
Navštíveno 9185x

Ahojte vespolek,
1) chtěl bych se zeptat jak je to s životností a spolehlivostí automatických převodovek u BMW u modelů e91 (2006 a výš)? Zpočátku jsem chtěl automat, ale co jsem tak slyšel tak automaty ve starších modelech kolem 150 tis odcházely ale prý nové typy převodovek vydrží mnohem víc?
2) a nakonec obligátní dotaz zda 320d nebo 330d při porovnání ročních nákladů (spotřeba, pneu, destičky, kotouče, dražší díly, servis atd? P.S. Na benzín mě nalámejte, bude do ropa .-)
Předem díky za rady.

11.01.2010, 13:23 |
RedBaron | Upraveno: 2010-01-11 13:24:36
Převodovky odchází proto, že celý koncept "doživotní náplň" je na vyliž..del. Když se u převodovky mění od nové po 50-80k olejová náplň, vydrží třeba 300.000 km. Interní materiály ZF (továrna na převodovky) uvádějí doživotní = 160 tkm. Bohužel to v kratších intervalech nemění nikdo, takže ve 160 tisících je náplň v převodovce v takovém stavu, že to už ani nemá cenu měnit a převodovka v havarijním stavu. Lepší stav bývá u benzínu, zatímco třeba 3.0d svými nárůsty krouťáku převodovky slušně ničí.
Rozdíl ve spotřebě u 3.0d je kolem 1.5l/100km takže já osobně jsem zvolil manuál a jezdím za průměrnou 7.4l/100km (starší typ E46).
dá se říct jako RB ..... spolehlivost tam je nic moc hlavně co se týče nafty právě, u ZF je schválně poddimenzovanej jakejsi trakční člen v hydroměniči a u X5 odchází hodně často, u měnšího modelu to je jen otázka času kdy ho "nárazovej nesystematickej výkon" strhne..... nahrazuje se pak tlustčim kterej je potáhlej nějakym karbon/něco a pak to drží....
náplně samo měnit ideálně do 100 kde je životnost plný syntetiky bezproblémová narozdíl od ATF který už po 30ti ztrácí vlastnosti "doživotní náplně" .......
320d nečekej moc výkon a 330d tak nějak napohodu v sériovym stavu.....
roční náklady bych tka nějak řek na obojí stejný ale i tak bych šel po e46 tam tak nějak končí kvalita BMW kde to ještě je dobrý a né odfláknutý....
takže manuál to jistí, ten je v podstatě asi nesmrtelnej
RB: díky
NP: myslíš odfláknutý jako dílensky nebo co se týče spolehlivosti, motoru apod.?
automat pokud je dobře udržovanej vydrží stejně dlouho jako manuál (až na výjimky), ale v případě celoživotních náplní to samozřejmě nefunguje, celoživotní náplň bych pochopil u manuálu, u automatu je potřeba olej prostě měnit...
Vencaf: jenže já nechci kupovat nový auto, a když vezmu že to bude mít najetý +/- 100.000tis. tak u toho automatu je riziko poruchy asi mnohem vyšší když se nikdy nedozvíš jestli na něj někdo předtím šáhl.
manuál tak zkurvíš když budeš chtít, a ono když to tak vemeš tak lamela/ložisko/setrvák tě výjde na toho brambora tak 20 za sadu takže dvakrát spojka = 1 x repas automatu :) takže kdž by ti jedna spojka vydržela 100 a automat 200 tak si na tom uplně stejně....
ad kvalita tak stejně se tu do mě určitý lidi opřou ale jel jsem víceméně všema staršíma BMW a stejně tak jsem jel valnou většinou novějších výjma třeba 1er (což stejně nepovažuju za bmw) a např. 5GT , X6 .... ale i tak jsem jel 3/5/6/7 v dosti variantách a prostě pro mě BMW skončilo modelama 39 a 46 .... od těhle se mi ty auta zaprvý nelíběj (věc názoru samo) zadruhý se mi nelíbej zpracovánim interiéru a ergonomií a už vůbec to neni alespon příjemný řídit a jak stále řikám tak když jsem v rozmezí asi 2 hodin měl čest řídit novýho superba a cca novou 5er ač každý asi 20-30km tak stále řikám (jakožto zarytej odpůrce škoda auto) že ten superb proti tomu byl nebe a dudy zatimco BMW mi přišlo jako šrot s jeho najetejma 70k a rozvrzanym interiérem, hlučnou 2,5naftou a super nekomfortnim Mpaketem
ad riziko a ojetý auto tak samo že tam nevíš co kdo kdy s tim dělal a riziko tam je přece jen o dost větši u automatu a jeho stav nezjistíš i kdyby si se rozkrájel :)
NP: já jsem vždy chtěl BMW, a nový modely (e90 a e91) se mi hodně líbí a především interiér je podle mě nejpovedenější, takže co člověk to názor. A mě ani jiný auto v mé ceně a kombíku nevychází. U Audi se mi nelíbí interiéry, vw se mi nelíbí žádný v kombíku, leda Tiguan ale ten se zas nelíbí skoromanželce, škodovka v porovnání s bmw dle mě neporovnatelné a jiný auto mi stejně prostě nevychází.
Pohledej, resi se tu casto. Jediny co je za "problem" u tohohle modelu tak oxiduje zarovka v zadni lampe:) jinak auto naprosto ok..
Martyne, vysvětli nám, jak je to u E9x s tou rozvrzaností a mizernou řiditelností :-)
Já se právě vrátil ze služebky s novou O1... ve 120 to řve tak, že se nedá v interiéru normálně bavit... už se těším zpět do tichounké E46 :-)
Rozvrzanost jsem absolutne nepostrehl, naopak e46 mi prisla vic rozhrkana nez tohle:) a to mam 19" alu.. ale taky e46 byla dost starsi ze, moje soucasne ma 38tis aktualne najeto..
Mizerna riditelnost?! OMFG to ti rekl kdo? Rizeni je na tom aute to nejlepsi! Resp. nejvetsi zlepseni oproti e46 je prave rizeni.. Ale jak vis moje stare e46ky byly obe "01 - cili model s preposilovanym rizenim, e92 je v tomhle naprosta pecka.. Nejovladatelnejsi auto jake jsem kdy mel:)
jj, e60 v Mpaketu na R18 alu je špatně řiditelná... mám kombajna v naftě a v zatáčkách mezi Dubou a Mělníkem můžu bez ječení pneu jet tak rychle, že se spolujezdec po_ere a já taky, když potkám zezadu "NP v Supu" :-))) osobně bych šel do 330iA (odpadnou ti problémy s nevybaveným autem neb jsou většinou ve full, benzín dlouhodobě bude bez problémů a automat je s benzinem "nesmrtelnej") .-)

11.01.2010, 17:28 |
KaZaN e91 320d AT. zadny vrzani nepozoruju, ridi se mi to po prvotnim zvykani skvele, zatim jediny problemy, ze menim zarovky na zadku. Jo a ted mi zacalo nejak jezdit nahoru dolu serizovani svetel )o; nekdy. Jinak jako vyse, automat je vetsinou cesta k full vybave a my naprosto spokojenost i s vykonem 120kw. Ale nemam u Bmw s cim srovnavat, jezdil jsem malokdy, nejvic s X5.
Ja si udelal relativne nedavno radost s E90kou 330d, je tam jeste lehky chiptuning a jsem s vykonem spokojen - melo by tam ted byt 272 HP/590 Nm, coz mi vyhovuje.
Ve vybave, co jsem tohle auto chtel (temer max), byla absolutni vetsina s automatem. Nijak moc jsem to nekoumal, ale resil jsem to s clovekem, kterym se uz nekolik let zivi pouze tahanim BMW a naopak do automatu me tlacil, ze ty motory byvaji v lepsim stavu - zkratka te to nenecha zastudena vytocit atd. Ale to pouze tlumocim nazor. Sam do toho nijak nevidim, ale pri tech par tisicich km co jsem s tim najel mi v aute zatim nikdy nic nevrzlo krome klicu ve schrance :-)
O vymene naplne prevodovky jsem cetl na bmwklubu i ze menit i nazor, ze urcite nemenit, takze jsem to zatim nijak neresil.
Mimochodem automat jsem nikdy nechtel, ale ted uz vim, ze dalsi auto bez automatu nechci.
Rodice maj ted novyho Superba s tim 170HP naftakem v hodne slusne vybave. Najezdil jsem s tim uz par set km a za tu 330ku bych to nevymenil ani nahodou - prijde mi to o dost hlucnejsi, vykon nic moc (a to tam tusim silnejsi naftak nedavaj). Jedine co hodne kladne hodnotim, je vnitrni prostor, to se mi libi. Treba ta E90ka ma proti tomu i hodne tragicky reseny odkladaci prostory, taky nechapu proc ma v E90ce profi navi porad DVD a neudelaj to na pametovky.

11.01.2010, 22:51 |
KaZaN Souhlas, ze DVD v Navi je vojeb (ale to není doménou jen BMW), navic stejne ho mam vecne vyndany kvuli muzice, pac cedeckum jsem nejak odvykl. Takze kdybych si mohl do budoucna diktovat, Navi at se nahraje z DVD dovnitr na nejakou flashku, nebo at se da flashka s navi menit a misto cd pro audio at je tam DVD mechanika, pak by stacila vlastne jedna. A nebo at tam nacpou do usetrenyho mista changer (o;
Odkladaci prostory trochu tragedie, uznavam, odlozit piti je narocny. Tichoucky to je podle myho dost, nejhlucnejsi mi to prijde kdyz stojim, tak ten automat a motor vydavaj takovej zvuk co neni uplne ladivej, ale jak se rozjedu, uz jen radost. Taky je pravda, ze az s timhle automatem jsem se utvrdil, ze zadny dalsi auto uz nechci manual (o; Coz mne praveky automaty v autech driv nepresvedcily.
Steptronic absolutne nepouzivam, nic mi to nedava, ani sport rezim, necejtim nijak ze by mi to k necemu bylo.
S mistem obecne se asi Superb neda s trojkou srovnat, asi cenove treba jo, ale rozmerama jsou to dost jiny auta.
Jo a spotreba ted v zime, marastu atd se usidlila na 9,3.
Interier celkove je pro mne v BMW uplne o hafo pritulnejsi nez u VW a to sem VW nadšenec... možná to dělá ta béžová kožka, která je taková hřejivá a celkově prosvětlí interiér, ale to zpracování celkově se mi hodně líbí. Trochu škoda, že z plastů se barva ráda nechá oškrábat, takže tam kde válí se hnáta s hodinkama, náramkem, prstýnkem..tak tam často bejvá sedřená, typicky opěrka řidičovo dveří a taky na středovým tunelu kde se zapíná pás... ale to sou už takový drobnosti...
I mně hodně lidí říkalo, že důvod pro automat je právě i to, že motor na tom bude líp, páč automat ho nedovolí tak drtit a celkově si automaty kupujou lidi co jezdí asi kultivovanějš (už) než draci co chtějí manuál a jedéééém. Ale určitě je to kus od kusu.
S výměnou oleje váhám, ale spíš se kloním k tomu, že ho na jaře vyměníme, ale do tý doby si to nechám klidně ještě stokrát rozmluvit (o; Ted spíš řeším proč mi lítaj xenony nahoru dolů, zřejmě čidlo náklonu na nápravě nebo kde ten bazmek je....divný je, že to dělá jen občas...
S výměnou je to tak, že bych zkontroloval jak je na tom kapalina (barva, usazeniny, spálený pach) a pak až bych měnil. Pokud tam bude něco smrdět, je to lepší dojezdit a pak repásnout, protože po výměně (fakticky obměně tak třetiny náplně) oleje v automatu s přepálenou náplní a kousky lamel přichází smrt velmi rychle, řádově do několika tisíc km, kdežto na tu přepálenou náplň to taky může najet ještě 50tkm. Je to zajímavé ale je to tak. Každopádně pro mě automat+diesel = spotřeba už jen o litr menší než manuál+šestiválcový benzín a to už bych šel radši do benzínu.
jenže nabídka kombinace touring v benzínu je v porovnání s naftou hodně omezená, každopádně díky za názory
RB: jenže ty "bezvýměnový" automaty nemaj většinou ani měrku na hladinu oleje,takže při koupi se těžko kontroluje v jakým stavu je náplň... osobně bych radši benzín+automat, podle toho kolik toho hodláš najezdit..
2 KaZaN: obcas kdyz potrebuju co nejrychleji predjet, tak dam sportovni rezim a podradim - drzi se to pak v otackach hned se da hodne rychle predjet.
Na klasicky Dcko musis pockat na ten kickdown, coz muze chvilicku trvat. Ale jinak to taky nepouzivam. DSko ale obcas ano.

12.01.2010, 16:41 |
fredy najezdil jsem s 5er E60 asi 45tis takže myslím že mám docela přehled a určitě bych před koupí hodlě laboroval s převodovkou, jestli nebude problém nechat udělat kontrolu oleje v převodovce což je na 15min. tak bych si to rozhodně nechal udělat, může ti to dost napovědět o dalších investicích do repasu. taky je dobré vědět kolik to má najeto, jestli je tam namontovaný filtr pevných částic a kolik zbývá do výměny, můžeš to zkontrolovat s najetýma km, což by mělo sedět +- 200tis km a je výměna... /např.: auto má najeto prý 70 000km, ale v menu ti píše že výměna filtru pevných částic bude už za 30 000km což v součtu km vychází že se má měnit ve 100 000km ale přitom je interval nastaven na 200 000km takže tam nesedí kilometry a asi to někdo stočil... / určitě bych prolezl všechny servisní intervaly at víš co tě čeká, brzdy, olej, ten DPF filtr, atd, ve finále ti to může ušetřit hodně starostí. pokud neřešíš love, tak klidně kup automat bez nějaké prohlídky, prostě nejhůř vyhodíš cca 35tis za repas a jezdíš dál :) pozor na výhřev sedaček, v mé 5er jaksi hořel a mohlo dojít i k nejhoršímu, ono když to ráno nastartuješ a zapneš výhřev a jdeš třebas zase domu :) tak je to takové choulostivé, měl by jsi to poznat tak, že by to na dotek sedačky, hlavně bočnic na sedáku nemělovyloženě pálit že tam téměř neudržíš ruku. to byl i můj případ a nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, když jsem ale náhodou cítil že se něco pálí a pak se kouřilo ze sedáku, bylo mě hned jasné... 3x mě odešla ta fičura co je místo klasické žárovky na svícení andělských očí /700/ks/ odešla mě řídící jednotka na otevírání okna u pátých dveří, zadní stěrač a ještě cosi. pokud tam máš NIVOu /regulace světlé výšky zadní nápravy/ tak poslouchej jestli moc nehučí, kompresor je v zadním lemu a prý se nedá rozdělat cena cca 18tis, a sere se to.... jestli tam chceš panoramatickou střechu to samé, jak se ti to rozláme v pojezdech, tak počítej 50 000,- za nové, díly na to nejsou a z vrakáče 50% z ceny :( v servisu se to prý ani často neopravuje, řešá to tak že vypojí ovládání... a pak už jen drobnosti jako že cca 1x ročně budeš měnit sběrné potrubí k turbu, když je KO tak cítíš v autě výfukové splodiny, dá se to koupit jen origo za krásných 7 000,- je to z dvojitého plechu :), určitě bych zkusil hodně motat s volantem a taky ho jen tak vytočit a hned pustit aby se troch vrátil, nesmí zahučet servo jinak se připrav že odejde, u mě to bylo za krásných 25 000,- kč, ve finále ti zakouří turbo /22tis/ a třeba propálíš píst jako já a máš to za dalších x tis :) může za to špatný vstřik což poznáš až na stolici, 1ks tě vyjde na 6 nebo 8tis... no co víc :) mnoho zdaru při koupi.
no hezky,takze z tohodle co napsal fredy jasne vychazi naftu nikdy a e60 uz vubec ne....
to je tak, kdyz si dotahnes nejlevnejsi pojizdej srot :-) najel jsem uz kolem 30tis a závady: prasklá pruzina na vzpere 5 dveri (1400,-), zlamane draty 5 dveri (3hod sam), predni brzdy (celkem 6tis), ulozeni predniho stabilizatoru (600,-), olej, filtry, nafta...
ale tak to je jasne,ze ne vse je srot,ale v kazdem pripade benzin je jistota... mam na svem coupe najeto 230tis a slape super stale..o))

13.01.2010, 10:31 |
fredy no navíc můžu přidat bonus, známej chce koupit 5er E61, konkrétně ji najdete na tipcarsu r.v.2005 černá najeto 125 000km stojí v hustopečích u Brna... cenovka myslím 430tis nebo co. dával jsem mu rady na co sdi dát pozor a jedna věc tam byla divná s ujetýma km nějak neseděla výměna toho filtru pevných částic, ukazovalo to do výměny 150 000km což je prostě divny. auto má být dovoz z itálie. nakonec mu ho půjčiliu a on zajel s autem do Brněnského Renocaru, má tam nějaké známe... podle WINu mu zjistili, že auto bylo naposledy v autorizáku v roce 2007! a bylo tam s najetýma km 175 000km !!! a navíc to bylo ve Španělsku!!! at počítám jak počítám tak to auto má najeto 250 000km a to dost zaokrouhleně, navíc koplet brzdy v háji... a ted babo raď :) prý dělali repas převodovky za 46tis. s dokladem a zárukou, toto si už kamarád ověřoval a samotná firma potvrdila záruku. navíc bazarník teda projevil snahu a dal na auto velkou slevu v hodnotě kopletních brzd v Renocaru, takže sakumprask se dostali na cenovku 380 000,- ale prostě neví jak je na tom motor... a já nevím jestli koupit nebo, ne. spíš bych volil že ne...
Ja kdyz kupoval auto, zjistil jsem, co stoji nejlevnejsi s parametry, co me zajimalo, a nakonec jsem pridal asi 150-200 tis navic, protoze to zkratka vypadalo o moc lepe. Neni to sice jistota, ale ty nejlevnejsi obvykle mivaj svuj duvod pro takovou cenu...

13.01.2010, 14:40 |
fredy jo to je sice pravda, ale ne pravidlo....
a nevíte jaký jsou servisní intervaly u tohodle modelu? jsem hledal ale nenašel.
Jestli není lepší třeba koupit auto se 140 000 km se serviskou a s tim ze je tam hodne veci vymenenych nez auto se 100 000 km ale ze 20 tis. me cekaj naky investice?
no klidne mu prodam svoje, ma regulernich 108tis najeto a s cenou se tam vejdem v klidu... kdyztak at se ozve...