
Navštíveno 1060x

Prosím o radu.Zvažujeme pokládku dlažby u domu a zajímaly by mne Vaše zkušenosti.část bude jak stání pro auto,část chodník a část příjezd (pásy neb celá plocha) k tomu stání.Případně na kolik Vás to tak přišlo na m2 (ať už jste to dělali sami nebo firmou) díky moc za postřehy
Pokud budeš na místě stát nebo jezdit něčím těžším doporučuju ti pořádně odebrat terén cca 1m a postupně navážet různou kamenou drť až po tu nejjemnější hlavně zvibrovat udusat, velice důležité je položení obrubníku aby řádně držely a poté už jen pokládat jde to jak po másle
...a pokud je to mala plocha, tak se vyplati zjednat profika, ktery material beztak vysetri jinde ;-)
jako je fakt, že dnešní auta jsou těžší, ale metr do země?
no jestli to bude pokládat nějakej šikovnej ukrajinec tak to nevadí,základ je mít žábou a žehličkou pořádně uducanej podklad a to doporočuju si pohlídat
Metr do hloubky je fakt moc, to jen v pripade ze by tam jezdil nakladakem. Na strankach Bestu maji dobry navod. Delal jsem to podle nej a v pohode -
[ Link ]
je toho něc málo přes 200m2 a zatím mám docela špatnou zkuenost z firmama,když po nich chci řešení a nacenit jej,tak jsoou takoví jakoby se jim to zdálo jako malý kšeft...
1m do země bych nevybíral, pokud na tom budeš stát nebo jezdit autem, polož tu zámkovku do betonu. i když cokoliv zvibruješ sebelíp, tak za pár let se ti to začne propadat...
Udělal jsem si metr do hloubky a nákladák to stejně nevydrželo, známej co má cca 70cm a stojí tam autem už asi 8 let tam má vystáté důlky a koleje, vypadá to pěkně hnusně
to je totiž technicky nemožný udělat tak, aby se to nepropadlo. každej porovitej materiál si časem sedne, i kdybys ho v průběhu hutnění prolejval vodou, možná tak cementovou kaší, ale stejně. proto říkám, pod pojízdnou plochu udělat betonovej podklad.
Jako PAVELK:
v r. 2000 jsem dostavěl barák. první přeložení dlažby (Vjezd do garáže) byl v. r. 2005, další mě čeká letos. Mám tam 2 vrstvy štěrku o různé velikosti (32-55 nebo jak to je, a pak 13-32). Na tom je podysp pod dlažbu z 4-8. Všechno bylo hutněný žábou asi tak 4-5x, navc ta stopa od auta je hutněná trvale po dobu asi 5 let a neexistuje, aby to nesedlo. jediné řešení vidím srovnat, zaarmovat, suchý beton a je. Jakmile po zimě přijde obleva, vždy se to bude hýbat a vždy to bude pracovat. jezdím po tom dvěma osobáky (Octa a SUperb) a koleje jsou asi -2-3cm.

08.03.2009, 18:26 |
mrazik | Upraveno: 2009-03-08 18:32:06
Luke uplne bych nesouhlasil. Me dlazba klesla minimalne a rozhodne neudelala zadne koleje, neni to videt. Je to uz 5 let a nic. Dlazbu jsem si delal sam i s celym podlozim. Nedelal jsem to nijak specialne, jen jsem si dal zalezet na hutneni. Pokud si vezmu dlouhou vodovahu, tak samozrejme se ty koleje projevi, ale okem to videt neni. U me muze byt vyhoda v jilovite zemi, ktera si casem neseda.
Jinak pokud ma clovek moznost si pujcit zehlicku, tak at si to udela sam. Usetri se tim slusne penize. Me kdyz rekli castku, tak jsme mel jasno, ze si to budu delat sam. U to bylo slozitejsi, ze mam chodniky zvysene o 40 cm pomoci KB bloku a na kraji je nalepena zamkovka.
no místa která jsou zatěžována auty už jsou několik let,takže snad jsou "ujeté" (myšleno podloží), teď tam mám různé velikosti dlažeb,asi co předchzímu majiteli kde zůstalo :-) to chvi právě všechno pryč a dorovnat to,ať to má jednodušší údržbu a trochu to vypadá. zatím díky moc za rady
Jak se to dělalo v práci: Vybagrovat, navést hrubý štěrk cca 60 cm, po tom rozhrnout tak 32 a zalít betonem, volně rozhrnout a čerstvý beton zvibrovat. Na to vrstva 4-8, která se rovnala a do ní pokládala dlažba. Několik roků po tom jezdí plné kamiony a žádné koleje ani u nakládacích ramp nejsou.
mrazik: jasně, věřim, že se to může povést, ale pravděpodobnost, že se to projede je velká. možná taky záleží jak těžkým autem se po tom jezdí...
Luke jezdim po tom Avensisem kombi a to neni zrovna lehke auticko. Nicmene souhlasim, ze pravdepodobnost koleji je velka. Pak nezbyde nez to po letech vyndat, dosypat sterkem a zase usadit.
bartosek no jo zamkovka pro kamiony to je uplne o necem jinem.