
Navštíveno 8514x

Múžu používat tento olej v motoru 1.9 TDI PD 74kw
[ Link ] pravidelně se mění po 10.000km nebo 1 rok.

17.09.2009, 17:14 |
Martin21 | Upraveno: 2009-09-17 17:16:04
Pokud se nepletu, tak na PD musí splňovat normu 505.01 a tu tenhle kastról nesplňuje. Stejně se dají sehnat mnohem levnější a přitom kvalitativně minimálně odpovídající, ne-li lepší oleje než tenhle.
Tak to jsem se dočetl také, že má mít PD specifikaci 505.01, ale mě zajímá co se stane, když budu používat olej uvedený v odkazu?
Pepe689: olej co si uvedl, má úplně stejné specifikace jako jsem napsal já, jen se liší v jedné SM/CF versus SL/CF
SM - Současná Pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.
SL Současná Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.
Jinak každý který má normu 505.01 má taky vždy 505.00 a 502.00.
Já mám třeba do 2.0 TDI PD předepsanej VW 504.00 a 507.00, nikde tam označení 01 pro PD nevidím.

17.09.2009, 17:36 |
Martin21 | Upraveno: 2009-09-17 17:37:23
Jenže Edge normu 505.01 splňuje, ale Magnetec ne. Tohle se pořád dokola probírá na fóru na www.oleje.cz .
Martin21: Na oleje.cz se se to probírá, tím způsobem, že každý jen napíše, že se musí dodržovat norma 505.01, z důvodu toho, že to má nějaké aditiva, jaká nikdo neví. Takže tento olej
[ Link ] je lepší než 5W-40 Magnatec?????
Nevím jestli, když budu dávat minerál, který má psané stejné normy jako plná syntetika, jen u ní chybí to kouzelné označení 505.01 je horší a ten motor zničí.
Ta 15 bude v -20st tak hustá, že než ten motor promaže na večce, tak by se při používání tohoto oleje musela zadřít už po druhém startu.
Když budu klasickou 5W-40 v normě 505.00 měnit po 10.000 km, tak ta vačka se nemůže zadřít ani po 1mil. km, dle mého názoru.

17.09.2009, 19:01 |
seler | Upraveno: 2009-09-17 19:04:08
[ Link ] nebo LL
[ Link ] Měnit každých 10tisíc je kravina...
S tím olejem nic není, když měnit tak max filtr..

17.09.2009, 19:06 |
seler | Upraveno: 2009-09-17 19:08:25
Tady se dozvíte o olejích víc :
[ Link ]

17.09.2009, 19:26 |
Martin21 | Upraveno: 2009-09-17 19:27:05
Kdybys aspoň zkoušel hledat, tak to tam najdeš.
Cituji:"Do motoru s PD je nutné dávat pouze olej s normou 505.01, 506.01 nebo 507.00, nic jiného! Je tam hodně namáhaná vačka, a právě pouze tyto oleje obsahují vysokotlaká aditiva. Vačka musí překonávat velký odpor vstřikovačů, je namáhána víc jak u motoru s rotačním čerpadlem."
To, že některý olej nějakou normu splňuje a jiný ne, přece neznamená, že je lepší! Nejdřív si to pročti.
seler: nesouhlasím s tebou,já měním po 10tkm samo i s filtrem; ikdyž PD by mohlo snést víc; používám tento
[ Link ]
Zeptám se ještě takhle jaká je rozdíl mezi systém čerpadlo tryska a comon rail a přímím vstřikováním ??
U olejů specifikace VW505.00 502.00 je napsáno že je možno je používat v motorech : včetně motorů přeplňovaných, s mezichlazením, přímým vstřikováním i common rail vznětových motorů včetně filtru pevných částic
asi jako Martin21, je blbost nechávat olej v motoru zbytečně dlouho, já měním po 10tkm i s filtrem přestože výrobce doporučuje po 15tisících (a mám tam skoro 8 litrů), šetřit na tom se nevyplácí, těm kecům o longlife olejích nějak nevěřím...
Zaté pořád žádná odpověď na mojí otázku.
Jaký je rozdíl mezi systém čerpadlo tryska a comon rail a přímím vstřikováním ??
Jestli jsem pochopil správně tak PD je z vysokotlakého čerpadla rovnou do vsřikovače, tedy přímé vstřikování???, nebo se pletu. CR má navíc tlatový zásobník do kterého jde palivo z vysokotlakého čerpadla.
Pokusím se to vysvětlit podle toho, jak to chápu já. Jsem lajk a zkušenější mě případně opraví.
Přímé vstřikování neznamená, že palivo jde od čerpadla přímo ke vstřikovači, ale to že se nafta nevstřikuje do komůrky, ale přímo do spalovacího prostoru válce.
PD má něco jako malá čerpadla spojená se vstřikovačem, kdy každý vstřikovač má svoje čerpadlo poháněné od vačky-proto je více namáhána.
Common rail je systém vysokotlakého čerpadla poháněného rozvodovým řemenem, které čerpá naftu do společné "rampy", ze které je dále rozváděna k jednotlivým elektronicky ovládaným vstřikovačům.
Jinak jezdim na olejech od Liquid Moly a jsem maximalne spokojenej :)
Oproti jinem co jsem testoval atp, tak motor vzdy stichnul, neni tak hlucnej atp.
Menim po 15000km. ALe mam malinko jinej motor.
Martin21: děkuji za vysvětlení, nikdy jsem to nijak nehledal a po pravdě ani jsem se na to nikoho neptal, tak jsem nevěděl.