
Navštíveno 28781x


24.01.2010, 16:29 |
snuky Muzete nekdo poradit jen v rychlosti muze mit nejakej negativni vliv na motor pokud sem do castrol longlife oleje 5w-30 nalil castrol 5w-40 ?Slo o 1 litr do motoru s obsahem oleje 6litru ,pristi mesic ho budu menit rovnou za ten 5w-40 ...
na netu sem nasel ze sytetika se muze michat ale dostane okamzite vlastnoti toho horsiho oleje ..tak jestli je to pravda

24.01.2010, 16:34 |
ivls prekvapilo by me, kdyby to melo vadit

24.01.2010, 16:40 |
zazaa je to naprosto jedno ... jen si namichal olej s parametrama neco mezi
obecne jsou vsechy oleje misitelne spolu v jakemkoliv pomeru

24.01.2010, 16:50 |
snuky diky

24.01.2010, 16:52 |
imax je potrebne dodrzet normu a nemnel by to byt problem
nechces 5w-40 za super penize ?

24.01.2010, 18:53 |
snuky budu to pocatkem mesice resit co mas za olej?

24.01.2010, 21:11 |
snuky jeste se zeptam pokud chci z promenliveho intervalu QG1 5w-30 dat pevnej interval QG2 a vymenit olej za 5w-40 muzu bez problemu ?
jinak v prirucce sem nasel tohle ja tam teda dolil litr tak ted nevim


25.01.2010, 18:49 |
snuky Dragster: dik koukal sem zatim uvazuju jakej dam..
Jinak poradil by nekdo ? Jak s tema servisnima intervalama? Jo to co pisou v manualu asi nebude tak horky podle toho co ste napsali ?
Dej tam co je předepsané výrobce a nelaboruj, určitě to nepíše jen tak.

25.01.2010, 20:42 |
snuky nechci delat nejaky mixy oleju jen sem spletl zapomel ze tam je 5w-30 a dal tam 5w-40 litr tak treba aby se v motoru neco neposra..o :)
K tem intervalum byl tam longlife ale chtel bych ho dat pryc s tim autem se jezdily dalky ted to budou couracky tak si myslim ze misto vymeny jednou za 30tis bude tech 10-15 lepsi ale nevim prave bych chtel poradit..
Jestli je tam zadanej interval na LL a budeš jezdit jen couračky, tak si ten motor sám vyhodnotí kdy chce novej olej a může být ne po 30, ale třeba 21tkm. LL se určitě nedává jen na dálky, má prostě jiné vlastnosti, které tem motor vyžaduje. Nemusí to být ani jen 5W-30, ale klidně 0W-30, nebo 0W-40. záleží jakou tě výrobce na konkrétní typ motoru předepisuje normu VW, Ford má svoji atd., toho se drž.
5W30, 0W30, 5W40 vůbec o oleji nic neříká je to jen teplotní rozsah provozování oleje a jiný olej bude pro stejný motor na Sibiři a jiný olej bude pro provoz na Sahaře u stejného motoru. Neříká to nic ani o tom, zda je olej syntetický či minerální. Kdo to třídí dle teplotního rozsahu, tak od jeho rad raději dál.
Důležitá je specifikace API kterou je potřeba zachovat dle doporučení výrobce motoru.
Co se týče LL olejů, tak pokud najedeš 30tkm za necelý rok, tak dejme tomu jo (počítej, že tam ale stejně dost budeš dolévat), ale pokud je auto soukromé, odkroutí běžných 10 - 15tkm za rok, tak LL je hovadina a do auta bych si to nedal.
Pokud chceš jít do hloubky pro svůj motor jako já, tak zde:
[ Link ]

26.01.2010, 10:37 |
Dragster | Upraveno: 2010-01-26 10:39:09
Tuner: To je pravda, že to nic neříká, psal jsem to jen pro info že LL nemusí být jen 5W-30.
Jinak v žádné servisce od Octavií nemám napsáno jaké API má mít doporučený olej, vždy VW norma. A pochybuji, že LL koupím s API SF, nebo SJ, které už jsou starší, zatím jsem vždy viděl SM, nebo SL. Je jasné že jsem určitě neviděl vše.
Dobře víš kolik jezdím já a LL dávám, ta cena už není taky tak narkantní Castrol Edge 5W-30 220,- Kč a OMV Bixxol 190,-, jen přiklad. Ale hlavně nedáš a mobilita v pr**** a záruka také. A u PD příjít jen pro to že najezdím 10tkm ročně po cca 100tkm o vačky atd, jen že jsem ušetřil na oleji za celou dobu cca 5000,- Kč, taky dělat nebudu.
Dragster: A ten olej když teda na LL najedeš ročně 10tkm měníš každý rok? Pokud ano, tak no problem, pokud čekáš na těch 20 či 30tkm a necháš ho tam dva a nebo i tři roky jako už jsem hodněkrát u švagra viděl, tak ten olej do sebe naváže tolik vzdušné vlhkosti, že právě na LL si zadřeš vačky...
Já jsem koncept LL 0W-30 na své 330d ukončil a zavedl jsem 5W-40 s výměnou po 12.000 a basta.
Tuner: Ano nechávám ho tam dva roky max., jak si řekne palubní počítač. Je to prostě tak dané výrobcem tak to dodržuju. Proč to tedy dělají, když to nemá být a je lepší přejít na klasiku a dělat výměnu max. 10tkm nebo rok?

26.01.2010, 17:18 |
Alííí Mám sem hodit odkaz na tu celoživotní náplň maziva bez nutnosti výměny? Aby se mělo o čem "remcat"? :-D

26.01.2010, 17:26 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-01-26 17:26:36
Alííí: Nemusíš, to už tu bylo, dle mě blbost a reklama jedné firmy.
Dragster: Soused dělal do olejů leta, byl u ESSA a každý olej do sebe váže vodu ze vzdušné vlhkosti. Oleji stačí jedna zima v motoru a je po vlastnostech tím jak kondenzují páry v motoru a nechávat v autě LL dva roky je pro motor větší hrob, než dávat stejně kvalitní klasiku a měnit buď počet km a nebo 1rok. Jak říkám, LL má cenu pro obchoďáka co najede těch 30tkm za 3/4 roku, to pak jo, jinak by mě do auta nesměl a už vůbec ne jezdit do doby než si nějaké čidlo řekne :-) Takhle pak vznikají ty zadřené vačky. Tvrdí to jak on, tak i známej co má dílnu a už něco viděl.

26.01.2010, 17:30 |
snuky SuperB 2,8 uvadi vyrobce ze bud VW 504.00 v pripade pouziti longlife doposud menen kazdych 30tis ale podotykam ze motor si od vymeny do vymeny mozna i vic jak 3 litru vzal a nebo pouziti 502.00 v pripade pevnyho intervalu 10-15tis coz bych radsi, sem zvyklej menit kazdej rok po 11-13tis
Jeste k memu dotazu to ze vyrobce udava ze v pripade nouze lze promichat 0,5 olej 504.00 a 502.00 muze mit 1 litr nejakej negativni dopad na motor?Napriklad pokud by byl hodne vykonove vytizenej ?Ja si teda myslim ze taky snad ne ..

26.01.2010, 17:36 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-01-26 17:37:22
snuky: To je právě to, doleješ 3l a pořád jezdíš na starý olej, protože ulpělé částice ten litr co vždy doleješ hodně rychle znečistí, takže to se na znovuobnovení vlastností považova fakt nedá nehledě na to vodnatění.
Pokud to jde a auto jezdí soukromě, tak na 100% přejít na klasiku. Co se Tvého dolití týče, tak dle me se nestane vůbec nic.
Dragster: Nevím co máš za kód motoru, ale tady je zajímavé info:
[ Link ] Je otázka zda to jiné honování u QG0 opravdu vyžaduje LL a nebo jde jen o Loby výrobců motoru a oleje...
Tuner: já mám AGR, QG1, v březnu jde na servis tak se schválně zeptám toho kluka co tam dobře znám a je největší kapacita přes servis. To co je v odkazu napsáno, tak lze QG1 překódovat na pevnej QG2, ale tím dosáhnu určite pouze toho že místo 507.00 budu dávat 505.01, ale určitě nedovolej dávat 505.00, 502.00, řeknou že tím přijdeš o záruku.
jestli jsem dobře četl, tak QG0 má právě honování, kde LL být nemůže, ale pochopil jsem.

26.01.2010, 21:19 |
snuky Dragster: jenom jestli chapu dobre to znamena ze pokud je v aute olej LL a je tam napriklad rok a pul s tim ze se dolilo za tu dobu 3l oleje, ma uplne stejny vlastnoti jako by tam byl uplne puvodni bez doliti ?
snad sem napsal srozumitelne :)

26.01.2010, 21:40 |
Rudi Já spíš nechápu, když už sem tam dolejvaj 3l za těch 30tis., proč prostě v půlce neudělat výměnu a ty 2 litry + filtr zaplatit a je hotovo...

27.01.2010, 10:51 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-01-27 10:52:25
snuky: Právě že ne, starej olej je už zdegradovanej a i když doleješ litr nového (3l nedoleješ najednu) tak to ten nový hodně rychle "zkazí". Navíc i filtr je tím zanešený, takže já radím to co Rudi a přijde mě to logičtější pokud mám auto pro osobní potřebu a zas tak moc nenajedu.
Tak to je jasná věc. Stejně jako když do kýble sraček dám litr pití, taky z toho neudělám dobrej drink :o)
Já osobně bych se raději zamyslel nad tím, jestli je normální za rok ježdění dolít 3l oleje?. Dost asi taky bude záležet na stylu jízdy, do jedné OI co máme doma za 15000km, co se dělá výměna ani 0.1l dolití a do druhé OII za 2roky-10000km co chodím na výměnu 0.2l dolito, na nové zatím nevím mám teprve 800km.
snuky: jinak prostě pokud máš psáno QG1 VW 504.00, 507.00, tak stejně je alternativa 505.01, nebo 506.01 na 502.00,505.00 bych osobně nejezdil ani na výměnu 10000km. Je to tvé auto a ty max. neuplatníš záruku pokud ještě je.

27.01.2010, 19:02 |
snuky auto sem koupil mesic zpatky, puvodni majitel tam lil LL zhruba 5 let s cca 30tis intervalem dle servisky to vychazi na 1,5 roku, je to 2,8 benzin predpokladam ze si to nejakej ten litrik oleje veme,kdyz se s tim nebude jezdit jak s hnojem :) aspon BMW 2,8 si neco vzalo.jenom me to s tim dolivanim zajimalo.
diky moc vsem za info, takze to doliti resit nebudu, a pristi mesic tam soupnu rovnou 5w-40 a ten longlife vyhodim a budu menit cca po tech 10tis radsi
snuky: když budeš chtít nějakej 5W-40 tak dej vědět, posílal jsem tě to asi v mailu.