
Navštíveno 1192x

Dneska jsem si byl prohlédnout a projet jeden můj takový maličkatý sen. No, one je spíše větší, hlavně rozměrově.
Ford Mondeo ST 220. Auto v top stavu, aposň co jsem mohl vidět z přístupných míst a z dokumentace (faktury, serviska, záznamy atd).
Když to zkrátím, chápu už lidi, co podlehnou drogám. Když musíš, tak prostě musíš.
Jel jsem v kvantu aut. Velkých i malých, naftách i benzínech. Ale žádné mi neučarovalo jako právě toto ST 220 ve verzi sedan.
Motor - no comment, to je prostě symfonie, zátah, síla,výtečné brzdy a podvozek si nechá líbit na 18´´ kolech hodně dost.
Prostě jsem neobjektivně nadšen z jízdy, kterou navíc umocnily špičkové sedačky Recaro v bílé kůži s el. nastavitelnou polohou a výkonným vyhříéváním. Auto v top palbě - mimo tempomatu, jinak opravdu snad vše, včetně šíbru, xenonů, 4x výhřevu atd, bez jediného škrábance.
Tak tohle chci - přestavět na LPi a tradá za 1,5Kč/km se opravdu svezu. Nechci Audi, či BMW, protože tenhle Ford je prostě srdcovka.
Lidi, prosdám ihned své dvě auta - viz inzerce v příslušné sekci Peugeot 407SW 1,6HDI a Superb 2,5V6TDI, protože dneska mít prachy v kapse, neubránil bych se pokušení.
Jsem asi nesoudný,ale lepší auto jsem dosud neřídil, auto, které má výkon, moc se mi líbí a navíc extremní prosotor jak vpředu, tak i vzadu.
Konec, jdu si dál ledovou sprchu.
tempomat doporučuji mít. Tak přeji rychlý prodej a ještě rychlejší koupi :-)
Mondeo ST 220 to je srdcovka,to auto fakt můžu :)))

11.06.2009, 20:07 |
Petura | Upraveno: 2009-06-11 20:08:06
srdcovka asi jak pro koho...
jelikož se mi to auto už od pohledu nelíbí, tak mě ani neláká svezení
hlavní je, že se to tobě líbilo
no asi jako petura hlavní je že se ti líbilo nicméně asi si moc silnejch aut neměl že tě nadchlo zrovna tohle neb zase echt sportak to taky neni a fordem tam vlakem zpátky bych nechtěl neb mě se prostě vůbec nelíbí a to hlavně vevnitř.... i po faceliftu to je fakt špatný, před nim to je hotová katastrofa :)
jen nechápu že někdo má "top palbu" a nemá tam tempomat :)

11.06.2009, 20:19 |
X-sat (M)
Když tu stálo, neodolal jsem ;-)


11.06.2009, 20:20 |
X-sat (M)

11.06.2009, 20:24 |
Daryl (A)
sat: sundej predni, zadni naraznik a duplex :) Stavim se o vikendu :))

11.06.2009, 20:44 |
X-sat (M)
No nejede to špatně ;-)
H-H - co blbneš, jen trapná firemní kára, woe :-DDD
prej firemní kára :o))
kdo vám dělal polepy, že tak zprznil celý auto? :o)))
petura me predbehl, jako firemni kara je to super, jen ty polepy jsou tragicky :O))
Žádný fuj, než deset tuctovejch metalíz, služební válečné zbarvení má sakra něco do sebe....

11.06.2009, 21:16 |
X-sat (M)
Polepy nejezdí 8-D
Nismo:proč autem tam vlakem zpátky, co to pořád meleš já ho měl také a nikdy jsem si na nic nestěžoval vždy jsem jel tam i zpět stejným autem, podělat se může na jakémkoliv autě cokoliv a to i na caddy. Seber rozum do hrsti a nech si ty prupovídky. Ano caddy se mě zamlouvá ale nepo..eru se z něho a to si můžu koupit i nový a nekoupím
Když pominu jízdní vlastnosti, je ST220 nějak výrazně lepší lepší oproti klasickému Mondeu? Kolega má 2. litrové Mondeo sedan asi z 2003 a když přesednul do mého o dva roky staršího trojkového bavoráka, tak mu spadla čelist a uznal, že ten cenově nemalý rozdíl mezi oběma auty stojí v BMW za to.
PAVELK : no to se tak řiká :) a ta automobilka si za to může sama stejně jinak by se to neřikalo :) a že fiat rezne už na prospetktu se taky neřikalo nadarmo :)
Scully : jo sou, motor , podvozek, lepší výbava a sedačky :) ale když se po mondeu svezeš v BMW tak chápu že pak člověka ford už tak nebaví :)
ja mel moznost jezdis kombikove ST220 a moc nadsenej jsme nebyl, moc to nejede, pocit z jizdy nula a ze bych po tom touzil fakt ne. Ale design se mi libi, a policejni jsou hezky a to je tak vse :-)
hlavne ze jsi psokojenej, nemuze mit kazdej BMW :-)
No jo, tuhle erekci jsem čekal. Píšu jasně, že Audi či BMW nemusím, tohle není o penězích, nekomu se líbí taky tlustý baby a statistika ukazuje, že nejžádanější jsou anorektický blondýny:-)
Tak dobře, odovlávám, co jsem napsla, auto stálo za houby, vůbec to nejelo, bylo to shnilý ze všech stran.
Zítra si půjdu zkusit 330i z roku 2002 s "pane, ty kilometry sou fakt poctivy, je jich jen 70tisíc po 7 letech:-)
Pak dám vědět.-)
Tak - a teď zase vážně: v čem je tedy např. stejně výkonná 330 se 170kW tak lepší, když pominu fakt, že bude mít bnejmíň 2x tolik nalítané a bude o 3 roky starší za stejnou cenu? Pravda, neřídil jsem konkretně tuto verzi, ale proč to nezkusit? Jen mi přijde blbý, že budu muset jezdit sám, max. zbytek rodiny za mnou vlakem, protože už vidím, jak si někdo pohodlně sedne dozadu.
Já jsem jen napsal takovou jakoby úvahu, že Mondeo ST je dle mého hloupého názoru dobrá kombinace na rychlý svezení a přitom dost dobrý na to, aby v něm jeli 4 lidi lyžovta s bagáží 900km. To si tedy jaksi v BMW3er nedovedu představit, i když její přednosti plně uznávám a chápu. A o to i šlo.
K čemu je mi Ferrari, když s ním prakticky nic nelze dělat? Berte to jako příměr.
Fakt nechápu, proč Ford má tak blbou púověst a není nad ty BMW. Já měl Fordy ve svým životě 4 a nebýt patlalů v servisu, kde vyměnili skoro vše, než přišli na snímač polohy šktrtící klapky, tak, bych celkem nevěděl o potížích. A o kecech typu TDCI a vstřiky vím své, měli je dva kluici zu firmy, když k Fordu přešli po Oplech (mj Vectry a u obou zadřené motory v 70tkm) a tyto Fordy dosud jezdí v rodfináchj po odkupu a mají hrubo přes 250tkm bez JEDINÝ vady. Takže asi tak.
Nismo: neberu ti tvé zkušenosti, ale Cadidlo není jediný auto na světě:-)
Nismo:u škodovky také angličani měli plnou hubu keců z dob 120tek a nepřej si vědět co se tam dnes exportuje za auta nejvíc, hádej
A ještě takový dotaz: když by se našel někdo z okolí ŠPK či OL a byl ochotný mě svézt v BMW s podobným výkonem -klidně i za úplatu - nebudu se bránit. Pak by se mi třeba v hlavě rozsvítilo. Klidně se ozvěte, PHM zaplatím:-)
Pozor, já vůbec nechci hanit Fordy. ST220 jsem měl jako horkého kandidáta na koupi, ale protože BMW 330i se mi subjektivně zdálo mnohem hezčí (a jízdní vlastnosti má stejné nebo lepší), tak jsem ho koupil, byť samozřejmě za víc peněz, než by stál ten Ford.
V 3er jsem vloni najezdil 10 tisíc km po Evropě, většinu času se spolupasažéry (klidně se 3, místy se 4) - pro 5 lidí je to fakt docela nouzovka, ale pro 4 je to naprosto v pohodě. Mondeo bude asi o něco větší, ale rozdíl v tomhle bych zrovna nehledal. A znova opakuju, vzal jsem BMW ne proto, že by bylo znatelně lepší - ale určitě není v ničem horší a bylo hezčí.
jako Verano, mne se libi a moc....
Mr.Scully:to si s 3 najezdil ještě asi málo, já měl tu čas s obojím, 3 paráda jako lepší cestovní sporták ale mondeo pohodlíčko super prostor nic nikde netlačí, pohoda sedačky a hlavně i vzadu se v klidu mohl někdo usadit aniž by se tlačil kolenama o sedačku vepředu. Obě auta jsem jezdil cca 30 některý i 50 tis km.
Jasně, ST220 bude spíš asi pohodlná jako pětková řada, věřím tomu, na druhou stranu ta 330i mu podle mě ujede na rovince i v zatáčkách. Je to jen o prioritách. Jako kompromis mezi pohodlím a rychlou jízdou jsou dobré obě auta.
no takze presne vim jak se citite, ja mam scorpio sedana rok 1991, jel sem v jakychsi BMW, novym Mondeu, Fordu Excursion (ten byl fakt super) a nejaky fiaty golfy a podobny xxxxx fakt jdou mimo me, jsem docela v prdeli, protoze fakt nevim co si mam jako nastupce vybrat, z novyho mondea sem vylezl rozlamanej, protoze tam nebyly sedacky, ale lavice, koncernu se fakt jenom smeju, ja nevim co si vybrat, otestoval sem toho dost a krome toho excursionu se me nic nezamlouvalo, teda jeste jaguara sem netestoval, ale to musim na Lukasina az za nim zas pojedu :-) jo a podotykam prej nemam maly pero, tak nevim co si tema autama kompenzuju..... proste jak si jednou navyknu na pohodli pri jizde tak je konec a kupovat matize, golfa nebo fabii jen pro to ze je nova, to fakt ne :-D
Ale já píšu, že nehledám zavoďák! To bych volil byť jen teoreticky v jiných vodách. ST220-znovu se opakuji-je dlemně kompromis rodinné auto pro 4 dospělé a bagáž s ambicí se rychleji svézt a mít při tom pohodlí. Nic víc v tom nehledám.
Jinak v poslední době se mi zdá, že E46 je něco jako kdysi napč. A4. Dneska ji má každej rybíz s kšiltem dozadu, což se o ST rozhodně říct nedá.
Jinak jsem ještě hcvíli hloubal a položil jsem si otázku, jaké jiné rodinné auto (= větší) nabízí výkon, pohodlí a prostor srovnatelný s ST:
- když vyloučím koncern (dosť bolo koncernu:-) ), tak snad jen Accord (2,4-jen asi 150kW- ale mrˇ%navý silně podprůměrný kufr), Avensis - nic, slabé motory,MB nechci, mitsu-ale je to zase opak - sporťák s tvrdým nekomfortním podvozkem, pak už jen Subaru Outbacj 3,0R - ten se mi zamlouvá dost až silně, protože nabízí velký výkon, špičkový pohion 4x4, dobrou výdrž a spolehlivost a vzhled, Volvo S60T5-no, málo místa vzadu a v kufru taky, navíc motor žere trávu u silnice (viz Focus ST) a dál mě už nic moc nenapadá. Jo, aklidně i Octa RS II, motoricky mě seděla dost dobře, ale tady narazí na foru stejně jako ST:-)Ale stejně, koncern už ne.
Mr.Scully: no a asi ude ve výsledku o dost levnější na provoz, než 5er, myslíjm tím ceny ND a servisní taxy.ALe tady bruslím na tenkém ledě, tohle neví, spíše se domnívám.
Jinak k servisu, potřebuji jedno auto do rodiny, které má dostupný servis v místě, protože jedno mě i manželku musí každý den odvézt do práce, což tedy v Šumperku BMW fakt není, potažmo ani mé současné Subaru, proto říkám, ten Ford je i volba vzhledem k servisu v místě. Fakt je ale ten, že si nedělám moc iluzí o tom, když by bylo třeba něco rychle řešit právě na tomot agregátu, který msylím, v ŠPK není ani jeden a moc jich rybízové od Forda asi v životě v rukách neměli...
Samantus.
no, vidíš, jaký to máme starosti. Mně tedy Mondeo II nepřipadá jako nepohodlný, v novém ksem nejel.
Ba naopak, mám 188cm a jsem zvyklý na velký auto (Superb) a v Mondeu II jsem tedy rozhodně z tohoto titulu nestrádal, sedačky Recaro jsem měl vždy zafixované jako dibové mučidlo, ale omyl, jsem příjemně překvapen jejich pohodlím i přiměřenou tvrdostí, či měkkostí.
no jasny pokud ses zvyklej na koncern........... :-)
No hodne jako Samantus, resil jsem naprosto stejnej problem ze scorpia vys, ale kam, projel jsem se v mondeu rv 2002, auto hezky, vypadalo jako novy, ale pohodly je uz ta tam :( Koncern je to samy...
Nakonec jsem to vyresil tou S80kou :)
Same: zklamu Te, ale ani ten Jagy se skopku snad nerovna :( auto velikostne velky, ale vevnitr to zrovna nejvetsi neni :-/
Tap.: jestli je to dotaz na mě, tak inzeráty včetně foto jsou v sekci bazar-ostatní asi 2-3 týdny zpět.
Zdeny: ještě než se ukvapíš s Fordem vyzkoušej Subaru s třílitrem, vevnitř možná o fous menší,ale já z toho byl docela nadšenej...

12.06.2009, 10:46 |
clown Subarko V6 3.0 s firemnim LPG :o) hmm :o) to by taky slo :o)
ale ST chapu :o) taky bych to chapal :o)
Měl jsem escorta RS2000 a tak nějak mi furt vadilo, že to je předokolka - jakožto auto pro volný čas bude příště zadokola. Jinak k tomu mondeu......hnusilo se mi, líbila se mi MK2 no a co čert nechtěl, mám doma MK3 cca rok 2,0i - mám dvě děti, tak kvůli bezpečnosti, prostoru pro jejich tašky při výletech atd. Není to nic echt živého jako esco, ale není to ani lenoch, podvozek se mi charakterem celkem líbí - fotrovatím - je příjemně naladěn na měkko, ale v zatáčkách se nenaklání. Jak se mi to auto nějak hnusilo, tak jsem si zvykl a je to zkrátka dělník. Ta V6ka musí jet hezky.
kdyz uz tu padla rec na OII RS tak se zeptejte pywoje jak svyho kamarada co ji ma svezl svou 328iC jak to zhodnotil :-)

12.06.2009, 13:38 |
Kesam To mondeo je fakt pecka benga tam mají snad 40 profil.

12.06.2009, 13:41 |
muSlim | Upraveno: 2009-06-12 13:42:54
2 clown: ako Vencaf, že ťa hanba netoto... :o))))
2 Zdeny60: Outback s H6 je moc moc moc moc moc dobrá voľba :o) Niekedy už aj ja premýšľam, pri pohľade na zablátené polia, či by som nemal radšej Outbacka :oD Inak čo sa Mondea týka, tiež som nad ním premýšľal, ale moji kamaráti s ním majú smolu, tak som ho vyradil, to som už písal ale inde :o) Čo do pohodlia a priestoru ale, mi prišlo super.

12.06.2009, 14:02 |
Kacko Zdeny60: to auto je vazne super, kolegyne ho ma v kombajnu v bily kuzi na 18tkach a nemuze si ho vynachvalit. Me se vic libi taky sedan, ale ona ma 2 deti a psa, tak se ji to vic hodi. I ten kombajn je nadhernej a jede suprove a i na tech 18tkach je to pohodlne.
Motorove naprosto super, vykon maximalne dostatecnej - vetsi vykon se tu jen malokde vyuzije. A jezdi s tim od 8 do 15(praha).
Mám Mondeo Kombíka s TDCI (jakožto už jsem zde na fóru psal v různých místech) a mám podobný názor jako jsi napsal...Mondeo má podvozek a řízení hodně dobrý,nenadarmo jej pak dávali i do Jaguara.Snad celý je ocelový (žádné ALU atp. jako Passaty atp.) a tím pádem je i jeho údržba poměrně v pohodě a nesere se.S motorem mám zkušenost jak píšeš..mám diesla a všichni mě říkali jak se mě to nebude srát..nemám jediný problém a už jej mám více jak tři roky a projel jsem s ním kus Evropy bez poruchy.Vybíral jsem si z mnoha modelů a značek a toto mě dostalo tehdy na první pohled (mám takovou tu světle modrou barvu),výbavou a velkým prostorem jak pro sezení,tak kufru.

12.06.2009, 16:48 |
Zdeny60 | Upraveno: 2009-06-12 16:48:51
Slim:
ano, o tom jsem přemýšlel, moje 121kW SUbaru mě zatím mile překvapuje, ten 180kW motor mě láká taky, ale zase zdravý rozum mi velí, že ne. Je to o tom servisu a provozních nákladech. Přeci jen Subaru je jiný, než ostatní - oleje v difrákách, převodovce, potíže, když píchneš atd. Ale když pojedeš přes ŠPK, dej vědět a svezš mě:-)
Pak jsem uvažovla ještě nad Mazdou 6 s tím nadupaným motorem (turbo, tuším 2,5l, ale není nikde. A 2,5 je slabá. A žravá.
Takže volba se zužuje na dvě auta: ST220 a Subaru Ouback 3,0V6. Ale zatím to řeším v teoretické rovině, nemaje škváry (zatím). Věřím, že se prodají mé vozy a pak to dotáhnu ku konci. Jinak v nákladech s Legacy jsem na 1,6CZK/km-po odpočtu DPH a to celkem ujde, na tu bídu. S LPi to bude 1-1,2CZK/km a už nebudu muset koukat tak na spotřebu, jezdím krítké trasyrelativně a přeci jen. sTDI to tak neboleo:-(
SLim: ty jis psal, že máš ATM, ne? Máš ten typ s předvolbami režimu-Idrive, či jak to je? Napiš trochu více z praxe. Jízdní dojmy, spotřeba, servis Subaru-co a jak, na co dáváš majzla,,,

12.06.2009, 17:12 |
muSlim | Upraveno: 2009-06-12 17:15:14
2 Zdeny60: to Ouback 3,0V6 si zedituj, lebo sa červenám za Teba. Neide o Ouback > Outback, ale o tú V6 :oD Inak ja mám ATM, ale ešte bez Si-Drive, takže klasicky jeden jediný program v EPROMke akurát so SPORT režimom, ktorú prepínaš na prevodovke, nie ako u Si-Drive na zvlášť kolečku. To znamené že tu ide nie o mód prevodovky, ale riadiacej jednotky/motoru. V normálnom režime sa snaží radiť tak nejak rozumne, kedy ako. Niekedy pri 2 tisíc, niekedy to potlačí aj do 5.5 tisíc keď predbieham, ale málokedy ide cez, takže by som to nazval ako "eko mód" :o) V SPORT móde tomu dáva čočku, snaží sa to držať na vysokých otáčkach aj za jazdy, len na dlhej trase tam už naseká aj 5-ku a uspokojí sa. Ovšem pri každom zošliapnutí pedálu ide dole o 2 až 3 stupne, oproti jednému stupňu pri neSPORT móde. Z praxe poviem len toľko, že mám skúsenosti s oboma (kamoš má už druhé Spec B ako služobáka) a čo do kvality, nemôžem si sťažovať. Momentálne to ťahám na 135 tisíc onedlho, prevodovka hádže hladko a ticho ako nová. Kamošove Si-Drive Legacy mali 0 km keď ich dostal a zhruba po 40 tisíc ich mení ak sa nemýlim a tiež žiadny problém, ale tam to je tým že to je furt skoro nové auto :o) Jazdné dojmy sú také, že keď som lenivý, tak si zajazdím tak isto ako s manuálom alebo s mojim v manuálnom móde prevodovky (je tam to polosekvenčné + / -). Popravde, ani keď radím ja, to nie je úplne ono, proste tá prevodovka vie kedy a ako tam vrznúť kvalt, ja som zvyknutý na manuál a neviem si proste zvyknúť prepínať rýchlosti bez spojky :o) Ale keď niekde blbneme alebo sa robíme že závodíme, tak vždy idem na manuálny režim, v zákrutách a tak to proste pri žihaní poznáš... nevravím že automat to nezvládne, ale radí inak než by si si to predstavoval niekedy. Spotreba u mňa je kolísavá. Teba bude asi zaujímať na krátku trasu, tam keď občas chodím normálne a mám náladu zdržiavať premávku, tak sa vojdem do 10 litrov. To sa mi stalo asi 2x :oD Normálnym tempom, predbiehaním a tak podobne, to dáva nejakých 12... na tomto linku mám spotrebu, na tú stránku som si moc zvykol a dosť to pomáha pri predaji, keď chceš kupcu presvedčiť čo všetko to zožralo (aj s opravami, ktoré mám skryté. Nieže by nejaké boli zatiaľ, ale nebudem tam dávať moje VIP ceny :o) ):
[ Link ] Servis mám riešený súkromne, jediný problém čo som mal a tak trošku ešte polopretrváva sú brzdy. Jednak sú nič moc, zvädnú ako kvietok po pár zošliapnutiach, a potom sú dosť náchylné pri dlhšom odstavení, ako skoro každý japonec. Toto nemám z hlavy, to mi proste ako fakt predložil kamoš čo odjakživa opravuje japoncov (robil v autorizáku Toyota) a vravel, že snáď každý Japonec má občas tieto problémy. No a u mňa to bolo tým, že auto stálo v zime vonku, nejazdené a akosi sa cez neporušené tesnenie dostala voda do piestikov na brzdiči a zhrdzavelo to. Je to vyčistené, jeden piestik vpredu vymenený, zatiaľ to stačí tak ako to je, už sa rieši komplet výmena za iné, neSubaru :o) Majzla u boxera dávam len na to, aby som to fakt dôkladne zajazdil po odstávke, nech si ma kľudne dáva nejaká čučoriedka v natunovanej Felícii, studený motor proste NEHONÍM, a ani sa neblížim štýlu jazdy, ktorý nemá nič spoločného so zahrievaním auta. Takisto kontrolujem veľmi frekventovane olej. Je to predsalen boxer a sú známe motory, ktoré kvôli tomu klekli. Hlavne po tom, čo majiteľ jazdil ako dobytok a na hladinu oleja sa akosi vysral. Moje pri mojom jazdení berie zatiaľ necelý liter oleja na skoro 15 tisíc km. To mi bral aj Passat s TDi a nieže by som si tej jazdy nejak užíval. Okrem oleja teda a zahrievania, jedine občas mrknúť na olej v diferáku, ale to fakt len občas, prakticky stačí pri 15 tisícovom servise no a dať pozor na podvozok ako taký, kvôli korózii (tým proste Japonci vraj trpia). Inak som zatiaľ nezistil nič, čím by to auto trpelo, alebo by sa na to muselo dať nejak extra pozor a kamarátov tiež nič nenapadlo okrem týchto vecí a to s tým robia už nejaký ten pátek.
No a ešte k tomu servisu, práve kvôli tomu, že mi spravili veľký servis pri kupovaní auta, vymenili brzdné doštičky, namazali všetko a nevšimli si, že sa akosi nevracajú doštičky po zabrzdení, som sa rozhodol na nich vybodnúť (a ani to neuznali ako reklamáciu). Ani tak by som tam samozrejme neostal, keby boli aj najlepší na svete, lebo mám kamarátov čo mi robia servis na trochu inej úrovni a za iné prachy a keď tam budem chcieť nahnať viac koní (180kW nie je už žiadna hitparáda ak si zvykneš), tak sú to oni, kto budú vedieť ako a za pre mňa príjemnú cenu furt.
Joj ešte mi napadlo, v súvislosti s tým podvozkom, výfuk. Aspoň na mojom (a potvrdené od kamaráta že aj na iných) je na to, že to je 12/2003, zadný spoj u zadného tlmiča a stredný spoj u Y-trubky dosť napadnutý koróziou, to som nemal ani na Passate snáď a to bola 04/1994 :o) Ale celonerezový HKS výfuk za týždeň naložia na loď a až dorazí, vymení sa to celé :o) Až budem na Morave a bude čas, určite sa ozvem. To sľubujem aj Nismovi už nejaký ten pátek :oD
SLim - díky za příspěvek.Mj.jaký máš zkušenosti-nebo tví kámoši - s LPi? Já do toho chci jít.
To bohužiaľ nemáme, nikto z nás ani našich známych na LPi nejazdí. Jediné čo som počul, neviem ale či to je 100% pravda, spýtam sa Ti na to u kamoša je, že _vraj_ pri plyne v Subaru je treba robiť každých 30 tisíc km kontrolu vôľu ventilov a keď náhodou sa majú "seřídit", tak to stojí pekný ranec. Toto všetko samozrejme v záruke človek nerieši a neplatí, ale po záruke je to dosť jauvajs. Ale ako vravím, to bolo povedané raz, niekde ani neviem kde sme boli, presné detaily môžem zistiť a napíšem ich...
Slim: ano, s těmi ventily je to pravda, to mi potvrdili v Autogas Coubal. Navíc mi řekl technik, že Subaru má proti Evropským autům měkčí materiál na ventilech a je lepší, nechávat tu přestavbu dělat ve vyšší kilometráži, že údajně se materiál provozem poněkud vytvrdí-zakalí (no, nevím). Ale před instalací to doporučují udělat. Jinak montuji Viale, vstřik v kapalné podobě, výkon je dokonce o 2-3% vyšší (na brzdě) než s benzínem a spotřeba roste o 15-22% proti benzínu. I tak jsem to počítal, že bez DPH se všemi náklady (tzn přestavba 50vč DPH, plyn 11,10 vs. 28.80 a ventily po 15.000km cca 5000), to vychází o dost levnějí. V autorevue to někde počítali, že přestavbou Legacy 2,5 ušetřili na 100.000km částku 105.000CZK. A to je cca to, co jsem spočítal i já).