No.. takže jako majitel cítím povinnost říct mé pocity po 30-ti tisících km v tomto autě. :)
Jak píše Phitypaldy není to žádnej divočák. Přesedl jsem do toho ze 100-koňového auta, takže rozdíl jsem cítil a to citelnej, ale že by mě to rvalo do sedačky, tak to fakt ne. Ale pozor. Nejede to v porovnání s konkurencí ve stejné objemové nebo výkonové třídě. Neměl jsem moc možností řídit vyšší objemy jak mám teď, ale jsem spokojený. Motor táhne v celém spektru otáček a když ho trošku vyženeš (tj. 3500 ot/min a víc) tak je to divočina. Původně jsem proklínal taliány za Selespeed, ale tak jsem si na to zvykl, že na to nedám dopustit. Při řažení jsou citelné prodlevy jen v moment, kdy se rozhodneš šlápnout tomu na krk a auto se rozhodlo přehodit na vyšší stupeň. Celkově se mi zdá, že je to nastaveno spíš na "úpornou" jízdu, která využívá krouťák motoru než na závodění, protože když jedeš klidnou nohu, tak při 50 km/h si převodovka lupne
za pět a šetří. Velkou výhodou je to, že i v automatickém režimu tomu můžeš auto kecat do řazení a klikat na pádlech rychlosi jak ti vyhovují.
Co se týče podvozku, tak nemám výhrady. Jezdím na origo 17" s pneu šířkou 225 a auto sedí jako přibité a za celou tu dobu jsem nepoznal problém. Rozhodně srovnatelné, ne-li lepší, jak auta ve stejné třídě (Golf, Focus apod.)
Průměrnou spotřebu mám teď 9,2 l/100 km. Když jsem tomu dával sadu, tak jsem se dostal na 11,5 l. Je fakt, že ta moje průměrka jsou 70% dálnice (140 - 150 km/h) a celkem lineární jízda po okreskách.
Další aspekt výběru je nadstandardní výbava. V této ceně neseženeš vybavenější auto. Intergovaný systém, který má v sobě palubní počítač, radio s MP3, navigaci, telefon atd je super. Výhodou jsou nízké ceny, protože Fiat. Spousta lidí má špatné zkušenosti, spouta lidí slyšela jak má někdo špatné zkušenosti, každopádně si každej rád přisadí a do Fiata kopne. Pokud ti jde o to, vypadat cool před kamarádama, tak to s Fiatem asi moc nevyhraješ, ale pokud si nepotřebuješ nic dokazovat, tak ti vyhovuje, že lidi na Fiat hážou jenom špínu, protože si pak můžeš koupit super káru za směšné peníze.
Řekl jsem pozitiva. Mezi negativa patří: spotřeba oleje (motor si bere litr na 1000 km - snad všem co znám a mají Stilo 2,4), poblázněná elektrika (pokud najdeš kousek, který nehlásí závadu na airbagu spolujezdce, tak ti gratuluji) a už zmíněná pověst Fiatu. Jinak k tomu nemůžu říct kousek křivého slova. Jo vlastně. Ještě jedna věc, za kterou bych hnal Italy ke zdi. Výměna žárovek. Nadlidský úkol, u kterého strávím minimálně dvě hodiny. Posledně jsem se na to už vykašlal a navštívil servis.. :)
a poslední věc. Stilo Abarth není sportovní auto. Jestli chceš sporťák hledej jinde. Abarth znamená spíš tu výbavu, kterou auto nabízí. Pro mě je to krásné GTčko, které ti zpříjemní dlouhé cesty a dokáže semtam zatopit pod kotlem.
Uff, snad stačilo. Klidně se prej..
