoko, mechanik pak mohl malovat :-D
Rozhodně se "vyplatí" koupit jinej, ale hlavně pozor na to, že jsou dva "podtypy", sice asi funkčně totožný, ale pak nemusí projít evidenčkou, když tam dá ten druhej.
Já propásl nabídku asi za 10-15 za komplet, nakonec jsem kupoval za 20 holej a dalších 15-20 mě stálo nastrojení a výměna, takže finančně nic moc výhodnýho.
Motor M54B30 trpí na spotřebu motorového oleje 1-5 litrů na 1 výměnu podle použitého oleje, stavu stírátek, podle používání ve vysokých otáčkách, ale jinak je to motor který bez dalšího problému najede půl milionu km.
Ono když se přechází od servisu u BMW na garážovýho mechanika, tak je dobrý přejít aspoň na toho, co má nějaké povědomí o údržbě. Zajetelenej separátor jednou umožní vznik podtlaku a motor si v klidu vysaje a zbaští skoro kompletní olejovou náplň. Je to věc, která by se měla zkontrolovat a podle stavu vyměnit při každé výměně olejového a vzduchového filtru.
kontrolovat separátor se vzduchovym filtrem to by mě asi jeblo :)))
bez nějakýho problému by se s hustpou péčí dalo najet půl mega snad i s HTP , jenže musíš si uvědomit jak kterejmotor je na co využívanej a zatěžovanej... HTP hnát musíš proto najede kolem 100tis a M54 si taky nekoupíš aby si pak jezdil klobouka celej život, neřikám že to jede nějak zázračně ale občas to musíš protáhnout do vysokejch otáček aby si třeba zjistil zdali vůbec ještě funguje vanos nebo nerachtá :) takže tam pak prostě ty stírátka, separátor a všechno dostane na prdel že to bude baštit klidně litr na 500.... litr na výměnu je bohůžel utopie v současný době a stavu těhle motorů :) když se udělá separátor a hlava tak pak samozřejmě neni problém mít třeba do litru na výmenu.....
Nestalo se mu to ted o vikendu?Me se stal ten stejny problem :D ale nastesti motor hrci dal. Ja mam teda separator vymeneny. Ale v tydnu jsem jezdil porad trasy 4x denne po 2km, pak o vikendu nasendu nastartuju, rozjedu se a v zrcatku vidim jak se za autem tvori mohutny olejovy dym :( Rikam si no noc, jestli to ma kleknout tak aspon u garaze, otocim to dojedu ke garazi motor uz zahraty a dym uz zadny. Kouknu na merku a olej az nekde dole. Dolil jsem litr oleje, nechal chvilku probublat pak parkrat vytoceni do omezovace a pohoda auto prede vse OK. Tak jsem to trochu nepochopil co se to stalo? Ze by vytvorena emulze v oleji, ktera se usadila v separatoru tak zamrzla a motor zacal nasavat olejik? JInaci vysvetleni nemam.
Gogoo: stalo se to behem minuleho tydne pry je potreba koupit selarator urceny pro svedsko, ten co se tam dava standartne ma tenkou nebo zadnou izolaci. Holt BMW :). Pry taky nejsou dobry kratky trasy, ale on jep vzdy minimalne 20km
Redbaron: celou dobu to servisuje u p.Hronka, jeden z nej lidi na BMW
vjihoceskym kraji. Servisuje jenom BMW. Mel proste smulu, auto kupoval od znamyho clena z BMW klubu. Cca pred 3 lety tam byl vyfoceny na zamkovce pred novostavbou rodinneho baraku. Sportovni cerveny kozeny sedacky. Mel M3 CSL predni naraznik. Bylo to cerne kupe za 300k. No a po cca 1roce mel shnily apodky dveri a lemy. Leva strana uz je na vymenu. Pri koupi vypadala v TOP stavu, ale nejspis lehka borka, tipuju, ze se nekam nevesel, odrel to a bylo to spatne nastrikano. Auto nevypada, ze bylo tahany nebo vareny.
Samozrejme servis pravidelny A separator tam je max 20tkm.
GooGoo: Takhle se to stane, mráz tomu velmi pomáhá, špunt zatuhne, udělá podtlak a už to jede :o(