
Navštíveno 1290x


17.12.2008, 12:15 |
hanzz Mám dotaz. Jeden dobrý známý chce kupovat rodinné auto. Do oka mu padl C-max (v tom má definitivně jasno, teď má Focus I s 1.6), r.v. 2004-05. Ale řeší motor. Najede max 15t ročně. TDCI (jak 1.6 tak 2.0) by bral, kdyby auto mělo prokazatelně najeto pod 70t km. Ty motory známe v autech jako HDI. Ale nemáme (ani nikdo v okolí) zkušenosti s fordovským benzínem 1.8 (92kW) a 2.0 (107kW). Jak jsou na tom se spolehlivostí, kultivovaností, pružností a podobně?
V testech tohle auto bývá s naftou.
Díky za smysluplné reakce těch, co tu zkušenost mají. Dojmologie nás nezajímá :)

1.8 ve focusu (nevím jetsli je to ta samá jako u C max) má kámoš a říkal že to celkem žere...
HDI a TDCi nejsou stejné motory......při vývoji TDCi spolupracovali s PSA, ale je to jiný motor.
TDCi - Dávat pozor na vstřiky, čerpadlo - nebrat pochybnou naftu.
1.8 a 2.0 benzín - bohužel jsme "došli" na konstrukční vadu sání těchto motorů - vířivé klapky - prostě se uvolní a vlítnou do spalovacího prostoru. Dá se koupit "jiné" sání(musí se k tomu koupit i nějaké hadice, atd - cena cca 10tisíc). více zde:
[ Link ] Jinak mám 2,0i v mondeu a jezdím průměrně za 7,5 litru. Motor celkem ochodně pracuje i při otáčkách okolo 1500. Není problém na 5°. Jinak na motor si stěžovat nemůžu. V létě se zaplou klimou jsem se vyšplhal i na 7,9 litru. Jezdím klobouka, ale na dálnici nejsem brzda.
Jo, předpokládám, že 1,8 a 2,0 benzíny jsou Duratec a né Zetec z první generace focusu.

17.12.2008, 13:30 |
ddawe máme v rodine focus II kombi 1.6tdci 110k, a motor je absolutní pecka. má najeto 55tis.
spotřeba město 6 litrů, venku pod 5, nechrochtá to, nečoudí to, poměrně to i jede-ikdyž mu musíš nechat u rozjezdu čas než chytne turbo, a kdybych neviděl neveřil bych, ale jede to 200 celkem bez problemu.

17.12.2008, 14:36 |
hanzz Koník: Aha, já myslel, že to jsou totožný motory - ? Jinak právě proto chce naftu max. do 70t km, aby ji po třech letech prodal dřív, než bude muset řešit filtr pevných částic, případně vstřiky a čerpadlo. A tak ho zajímá i benzín (spotřebu neřeší, moc toho nenajede), který by měl být blbovzdorný. Ale díky za informaci o tom sání, to je jobovka :) naštěstí řešitelná. Blbý je, že v rámci naftového šílenství je těch jetých benzínů jako šafránu.

17.12.2008, 19:28 |
Dušan mam od léta C-max rv 2005 a řešil sem podobnej problém. Výber v benzínech venku minimální tak sem skončil na 2,0tdci. Měl najeto 90, já udělal skoro 10 tis, spotřeba do 7 litru když se motam kolem komína (do práce každý den 7km + z5 a pod.) Když jsem jel dál třeba Kladno > Seč nebo Kraslice tak spotřeba 4,8 s tím že jsem vezl svýho tříměsíčního kloučka, takže dost pohodovka. Jede docela luxusně na 136hp vobčas potrápí i nějakej íbrsedan, šestej kvalt je dobrej leda na dálnici protože točí při stovce 1500 rpm ale to má asi tak bejt. V service sem dělal jen filtry a načatý ložisko který stálo asi dva litry. Trochu mě překvapila cena Castrolu 5w30 co se do toho leje ale to je tím že do předešlejch aut sem dával cokoli 10w40. Prostě pro rodinu C-max vřele doporučuji, kočárek pohoda, podvozek luxusní, motor slušně táhne atd. momentálně bych neměnil.
1.6 + 1.8 TDCI ve Focusu jsou vždy PSA (HDI)
Dušane, nevím, jak castrol, ale třebas ja za 5w-30 orig. ford dávám do 800,-- za 5 litrů. Ale je to do benzinu. Nevim, jestli nafta něco jiného.

17.12.2008, 21:07 |
Long 8x Focus I - 1.8 TDCi
2x Focus II - 1.8 TDCi
první polovina ma v soucasne dobe najezd kolem 150 tis.
- 1x turbo
- 1x cerpadlo
- 2x vstriky, cerpadlo a nejaky drobnosti po natankovani benzinu
druha polovina ma v soucasne dobe najezd 200 az 270 tisic
- 2x spojka
- 1x vstriky + cerpadlo (ztrata vykonu)
- 2x alternátor
Vsechny maji jen bezny servis na interni dilne, vymena oleje kazdych 15 tis. (bezny Fuchs Titan).
Pro zajimavost 3x Golf IV, 1.9 TDI, rozmezi 190 az 220 tis. 2x KO motor a vymena celeho, u tretiho 2x turbo.

17.12.2008, 22:40 |
Dušan 2 Lucni.konik mno já dával asi 350,- za litr nebo tak nějak
Nenech su bulikovat, ze to zere jen Castrol, musi bejt stejna specifikace a to je vse. Znacku si muzes zvolit podle penezenky a sympatii...

18.12.2008, 18:44 |
Long Castrol je šméčko, Fuchs lepsi
Long...to je věc názoru a zkušeností. Já jsem dával 5w-40ku magnatec do RS2000 a nebyl problém.

18.12.2008, 20:58 |
Dušan já s tim nemam absolutně problém, jesli ten olej aspoň trochu prospěje, tak zásadní peníze to samozdřejmě nejsou. Do 156 1,8TS sem taky kupoval dražší Selenii protože tam měla bejt a z úctou na tu káru vzpomínám!

19.12.2008, 00:31 |
Shr3k dj.DEKL: 1.8 TDCI není od PSA ani náhodou. To je starej rumpál Endura s novými střevy.

19.12.2008, 00:47 |
Shr3k Lucni.konik 12:24: Máš v tom pěkný hokej.
Ford dělá v Dagenhamu mimo jiné motory 1.4 a 1.6 řady DLD vyvinuté s PSA.
Starý 2.0 TDCi motor (Puma, řada ZSD, vycházející z motoru Transitu) už se nedělá, teda krom X-Type Jaguára. Byl vyvinut komplet Fordem, hned zkraje měl rotační čerpadlo Bosch, později CR Delphi.
[ Link ] "Nový" 2.0 TDCi motor pochází komplet od PSA, vychází z úplně prvního HDI (je to DW10) a dělá se v motorárně Trémery ve Francii. Poprvé ho začali dávat do zde zmíněného C-maxu.
O motoru 1.6 TDCi najdete dost info v mém článku na Wikipedii:
[ Link ]

19.12.2008, 00:50 |
Shr3k Jinak benziňáky C-Max jsou komplet Mazda (poznáte podle toho zakrouceného variabilního sání).

19.12.2008, 08:29 |
Dušan ten 2,0TDCI je tutově PSA protože jak to muj servisman zmerčil povídal kua to je ta francouzská mrd*a! :o)

19.12.2008, 14:58 |
Long Lucni.konik to neni vec nazoru, ale realita. Jenom Fuchs neni znamej u lidi co si kupujou jednou za rok 4L na benzine nebo v serisu.